loading...
موزیک
امیر حسین شاهرخی بازدید : 35 چهارشنبه 28 خرداد 1393 نظرات (0)

14 تصویر از حمایت های خاص بازیگران سینمای ایران در برزیل

امروز

دقیقا مشخص نشد که چرا گروهی از بازیگران سینمای ایران برای حمایت از تیم ملی به برزیل سفر کردند. خیلی ها [مثل ما] از خودمان پرسیدیم مگر فوتبالیست ها برای حمایت از بازیگران به جشنواره های سینمایی بین المللی اعزام می شوند که حالا بازیگران را به برزیل فرستاده اند؟

به هر حال هر چه بوده تمام شده است؛ اما آنچه اکنون مهم است حمایت تیم ملی است! درست است که ما مخالف این اعزام بودیم اما حالا که رفته اند برزیل، منتظریم تا از تیم ملی حمایت کنند!! نمی دانیم که دقیقا برنامه خاص حمایتی آنان از بازیکنان ملی پوش چیست اما به هر حال هر چه هست بهتر است زودتر شروع کنند. مثلا بروند برای بچه ها یک تئاتر اجرا کنند یا از خاطرات سینمایی شان بگویند یا حتی فیلمی بازی کنند و با دوربین موبایل هایشان ضبط کنند و برای بچه ها به نمایش در بیاورند!

حقیقت این است که این اعزام هم همچون برخی کارهای دیگر، بدون برنامه و هدف صورت گرفته است. بازیگران سینما می خواهند چه حمایتی از تیم ملی داشته باشند، آیا می خواهند به استادیوم بروند و تشویق کنند؟ یعنی 19 بازیگر در بین 42000 تماشاچی بازی ایران و نیجریه خیلی مؤثر بوده اند؟

هر چه هست، احتمالا تا کنون خود بازیگران هم متوجه شده اند که کار خاصی از دستشان بر نمی آید بنابراین ترجیح دادند از اوقات خود در برزیل کمال استفاده را داشته باشند. این هم تصاویری از این اوقات خوش:

\"65-32\"

\"8709\" \"8790(1)\" \"8998\"
\"poi\" \"reqwpo\" \"0o089\"
\"87oi\" \"96-24\" \"687\" \"789_987\" \"789-2\" \"876-2\" \"0980\"

 

امیر حسین شاهرخی بازدید : 39 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (0)

آدم با ارزشی هستیم

یک سخنران معروف در مجلسی که دویست نفر در آن حضور داشتند، یک صد دلاری را از جیبش بیرون آورد و پرسید: چه کسی مایل است این اسکناس را داشته باشد؟ دست همه حاضرین بالا رفت.

سخنران گفت: بسیار خوب، من این اسکناس را به یکی از شما خواهم داد ولی قبل از آن می خواهم کاری بکنم. و سپس در برابر نگاه های متعجب، اسکناس را مچاله کرد و پرسید: چه کسی هنوز مایل است این اسکناس را داشته باشد؟ و باز هم دست های حاضرین بالا رفت.


این بار مرد، اسکناس مچاله شده را به زمین انداخت و چند بار آن را لگد مال کرد و با کفش خود آن را روی زمین کشید. بعد اسکناس را برداشت و پرسید: خوب، حالا چه کسی حاضر است صاحب این اسکناس شود؟ و باز دست همه بالا رفت. سخنران گفت: دوستان، با این بلاهایی که من سر اسکناس در آوردم، از ارزش اسکناس چیزی کم نشد و همه شما خواهان آن هستید.

و ادامه داد: در زندگی واقعی هم همین طور است، ما در بسیاری موارد با تصمیمــاتی که می گیریم یا با مشکلاتی که روبرو می شویم، خم می شویم، مچالــه می شویم، خاک آلود می شویم و احساس می کنیم که دیگر پشیزی ارزش نداریم، ولی این گونه نیست و صرف نظر از این که چه بلایی سرمان آمده است هرگز ارزش خود را از دست نمی دهیم و هنوز هم برای افرادی که دوستمان دارند، آدم با ارزشی هستیم.

امیر حسین شاهرخی بازدید : 34 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (0)

ساینا محصول جدید سایپا +عکس و مشخصات

امروز

saina

سایپا جدید ترین دستاورد خود را رونمایی کرد. این خودرو که زمزمه های آن در اسفند سال 92 با نام 232 شنیده می شد، نام ساینا را به خود گرفت. ساینا محصول جدید ساپیا به سبب قرارگرفتن روی پلت فرم X200 عدد 2 را با خود یدک می کشید و رقم دوم آن هم نشان‌گر سدان بودن آن است. رقم سوم نیز نشان از دومین فیس لیفت روی این محصول دارد. البته مدیران سایپا اعتقاد دارند تغییرات اعمال شده روی 232 بیشتر از آن چیزی است که به آن فیس لیفت گفته شود و آن را یک خودرو جدید می‌دانند.

ساینا برای پوشش یک رده قیمتی بالاتر از تیبا طراحی شده و در تیپ‌های تجهیزاتی مختلف روانه بازار خواهد شد.استانداردهای جدیدی نظیر برخورد با عابر پیاده را پاس خواهد کرد. هر چند ساینا برای ذائقه جدید از بازار طراحی شده اما طیف خاصی را هدف نمی‌گیرد با این حال می‌توان انتظار داشت به خاطر سبک طراحی آن قشر جوان را به سمت خود بکشاند. این خودرو با همان مشخصات فنی تیبا روانه بازار خواهد. موتور 1.5 لیتری M15 با توان 80 اسب بخار با همان جعبه دنده 5 سرعته دستی به بازار ارائه‌ خواهد شد. تنها تفاوت فنی این خودرو با تیبا را می‌توان بهبود اکسل عقب آن دانست که به صورت کلی برطرف شده است.

در تیپ فول ساینا شاهد تجهیزاتی نظیر کولر اتوماتیک، بالابر برقی همه شیشه‌ها و تنظیم برقی آینه‌ها خواهیم بود. برای آماده شدن این محصول 9 ماه زمان نیاز است تا نمونه‌های آزمایشی ساخته شده و روانه خط تولید شود. می‌توان انتظار داشت این خودرو پاییز سال جاری برای تولید آماده شود. از بازار های صادراتی این محصول می‌توان به روسیه، اوکراین، آذربایجان، کشورهای آسیای میانه، عراق و مصر اشاره داشت.

به تصاویر بیشتر در ادامه مطلب توجه کنید:

saina-2

saina-6

saina-3

saina-5

saina-4

 

 

امیر حسین شاهرخی بازدید : 36 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (0)

برای وبگردی کدام مرورگر را انتخاب کنیم و چرا؟

امروز

برای وبگردی کدام مرورگر را انتخاب کنیم و چرا؟

اگر قرار باشد خود را برای یک مسافرت روزانه یا حتی طولانی آماده کنید، اولین چیزی که ذهن شما را درگیر می کند، وسیله نقلیه ای است که برای سفر انتخاب می کنید. ماشین های مختلف، تجربه های متفاوتی از سفر را رقم می زنند، اما به دلایل مختلف که قیمت خودرو اصلی ترین آنهاست، همه نمی توانند بهترین ها را انتخاب کنند.

گشت و گذار در دنیای وب نیز بر همین قاعده استوار است و انتخاب شما برای این گشتزنی ها بسیار اهمیت دارد. با این تفاوت که از خودروهای رنگارنگ خبری نیست و این مرورگرها هستند که فرمان هدایتشان در دست شماست. البته در انتخاب مرورگرها هیچ محدودیتی ندارید، زیرا رایگان هستند. پس بهتر است برای گشتزنی در دنیای وب به جای پیکان، پشت فرمان پورشه بنشینید.

پرسش این است که آیا همه مرورگرهای وب یکسان عمل می کنند؟ بعضی پاسخ مثبت می دهند و عده ای دیگر بر مبنای تعصبات شخصی شان از مرورگر مورد علاقه خود دفاع می کنند، اما بسیاری از کاربران هیچ اطلاعی در این زمینه ندارند.

همه می دانیم که دانلود مرورگرها بسیار ساده و رایگان است و هرکسی می تواند با توجه به نیازش بهترین را انتخاب کند، اما مساله اصلی این است که پس از مدتی کاربران به استفاده از یک مرورگر خاص عادت می کنند و دیگر مرورگرها را نادیده می گیرند.
در صورتی که یک مرورگر خوب باعث می شود در وقت و انرژی شما به طور چشمگیر صرفه جویی شود. در این ایمیل با وسایل نقلیه دنیای وبگردی بیشتر آشنا می شوید تا بهترین را انتخاب کنید.

اینترنت اکسپلورر

گرچه شرکت مایکروسافت بیشتر مواقع اولین است، اما اصراری به بهترین بودن، ندارد. مرورگر وب مایکروسافت نیز از این قاعده کلی مایکروسافت جدا نیست. اینترنت اکسپلورر اولین جزء ویندوز است که سال ۱۹۹۵ مورد استفاده قرار گرفت و با نام IE یا MSIE) Microsoft Internet Explorer) شناخته شد. این مرورگر به صورت پیش فرض روی سیستم عامل ویندوز نصب شده است و مانند مدیا پلیر راهی برای پاک کردن آن وجود ندارد. اینترنت اکسپلورر اوایل فقط روی سیستم عامل ویندوز اجرا می شد و شامل چند مرورگر وب تصویری بود که هر کدام وظیفه خاصی داشتند، تا این که از سال ۱۹۹۸یکپارچه و به مرور زمان به نسخه های جدیدتر به روزرسانی شد تا عملکرد بهتری داشته باشد.

مرورگر مایکروسافت از Java، RSS، JavaScrip برای دانلود موزیک، ویدئو و نرم افزار پشتیبانی می کند. در بخش امنیتی نیز قابلیت privacy protection را دارد که جلوی فعال شدن نرم افزارهای مخرب را می گیرد.

هنگامی که کاربران در اینترنت به دنبال گشت و گذار، بررسی ایمیل ها، گوش کردن موزیک آنلاین، خرید آنلاین و… بودند، این مرورگر اولین انتخاب آنها بود. آمار نشان می دهد هنوز بسیاری از کاربران دنیا از این مرورگر استفاده می کنند، اما رتبه اول به مرورگر کروم اختصاص یافته است.

مزایا: دانلود رایگان، راهکارهای پیشنهادی برای کاربران شامل پشتیبانی مستقیم از طریق ایمیل، سرعت عمل و قابلیت های مناسب، استفاده بسیار ساده و کاربران فراوان.

معایب: باگ های فراوان که رفع آنها بسیار زمانبر است، ناآگاهی شرکت مایکروسافت از باگ های پنهان مرورگر خود، نصب بسیار کند نرم افزارهایی مانند Adobe Flash Player، نقص امنیت در ActiveX، نداشتن ویژگی هایی برای هماهنگ سازی بوک مارک ها و اغتشاش و سردرگمی در نسخه های ویندوزهای۳۲ و۶۴ بیتی و هدف مناسب برای هکرها و دزدان سایبری.

سافاری

سافاری، مرورگر رایج کاربران مک است که در گذشته تحت عنوان panther شناخته می شد تا آن که یازدهم ژوئن۲۰۰۷ نسخه قابل استفاده آن روی سیستم ویندوز به بازار آمد. این مرورگر برای نخستین بار هفتم ژانویه ۲۰۰۳ توسط شرکت آمریکایی اپل در اختیار عموم قرار گرفت. سافاری در حالت کلی برای کاربران مک طراحی شده که سیستم های OSX ۸.۱ و بالاتر دارند. سافاری بهترین انتخاب برای کاربران اپل است و در مقایسه با دیگر مرورگرها سرعت جستجوی بیشتری دارد. البته مرورگر های دیگر افزونه های فراوانی را به کاربران پیشنهاد می کنند که موجب افزایش بهره وری زمان می شود.

مزایا: استفاده آسان، دفعات بارگیری صفحه (Page Load) ، ارائه تمامی ویژگی های امنیتی، پاک کردن اسپم های غیرضروری، سازگاری با سخت افزارهای مختلف، دانلود بسیار سریع برای کاربران مک و قابلیت افزودن برنامه های اضافی از طریق Safari Extention.

معایب: نداشتن گزینه های شخصی سازی (Customization)، نداشتن سیستم حمایتی برای برخی گزینه هاو دشواری حذف کوکی ها هنگام خروج خودکار.

گوگل کروم

گوگل کروم، نرم افزار رایگانی است که توسط گوگل و با استفاده از موتور وبکیت(WebKit) طراحی شد و نخستین بار نسخه بتای آندوم سپتامبر ۲۰۰۸ برای سیستم عامل ویندوز در۴۳ زبان عرضه شد. این مرورگر در محیط های ++C، اسمبلی، پیتون(Python) و جاوا نوشته شده و امروزه در۵۰ زبان قابل دسترس است.

کروم به سرعتش معروف است که ۳۵درصد سریع تر از فایرفاکس است. البته زمانی که پنجره های فراوانی باز باشد، این مزیت از بین می رود. طراحی کروم براساس فلسفه مینی مالیسم (کمترین فضا و المان) است. Toolbar و tabs حدود ۴۰ درصد فضای کمتری نسبت به فایرفاکس اشغال می کنند، بنابراین فضای بیشتری برای نمایش خود صفحه وب وجود دارد. البته بعضی کاربران، کوچک بودن منوها را مناسب نمی دانند. همچنین کروم این اجازه را به گوگل می دهد تا از علاقه مندی های آنلاین کاربران، اطلاعات بیشتری کسب کند.

مزایا: عملکرد سریع هنگام جستجو، کنترل مناسب روی tab یا پنجره های مختلف، صفحه اصلی کارآمد برای موتورهای جستجو و بوک مارک های مشترک، سرعت بیشتر هنگام جستجو در اینترنت، پشتیبانی از پی دی اف و فلش، قابلیت همزمان سازی در دستگاه های مختلف، جستجوی بسیار ساده، سهولت در استفاده، امنیت بالا و دانلود رایگان.

معایب: نداشتن قابلیت کنترل والدین، ناسازگاری بعضی سایت ها با آن و پشتیبانی نکردن از تمام کارت های گرافیکی.

فایرفاکس

فایرفاکس، مرورگری رایگان و منبع باز است که شرکت موزیلا آن را برای سیستم های ویندوز، مک(OSX) و لینوکس طراحی کرده است. نسخه اول آن نهم نوامبر ۲۰۰۴ وارد بازار شد و اکنون در ۷۸ زبان در دسترس است. نام اولیه این مرورگر فونیکس(Phoenix) بود که از Phoenix Technologies مشتق شده بود، اما به دلیل مشکلات تجاری، نام آن تغییر کرد. ابتدا نام فایربرد(Firebird) بر اساس نام یک پایگاه اطلاعاتی رایگان انتخاب شد، اما اختلاف هایی برای استفاده از این نام به وجود آمد و این موضوع با نامگذاری این مرورگر به فایرفاکس حل شد. سرانجام نهم فوریه ۲۰۰۴ موزیلا فایربرد با عنوان موزیلا فایرفاکس شناخته شد و امروزه نام های اختصاری مانند fx ، FF و FX برای اشاره به آن به کار می رود.

این مرورگر ابتدا برای افرادی معرفی شد که از اوایل دهه۹۰ به استفاده از اینترنت اکسپلورر عادت کرده بودند. امروزه بیشتر مردم ممکن است از فایرفاکس استفاده کنند، زیرا با توجه به ویژگی ها و امکان دانلود ایمن برنامه ها، یکی از محبوب ترین مرورگرهاست. این مرورگر مجموعه وسیعی از پلاگین ها و افزونه ها را دربردارد که هر کاربر با توجه به نیاز خود می تواند آنها را نصب و استفاده کند. یکی از تفاوت های عمده میان این مرورگر و IE این است که فایرفاکس از ActiveX پشتیبانی نمی کند، بنابراین چنین صفحات اینترنتی را نمی توان با فایرفاکس بدرستی اجرا کرد.

مزایا: رعایت حریم خصوصی(Privacy) و امنیت دانلود بیشتر، جستجوی هوشمند، تنظیمات خطوط اتصال شخصی (vpn)، راهنمای بسیار کامل برای استفاده از فایرفاکس، استفاده آسان، شخصی سازی (Customization)، سازگاری و سرعت بیشتر، افزودن برنامه های جانبی و سهولت در استفاده، دانلود رایگان.

معایب: پشتیبانی نکردن از حرکات هوشمند موس و اشغال بخش زیادی از حافظه.

امیر حسین شاهرخی بازدید : 43 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (0)

دلیل گرد بودن میوه ها چیه؟

امروز

circle

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اکثر میوه‌ها گرد یا بیضی شکل هستند؟ (سیب، لیمو، پرتقال، هندوانه، خربزه …) به عبارت دیگر، چرا اکثر میوه‌ها دوست دارند گرد شوند؟!
تمام طبیعت بر اساس قوانین ریاضی و فیزیک نوشته شده است، و این جریان از آنجا سر در می‌آورد که تمام کائنات به گونه‌ای تمایل دارند همیشه در کمترین سطح انرژی ممکن قرار داشته باشند. از طرف دیگر، بین هر دو جسم که در کنار یکدیگر قرار دارند، نیروی بین سطحی وجود دارد. میوه‌ها هم که از زمان تولد در تماس با هوا هستند و بین میوه و هوا، سطح مشترکی وجود دارد، و می دانیم که سطح دایره یا بیضی، دارای کمترین سطح نسبت به دیگر اشکال است؛ و هرچه این سطح کمتر باشد، طبیعتا انرژی سطح مشترک نیز کمتر است. یعنی میوه‌ها گرد یا بیضی شکل می‌شوند تا به کمترین انرژی بین سطحی دست یابند.

شما هم سوالات بی پاسخ خودتان رو مطرح کنید تا با بقیه اعضای خواندنی ها در میان بگذاریم و هر هفته چیزهای بیشتری یاد بگیریم. منتظر شما هستیم …

امیر حسین شاهرخی بازدید : 28 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (0)

جلوگیری از قرمز شدن چشم در عکاسی

امروز

جلوگیری از قرمز شدن چشم در عکاسی

قرمز شدن چشم در عکاسی بر اثر تابش نور فلاش به رگ های خونی چشم و بازتاب نور از آن ها ایجاد می گردد. برای برخی این پدیده بیشتر از دیگران ایجاد می شود و اگر شما از این دسته افراد هستید و یا عضوی از خانواده شما به این صورت است، با ما باشید تا در این مطلب نکاتی را در مورد حذف قرمزی چشم و جلوگیری از خراب شدن عکس هایتان به شما آموزش دهیم.

دوربین های کامپکت

اکثر دوربین های کامپکت یک مد کاهش قرمزی چشم دارند که باعث کوچک شدن مردمک چشم و در نتیجه کاهش قرمزی چشم در عکس می شود.

به فلاش نگاه نکنید

به سوژه بگویید مستقیماً به فلاش نگاه نکند اما در این صورت ممکن است زمانی که عکس ها را مشاهده می کنید متوجه شوید که سوژه به سمت دیگری نگاه می کند.

به بیرون نگاه کنید

اگر در یک روز آفتابی هستید به سوژه بگویید برای چند ثانیه به بیرون پنجره نگاه کند. این عمل باعث می شود چشم آن ها خود را با نور هماهنگ کند. اما هیچگاه از آن ها نخواهید مستقیماً به خورشید یا هر منبع نور دیگری نگاه کنند زیرا باعث آسیب به چشم می گردد.

فلاش را حرکت دهید

اگر از فلاش خارجی استفاده می کنید آن را در موقعیتی قرار دهید که مستقیماً در مقابل صورت سوژه نباشد.

نور بیشتری اضافه کنید

اگر در محیط های داخلی عکاسی می کنید از نور بیشتری در اتاق استفاده کنید.

از منبع نور ممتد استفاده کنید

استفاده از یک منبع نور مداوم مانند نور افکن های ال ای دی باعث می شود چشمان سوژه قبل از گرفتن عکس خود را با نور وفق دهد. اگر با گوشی آیفون عکس می گیرید می توانید از یک قاب مدل KLYP استفاده کرده و ال ای دی را به آن وصل کنید.

عکس ها را ویرایش کنید

اگر زمان گرفتن عکس برای بار دوم را ندارید و یا نمی دانستید که چشمان سوژه در هنگام عکاسی قرمز شده اند می توانید از یک نرم افزار ویرایش عکس مانند فوتوشاپ استفاده کنید. بعضی از نرم افزار ها گزینه ای به نام حذف کننده قرمزی چشم دارند اما بعضی دیگر مانند فوتوشاپ از یک قلم مو (Brush) برای حذف قرمزی چشم استفاده می کنند. همچنین شما می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

در اینجا روش این کار در فوتوشاپ را به شما آموزش می دهیم:

عکس خود را باز کرده و ابزار Red Eye را انتخاب کنید. این ابزار در سمت چپ و در منویی که به شکل چسب زخم است وجود دارد. پس از انتخاب این ابزار در نوار بالای صفحه دو گزینه وجود دارد: سایز مردمک چشم (Pupil Eye) و آپشن های تاریک کننده (Darken Options).

اما قبل از هر تغییری بهتر است که از قلم مو استفاده کنید تا ببینید که واقعاً به آن تغییر نیاز است یا خیر. برای استفاده از براش تنها لازم است که نشانگر را روی مردمک قرار داده و کلیک کنید. سپس منتظر باشید تا فوتوشاپ تغییرات را اعمال کند.

امیر حسین شاهرخی بازدید : 36 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (0)

برترین‌ نوآوری های دنیای دیجیتال در هفته گذشته

امروز

a20

ماوس‌های Level 10 M Hybrid Mouse

این ماوس‌ که با همکاری شرکت Thermaltake و BMW Desighnwork ساخته شده است، عضوی جدید از خانواده Level 10 M محسوب می‌شود. این ماوس هیبریدی می‌تواند هم در حالت سیمی و هم در حالت وایرلس از طریق بلوتوث فعالیت کند. این ماوس‌ها همچنین از تمام ویژگی‌های Level 10 M بهره‌مند هستند که شامل محور فرمان 3D، سیستم تهویه و نرم افزار تنظیم کارکرد می‌باشد.


a21

مانیتورهای دو در یک فیلیپس

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به دو مانیتور نیاز دارید، مانیتورهای جدید دو در یک فیلیپ احتمالا بهترین گزینه برای شما خواهند بود.


a22

HTC Dot View

کاورهای HTC مانند کاورهای گلگسی سامسونگ طراحی شده‌اند و دارای یک پنجره جهت دیدن صفحه نمایش می‌باشد. با این حال HTC Dot View یک قدم جلوتر از مدل سامسونگ پیش رفته است. کاور اچ‌تی‌سی در پشت جنسی پلی کربناتی دارد که به راحتی با ظاهر انحنادار گوشی متناسب می‌شود و در جلو کاوری فلیپ سلیکونی با سوراخ‌های ریز است که به اسمارت‌فون اجازه نمایش اطلاعات عمومی صفحه نمایش را در حالتی که کیس بسته باشد می‌دهد؛ مانند نوتیفیکیشن‌ها و هشدارهای آب و هوایی.


a19

اسپیکرهای X300A وایرلسی KEF

این اسپیکرها ظاهری استاندارد و تا حدی معمولی دارند، اما جادوی اصلی در درون آن‌ها جا خوش کرده است. درایورهای استثنایی Uni-Q شرکت KEF، به همراه چهار امپلی فایر اختصاصی، دو DAC جدا با کیفیت بالا همراه با یک کانکشن USB دیجیتالی با رزولوشن بالای 96kHz/24-bit بدون اعوجاج در حالت سیمی این اسپیکر را به یک غرنده تبدیل کرده است. X300A می‌تواند از طریق Airplay و یا DLNA و با کامپیوتر، اسمارت‌فون و یا دیگر دستگاه‌های موبایل از طریق وایرلس به تولید صدا بپردازد.


a18

Cylinder

نمونه‌های زیادی از جا تلفنی‌های ماشینی وجود دارد، اما Cylinder با طراحی جذاب خود به ابزاری صیقلی، شیک و البته به بسیار به دردخور تبدیل شده است. شما می‌توانید با یک دست تلفن خود را در آن قرار بدهید و به لطف قابلیت چرخشی آن، تلفن خود را در هر جهتی تنظیم کنید. این وسیله با تمامی دستگاه‌های موبایلی 3.5 تا 5 اینچی سازگاری دارد.


a17

تلویزیون‌های UHD460SL

این تلویزیون UHD خوش‌تیپ توسط شرکت Top Victory Electronics تایوان ساخته شده است و به شکل کلی قاب دور صفحه نمایش را به کناری انداخته است و حاصل کار صفحه نمایشی فوق العاده باریک، با بهره‌وری بهتر و البته تر و تمیزتر شده است که می‌توان آن را به هر دیواری متصل کرد. همچنین یک ساب ووفر نیز برای افزایش قدرت صدا در پشت آن تعبیه شده و تمامی سیم‌های UHD460SL در پشت آن قابل جمع است.


a16

ایرفون های Xiaomi Piston

این گوشی‌ها را شرکت 1More برای شیائومی ساخته است. این گوشی‌ها دارای یک جک 3.5 میلیمتری طلایی می‌باشند تا از اکسید شدن در امان باشند. سیم‌های KEVLAR ضد عرق، ضد ایستایی صدا و ضد پیچش و هولدر سیلیکونی ایرفون دارای مجوز FDA از دیگر ویژگی‌های این ایرفون هاست.


a15

HTC One M8

گوشی HTC One M8 انصافا یک بازگشت توفانی برای اچ‌تی‌سی بود. یک بدنه یکپارچه آلومنیومی شیک و خوش‌تراش به همراه یک صفحه نمایش 5 اینچی HD، اندروید کیت‌کت و اینترفیس Sense 6.0 که با همراهی اسپیکر استثنایی و سنسور افزایش عمق تصاویر جای هیچ گله‌ای در طراحی باقی نگذاشت.


a14

ZenFone 6

گوشی جدید ایسوس با نام ZenFone 6 یک عظیم الجثه به تمام معناست. صفحه نمایش 6 اینچ با رزولوشن 1280×720 پیکسلی، پردازنده 2 گیگاهرتزی اینتل اتم Z2580، باتری 3230 میلی آمپر ساعتی و یک دوربین 13 مگاپیکسلی باعث شده که ایسوس با تولید این گوشی سر خود را بالا بگیرد.


a13

اکسس پوینت EW-7288APC

EW-7288APC ادعا دارد که نخستین اکسس پوینت اختصاصی وای فای 5 گیگاهرتزی است که می‌تواند وای فای دو بانده 5 گیگاهرتزی برای اسمارت فونها، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های شما تأمین کند.


a12

Dead Silence Fan

این فن‌های دو لایه ساخته شده توسط Aerocool ادعای بی‌صدایی کامل دارد. این شرکت مدعی است که این فن اولین در نوع خود است. Dead Silence Fan با استفاده از تیغه‌های لاستیکی و پلاستیکی ویژه خود این قابلیت را ایجاد کرده است و قادر است شما را از بند صدای وزوز فن‌ها رها کند.


a11

مادربورد Asus Z97-Deluxe

ایسوس Z97 جدیدترین مدل از مادربوردهای سری 9 این شرکت استکه دارای 5 روش بهینه‌سازی و قابلیت Processors Dual Intelligent می‌باشد. فرکانس پردازنده قرارگرفته بر روی آن می‌تواند تنها با یک کلیک قابلیت تنظیم داشته باشد؛ اینکه در مد ذخیره انرژی باشد یا در حالت آورکلاکینگ. علاوه بر این‌ها اپلیکیشن Turbo Fast همراه آن می‌تواند سرعت اینترنت بالا و بهترین کیفیت صدا را برای کاربر فراهم کند.


a10

Acer Aspire U5-620

پی سی All-in-One ایسر دارای یک صفحه نمایش تاچ فول اچ‌دی ضداثر انگشت است که اسپیکر آن به شکل زیرکانه ای در پشت کاور فلزی آن تعبیه شده است. این کامپیوتر با 35 میلیمتر ضخامت فوق باریک محسوب می‌شود و می‌تواند بین 10 تا 90 درجه جلو شما خم و راست شود!


a9

الترابوک Asus Zenbook UX series

آخرین پرچمدار الترابوک‌های ایسوس مدل های Zenbook UX301 و 302 هستند که یک اژدهای خفته در پس کیس مجهز به گوریلا گلس خود می‌باشند. صفحه نمایش این لپ‌تاپ‌ها 13.3 اینچی است و دارای رزولوشنی معادل 2560×1440 پیکسلی می‌باشند. مولتی تاچ 10 نقطه ای و پردازنده اینتل Core i5 قابل آپگرید به i7 نیز از دیگر ویژگی‌های این تبلت قدرتمند و خوش‌تراش است.


a8

Ninja Dual Driver

این نینجاهای کوچک با آوردن یو اس بی 3.0 و میکرو یو اس بی در هیبت یک نینجای واقعی برای شما ظاهر می‌شوند. تمام طراحی این نینجاها یک تکه است و هیچ قسمتی از آن جداشدنی نیست. حتی دست این نینجاها نیز به کار شما می‌آید. دست راست آن‌ها دارای یک کلاهک پوششی 3.5 میلیمتری برای دستگاه‌های موبایل شماست و دست چپ آن نیز یک آهن ربا جهت چسباندن آن به اجسام آهنی می‌باشد.


a7

iSSD

این SSD حافظه بالا با استفاده از پورت Lightning دستگاه‌های iOS می‌تواند با سرعت بالا انتقال دیتا برای شما انجام دهد. iSSD همچنین از ویندوز، مک، کروم و انواع تبلت‌ها و دستگاه‌های موبایل پشتیبانی می‌کند.


a6

NFC Express 2 and Wireless Charger

این وسیله دو منظوره دارای قابلیت شارژ وایرلسی و همچنین NFC می‌باشد. می‌توانید گوشی خود را در بالای آن قرار داده تا از طریق القا شارژ شود یا می‌توانید از NFC آن کمال بهره را ببرید.


a5

UA mini case

مطمئنا تاکنون کیسی چون این مدل برای آیپد ندیده‌اید. در پشت این کیس محفظه ای خالی است که از این سمت تا آن سمت تبلت کشیده شده و از کنار آن بیرون آمده است. این محفظه در واقع یک امپلی فایر آنالوگ است. این محفظه به گفته طراح آن از فناوری Tube استفاده می‌کند تا صدا را به هر دو طرف تبلت ببرد و افکتی استریو برای شما فراهم کند.


a4

اسمارت‌واچ Qualcomm Toq

اسمارت واچ Toq محصول کوالکام جهت رقابت در بازار اسمارت‌واچ است. اما این اسمارت‌واچ چیزی ارائه می‌دهد که دیگران ارائه نداده‌اند! چند سال پیش تکنولوژی فوق العاده ای به نام Mirasol ظهور کرد که گفته می‌شد قرار است انقلابی در صنعت صفحه نمایش‌های e-reader باشد. کوالکام همان زمان ارزش این شرکت و تکنولوژی آن را درک کرد و خیلی زود تکنولوژی صفحه نمایش‌های رنگی آن‌ها را خرید و حالا از آن‌ها در صفحه نمایش اسمارت‌واچ خود نیز استفاده کرده است. جدا از عملکرد جداگانه خود دستگاه، این ساعت می‌تواند پیام‌ها، اتفاقات جدید و نوتیفیکیشن‌های های تلفن اندرویدی شما را نیز برایتان نمایش دهد.


a2

M8 Gaming PC

مزه سخت افزارهای بازی به زیر زبان BMW Designworks خوش آمده است. این شرکت کامپیوترهای M8 گیمینگ خود را در کامپیوتکس به معرض نمایش گذاشت. یک پی‌سی که قابلیت تغییر و شخصی‌سازی سخت افزارهای درون خود را دارد و با ظاهری به غایت شیک، کلاس کار گیمرها را بالا می‌آورد.


a1

ROG GK2000 Gaming Keyboard

ایسوس امسال روی غلتک نوآوری بوده پس جای تعجب نیست که کیبوردهای گیمینگ آن نیز جایی در این لیست داشته باشد. نگاهی به نور پس زمینه آن بیندازید؛ خارق العاده نیست؟

 

امیر حسین شاهرخی بازدید : 32 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (0)

3 اشتباه بزرگ که تمام انسان ها مرتکب می شوند + تمرین

امروز

Mistakes

انسان ها در دراز مدت و درست در هنگامی که نیازمند تصمیمات درست و سودمند هستند، متأسفانه به دلایل تقریبا همه گیری دچار اشتباه می گردند. با خواندنی ها همراه باشید تا 3 اشتباه بزرگ که تمام انسان ها مرتکب می شوند را با هم مرور کنیم:

1 – ناتوانی در جلوگیری از ضرر بیشتر

ضرب المثل معروف خودمان که هشدار می دهد «ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است» درکی است تجربی که ما به آن رسیده ایم. درکی که در واقعیت، عمل کردن به آن دشوار است. از دانشجویی که سالها زمان و پول صرف تحصیل در رشته ایی کرده که در بین راه فهمیده است نه تنها علاقه ایی به آن ندارد بلکه از آن متنفر است ولی همچنان ادامه می دهد تا عمل ساده رفتن به رستورانی گران که غذای بدی هم آوردند ولی برای آنکه جلو ضرر را بگیریم تا آخرین لقمه آن را می خوریم و هزاران تصمیم مثلاً منطقی که اتخاذ می کنیم و ادامه آن باعث ضرر است ولی فکر می کنیم خود عملِ تداوم، از ضرر خواهد کاست. پس از امروز چشم هایتان را بیشتر باز کنید، اگر کمی فکر کنید و در مورد اعمال روزانه تان حساب شده تر گام بردارید مسیر جدیدی به سوی موفقیت خود ترسیم کرده اید

2 – تکیه به اولین اطلاعات به دست آمده

برنده جایزه نوبل، روانشناس امریکایی Daniel Kahneman و Amos Tversky برای نشان دادن این خطای ذاتی بشر دست به یک تحقیق تجربی زدند تا نشان دهند چگونه ذهن خطاکار بشر بر اساس دریافت داده های اولیه، بدون دقت لازم، به طور خودکار، افکارش را سمت و سو می دهد.
آنها با درست کردن یک چرخ « شانسی» که اعدادِ صفر تا صد بر روی آن نوشته شده بود ولی طوری تنظیم شده بود که فقط بر روی دو عدد ۱۰ و ۶۵ می ایستاد توانستند تصویر دقیقی از این خطای مداوم بشری به دست دهند. آنها سپس، از شرکت کنندگان که نمی دانستند چرخ شانسی همیشه فقط بر روی یکی از دو عدد موجود در بین ۱۰۰ عدد خواهد ایستاد سئوالاتی را مطرح می کردند.
روانشناسان فوق از شرکت کنندگان در سنجش می خواستند تا بر اساس عددی که به دست آوردند به این سئوال پاسخ دهند که آیا « تعداد کشورهای افریقایی سازمان ملل بیشتر از عددی است که با گردش چرخ شانسی به دست اورده اند یا کمتر؟»
همه شرکت کنندگانی که عددِ گردونه برای شان بر روی ۱۰ ایستاد حدس ناخودآگاه ( و خطاکارانه) شان این بود که کشورهای افریقایی حدود ۲۵ درصد اعضای سازمان ملل را تشکیل می دهند و همه کسانی که به عدد ۶۵ در چرخ شانسی دست یافتند تعداد کشورهای افریقایی را ۴۵ درصد تخمین زده اند.
دکتر Daniel Kahneman در کتابش « فکر کردن، سریع و آهسته» در باره این خطای عمومی می گوید: « چرخ شانسی قاعدتاً نمی تواند اطلاعات درستی برای یک تصمیم منطقی ارائه دهد ولی چون بشر ناخودآگاه تحت تاثیر سریعِ اطلاعات اولیه ایی است که به دست آورده و معمولاً غلط و ناکافی، به اندیشه و تصمیم  اشتباه تن می دهد.»
پس همیشه هرگاه با دیدن یک اتفاق سریع در حال تصمیم گیری بودید، کمی درنگ کنید، به خودتان بگویید چند ساعت دیگر در مورد این موضوع تصمیم گیری می کنم، باور کنید که با امتحان کردن این روش به آن ایمان خواهید آورد و بسیاری از مشکلات زندگی تان حل خواهد شد.

3 – برای من اتفاق نخواهد افتاد

افراد به طور غریزی فکر می کنند که اتفاق بد نصیب آنها نخواهد شد. همه افرادی که به منطقه جنگی اعزام می شوند با آنکه شانس خطر را بیشتر می دانند ولی فکر می کنند خودشان در معرض ریسک کمتری خواهند بود. درست مثل همه هزاران راننده ایی که هر روز در تمام کشورهای دنیا جانشان را در تصادفات از دست می دهند. همین خطای همیشگی است که سیگاری ها را با وجود اینکه مطمئن هستند سیگار برای سلامتی آنها مضر است، باز هم به کشیدن آن ادامه می دهند.
پس هرگز فکر نکنید که برای شما اتفاق نخواهد افتاد. داشتن تمرکز و هوشیاری در هر لحظه شما را فردی تیز بین و مصمم خواهد کرد.

تمرین :

پس حالا که باور دارید با جلوگیری کردن از 3 اشتباه بدیهی بالا می توانید شرایط موفقیت و پیشرفت خود را فراهم کنید. تنها به مدت یک هفته مراقب باشید که سه اشتباه بالا را مرتکب نشوید.

1. به یاد داشته باشید اگر هوشیار نباشید، برای شما هم اتفاق خواهد افتاد. پس تیزبین و با برنامه باشید.

2. با اطلاعات اولیه، فوری و در لحظه تصمیمی نگیرید. مدتی صبر کنید و همه جوانب کار را بررسی کنید. قطعا از این کار خوشتان خواهد آمد.

3. جلوی ضرر بیشتر و اشتباهات مداوم خودتان را بگیرید. اگر فکر می کنید این شغل مناسب شما نیست و توانایی های بیشتری دارید، همین حالا اقدام کنید، نه اشتباه نکنید، منظورم نیست که استعفا بدهید، بلکه یک برنامه فشرده برای ارتقا خودتان برنامه ریزی کنید. ( از این وب سایت کمک بگیرید) به دنبال شغل مناسب خود بگردید و یا جایگاه شایسته ای برای خودتان در سازمان کنونی تان درخواست کنید.

 

امیر حسین شاهرخی بازدید : 128 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

 

قبول دارین زبون بعضی ها اینجوریه

************************

****************************************

تقویت حافظه در شب امتحان



شب امتحانی هستید یا مثل بچه‌های خوب از اول سال درس می‌خوانید و چند هفته مانده به امتحان هم خلاصه‌برداری‌هایتان را مرور می‌کنید و با خیال راحت سرجلسه امتحان حاضر می‌شوید؟
اگر جزو گروه دوم هستید که نیاز به دوپینگ شب امتحان ندارید، اما آنهایی که شب امتحانی هستند و یک هفته مانده به امتحانات از خودشان می پرسند من دقیقا از اول سال چه می کردم، باید همراه ما باشند تا برای تقویت حافظه شان فکری بکنیم که بتوانند امتحان ها را با موفقیت پشت سر بگذارند. البته دوستان گروه دیگر هم می توانند به مطلب نگاهی بیندازند؛ هر چه باشد، این نکته ها برای تقویت حافظه همه امتحانی هاست!

با هوش بخورید
شب امتحان باید خوراکی های سبک، مقوی و اثرگذار را انتخاب کنید. این خوراکی های سبک هم خواب آور نیستند و هم این که نیاز بدن به منابع غذایی را تامین می کنند. آهن و خانواده ویتامین B در اولویت قرار دارند. این دو ترکیب نیاز بدن به فعالیت ذهنی و بدنی را فراهم می کنند. از طرفی آهن به خون رسانی بهتر به مغز کمک کرده و باعث می شود میزان فراگیری افزایش یابد. مواد غذایی حاوی ویتامین B نیز به کاهش و کنترل اضطراب و استرس که از مشکلات شب امتحان است، کمک می کنند.
منابع آهن: گوشت قرمز بدون چربی، جگر، عدس، انواع آجیل های خام بویژه پسته، انواع غلات پخته و ماهی.

منابع ویتامین B: انواع نان سبوس دار، حبوبات بویژه انواع لوبیاها، تخم مرغ و سویا.

ویتامین ترش
طعم ترش و خاص قرص های جوشان هرچند دلپذیر است، اما مصرف آنها به دلیل تحرک ترشح اسید معده، باعث بروز مشکلاتی مانند معده درد می شود. بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C در اولویت قرار دارد. حداقل از یک هفته مانده به امتحانات، مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین را آغاز کنید. این ویتامین به جذب بهتر و بیشتر آهن نیز کمک می کند. به این ترتیب خون رسانی به مغز نیز افزایش یافته و خستگی دیرتر سراغ تان می آید.

منابع ویتامین C: گوجه سبز، توت فرنگی، لیموترش، سیب زمینی بخارپز، موز، سیب، هویج و گل کلم.

موز؛ خوب یا بد؟
این میوه غذای کاملی بوده و کالری بالایی هم دارد. بنابراین خوردن یک عدد موز می تواند تا ساعت ها انرژی بدن را تامین کند، اما درباره این میوه یک نکته کلیدی هم وجود دارد. این میوه سرشار از قند طبیعی است. این ماده یکی از نیازهای ضروری مغز است؛ بنابراین خوردن موز نیاز بدن به قند را برطرف می کند. علاوه بر این، موز پتاسیم دارد. این ماده معدنی نیز یکی از مواد ضروری برای تنظیم عملکرد اعصاب است.

موز سرشار از فیبر است؛ بنابراین مانع بروز یبوست استرسی در زمان امتحان می شود. پس می بینید که خوردن یک عدد موز معجزه می کند. بهترین زمان خوردن موز، در وعده صبحانه همراه با شیر یا به عنوان میان وعده است.

سبزی های سوپرمن
شما دوست عزیز که علاقه ای به خوردن سبزی ندارید، می دانید که بعضی سبزی ها معجزه می کنند؟ اما هر سبزی، شما را برای مبارزه با سوالات سخت امتحان آماده نمی کند. بهترین سبزی ها، انواع پهن برگ و تیره آنها هستند. به این دلیل که میزان املاح معدنی آنها بالا بوده و همین باعث می شود ذهن شما فعال تر شود. در کنار اینها بعضی خوراکی های دیگر هم حاضرند تا ذهن شما را فعال کنند. این خوراکی ها انواع حاوی آنتی اکسیدان هستند.

منابع سبز: اسفناج، خانواده کلم ها، کاهو وکلم بروکلی
منابع آنتی اکسیدانی: فلفل دلمه ای به ویژه نوع قرمز، سیب زمینی شیرین و لوبیا سبز.

سیرآب شوید

اگر بدن آب کافی دریافت نکند، تنظیم آب و الکترولیت های آن به هم می خورد؛ بنابراین واکنش های مناسب نیز در این شرایط انجام نشده و مغز نمی تواند آن طور که باید عمل کند. بهترین نوشیدنی ها عبارتند از: آب، نوشیدنی شیرین مانند آب توت فرنگی، آب لیموشیرین و نوشیدنی های ملس مانند مخلوط آب لیموترش و آب لیموشیرین. شیر و چای سبز نیز از دیگر نوشیدنی های مناسب است.

خوردنی نیست، اما رفتاری است
بعضی رفتارها باعث می شود غذای خورده شده بخوبی هضم و جذب شود؛ بنابراین باید به این نکته ها دقت کنید:

ورزش: لازم نیست ورزش باستانی انجام دهید، زیرا وقت انجام این کار را ندارید. کافی است روزی چند دقیقه ورزش کنید. روزانه ده دقیقه پیاده روی کنید. این مساله باعث بهبود کیفیت متابولیسم و هضم غذا و جذب بدن می شود. از طرفی پیاده روی یکی از راهکارهای کنترل اضطراب است.
خواب کافی: درست است که همه درس ها را برای دقیقه 90 گذاشته اید، اما سعی کنید تا آنجا که می توانید از خواب تان کم نکنید. کم خوابی باعث عصبانیت،تشدید اضطراب و به هم خوردن تعادل ترشح هورمون ها می شود.
مناسب بخورید: از پرخوری، بدخوری و خوردن خوراکی های نامناسب با یکدیگر بپرهیزید. مشکلات گوارش باعث به تعویق افتادن روند درس خواندن شما می شود.

******************

رازهای مردانه برای خانم ها (آقایان نخوانند)

امروز

Men

در روابط اجتماعی آنچه که باعث تداوم و بقای صمیمیت می گردد رفتارها و اعمال زن و مرد نسبت به هم است. در این میان نقش یک زن می تواند در ایجاد فضایی دلپذیر و جذاب بسیار مهم و قابل توجه باشد، اگر چه ازدواج آسان نیست اما استمرار و تداوم آن بسیار مشکل تر و سخت تر است، با خواندنی ها همراه شوید تا رازهای مردان برای خانم ها را با شما در میان بگذاریم:

۱- در نظر داشته باشید مردها طوری با شما رفتار می کنند که خودتان به آنها اجازه می دهید، سعی کنید، تماس های مکرر با همسر خود را فراموش کنید، همیشه در دسترس بودن خانم ها خوب نیست.

۲- بسیاری از زنان فکر می کنند که برای اینکه مردی عاشقشان شود باید مانند یک سوپرمدل باشند. اما واقعا اینگونه نیست اگر چه به زیبایی بهای بسیاری می دهند اما اصلا آن چیزی نیست که زنان انتظارش را دارند. مردان انتظار ندارند که زنان شان مانند زنان و مانکن های مجلات باشند.

۳- یکی از خصایص بارزی که می تواند احساس رضایتمندی را در کانون خانواده حاکم کند، قناعت است تلاش کنید قانع و راضی باشید.

۴- مردها معتقدند: خانم ها زیاد حرف می زنند یا بسیار غرغر می کنند، پس ثابت کنید اینگونه نیست. مردان از این خصیصه خوششان نمی‌آید، سنجیده و بجا سخن بگوید و غر نزنید، تلاش کنید چیزی هایی که برای همسرتان تعریف می کنید تکراری نباشد…

۵- اگر می خواهید شوهرتان را اسیر کنید از ابراز احساسات غافل نشوید؛ البته نه تنها با رفتارها و گفتار کلیشه ای.

۶- یکی از اشتباهات بزرگ زنان این است که فکر می کنند هر چه سر به زیرتر باشند جذاب ترند، همیشه مهربان و با گذشت نباشید، انعطاف پذیر باشید.

۷- مردان معمولا نیاز خود به نوازش و توجه را بر زبان نمی آورند.

۸- مردان بیشتر از آنکه به جا، مکان یا غذا بهاء بدهند، به مسائل جنسی اهمیت می دهند. بنابراین ریشه مشکلات خانوادگی را باید در خلوتگاه آنها یافت.

۹- مردان دوست دارند بیش از همسر خود درآمد داشته باشند زیرا به آنها احساس قدرت و امنیت می دهد.

۱۰- مرد ها دوست دارند تا جایی که ممکن است وسایل راحتی فکر و جسم آنها در خانه فراهم باشد.

۱۱- مردان ترجیح می دهند درمورد احساساتشان غیر مستقیم صحبت کنند. هیچ مردی از زن خود فقط نوازش طلب نمی کند، اما شما اگر واقعاً زندگی و همسر خود را دوست دارید حتما این کار را انجام دهید. غرور برای مردان اهمیت زیادی دارد و به هر طریقی اگر غرور او را بشکنید، او را از دست خواهید داد.

۱۲- مردها دوست ندارند که زن ها آنان را سرزنش کنند و راه درست را به آنان نشان دهند. به زن اندرز دهنده نیاز ندارند. گاه زن‌ها اشتباهات مردها را به آن‌ها گوشزد می‌کنند. این کار به خصوص اگر در مقابل دیگران انجام شود فاجعه است.

۱۳- اگرچه مردان سعی می کنند در بسیاری از فعالیت های خانواده مشارکت کنند. اما همه آنها نیاز دارند، زمانی مخصوص خود داشته باشند، به مردها فرصت بدهید، به مردها آزادی عمل بدهید، بگذارید به آنچه دوست دارند، دست پیدا کنند آنها را تشویق کنید مسافرت بروند و تفریح کنند، با دوستان خود باشند و یادی از دوران مجردی و کودکی خود کنند.

۱۴- هیچگاه همسر خود را با مردان دیگر مقایسه نکنید، او را سرزنش نکنید یا نقاط ضعف و منفی همسرتان را مدام به رخ او نکشید، تنها او را سلطان قلب خود بدانید و این را هم باور داشته باشید.

******************************

******************************

عاداتی که موهای‌تان را کم پشت‌تر می‌کنند

امروز

Hear

بسیاری از جنبه های زندگی ما از آنچه می خوریم گرفته تا مدل موهایمان بر میزان استقامت تارهای موهایمان تأثیرگذار هستند. در خواندنی ها به عاداتی اشاره کرده ایم که باعث می شوند تار موهایتان نازک شوند و بیشتر بریزند و در نتیجه باید سعی کنید روش زندگی خود را تغییر دهید تا موهای سالم و زیبائی داشته باشید.

1- دوش آب داغ نگیرید.

آب داغ موجب از دست رفتن آب تارهای مو (درست مثل پوست) می شود و در نتیجه موهایتان خشک می شوند و بیشتر می ریزند. بدین ترتیب نه تنها چربی های محافظ پوست سرتان را می شویید، بلکه گرمای آب باعث می شود که روزنه های سر شما بیشتر چربی تولید کنند و بدین ترتیب به ریشه موها آسیب می رسد و موهایتان بیشتر می ریزد. پس بهتر است موهایتان را با آب ولرم و حتی سرد بشویید. سعی کنید همیشه با آب ولرم دوش بگیرید و موهایتان را با سردترین آب ممکن آبکشی کنید.

2- از وسایل حالت دهنده داغ استفاده نکنید.

دماهای بسیار داغ به پروتئین هایی که موهایتان را می سازند و به روپوست محافظ آنها آسیب می زنند. وقتی روپوست مو آسیب ببیند، تعادل رطوبتی آن بهم می خورد و موها بیشتر به شکستگی و ریزش آسیب پذیر می شوند. استفاده از سشوار و دیگر وسایل داغ را به حداقل برسانید و سعی کنید از وسایلی با کمترین دمای ممکن استفاده کنید. همیشه اسپری ضدگرما بزنید تا عایقی گرمایی برای کاهش اصطکاک ایجاد شود.

3- رژیم سخت نگیرید.

اینکه خودتان را از گرسنگی بکشید بدنتان را مجبور می کند تا انرژی کم خود را برای کارکردهای اصلی مانند کمک به کارکرد قلب و مغز بکار ببرد و دیگر انرژی زیادی برای درست کردن مو نمی ماند. در واقع یکی از نشانه های اصلی در تشخیص سوء تغذیه ریزش مو است. سعی کنید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و پروتئین هایی همچون ماهی، مرغ، عدس و لوبیا مصرف کنید. مو در اصل از پروتئین تشکیل شده است. اگر پروتئین کافی مصرف نکنید موهایتان از بین می روند.

4- به موهای خیس درست رسیدگی کنید.

موهای ما وقتی خیس هستند بیش از هر زمان دیگر نسبت به شکستن آسیب پذیرند، زیرا وقتی موها خیس هستند، روپوست محافظ آنها کمی بلند می شود. شانه کردن موها زیر دوش و سپس خشک کردن شدید موها با حوله، طوفان شدیدی برای موها محسوب می شود. سعی کنید قبل از آنکه موها خیس شوند آنها را شانه بزنید و بدین ترتیب بعد از دوش گرفتن شانه زدن را به حداقل برسانید. سپس به آرامی با حوله ای نرم آب موها را بگیرید و هرگز با حوله آنها را مالش ندهید.

5- مدل موهای سفت درست نکنید.

اگر همیشه موهایتان را دم اسبی سفت یا بافت سفت می بندید، بدانید که این مدل ها به فولیکول های موهایتان آسیب شدیدی می زند و صدمه های این مدل ها برای موها دائمی است. زیرا فولیکول های مو برای همیشه ضعیف می شوند و رشد دوباره موها غیرممکن می شود. موهایتان را همیشه شل ببندید و اگر برایتان مقدور است سعی کنید تا حد ممکن موهایتان را نبندید، به خصوص وقتی می خواهید بخوابید. زیرا غلت زدن در خواب اصطکاک بیشتری ایجاد می کند. اگر وقتی موهایتان را بسته اید سرتان درد می گیرد و پوستتان کشیده می شود، بدانید که موها را خیلی سفت بسته اید.

6- از محصولات حالت دهنده طولانی مدت استفاده نکنید.

اگر روی اسپری مو یا ژل موی شما نوشته شده است که موهایتان را تمام روز حالت می دهد، باید آن را دور بیندازید. زیرا این محصولات الکل زیادی دارند و موهایتان را خشک و شکننده می کنند. وقتی موهایتان را شانه می زنید، باقیمانده این مواد باعث می شود که موهایتان بشکنند و بریزند. همیشه سعی کنید از محصولاتی که موهایتان را چسبناک و چوبی می کنند دوری کنید. در عوض از محلول های نرم تری مانند کرم های حالت دهنده مو استفاده کنید که رطوبت موهایتان را حفظ می کنند و هنگام شانه زدن اصطکاک ایجاد نمی کنند.

7- موهایتان را نخارانید.

اگر سرتان می خارد، شاید دلیلش seborrheic dermatitis باشد که موجب ریزش مو می گردد. وقتی روپوست آسیب می بیند، تار موها به شکستگی حساس می شوند. با شامپوهای حاوی سلنیوم، زینک پیریتیون یا روغن درخت چای این خارش را تسکین دهید. اگر محصولات بدون نسخه کارساز نبودند، از پزشک خود بخواهید که شامپوهای ضدقارچ یا فوم کورتیزون تجویز کند.

8- در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرید.

حتی اگر تصمیم عاقلانه ای مانند برنزه نشدن گرفته اید، باز هم ممکن است موهایتان زیادی در برابر اشعه فرابنفش قرار داشته باشند که باعث می شود مقاومت و حالت ارتجاعی موهایتان کم شود. قرار گرفتن طولانی مدت در برابر اشعه فرابنفش باعث می شود که لایه های روپوست ضعیف شوند و بشکنند و در نتیجه موها بریزند. سعی کنید از روسری یا کلاه استفاده کنید تا موهایتان کمتر در برابر اشعه فرابنفش قرار بگیرند. استفاده از کاندیشنرهایی که حاوی ضدآفتاب هستند نیز اثربخش است.

9- موهایتان را به موقع بشویید.

حالا که شامپوهای خشک بیشتر در دسترس خانم ها قرار دارند، برایشان راحت تر است که تا چند روز موهایشان را نشویند. با اینکه این شامپوها گزینه های راحتی هستند، ولی اصلاً به نفع موها نیستند. جمع شدن این مواد روی موها یا شوره ها و پوسته های اضافی روی جمجمه باعث می شود که فولیکول های مو پر شوند و رشد مو دشوار شود. اینکه یک روز موهایتان را نشویید هیچ اشکالی ندارد. ولی وقتی این کار تبدیل به عادت شود، باقیمانده های محصولات مو، گرد و خاک و چربی موجب می شود که روزنه های روی پوست سرتان مسدود شوند. سعی کنید هر دو روز یکبار موهایتان با بشویید، به خصوص اگر زیاد عرق می کنید یا از محصولات زیبایی موی زیادی استفاده می کنید.

و

نکته های بالا را رعایت کنید و آنها را نادیده نگیرید!

******************************

میوه های تابستانی که شما را چاق و لاغر می کنند

امروز

summer-fruts

تابستان نزدیک است و میوه‌های آبدار و شیرین رنگارنگش. میوه‌های پر از قندی که شاید در هیچ فصل دیگری نتوانید مشابه آنها را در شیرینی پیدا کنید. اما این به معنی چاقی و اضافه وزن تحمیلی در تابستان نیست. با خواندنی ها همراه باشید تا میوه های تابستانی که شما را چاق یا لاغر می کند را بشناسید:

- هندوانه، طالبی، خربزه

این صیفی‌جات خنک و آبدار و شیرین، برخلاف چیزی که مردم تصور می‌کنند، جزو میوه‌های کم کالری به حساب می‌آیند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت تابستان‌تان را با خوردن این صیفی‌جات بگذرانید و دلهره چاق شدن نداشته باشید.

هر 100 گرم از هندوانه 25 کیلوکالری انرژی دارد و این رقم در خربزه و طالبی برای همین وزن، به 23 کیلوکالری می‌رسد. قند این میوه‌ها از نوع فروکتوز است که زود هضم می‌شود و حتی برای افراد دیابتی هم خطرناک نیست.

هندوانه رسیده ویتامین‌های B، B2، PP و C هم دارد و در آن مقادیر کمی بتاکاروتن، پکتین، اسید فولیک، ناتوریم، فریوم، فسفر و کلسیم موجود است.

طالبی هم منبع خوبی از ویتامین A است و پتاسیم، اسید فولیک، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین های B6 بالایی دارد. خربزه هم به جز تاثیری که بر لاغری دارد، سرشار از ویتامین A و C است و کلسیم و آهن بالایی دارد.

- خیار

آنهایی که رژیم لاغری دارند، می‌دانند که هیچ میوه ای به اندازه خیار شکم پرکن و پرخاصیت و کم کالری نیست. خیار بوته‌ای که در مردادماه بار می‌دهد، با داشتن 5کالری در 100گرم، یک میوه کم کالری تابستانی محسوب می‌شود که در رژیم‌های لاغری خوردن آن آزاد است. به خصوص اگر با آب لیموترش خورده شود، می‌تواند چربی سوز خوبی در وعده صبحانه شما باشد.

- انبه

در هر 100 گرم انبه 55 تا 70 کیلو کالری وجود دارد اما جزو میوه‌های دارای کالری منفی به حساب می‌آید. یعنی فرایند هضم و جذب آن بیشتر از میزان کالری دریافتی شما انرژی می‌طلبد. به همین دلیل، اگر نگران چاق‌کنندگی میوه‌های تابستانی هستید لازم نیست انبه را در لیست سیاه خود قرار دهید.

- آلبالو

آلبالو میوه‌ای کم کالری و سرشار از ویتامین C است. آلبالو در هر 100 گرم حدود 20 کیلو کالری دارد و برخلاف گیلاس که در 100 گرمش 76 کیلو کالری وجود دارد، یک میوه لاغر کننده به حساب می‌آید. به خصوص اگر در وعده صبحانه مصرف شود.

- ویتامین C دارها

برای لاغر شدن، هر میوه‌ای که ویتامین C داشته باشد به شما توصیه می‌کنیم. مرکبات بهترین منابع ویتامین C هستند اما به جز آنها، توت فرنگی، انبه، آناناس و کیوی و هندوانه هم منابع خوبی از ویتامین C هستند. کسانی که روزانه مقادیر بیشتری از ویتامین C مصرف می‌کنند، کمر و پشت باریک‌تری دارند. آنها در انجام ورزش‌های هوازی هم 25 درصد بیش از دیگران چربی می‌سوزانند.

یک فنجان آناناس تازه 25 میلی‌گرم ویتامین C و 100 گرم آن 45 کیلوکالری دارد که البته نسبت به هندوانه و خربزه و طالبی میوه پرکالری‌تری به حساب می‌آید اما جزو کالری منفی‌ها به حساب می‌آید. توت فرنگی هم که در هر 100گرم آن 35کیلو کالری وجود دارد، جزو میوه‌های غنی از ویتامین C است که با خوردن 8 عدد از آن می‌توانید 40 درصد نیاز روزانه‌تان به این ویتامین را برطرف کنید.

- میوه‌های ممنوعه تابستان

اگر رژیم لاغری دارید، باید بدانید که هلو، شلیل، آلو زرد، انگور و گلابی جزو میوه‌های ممنوعه برای رژیم دارها به حساب می آیند. هر عدد شلیل حدود 50 کالری دارد، هر عدد آلود زرد 75 کالری و هر عدد هلو 60 کالری دارد. در 100 گرم انگور 80 کالری و در همین میزان گلابی هم 60 کالری وجود دارد. بنابراین سعی کنید برای چاق‌تر نشدن در روزهای تابستان دور این میوه ها را خط بکشید.

*****************************

از روی رفتار دوستتان رنگ مورد علاقه اش را پیدا کنید

امروز

از روی رفتار دوستتان رنگ مورد علاقه اش را پیدا کنید

همه لذت کادو دادن یک سو و ماجرای چه خریدن هم یک سو! هول نکنیدقصدمان این نیست که به شما بگوییم چه‌چیزی بخرید، اتفاقا این را بعهده به خودتان میگذاریم و سلیقه‌ای که به خرج می‌دهید ولی در باره رنگ هدیه اصلا و ابدا نمی‌توانید به سلیقه شخصی بسنده کنید ! نوبت به رنگ که می‌رسد باید به علاقه‌طرف مورد نظرتان بسنده کنید و بفهمید دوست‌تان چه رنگی دوست دارد.

برای رسیدن به جواب هم لازم نیست گوشی تلفن را بردارید و از خودش سؤال کنید! فقط کافی است کمی روی رفتارش زوم کنید. رفتار و روحیات او همه چیز را لو می‌دهد. اما برای آنکه در این شناسایی درست به هدف بزنید ما به شما می‌گوییم چه رفتاری نشانه علاقه به چه رنگی است. با ما همراه باشید.

خیال‌تان راحت، رنگش سبز است

مهربان است و خونگرم؛ وفاداری و وظیفه شناسی هم که از خصوصیات ذاتی اوست.بدون آنکه بخواهد، برایش بسیار مهم است که دیگران درموردش چطور فکر می‌کنند. خودش اهل حرف زدن نیست اما همیشه برای شما یک شنونده خوب است و خوشبختانه راز نگهدار. اعتماد به نفس ندارد اما خوش‌خلقی او زبانزد همه اطرافیان است. خلاصه‌اینکه با او بودن به شما آرامش می‌دهد هرچند خودش کوهی از استرس است. با خیال راحت بروید سراغ رنگ سبز، فرقی هم نمی‌کند که هدیه شما چه باشد.

به رنگ ارغوان

عاشق شکوه، ظرافت و زیبایی است. شخصیت اسرار آمیزی دارد. مغرور است اما کاملا اجتماعی و با معنویات رابطه خوبی دارد. بهتر است مراقب دوستی‌تان باشید چرا که نه تنها شما بلکه همه اطرافیان از معاشرت با او لذت می‌برند. رنگ مورد علاقه این دوست اسرار‌آمیز شما رنگ ارغوانی است. پس نگران انتخاب هدیه نباشید چون رنگ مورد علاقه او رنگ سال است و پیدا کردنش اصلا کار سختی نیست!

به صورتی فکر کنید

بسیار درک‌تان می‌کند و اهل لطف کردن نه تنها به شما بلکه به همه اطرافیان است. این لطف تا آنجا پیش می‌رود که اغلب اوقات نگران و دلواپس دیگران است!حرف شور و نشاط و عشق به زندگی هم که در میان باشد در حد و اندازه‌های خودش چیزی کم از طرفداران رنگ قرمز ندارد. همین شور و نشاط درونی باعث شده تا نه تنها خود شما بلکه دیگران هم عاشق معاشرت با او باشند. نوبت به بالا و پایین و سختی‌های زندگی هم که برسد با اقتدار جلو می‌رود و از پس رویارویی با شکست‌ها هم بر می‌آید. به اینجا که رسیدید لازم نیست از او بپرسید رنگ مورد علاقه‌اش چیست، فقط کافی است هدیه‌ای که برایش انتخاب می‌کنید صورتی باشد!

قرمز رنگ اوست

دوست‌ شما بسیار پرانرژی است و پر از عشق و علاقه به زندگی. بسیار خوش‌بین است و در مواجهه‌با هدف‌هایش اهل کوتاه آمدن نیست، تا جایی هم که بتواند محکم و مصمم جلو می‌رود. البته کمی هم قدرت طلب است و دوست‌دارد همه چیز را تحت مدیریت خودش در آورد. با این حال کاملا اجتماعی است و اساسا عاشق ارتباط با مردم است. خلاصه ‌اینکه پر از انرژی است و پویایی از وجناتش پیداست. در چنین شرایطی وقتی پای هدیه خریدن به میان می‌آید یک راست بروید سراغ رنگ قرمز، فرقی هم نمی‌کند قرار است چه چیزی برای او بخرید. با اطمینان طیف‌های رنگ قرمز را انتخاب کنید، حتی می‌توانید تا تونالیته‌ای از رنگ نارنجی البته از نوع پر رنگ و لعابش هم پیش بروید و شک نکنید که بهترین انتخاب را دارید چرا که روحیات دوست شما نشان می‌دهد در ناخودآگاهش به رنگ قرمز علاقه‌مند است.

به رنگ فیروزه

اسرارآمیز است و احساساتی. وقتی کارهای شخصی‌اش در میان باشد اصلا و ابدا زیر بار نصیحت‌های شما نمی‌رود. با ثبات است و البته پشتکار هم دارد بنابراین طبیعی است که خودش به تنهایی از پس اداره امور شخصی‌اش بربیاید.در مورد او به رنگ فیروزه‌ای فکر کنید؛ یک انگشتر یا حتی گردنبند و گوشواره‌ای با سنگ درشت فیروزه خوشحالش می‌کند، شک نداشته باشید چرا که طرفداران چنین رنگی اغلب خانم‌ها هستند!

مشکی رنگه…

خوش ذوق‌است و با ظرافت طبع بسیار. روحیه‌ای حساس دارد و اتفاقا هنرمند است. درون‌‌گرا نیست اما بیشتر درگیر جزئیات است تا کلیات. به جزئیات زندگی‌‌اش توجه خاصی دارد و هرکاری را با تمام ریزه‌کاری‌هایش انجام می‌دهد. برای کمک به دوستان و اطرافیان سر از پا نمی‌شناسد و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. از همه مهم‌تر اینکه به شخصیت یک‌یک دوروبری‌هایش احترام می‌گذارد، شما که جای خود دارید! ذهن‌تان را درگیر نکنید؛ رنگ مورد علاقه او مشکی است.

تجمل از نوع طلایی

جاه طلب است و پر از آرزوها و رویاهای بزرگ. برای لذت بردن از زندگی تمام تلاشش را می‌کند. اهل نشستن و منتظر شانس ماندن نیست. جسور است و بی‌باک. با تجمل هم میانه خوبی دارد. دوست جاه‌طلب شما عاشق رنگ طلایی است، پس از همین حالا دست به کار شوید!

طوسی، انتخاب شماست

به روز است و بیشتر از آنکه با سنت میانه‌ای داشته باشد درگیر زندگی مدرن است.با آرامش ذاتی که دارداز طرفداران صلح است و البته اهل سازش و توافق. رنگ مورد علاقه این دوست شما طوسی است. حق با شماست خرید هدیه برای او به این سادگی‌ها هم نیست!

قهوه‌ای و لاغیر!

دوست‌تان کمی تا قسمتی فیلسوف مآب است البته فیلسوف با چاشنی شاعرپیشگی اما تا دل‌تان بخواهد می‌توانید روی او حساب باز کنید، از بس که ثابت قدم است! کمتر به یاد می‌آورید که جایی تغییر عقیده داده باشد، شاید کمتر اهل تصمیم‌گیری‌های حیاتی باشد ولی امان از وقتی که تصمیم بگیرد! چه پول‌ها که در جیب و چه رازها که در سینه به امانت ندارد، اصلا آوازه قابل اعتمادی‌اش جلوتر از خودش همه جا می‌پیچد. اگر روی لجبازی‌اش سرپوش بگذارید یک دوست کامل است! برای دوستی با چنین روحیاتی فقط مجازید به رنگ قهوه‌ای فکر کنید و لاغیر!

*****************************

روش دلنوازی برای همسرتان

17 خرداد

couple

شما نمی توانید به راستی کسی را دوست داشته باشید و عاشقش باشید، مگر اینکه او را به طور عمیق و دقیق بشناسید و به طور حتم نمی توانید کسی را بشناسید مگر اینکه بتوانید با او صحبت و گفتگو کنید. گفتگوی همسران ابزار اصلی رابطه اگاهانه است. همسرانی که طوری برنامه ریزی می کنند که قادر باشند در سالهای آتی زندگی خود نیز با یکدیگر گفتگو کنند، به نحو بهتری بر زندگی و روابط شان تسلط دارند.

شاید احساس شود که تبعیت از برخی قواعد مربوط در ابتدا غیر طبیعی و تصنعی است. اما همچنان که مهارتهای مربوط به شنیدن حرف همسرتان، انعکاس گفته هایش، تایید او و همدلی با وی را تمرین کنید آنها برای شما به صورت ماهیت ثانویه در می آید. یک زن یا یک مرد وقتی به درستی دنیای همسرش را نشناسد و کلا با مفهوم دنیای جنس مخالف آشنایی نداشته باشد قطعا نمی تواند رابطه ای عمیق با همسرش برقرار کند. شاید یک زن به زعم خود تمام تلاشهای لازم برای جلب نظر همسرش را بکند اما در نهایت احساس کند که اصلا به نتیجه مطلوب نرسیده است. با ما همراه باشید تا روش دلنوازی برای همسرتان را یاد بگیرید:

تعریف و تمجید

همان طور که زنان می‌خواهند بدانند که خوب به نظر می‌رسند، بوی مطبوع می‌دهند و یا کار بخصوصی را به خوبی انجام می‌دهند؛ مردان نیز شنیدن این حرف ها را دوست دارند. بشر دوست دارد که مورد تمجید و تعریف دیگران قرار گیرد، این امر به آنها کمک می‌کند که درباره خودشان احساس بهتری داشته باشند. همچنین به طرز تفکر انها اعتبار می‌بخشد و به آنها اعتمادبنفس و اطمینان می‌دهد. پس کمی به شوهرتان توجه داشته باشید و از او قدردانی و تعریف نمایید.

موفقیت در دلنوازی (محبوب بودن، خواستنی بودن)

تمایل به خواستنی بودن بخش جدا ناپذیر هر ارتباطی است و گاهی مردان نگرانند که نکند در این زمینه به قدر کفایت خوب نباشند. لذا حتی اگر شوهرتان در تمام اوقات به طور کامل ارضا کننده و رضایت بخش نیست؛ شما سعی کنید به نکات مثبت وجودی وی اشاره داشته باشید و این نکات را بزرگتر از ضعفهایشان مورد نظر قرار دهید.

قدردانی از تمام کارهایی که می‌کند

اغلب مردان به سختی کار می کنند و سعی می‌کنند علاقه و توجه شان به خانواده را عمدتا از این طریق نشان دهند. گاهی اوقات آنها به این خواسته‌ها می رسند و گاهی هم اینطور نمی شود(یعنی گاه در تامین معاش خانواده واقعا موفق هستند و برخی از مواقع دیگر نیز به نتیجه دلخواه خود نمی رسند). آنها فقط توقع دارند که شما به تلاش آنها توجه دارید و از آنها قدردانی می‌کنید.

امشب مسابقه فوتبال می بینیم

هر چند ممکن است این مطلب بیشتر شوخی به نظر برسد اما واقعیت این است که مردان تمایل دارند به آنچه آنها علاقه دارند شما هم علاقمند باشید و خواهان شنیدن این هستند که هر کاری که باعث خوشحالی آنها می‌شود تاثیری این چنینی در شما نیز دارد. پس تلاش کنید که کارهای مورد علاقه او را انجام دهید و با فهم و درک سرگرمی های آنها می توانید آنها را به شدت خوشحال کنید.

تکیه گاهم هستی

مردان می خواهند که مورد نیاز باشند. آنها می خواهند قوی، قابل اعتماد و حمایت‌گر باشند و دوست دارند که بفهمند شما به آنها استناد می‌کنید، رویشان حساب می‌کنید و نیازمند آنها هستید. اکنون بسیاری از زنان شاغل هستند، تحصیلات بالایی دارند و … لذا مردان کمتر و کمتر از قبل (از لحاظ مالی) تکیه گاه مالی زنان هستند. پس سعی کنید با برنامه ریزی و مدیریت مالی لازم در زندگی مشترک، کاری کنید که همسرتان علی رغم استقلال مالی شما، هنوز احساس موثر بودن در زندگی شما را بکنند.

هشدار!

دانستن مواردی که مردان دوست ندارند بشنوند نیز خالی از لطف نیست. بیشتر مردان به شنیدن این مطالب علاقه‌ای ندارند:

سرزنش و انتقاد

واقعیت این است که اگر مرد شما از سرکار به منزل آمد و شما او را به خاطر تمام کارهایی که به اشتباه و غلط انجام داده سرزنش کنید به نوعی دچار لرزش می‌شود. انتقاد سازنده هم به هر حال انتقاد است پس بهتر است تا ایجاد یک فرصت مناسب به شوهرتان استراحت دهید.

چیزی که از پس آن برنمی‌آیند

هیچ کس(خصوصا مردان) دوست ندارد و نمی خواهد که به او گفته شود در انجام یکسری کارها خوب نیست. پس مواقعی که شوهرتان از عهده کاری برنمی‌آید به او چیزی نگویید احتمالا خود او می‌داند که کار را به خوبی انجام نداده است و از شما آگاهتر است. در آینده هم از او نخواهید این کار را انجام دهد.

*****************************

دانستنی های مفید در مورد سفید کردن دندان

18 خرداد

دانستنی های مفید در مورد سفید کردن دندان

شاید شما از بدرنگی دندان های تان ناراضی باشید یا حتی مایل باشید برای داشتن یک چهره زیباتر، دندان های سفیدتری داشته باشید. معمولا رنگ دندان های هر فرد با رنگ پوست او هماهنگی دارد. اگر به چهره یک سیاه پوست نگاه کنید، امکان دارد دندان های او خیلی سفید به نظر شما بیاید ولی حقیقت این است که زمینه تیره و سیاه پوست او ایجاد خطای دید می کند و موجب می شود دندان هایش سفیدتر به نظر بیاید.

همه چیز از سفیدکردن دندان شروع شد

سفید کردن دندان ها، روشی است که با استفاده از آن، رنگ زرد یا قهوه ای دندان ها را از بین می برند و دندان ها سفید و براق می شوند و شما لبخندی درخشان خواهید داشت. روش های متفاوتی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد؛ از سفید کردن دندان ها به وسیله مواد شیمیایی گرفته تا استفاده از اسیدهای ضعیف و لیزر.

گاهی اوقات ممکن است دندانپزشک با استفاده از ابزار خاصی، سطح دندان را سایش دهد و تغییر رنگ های سطحی دندان های شما را از بین ببرد، ولی آنچه بیش از سایر این روش ها طرفدار دارد، سفید کردن دندان ها با مواد شیمیایی است. سفید کردن دندان ها ممکن است کاملا در مطب دندانپزشکی انجام شود یا این که دندانپزشک، وسایل و موادی را در اختیار شما بگذارد تا خودتان در منزل، دندان های تان را سفید کنید.

بسیاری از افراد، تکنیک سفید کردن دندان ها در خانه را ترجیح می دهند چون دیگر مجبور نیستند چندین جلسه به دندانپزشک مراجعه کنند.

سفید کردن دندان ها در خانه

سفید کردن دندان ها در خانه، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و شما را از رفت وآمدهای مکرر به مطب دندانپزشکی نجات می دهد.

به هر یک از داروخانه ها سر بزنید، بسته های رنگارنگ و متفاوتی از محصولات سفیدکننده دندان ها پیدا خواهید کرد. اما بهتر است به توصیه دندانپزشکان، یک نوع مناسب را از میان آن ها انتخاب کرده و پس از یادگرفتن نحوه صحیح استفاده از این محصولات و تعیین مقداری از ژل سفیدکننده در هر بار مصرف توسط دندانپزشک، از این محصولات استفاده کنید.

این محصولات معمولا حاوی ژل هیدروژن پراکساید هستند. دندانپزشک ابتدا از دهان شما قالب گیری خواهد کرد و یک جفت قاشقک پلاستیکی که متناسب دهان شماست، تهیه می کند.

شما باید ژل را داخل این قاشقک بریزید و آن را یک یا دو ساعت در طول روز، درون دهان تان نگه دارید. گاهی نتایج آن طی ۲ روز آشکار می شود ولی معمولا برای این که دندان ها به اندازه کافی سفید شوند، باید یک تا دو هفته این عمل را تکرار کنید.

این روزها، چسب های خاصی به بازار آمده است که ادعا می شود با چسباندن روی دندان ها، دندان ها را سفید می کنند ولی نتایج استفاده از آن ها چندان رضایتبخش نیست و به میزان کمی دندان های شما را سفیدتر خواهد کرد.

لیزر؛ یک قدم تا سفیدشدن دندان ها

اگر می خواهید در یک جلسه دندان های تان را سفید کنید، باید با استفاده از لیزر این کار را انجام دهید. لیزر، انرژی زیادی را به مواد سفیدکننده وارد خواهد آورد و موجب می شود فعالیت سفیدکنندگی این مواد تسریع شده و خیلی زود مواد رنگی از روی دندان های شما پاک شود. البته ممکن است بسته به شدت بدرنگی دندان های شما، این جلسه مدت زمان کوتاه یا طولانی تری داشته باشد.

سفید کردن دندان ها با لیزر، معمولاً گران تر از سایر روش های سفید کردن دندان هاست ولی در مقابل، شما در مدت زمان کوتاهی، لبخندی سفید و براق خواهید داشت. لازم است حرارت حاصل از این لیزرها به گونه ای تنظیم شود که موجب آسیب دندان ها نشده و حتما از محافظ های چشم، استفاده شود.

اول ترمیم پوسیدگی، دوم سفید کردن دندان

برای انجام سفیدکردن دندان ها باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

* سفید کردن دندان ها درمانی زیبایی و انتخابی توسط شخص است نه درمانی که از نظر سلامتی برای شخص لازم باشد.

* سفید کردن دندان ها بر روی کامپوزیت (ماده ترمیمی همرنگ دندان) مؤثر نیست بنابر این بهتر است از سفید کردن دندان هایی که با این مواد ترمیم شده اند خودداری کرد.

* قبل از سفید کردن دندان ها باید از سلامت دندان و لثه مطمئن شد. سفید کردن دندان ها را نمی توان در مورد کسانی که لثه های ملتهب دارند و یا دچار پوسیدگی دندان هستند به کار برد.

* بهداشت دهان و دندان یکی از مهمترین موارد در زیبایی و دوام سفیدی دندان است. مسواک زدن مرتب و نخ کشیدن دندان تأثیر زیادی در جلوگیری از پوسیدگی و بیماری لثه و نیز حفظ سفیدی و شفافیت دندان ها دارد.

* تشکیل جرم و پلاک میکروبی بر روی دندان ها ظاهر آن ها را تغییر می دهد و باعث زردی می گردد. برای دوام زیبایی دندان های تان هر شش ماه یک بار به دندانپزشک، برای تمیز کردن حرفه ای دندان ها مراجعه کنید.

* پس از سفید کردن ممکن است، دندان ها تا مدتی به سرما و گرما حساس باشند. در این موارد بهتر است از خوردن غذاها و آشامیدنی های داغ و یا سرد خودداری کنید تا این حالت زودتر برطرف شود.

* به علت باز شدن منافذ دندان در هنگام سفید کردن دندان تا بیست وچهار ساعت پس از سفید کردن از خوردن و آشامیدن غذاها ونوشیدنی های رنگی مثل خورشت های رب دار، قرمه سبزی، نوشابه و چای خودداری کنید.

* اگر این سفید کننده های دندانی به دفعات بسیار و در مقدار زیاد مصرف شود می تواند حساسیت های دندانی ( همراه با درد به خصوص هنگام مواجهه با سرما)، تحلیل مینای دندان و در نتیجه پوسیدگی زودهنگام، ضعیف شدن دندان ها و همچنین تحریک پذیری مخاط های دهان به علت سوزانندگی محصول را در پی داشته باشد.

* قبل از مصرف هر گونه از این فرآورده ها حتما با دندانپزشک مشورت شود.

*****************************

رژیم مدیترانه ای ؛ آن چه که منتظرش بودید

18 خرداد

رژیم مدیترانه ای ؛ آن چه که منتظرش بودید

متخصصان تغذیه در انگلیس در مطالعه‌ای به بررسی علت تاثیر مثبت رژیم‌ غذایی حاوی چربی‌های اشباع‌نشده همراه با سبزیجات غنی از نیتریت بر کاهش فشارخون پرداختند. رژیم غذایی مدیترانه‌ای معمولا شامل چربی‌های اشباع‌نشده موجود در روغن زیتون، خشکبار و آووکادو همراه با سبزیجاتی همچون اسفناج، هویج و کرفس است که منبع غنی از نیتریت و نیترات هستند. طی آن این اسیدهای چرب نیترو فشارخون را پایین می‌آورند باعث تنظیم‌کننده فشارخون می‌شوند.

رژیم مدیترانه ای یکی از سالم‌ ترین رژیم‌ها می‌باشد، از دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- عدم نیاز به شمارش کالری!

حتماًتعجب کرده‌اید، ولی در حقیقت با رژیم غذایی مدیترانه‌ای شما کالری‌ها را شمارش نکرده و گروه‌های اصلی غذایی را نیز حذف نمی‌کنید. در عوض، تمرکز بر روی جایگزین کردن چربی‌های بد با انواع خوب آن می‌باشد (روغن زیتون به جای کره، ماهی یا ماکیان به جای گوشت قرمز، میوه‌های تازه به جای دسرهای فانتزی و شیرین). در این رژیم شما حس گرسنگی خود رابا مواد غذایی خوشمزه و در عین حال پایه‌ای برطرف می‌کنید: سبزیجات و حبوبات. مغزها نیز در این رژیم یکی از تکیه گاه‌های اصلی محسوب می‌شوند، اما باید خود را به خوردن نهایتا روزانه یک مشت از آنها، قانع سازید. همچنین شما می‌توانید از نان کامل نیز در حد اعتدال استفاده نمایید.

۲- مواد غذایی واقعاً تازه هستند

زمانیکه مثل مدیترانه‌ای‌ها غذا می‌خورید در قفسه مواد غذایی منجمد پرسه نخواهید زد یا سراغ خرید فست فود نمی‌روید. تمرکز بر مواد غذایی تازه و فصلی است که با سالم‌ترین روش‌های طبخ آماده می‌شوند. یک سالاد خوشمزه با استفاده از اسفناج، خیار، گوجه‌فرنگی، زیتون سیاه و پنیر فتا تهیه کنید. یا با استفاده از سبزیجات رنگی یک سوپ رنگی در مدت زمانی کوتاه تهیه کنید.

۳- در این رژیم می‌توانید نان داشته باشید

انتخاب غلات کامل، اساس و پایه رژیم مدیترانه‌ای است. نان (و پاستای) تهیه شده از غلات کامل، مواد مغذی بیشتری دارند و به طور کلی سالم‌تر از انواع تهیه شده با آرد سفید هستند؛ بدین معنا که منجر به افزایش ناگهانی قند خون و سپس افت سریع آن نمی‌شوند. نان پیتا، غلات کامل آغشته به روغن زیتون وحمص را امتحان کنید.

۴- انتخاب‌های غذایی زیادی دارد

رژیم غذایی مدیترانه‌ای شما را محدود به یونان یا ایتالیا نمی‌کند. منوی غذایی آن شامل فرانسه، اسپانیا، ترکیه، مراکش و دیگر کشورها نیز می‌شود. تنها غذاهایی را انتخاب کنید که بر پایه تغذیه سالم باشند: مقدار کم گوشت قرمز و لبنیات پرچرب؛ همراه با مقدار فراوانی میوه‌ها و سبزیجات تازه، روغن زیتون و غلات کامل. به عنوان نمونه، دستورهای غذایی کشور مراکش غالباً حاوی نخود، بامیه و چاشنی‌های مختلف هستند و این محتویات آنها را مناسبِ پروفایل سالم رژیم مدیترانه‌ای ساخته است.

۵- چربی ممنوع نیست

چربی (نوع خوب آن) اساس و پایه رژیم مدیترانه‌ای را تشکیل می‌دهد. چربی خوب چیست؟ این چربی را می‌توانید در مغزها، زیتون و روغن زیتون پیدا کنید (و نه چربی اشباع و ترانس پنهان در مواد غذایی فرایند شده). چربی‌های خوب نه تنها طعم و مزه ایجاد می‌کنند، بلکه در مبارزه با بیماری‌ها (از دیابت گرفته تا سرطان) نیز، کمک کننده هستند. به عنوان نمونه سس پستوی ریحان (یک سس ایتالیایی پرطرفدار) می‌تواند روشی خوشمزه برای دریافت چربی‌های خوب گردو و روغن زیتون در رژیم غذایی‌تان باشد.

۶- چاشنی‌هایش خوشمزه هستند

گیاهان وچاشنی‌های مدیترانه‌ای (ازجمله برگ بو، گشنیز، رزماری، سیر، فلفل و دارچین) چنان طعم و مزه زیادی به غذای شما می‌دهند که دیگر سراغ نمک پاش نخواهید رفت. برخی از آنها خواص مفید سلامتی‌بخش نیز دارند؛ به عنوان مثال گشنیز و رزماری حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ریز مغذی‌ها می‌باشند.

۷- گرسنه نخواهید شد

رژیم مدیترانه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که غذاهای خوش طعم همچون سیب زمینی شیرین گریل شده و حُمص (نوعی غذای پرطرفدار مدیترانه‌ای که ماده اصلی تهیه آن نخود می‌باشد) را مصرف کنید. اینها آهسته هضم می‌شوند، بنابراین به مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید داشت. وقتی که بتوانید در زمان حمله‌های گرسنگی و هوس‌های غذایی از مغزها، زیتون، یا مکعب‌های پنیر کم‌چرب دریافت کنید، دیگر مشکل گرسنگی به سراغ شما نخواهد آمد. پنیر فتا و پنیر‌هالومی در مقایسه با پنیر چدار چربی کمتری داشته و در عین حال مغذی و خوش‌طعم نیز هستند.

۸- تهیه آن آسان است

غالباً غذاهای مدیترانه‌ای ساده، کوچک و به راحتی قابل تهیه‌اند و mezze نامیده می‌شوند. برای تهیه وعده‌های معمول روزانه خود می‌توانید از دستور غذاهای موجود که غالباً حاوی ترکیبات سالم مانند زیتون، مغزها، روغن زیتون، غلات کامل و چاشنی‌ها هستند، استفاده کنید.

۹- می‌توانید کاهش وزن داشته باشید

ممکن است فکر کنید که کاهش وزن با خوردن مغزها، پنیر وروغن‌ها نیاز به یک معجزه دارد! اما این مواد غذایی پایه‌ای رژیم مدیترانه‌ای (در کنار سبک آهسته غذا خوردن)، به شما حس سیری و رضایت می‌دهند؛ بنابراین به پایبندی به رژیم غذایی‌تان کمک خواهند کرد. فعالیت بدنی منظم به منظور حفظ وزن سالم نیز بخش مهمی از سبک زندگی شما محسوب می‌شود.

۱۰- قلب شما قدردان تان است

تقریباً تمامی اجزاء رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای قلب شما مفید‌اند. روغن زیتون و مغزها کمک به کاهش کلسترول بد خون می‌کنند. میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات در پیشگیری از گرفتگی عروق کمک کننده‌اند. ماهی کمک به کاهش تری‌گلیسیرید و فشار خون می‌کند. چنانچه تاکنون علاقه‌مند به ماهی نشده‌اید، دستور‌های غذایی مدیترانه‌ای را هم امتحان کنید (مثلا تهیه ماهی کامل قزل‌آلا به سبک کشور مراکش با سالاد لوبیا، ترخون و لیموترش).

۱۱- برای سال‌های طولانی‌تری هوشیار باقی می‌مانید

همان خواص مفید رژیم مدیترانه‌ای که از قلب شما محافظت به عمل می‌آورد، برای مغز شما نیز مفید و کمک کننده است. شما چربی‌های بد و مواد غذایی فرایند شده که می‌توانند منجر به التهاب گردند را، نمی‌خورید. غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان رژیم مدیترانه‌ای، آنها را دوستدار مغز ساخته است.

*****************************

شخصیت شناسی از روی لباس افراد + تست

17 خرداد

Color

انتخاب لباس به ندرت می‌تواند بی‌غرض باشد، رازهای درون‌مان در نوع پوشش‌مان مشخص می‌شود. مثلا کارشناسان می گویند که «اگر خانمی بد لباس بپوشد، خود لباس است که به چشم می‌آید اما اگر او بی‌عیب و نقص لباس بپوشد، خود اوست که به چشم می‌آید.» خب، حالا فکر می‌کنید لباس‌های‌تان چه چیزی در مورد شما می‌گویند؟ با خواندنی ها همراه شو تا شخصیت شناسی از روی لباس افراد را با هم مرور کنیم:

برای پیدا کردن معنی پنهانی در طرز لباس پوشیدن‌تان به سؤال‌های زیر جواب دهید:

۱- شما دیرتان شده و بسیار عجله دارید، چه لباسی را از کمدتان بیرون می‌کشید؟

یک شلوار و یک بلوز آستین کوتاه

یک بلوز دکمه‌دار رسمی با کت و شلوار

یک پیراهن

یک تی‌شرت بامزه با شلوار جین

انتخاب گزینه یک نشان می‌دهد که راحتی برای شما مهم‌تر است تا اینکه دیگران چه فکری می‌کنند.

انتخاب گزینه ۲ نشان‌دهنده این است که شما همیشه به آراسته بودن خود اهمیت می‌دهید و فردی منضبط هستید.

انتخاب گزینه ۳ نشان‌دهنده آن حس زنانگی است که در شما بسیار بارز است

و در نهایت با انتخاب گزینه ۴ نشان می‌دهید که شاد بودن و لذت بردن از چیزی که می‌پوشید برای شما بسیار مهم است.

۲- شما تصمیم می‌گیرید از رنگ‌های ملایم استفاده کنید، پس رنگ … را انتخاب می‌کنید.

بنفش

مشکی

خاکستری

قهوه‌ای

انتخاب رنگ بنفش : نشان‌دهنده روحیه لطیف و حساس شماست.

انتخاب رنگ مشکی : نشان‌دهنده باوقار و تا حدی جدی بودن شماست.

انتخاب رنگ خاکستری : نشان‌دهنده آرام و با متانت بودن شماست.

انتخاب رنگ قهوه‌ای : نشان‌دهنده روحیه پرانرژی و پرتکاپوی شماست.

۳- همیشه در محل کار … می‌پوشید

شلوار جین

جامه بلند

لباس براق

لباس رسمی

گزینه۱: راحتی خودتان مهم‌تر از هر چیز دیگری است.

گزینه۲: دل‌تان نمی‌خواهد مورد توجه باشید و ترجیح می‌دهید به حال خودتان باشید.

گزینه ۳: دوست دارید به شدت مورد توجه باشید و جلب توجه کنید و همه در مورد شما صحبت کنند.

گزینه۴: با وقار و جدی بودن در کار برای‌تان مهم‌ترین مسئله است.

۴. وقتی در کمدتان را باز می‌کنید، بیشتر لباس‌های‌تان … است

سبز

مشکی

آبی

قهوه‌ای

خاکستری

سفید

رنگ‌های روشن

سبز: انتخاب رنگ سبز برای لباس معمولا نشان‌دهنده آن است که صاحبان آن شخصیتی قوی و اراده‌ای بالا دارند. در تصمیم‌گیری‌ها خیلی محکم عمل کرده و تا حدی خودرأی و مغرورند. این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و در کمک به دیگران پیشقدم می‌شوند.

آبی: اکثر آبی‌پوش‌ها دارای نگاهی عمیق بوده و شخصیتی حساس و شفاف دارند. این افراد به راحتی فکر و نظر خود را به دیگران منتقل می‌کنند و به همین نسبت شجاعت و جرأت ویژه‌ای هم از خودشان نشان می‌دهند. آنها زندگی را زیبا دیده و بیشترین تلاش را برای استفاده بهینه از آن می‌کنند.

مشکی: بیشتر اوقات انتخاب رنگ مشکی نشان‌دهنده آن است که این افراد انسان‌هایی رؤیایی هستند که در فضایی شاعرانه زندگی می‌کنند و در عین حال بسیار دست و دلبازند و تلاش می‌کنند با هر آنچه دارند به کمک دیگران رفته و گرهی از مشکلات آنها باز کنند. آنها بسیار اجتماعی، ظریف و ساده پسند هستند.

قهوه‌ای: این افراد سمبل مهربانی و محبت هستند. برخی روانشناسان می‌گویند رنگ قهوه‌ای هر چه تیره تر باشد مهر ومحبت صاحبش بیشتر است. این افراد بسیار خونسردند و تقریبا هر چه را می‌خواهند به راحتی تصاحب می‌کنند. آنها در بدترین شرایط می‌توانند بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ کنند.

خاکستری: انتخاب رنگ خاکستری نشان‌دهنده این نکته است که این افراد معمولا شخصیتی آرام و با اعتمادبه‌نفس دارند. هر چند روان‌شناسان می‌گویند افرادی که دل در گرو رنگ خاکستری دارند شخصیتی عصبی دارند و همیشه به دنبال آرامش می‌گردند. آنها در مجموع انسان‌هایی سر سخت و سنگین‌دل هستند که با نفوذ کردن در دل‌شان برای همیشه جای خواهید داشت.

سفید: افرادی که لباس‌های سفید را دوست دارند انسان‌های خوش‌قلبی هستند و همیشه به دنبال دوست می‌گردند. این افراد معمولا از کودکی روی پای خود بزرگ شده‌اند و دوست ندارند به دیگران تکیه کنند. در موقعیت‌های کاری همیشه در حال ساختن نردبانی برای بالا رفتن از آن هستند، چرا که معتقدند از هر فرصتی باید استفاده کرد.

رنگ‌های روشن: انتخاب این نوع رنگ‌ها نشان‌دهنده این است که این افراد به شدت سرشار از انرژی مثبت بوده و عشق و بالندگی را به اطراف خود پخش می‌کنند. دیدار با این افراد اگرچه ممکن است همیشه خوشایند نباشد اما بازگیری انرژی مثبت و سازنده از آنها می‌تواند بقیه روز را برای شما زیباتر، دلچسب‌تر و قابل تحمل‌تر سازد.

*****************************

چرا فرمان در بعضی کشورها سمت راست است

17 خرداد

right-roll

همیشه برایمان جالب بوده که بدانم چرا در بعضی از کشورها فرمان شان را در سمت راست قرار داده اند؟ آخر مگر می شود با دست چپ هم دنده عوض کرد! با خواندنی ها همراه باشید تا به شما بگوییم چرا فرمان در بعضی از کشورها سمت راست است ؟

برای کسی که عادت به رانندگی در سمت راست جاده دارد، ممکن است رانندگی در کشور هایی مثل ژاپن، استرالیا و بریتانیا برای او کمی سخت باشد. حدود ۷۵% کشور های دنیا در سمت راست جاده رانندگی می کنند و بقیه در سمت چپ جاده. بیشتر کشور هایی که در سمت چپ جاده رانندگی می کنند، مستعمره های سابق بریتانیا هستند مثل هند، بنگلادش و هنگ کنگ.

ریشه ی این مسئله را باید در قرون وسطی جستجو کرد. در زمان های قدیم همه ی کشور ها از سمت چپ جاده رانندگی می کردند. در قرون وسطی مردم که اکثرا راست دست بودند، شمشیر خود را در سمت چپ کمرشان نگه می داشتند. آن موقع ها که جاده ها از امنیت زیادی برخوردار نبودند، سوارکاران از سمت چپ جاده حرکت می کردند تا اگر کسی به آن ها حمله کرد، به سرعت بتوانند شمشیر خود را از غلاف بیرون بکشند و از خودشان دفاع کنند. در اواخر قرن هجدهم، کشاورزان آمریکایی برای جابجایی محصولاتشان، شروع به استفاده از گاری های بزرگی کردند. این گاری ها که توسط چندین اسب کشیده می شدند، جایی برای نشستن راننده نداشتند. راننده روی اسب سمت چپی می نشست تا با دست راستش بتواند اسب های دیگر را شلاق بزند. وقتی که دو گاری از کنار هم رد می شدند، راننده ی گاری باید دقیقا می دید که چرخ های نزدیک به گاری دیگر در کجا قرار دارند تا با آن برخورد نکند. به همین خاطر گاری ها از سمت راست جاده حرکت می کردند. بعد از انقلاب فرانسه، فرانسوی ها نمی خواستند قوانین حکومت قبلی را رعایت کنند. یکی از این قوانین، حرکت در سمت چپ جاده بود. بعد از انقلاب فرانسه، فرانسوی این قانون را تغییر دادند. بعدها با به قدرت رسیدن ناپلئون و لشکرکشی های او، این سیستم به بقیه ی قسمت های اروپا گسترش یافت. با این حال بریتانیا هیچوقت سیستم خود را تغییر نداد. اکثر کشور هایی که از سمت چپ جاده رانندگی می کنند، قبلا مستعمره ی بریتانیا بوده اند. ژاپن، اندونزی و تایلند، از جمله کشور هایی هستند که قبلا مستعمره ی بریتانیا نبوده اند ولی از سمت چپ جاده رانندگی می کنند.

دیدید!!

دلیل خاصی وجود ندارد! انگلیسی ها دوست دارند فرمان شان سمت راست باشد!!

*****************************

لطیفه ها و جوک های خیلی بی مزه!

18 خرداد

لطیفه ها و جوک های خیلی بی مزه!

دیشب اینترنتم قطع شد
رفتم یه ذره با خانواده نشستم، باهاشون آشنا شدم
به نظر آدماى خوبى میان :)


یه روزی از طرف دامپروری میرن گاوداریه یه بابایی. میگن شمابه گاواتون چی میدی میخورن. میگه پوست هندونه، طالبی و … دویست هزار تومن جریمش میکنن. چند ماه دیگه دوباره میان می پرسن چی میدی میخورن یارو می ترسه میگه: چلوکباب، چلومرغ، و … اینبار دویست و پنجاه هزار تومن جریمش میکنن. میرن چند وقت دیگه میان میگن چی میدی میخورن؟ میگه والا نمیدونم پولشو میدم خودشون میرن میخرن می خورن!


ما بچه بودیم ، یه کهنه ای ، دسمالی ، لنگ ماشینی چیزی پیدا میکردن میذاشتن لای پامون بقچه میکردن تا یه هفته بعد بازش کنن ..
.
.
.
الان پوشک زدن واسه بچه با خروجی هوا از هردو طرف ،8 لایه محافظ ، ویتامینه ، همراه با عصاره ی مالت ، 12 ایر بگ ، کروز کنترل ،سنسور عقب ، تهویه مطبوع ،
با ال سی دی !
مثلاً کارشو تو اینا بکنه، پروفسور میشه؟


یه پیرمرد چاخانه داشته خاطره تعریف میکرده، میگه: ما سال چهل و نه با دو نفر دعوامون شد، ‌البته سال چهل و نه که مثل الان نبود دو نفر خیلی بود


دیشب اومدم خود کشی کنم رفتم از سوپر سره کوچمون تیغ خریدم رفتم نشستم تو حموم، وقتی که اومدم تیغ رو بکشم رو رگم یه هو دیدم که خودمون تو حموم تیغ داریم اینقدر اعصابم خورد شد که هیچی دیگه، خود کشی نکردم! (از دفتر خاطرات یک خسیس)


جدیدترین اس ام اس عاشقانه بعضیا:
جاروبرقیتم آشغال !!!


به یکی میگن با ارّه برقی 100 تا درخت قطع کن ، 96 تا قطع میکنه خسته میشه. بهش میگن پاشو روشنش کن 4 تا دیگه بیشتر نمونده ، میگه مگه روشنم میشه

یارو داشت واسه دوستش تعریف میکرد: آره، چند وقت پیش داشتم توی جنگل می رفتم، که یک دفعه یک شیر وحشی بهم حمله کرد، منم نتونستم فرار کنم اونم منو گرفت و خورد
دوستش میگه: آخه چطوری میشه؟ تو که الان زنده ای و داری زندگی می کنی!!
یارو میگه: ای بابا، کدوم زندگی؟ تو هم به این میگی زندگی


به یکی میگن اگه تو دریا کوسه بهت حمله کنه چکار می کنی؟ می گه می رم بالای درخت .می گن : تو دریا که درخت نیست یارو می گه: مجبورم می فهمی ؟ مجبورررررم


یه نفر میره جوراب فروشی میگه آقا جوراب میخوام فروشنده میگه:مردونه ؟یارو دست میده میگه: مردونه


عدم امنیت یعنی: توی یه توالت باشی که فاصله سنگ توالتش تا در، بیش از ۱ متر باشه، درش قفل نداشته باشه، و رو به بیرون باز بشه، همش باید نیم خیز و آماده، مثل خط شروع دوی سرعت حالت بگیری!


از سایت ۴SHARED میخواستم یه فایل دانلود کنم
۵۶۰ ثانیه صبر کردم؛ بعد پیغام میده میخوای این فایل رو دانلود کنی؟
پـــ نه پـــ خیلی حال داد یه بار دیگه بشمر من بازم برم قایم شم… نیایا!!


شما در نظر بگیر داخل جیب شلوارت این چیز ها هست :
«چند تراول چک – فندک – راز لبخند ژکوند – پاسخ به معمای مثلث برمودا – عکس پدرتون – چک برگشتی شریک پدرتون – کلید طلای یک واحد مسکونی مبله – 5 تا سوزن ته گرد – 10 تا بلیت سینما – کارنامه قبولی کنکور دکترا»
قطعا وقتی دارید شلوارتون رو جلو پدرتون عوض میکنید؛ تنها چیزی که از جیب شلوارتون میفته جلو پاش فندکه!


سوالات رایج مربوط به موبایل:
سال ۷۶ : آنتن دهی ش چطوره؟
سال ۷۹ : چقدر شارژ نگه میداره؟
سال ۸۲ : دوربینم داره؟
سال ۸۵ : دوربینش چند مگا پیکسله؟
سال ۸۸ : لمسیه؟ یا از این معمولیاس؟
سال ۹۱ : اندرویده؟

سال ۹۴ : هوشمنده؟ یا معمولیه؟
سال ۹۷ : اخلاقش چطوره؟!
سال ۱۴۰۰: درکت میکـنــه ؟! یا نه؟
سال ۱۴۰۳: به اندازۀ کافی بهت توجه میکنـه؟
یا میخوای باهاش به هم بزنی؟
والا…!


اینایی که رنگ پوستشون تیره ست
اینایی که هیچکس دوسشون نداره
اینایی که معمولا شبا از خلوتشون بیرون میزنن
همینایی که جثه کوچیکی دارن اما خیلیا ازشون میترسن
اینایی که خدا دوتا بال بهشون داده
اینا سوسکن ، سریع با یه دمپایی بزنین روشون


آیا می دانید دکمه آسانسور را پشت هم ، تند تند بزنید آسانسور زودتر نمیاد دانشمند عزیز!!

****************************

عکس هایی از طوفان تهران که ندیده اید

14 خرداد 1393

IMG04362438 IMG04353943 IMG04345828 IMG04381513 IMG04351319 IMG04361478 IMG04345970 IMG04375326 IMG04373005 IMG04383463 IMG04382328 IMG04351085 IMG04351627 IMG04381421 IMG04364829 IMG04364909 IMG04370447 IMG04380485 IMG04374779 IMG04371709 عکس هایی از طوفان تهران که ندیده اید

****************************

حماقت یا شجاعت...؟!





































***************************

تشخیص خراب شدن یک رابطه (تست روانشناسی)

14 خرداد

Test-life

شاید فکر می کنید زندگی کردن نیازی به مهارت ندارد و همه ما ذاتا می دانیم چگونه زندگی کنیم اما اگر این طور بود هیچ مشکلی را در زندگی زناشویی خود تجربه نمی کردیم در صورتی که هر کدام از ما در زندگی دچار مشکلات کوچک و بزرگی هستیم که نمی دانیم چگونه به وجود آمده اند و چگونه می توانیم آنها را برطرف کنیم. وقتی بدانیم مشکلات از کجا آغاز می شوند و چگونه ادامه می یابند و بزرگ می شوند، می توانیم جلوی آنها را بگیریم و وقتی بدانیم یک زندگی بدون مشکل چه مزیت هایی دارد آن وقت قبل از هر چیز درصدد یادگیری مهارت های زندگی برمی آییم. ریشه بسیاری از مشکلات ما در زندگی افکار غیرمنطقی است که بین زن و شوهر ایجاد می شود و این افکار رفتارهای غلط ما را در پی دارد که نهایتا بروز مشکلات زناشویی نتیجه آنهاست.

افکار غیرمنطقی؛ دیواری بین زن و شوهر

همه باید مرا تایید کنند و دوستم داشته باشند مثلا همسرم بیشتر از اینکه به خودش فکر کند باید به من فکر کند. من باید فردی با کفایت و باهوش باشم و در همه جنبه های ازدواج به بهترین شکل عمل کنم. باید بدانیم هیچ کس کامل نیست و اگر ما این گونه فکر کنیم به هر حال یک جا ممکن است در زندگی درست عمل نکنیم و آن وقت است که احساس بی کفایتی و اینکه همسر خوبی نیستیم ما را می آزارد. کار اشتباه باید به شدت تنبیه شود و باید کارهای اشتباه همسرم را تلافی کنم. کسانی که این گونه فکر می کنند می خواهند همسرشان را آن طور که دوست دارند اصلاح کنند که هیچ گاه نیز نمی توانند چراکه این روش نتیجه عکس می دهد. هرگاه همسرم کاری را اشتباه انجام دهد او را سرزنش می کنم.

سرزنش بزرگ ترین آسیب ها را به زندگی مشترک وارد می آورد. همسرم باید بداند من چه می خواهم و من خواسته هایم را به او نمی گویم. بعضی ها فکر می کنند اگر خواسته های شان را به همسرشان بگویند از ارزش آن کم می شود و دیگر فایده ای ندارد. باید خواسته ها را گفت به ویژه مردها معمولا خواسته های زنان را نمی دانند. اگر همه چیز وفق مراد من پیش نرود، فاجعه است و آنچه می خواهم از همه چیز مهم تر است. با این باور هیچ گاه توقعات مان برآورده نشده و رنجش ها روی هم انباشته می شود. نکند زندگی زناشویی ام در خطر قرار گیرد و من و همسرم با شکست روبه رو شویم. ترسیدن از آینده می تواند آینده را خراب کند و وقتی راجع به مسئله ای تفکرات منفی وجود داشته باشد ناخودآگاه درست پیش نخواهد رفت. لزومی ندارد که وقتی اتفاق بدی نیفتاده است ما از ترس آن اتفاق زندگی خود را تلخ کنیم. این تفکرات غیرمنطقی می تواند ضربه های سهمگینی به زندگی وارد کند اما اگر بتوان آنان را با افکار منطقی جایگزین کرد هم خودمان راحت تر زندگی می کنیم و هم همسرمان.

حال به سؤال های زیر پاسخ دهید:

شاید این مـوارد بـه دلـیـل رفـتـارهـای شما به وجود آمـده باشند. به هر حال دلیـل بـروز آنها هر چه باشد، شایـد وقت آن رسیده که نگـاه دقیق تری به رابطه خود بیندازیـد و تصمیم خود را برای ادامه یا قطع آن اتخاذ کنید.

۱ – اگر در موقعیتی دور از همسرتان هستید، چند روز است که با شما تماس نگرفته است؟

_ مدام تماس می گیرد و جویای حالم می شود

_ یک روز

_ ۲ روز

_ زیاد پیش می آید که از هم بی خبر باشیم.

۲ – هر چند وقت یکبار دعوا می کنید؟

_ هفته ای یک بار

_ هر ۲،۳ روز یکبار

_ روزی یک بار

_ روزی چند بار

۳ – آیا شده این اواخر چندین ساعت ناپدید شود یا کارهای مشکوک از او سر بزند؟

_ اصلا

_ به ندرت

_ گاهی

_ بله

۴ – آیا در صحبت هایش کلمه ما تبدیل به من شده است؟

_ اصلا

_ به ندرت

_ گاهی

_ بله

۵ – بیشتر اوقات فراغتش را چگونه صرف می کند؟

_ با من

_ تنها مشغول کاری می شود.

_ نمی دانم.

_ با دوستانش

۶ – آیا با هم اختلاط می کنید؟

_ هر روز

_هفته ای یک تا ۲ روز

_ شاید ماهی یک بار

_ اصلا

۷ – آیا در جمع یا مهمانی ای که می روید، کسی متوجه تنش و خلاء عاطفی بین تان می شود؟

_ خیر همه چیز مثل همیشه است.

_ خیر قرار گذاشتیم جلوی دیگران نقش بازی کنیم.

_ به ندرت کسی متوجه می شود.

_بله، اکثرا متوجه می شوند.

۸ – آیا زیاد از حد از شما انتقاد می کند؟

_ خیر

_ به ندرت

_ گاهی

_ بله

۹ – آیا در اوقات فراغت حرف مشترک یا سرگرمی مشترکی دارید؟

_ بله

_ گاهی

_ به ندرت

_ اصلا

۱۰ – آیا با شما مخالفت می کند؟

_ اصلا

_ به ندرت

_ گاهی

_ همیشه


کلید تست:

گزینه ۱ :۱ نمره ،

گزینه ۲: ۲ نمره،

گزینه ۳: ۳ نمره

گزینه ۴: ۴ نمره دارد.

اگر جمع نمرات شما بین یک تا ۱۰ باشد، هیچ جای نگرانی نیست و رابطه شما از سلامت کامل برخوردار است.

اگر جمع نمرات شما بین ۱۰ تا ۲۰ باشد، در مواردی که پیش آمده تجدید نظر کنید و سعی در رفع آنها داشته باشید زیرا رابطه خوبی دارید و حیف است.

اگر جمع نمرات شما بین ۲۰ تا ۳۰ باشد، کمی قضیه را جدی بگیرید و با همسرتان صحبت کنید تا با کمک هم بتوانید این مشکلات را حل کنید زیرا در غیر این صورت رابطه شما در سراشیبی قرار دارد.

اگر جمع نمرات شما بین ۳۰ تا ۴۰ باشد، باید هر چه سریع تر از روانشناس یا مشاور کمک بگیرید زیرا این علائم نشان دهنده نزدیکی به اتمام رابطه را نشان می دهد.

***************************

دلایل جدید علمی لاغر نشدن + راهکار

14 خرداد

why-no-diet

مطالعات جدید نشان می دهند که دلایل کاهش توقف لاغری شامل چه بخش هایی است، امروز خواندنی ها نتایج این مطالعات و راهکارهای پیشنهادی را برای شما آماده کرده است:

۱- متابولیسم (سوخت و ساز) بدن کاهش می یابد در اثر مصرف کم غذا و کمبود انرژی، پروتئین و کربوهیدرات های موجود در سلول ها استفاده می شوند، در نتیجه مقدار توده عضلانی کم می شود و متابولیسم بدن نیز کاهش می یابد. در این حالت، فرد برای حفظ وزن جدید به انرژی کمتری نیاز دارد. به عبارت دیگر، بدن به تدریج با مصرف کم انرژی سازگار می شود.

۲ – بدن کالری کمتری می سوزاند هر چقدر فرد لاغرتر می شود، بدن انرژی کمتری برای جابه جایی و حرکت می سوزاند، در نتیجه مصرف کل انرژی در بدن کاهش می یابد. کاهش توده عضلانی و کاهش مصرف انرژی در بدن باعث می شوند همان مقدار کم انرژی نیز در بدن ذخیره شود و تعادل انرژی برقرار شود و حتی روند کاهش وزن در اثر ورزش شدید را آهسته می کند . اگر در شروع رژیم لاغری روزانه ۵۰۰ کالری کمتر مصرف شود، وزن بدن به تدریج کم می شود، ولی بعد از مدتی روند کاهش وزن کند می شود. در این صورت باید رژیم کم کالری تری نسبت به قبل اجرا کنید. همیشه بدن به راحتی با دریافت کمتر کالری سازگار می شود، زیرا برای حفظ حیات باید انرژی را ذخیره کند. ایست وزنی زمانی اتفاق می‌افتد که علی رغم پیروی از عادات غذایی و ورزشی سالم‌، دیگر کاهش وزنی ندارید. یادتان باشد هر کسی که برنامه کاهش وزنی دارد ممکن است گرفتار ایست وزنی شود اما با اینکه ایست وزنی امری طبیعی در کاهش وزن است، بیشتر افراد مبتلا به آن، شوکه شده و از ادامه مسیر خود باز می‌ مانند.

راههای درمان توقف کاهش وزن :

* میزان کالری دریافتی‌تان را کاهش دهید

۲۰۰ کالری از کالری روزانه‌تان را کم کنید. اما مقدار کالری دریافتی روزانه‌تان را به زیر ۱۲۰۰ کالری نرسانید.

* میزان فعالیت بدنی‌تان را افزایش دهید

زمان فعالیت بدنی‌ همیشگی‌تان را ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بیشتر کنید. اگر هم امکانش هست، شدتش را افزایش دهید. فعالیت بدنی بیشتر کالری بیشتری می‌سوزاند. _

* زندگی‌تان را فعال‌تر کنید

ساعات نشستن و دراز کشیدن خود را به ساعات ایستادن، راه رفتن و فعالیت بدنی بیشتر تبدیل کنید. جایی که می‌توانید بنشینید بایستید، جایی که امکان ایستادن دارید راه بروید، اگر هم می‌توانید راه بروید بدوید. از ماشین خود کمتر استفاده کنید. به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید. موقع صحبت با تلفن بایستید و یا راه بروید و… اجازه ندهید که ایست وزنی منجر به یک فاجعه شود فراموش نکنید که اگر عادات غذایی‌تان را بهبود بخشیده‌اید و یا سطح فعالیت بدنی‌تان را افزایش داده‌اید در حقیقت سلامت خود را تضمین کرده‌اید حتی اگر وزنی هم کم نکرده باشید. افراد چاقی که حتی ۱۰ درصد وزنشان را کم می‌کنند ریسک بیماریهای مزمن مرتبط با چاقی را به میزان زیادی کاهش می‌دهند. بنابراین اگر در غلبه بر ایست وزنی‌ موفق نشدید با برگشت به عادات غلط گذشته خود باعث برگشت وزن کم کرده‌تان نشوید.

**************************

استراتژی افراد موفق

14 خرداد

Success-strategy

آدم ها ذاتا موفق شدن را دوست دارند، آنها تلاش می کنند هر روز راه های رسیدن به موفقیت را بیازمایند و قله های پیروزی را فتح کنند. اگر دوست دارید بدانید استراتژی افراد موفق چیست با خواندنی ها همراه شوید تا 10 استراتژی افراد موفق را با شما در میان بگذاریم:

۱ – بهانه نیاورده اند

همه ما دو صدا داریم. یک صدایی که به شما می گوید سخت تلاش کنیم، روی کار کنونی مان تمرکز کنیم و قبل از اینکه به سراغ کار بعدی برویم اول این را تمام کنیم. یک صدای دیگر هم داریم که به ما می گوید دست کشیده، استراحت کنیم، تلویزیون نگاه کنیم یا در اینترنت بچرخیم. ما در زندگی قربانی ناعدالتی هستیم، ممکن است ترفیعی باشد که شایسته آن هستیم ولی به ما نمی دهند. هر چه و در هر موقعیتی هم که باشیم زمان هایی هم اتفاق می افتد که با ما با بی عدالتی رفتار می شود. ممکن است برای خودمان دلسوزی کنیم و یا همه اینها را فراموش کرده، به جلو برویم و از آن فقط بعنوان یک محرک یا انگیزه دهنده استفاده کنیم. نلسون ماندلا می توانست به زندان افتادن خود را بهانه ای کند برای مغلوب شدن دربرابر عصبانیت خود. اما درعوض از آن به عنوان فرصتی برای مطالعه، رشد، یادگیری و در انتها آزادی همه استفاده کرد. به بهانه هایتان گوش دهید. درک کنید که چرا این بهانه ها را دارید و بعد فکر کنید که چطور می توانید از آنها در جهت خوب استفاده کنید.

۲ – فقط به آنها مربوط نبوده است

موفقیت افرادی که واقعاً در زندگی خود موفق بوده اند به این دلیل بوده است که نه فقط در زندگی خود بلکه در زندگی دیگران هم ایجاد تغییر کرده اند. اگر چیزی که به شما انگیزه می دهد چیزی بزرگتر از رسیدن به مقصد و هدفتان باشد مطمئناً سخت تر، طولانی تر و بیشتر تلاش خواهید کرد. درست است، وقتی هدف اولیه پول درآوردن را داشته باشیم، پول درخواهیم آورد. اما بعضی ممکن است از آن پول در راه درست استفاده کنند که بسیار عالی است اما همین پول درآوردن به تنهایی هیچ دستاورد خاصی به شمار نمی رود.

۳ – صبح های زود و شب های دیر

کسانی که در زندگی خود به موفقیت دست یافته اند برای آن زحمت کشیده اند. این ممکن است به قیمت از دست دادن بقیه قسمت های زندگی شان مثل خانوداه یا زندگی اجتماعی شان تمام شده باشد. اما ماموریت آن الزامی بوده است و تا زمانیکه به آن دست پیدا نکرده اند بقیه چیزها برایشان بی اهمیت می شود. مطمئناً سخت کوشی هیچ جایگزین دیگری ندارد.

۴ – بهترین وسیله

انرژی، وسیله ای بسیار وسیع است که معمولاً درمورد آن صحبت نمی شود. بله از انرژی به شکل سوخت و برق همه جا صحبت می شود اما منظور ما سطح انرژی انسان هاست. واقعیت این است که هر چه انرژی بیشتری داشته باشیم، تمرکز کردن برایمان ساده تر خواهد شد و کیفیت کارمان بالاتر خواهد رفت. یکی از رموز موفقیت ریچارد برانسون حفظ تناسب اندام عالی برای خود بود. اینکه از نظر جسمی متناسب باشیم، گردش خون ما به سمت مغز را بهتر کرده، هوشیاری مان را بیشتر کرده و تمرکزمان را بالاتر می برد. اینکه ورزش را بخشی از زندگی خود کنید، احتمال موفقیت شما را بالاتر خواهد بود.

۵ – رعایت اصول اختصاصی

چرچیل اصولی برای خود داشت. تفاوت او با بقیه آدمها این است که او به هر قیمتی که شده به اصول خود پایبند می ماند. شما چه اصول و قوانینی برای خود دارید؟ هر کسی باید اصولی برای خود داشته باشد و بر طبق آنها زندگی کند. یکی از اصول شرکت اپل این بوده است که دنیای تکنولوژی را تغییر دهد و با بیرون دادن هر کدام از محصولاتشان می بینیم که بر این اصل پایبند هستند. برای خود قوانینی طراحی کنید که شما را در زمان های سخت هدایت کنند. این قوانین به هیچ قیمتی نباید تغییر کند.

۶ – تردید، اما ایمانی ناگسستنی

همه ما زمان هایی درگیر تردید می شویم. حتی بهترین ما شک می کنیم که به آرزویمان می رسیم یا نه. چیزی که افراد واقعاً موفق را از آنهایی که هیچوقت به قدرت واقعی خود نرسیدند متمایز می کند داشتن ایمانی ناگسستنی به این حقیقت است که کاری که می کنند درست است. حتی اگر زمان هایی دچار تردید شوند، خیلی زود از این حالت بیرون می آیند، درحالیکه بقیه اسیر آن تردید شده و دست از ادامه راه می کشند. شما هم می توانید لحظات تردید خود را داشته باشید، چون انسان هستید. اما نباید بگذارید آن تردید بر شما غلبه کند. باید بگذارید آن تردید به شما انگیزه دهد که ثابت کنید خوش بینی تان درست بوده است.

۷ – یک دلیل

بسیاری از دستاوردهای دنیا توسط مردان و زنانی صورت گرفته که امنیت نداشته و چیزی برای ثابت کردن به دیگران داشته اند و می خواسته اند از وضعیت کنونی خود ارتقاء یافته و بالاتر روند. دلیل آبراهام لینکلن مربوط به نگاه دیگران به او و نگاه خودش به خود بود. وقتی بقیه او را پسری فقیر و بی سواد می دیدند، او در خود توانایی رسیدن به جایگاهی بالاتر را می دید، حتی بااینکه فقط با کمک خود می توانست به آن مرحله دست یابد. او نیاز به تغییر را هم می دید. ملتی که ادعای آزادی داشت ولی آزاد نبود. او اشکالی پایه ای در آن وضعیت می دید و می خواست آن را تغییر دهد. چرای او مربوط به خودش نبود به همین دلیل او را به یکی از مردان بزرگ تاریخ تبدیل کرد. شما هم باید چرای خودتان را پیدا کنید. باید وقتی بقیه خوابند کار کنید، زندگی امن خود را به خطر بیندازید و آنقدر پیش روید که به مقصدتان برسید.

۸ – زمانی تحمل کردند که بقیه نا امید شده بودند

کسی که دست از دنبال کردن آرزوی خودش کشیده چطور می تواند بداند که برای رسیدن به موفقیت چه مقدار زمان نیاز داشته است؟ مطمئناً هیچکس چنین توانایی ندارد. ممکن است فردا باشد، ممکن است ده سال دیگر. آنچه که افراد موفق را از دیگران جدا می کند این واقعیت است که آنها هیچگاه دست از آرزویشان نمی کشند. برای آنها ناامیدی هیچوقت یک انتخاب نیست. فقط زمانی متوقف می شوند که به مقصدشان رسیده باشند. و حتی در آن زمان هم یک ماموریت جدید برای خود ترتیب می دهند. مثلاً نلسون ماندلا را در نظر بگیرید. در سال های ابتدای زندگی اش نبود که به موفقیت دست پیدا کرد. بعد از تلاش و گذشت سالهای بسیار به مقصد خود رسید. آن هم زمانی که بقیه دست از راه کشیده بودند. به این دلیل به مقصد نرسید که بهترین بود، بهترین بود چون صبر و تحمل بالایی داشت. هیچکس نمی داند کی به موفقیت می رسد. پس با ناامید شدن و صرفنظر از ادامه راه شکستتان را تضمین نکنید. می توانید خودتان را سازگار کنید، تغییر دهید یا تکمیل شوید اما هیچوقت ناامید نشوید.

۹- مردم بزرگ به طور خستگی ناپذیری هنر و صنعت آنها را بررسی کردند

تونی گوین و مایک تایسون به اندازه بقیه افراد روی کار خود مطالعه کردند. گوین ساعت ها وقت خود را صرف بررسی کار رقیبان خود کرده بود. الگوهای آنها را مطالعه می کرد. او ورزشکارترین فرد آن دوران نبود اما در کار خود، بیسبال، بهترین بود. وقتی مردم به تایسون فکر می کنند، به یک حیوان فکر می کنند. چیزی که اصلاً نمی بینند مطالعات اوست. هیچکس به اندازه مایک تایسون درمورد بوکس مطالعه نداشت. هیچکس به اندازه او فیلم بوکس تماشا نکرده بود. او اول یک دانش آموز بود بعد یک بوکسر. این ورزشکاران حرفه ای فیلم تماشا می کردند، ما برای تکمیل کار و صنعت خودمان چه باید بکنیم؟ خودم را مثال می زنم. بیشتر کار من مربوط به نویسندگی و تناسب اندام است. به همین دلیل روی این دو موضوع مطالعه می کنم. کتاب هایی درمورد اینکه چطور می توانم نویسنده بهتری شوم و راه های ارتباط با خواننده مطالعه می کنم و کتاب های نویسنده هایی را می خوانم که از من بهتر هستند. اگر موضوع کارتان فروش است باید کتاب هایی در این زمینه بخوانید. اگر بازاریاب هستید، زمینه مطالعه تان باید همین باشد. اگر به دنبال موفقیت هستید، باید در زمینه کارتان مطالعه داشته باشید و آن را به طور کامل بررسی کنید.

۱۰ – خطر کردن

اگر خطر نکنید، هیچ پاداشی در انتظارتان نخواهد بود. آنهایی که به موفقیت واقعی دست پیدا کرده اند بیشتری از دیگران خطر کرده اند. میلیاردها نفر در طول تاریخ بوده اند که توانایی رسیدن به موفقیت را داشته اند، چه هوش بوده یا استعدادشان، در هر حال این توانایی را داشته اند. چیزی که نداشته اند شجاعت لازم برای خطر کردن زندگی شان بوده است. همچنین اخلاق کاری لازم برای شناختن استعدادشان را هم نداشته اند. «بدترین تراژدی زندگی یک استعداد هدررفته است.» آرزوی بزرگ و شجاعانه شما ممکن است ازدواج با دختر آرزوهایتان و تشکیل خانواده با او باشد. خطری که باید بکنید ممکن است ترک کاری که عاشقش هستید برای حمایت از او و خانواده تان باشد. آرزوی شما ممکن است کمک به میلیون ها انسان برای داشتن زندگی بهتر و سالمتر باشد. آرزویتان هر چه که باشد باید فرصت کافی برای شناخته شدن به او بدهید. اگر واقعاً می خواهید با پاداش روبرو شوید، باید ریسک کنید. آرزویتان را پیدا کنید و بعد برای رسیدن به آن همه چیز را به خطر بیندازید.

**************************

همه چیز درباره بیماری جدید کرونا

11 خرداد

corona

با کشف مواردی از بیماری جدید کرونا در کشور نگرانی ها در این خصوص افزایش یافته است. هر روز بر تعداد مبتلایان به این بیماری که عمده موارد آن در کشور عربستان سعودی می باشد اضافه می شود. این بیماری همچنین در امارات متحده عربی، بحرین، قطر و ایران و پاکستان نیز گزارش شده است.

اولین مورد بیماری در سپتامبر ۲۰۱۲ در مردی ۶۰ ساله در عربستان سعودی کشف شد که به مرگ بیمار انجامید. این مرد چند روز قبل از آن به دبی سفر کرده بود و دومین مورد در مردی ۴۹ ساله در قطر که او نیز در گذشت و کشف بیماری اولین بار در آزمایشگاه Health Protection Agency’s در Colindale لندن به تایید رسید.

از نکات قابل توجه این بیماری این است که اکثر موارد گزارش آن در میان مراکز بهداشتی درمانی نظیر بیمارستانها رخ داده است که در فرانسه موارد ابتلا فقط در بیمارستان گزارش شده است که به نظر می رسد که عامل زمینه ای مانند بیماریهای دیگری باید وجود داشته باشد تا احتمال ابتلا انسان به این بیماری افزایش یابد. عده ای از پزشکان این بیماری را از نوع بیماری سارس می دانند که حدود سالهای ۲۰۰۳ در خاور دور شایع بود . بیماری سارس نیز دارای علایم تنفسی است که می تواند منجر به مرگ انسان شود.

اگر چه به گفته سازمان بهداشت جهانی علایم این بیماری هنوز ناشناخته می باشد ولی از علایم اصلی این بیماری تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی می باشد. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است که مورد اخیر در صورت بروز بیمار را به همودیالیز نیازمند می سازد. دوره خطر این بیماری حدود ۷ روز می باشد.

درمان

هنوز هیچ درمان تایید شده ای برای این بیماری شناخته نشده است و تنها توصیه به حمایت تنفسی در بیمارستان در بیماران دارای مشکلات حاد تنفسی می تواند چاره ساز باشد و در واقع مراکز پزشکی موارد حاد بیماری را صرفا درمان علامتی می نمایند.

نحوه انتقال بیماری

اطلاعات ما در این باره هنوز کامل نیست ولی روشهای انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوآنزا می باشد. از طریق سرفه و عطسه. اما احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی اتفاق افتاده است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده اند مانند افرادی که در بیمارستانها با بیماران در ارتباط بوده اند.

نحوه حفاظت از ویروس و پاکسازی ویروس

با توجه به این که کل اطلاعات در مورد این بیماری حداکثر به چند ماه گذشته بر می گردد، هنوز نمی توان با قاطعیت در این خصوص اظهار نظر کرد ولی لازم است افراد بیمار ایزوله شوند و کارکنان بهداشتی که در تماس با بیماران قرار دارند همه ی موارد حفاظتی نظیر استفاده از لباس مخصوص، دستکش و حتی عینکهای ایمنی را مد نظر قرار دهند.

این ویروس بسیار شکننده بوده و در خارج از بدن انسان و حیوانات بعد از ۲۴ ساعت از بین می رود. همچنین مواد شوینده و ضد عفونی کننده ساده می توانند به راحتی آن را نابود نمایند.

مهمترین مواردی که افراد می توانند رعایت کنند بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست ها می باشد همچنین بهتر است در برخورد با افراد مشکوک از ماسکهای ویژه استفاده شود که معمولا در همه ی کشورها در دسترس می باشد .

بهتر است افراد از سفرهای غیر ضروری به کشور هایی عربستان سعودی، قطر و امارات متحدی عربی خودداری نمایند.

منشا ویروس

هنوز نمی دانیم این ویروس از کجا آمده است. حیوانات؟ پرندگان؟ یا … محققان احتمال می دهند این ویروس در اثر جهش در بدن حیوانات یا پرندگان ایجاد شده باشد. اما هنوز نمی توان در این خصوص اظهار نظر نمود. شایعاتی نیز در خصوص دستساز بودن این بیماری توسط بشر وجود دارد.

واکسن

ندارد!

*****************************

بالاخره اینا چند نفرن؟



این بازیکنان را بشمارید ! حالا ۱۲ نفر هستند یا ۱۳ نفر ؟


******************************

7 چیزی که نباید به کودکمان بگوییم + راهکار

11 خرداد

گاهی کودکان حرفهایی می‌زنند یا کارهایی می‌کنند که والدین و یا اصطلاحاً بزرگتر‌ها با بیان جملاتی به حرف و رفتار آنان واکنش نشان می‌دهند بدون آنکه درباره اثرات خوب یا بد این جملات در کودکان خود فکر کرده باشند. در این نوشتار با جملاتی خوب از این دست آشنا می‌شوید.

۱ – مناسب سن خودت رفتار کن!

گاه والدین به رفتار کودک انتقاد می کنند، زیرا آن رفتار تأثیر بدی بر بزرگترها داشته است. در صورتی که رفتار کودک، نشان دهنده احساس درونی اوست و والدین وظیفه دارند احساس کودک را درک کنند. کودک ۶ ساله ای که نمی داند چه می خواهد و گریه می کند ، یا کودک ۴ساله ای که از محدود شدن در صندلی اتومبیل ناراحت است و گریه می کند ، هر دو متناسب سنشان عمل می کنند؛ اگر چه ما انتظار داریم رفتار آنها ما را آزار ندهد. به جای اینکه به کودک بگویید “مناسب سن خودت عمل کن” بگویید: “به نظر می رسد خیلی عصبانی هستی”، “می دانم وقتی چنین اتفاقی برایت افتاده بسیار ناراحت شده ای” این جملات به کودک آرامش می دهد و شرایط را قابل تحمل خواهد کرد.

۲ – شوخی کردم

دست انداختن کودک اگر چه ظاهراً شرایط را شاد می کند ولی در واقع به شدت مخرب است. هنگامی که کودک عصبانی است، خندیدن به او باعث می شود احساس بدتری پیدا کند. شما به عنوان والدین کودک وظیفه دارید او را حمایت کنید نه اینکه باعث اذیت و آزار او شوید. اگر چنین منظوری ندارید هنگامی که کودک ناراحت است شاد نباشید.

۳ – چـرا مـثـل … نـیستی؟

با مقایسه کـودکـان، آنـهـا احـسـاس مـی کـنـنـد در مرتبه پایین تری قرار گرفته اند و این راه مناسبی برای وا داشتن آنها به فعالیت نیست. زمانی که کودک خود را پایین تر از دیگری احساس کند ، روحیه خود را می بازد و دست از فعالیت خواهد کشید. شما باید ضعف و قوت کودکان را بپذیرید و آنها را بر اصلاح رفتار خودشان تشویق کنید.

۴ – ندو و گرنه می افتی!

علی رغم تمام توجه شما به محافظت از کودک، به کار بردن این نوع جملات باعث می شود کودک بیفتد، زیرا به او القا می کنید منتظرید که او به زمین بخورد و این برای کودکی که تلاش می کند مستقل باشد بسیار مضر است. بهتر است در این موارد بگویید: “قبل از دویدن از محکم بودن بند کفش هایت مطمئن باش.” در این صورت شما در مورد اشکال کفش صحبت کرده اید نه ناتوانی کودک.

۵ – چی بهت گفتم؟

چرا سوالی را می پرسید که خودتان جواب را می دانید؟ انتظار دارید کودک چه پاسخی بدهد؟ وقتی می پرسید: لباست را کجا پرتاب کردی؟ لبخندی موذیانه می زند و می گذرد. اگر از رفتار او رنجیده اید بگویید: “من متاسفم که مجبورم برای بار سوم تکرار کنم که لباست را روی چوب لباسی آویزان کن.”

۶ – به تو قول می دهم که…

به کودکان باید نه وعده داد و نه وعده از آنها گرفت. روابط ما با فرزندانمان باید بر اساس اعتماد و اطمینان باشد.

وقتی پدر و یا مادر برای تأیید گفته خود مجبور است وعده بدهد، یعنی دارد اقرار می کند که “وعده داده نشده اش” اعتبار ندارد و قابل اعتماد نیست. وعده ها باعث می شوند که توقعات غیرواقعی در کودکان به وجود بیاید. وقتی به کودک وعده داده می شودکه او رابه باغ وحش ببرند، او آن وعده را یک تعهد به حساب می آورد و فکر می کند که براساس این تعهد، در روز موعود نه باران خواهد بارید، نه اتومبیل عیب و ایرادی پیداخواهد کرد و نه خود او مریض خواهد شد.

از طرفی نباید از کودکان وعده گرفت که درآینده رفتاری خوب داشته باشند یا رفتار بدشان را اصلاح کنند. وقتی کودک وعده ای ناخواسته می دهد، وعده ای که متعلق به خود او نیست، در واقع چکی بانکی می کشد که در آن بانک اصلاً حساب ندارد. ما نباید مشوق و محرک این قبیل اعمال فریب آمیز باشیم.

۷ – آخر چند بار باید یک چیز را تکرار کنم؟

پدر یا مادری که در استفاده از سخنان نیشدار و طعنه آمیز استعداد ذاتی دارد، خطر و تهدیدی جدی برای سلامت روانی کودک به حساب می آید. این پدر یا مادر جادوگری است که از واژه ها استفاده می کند و با بیان این واژه ها، مانعی در برابر ایجاد ارتباط موثر برقرار می کند و مانع از پدید آمدن رابطه ای مثبت بین پدرومادر با کودک می شود. ” آخر چند بار باید یک چیز را تکرار کنم؟ مگر تو کری؟ پس چرا گوشت به من نیست؟ …”

این پدرو مادرها شاید ندانند که سخنان طعنه آمیز و کنایه دار جملاتی هستند که برخوردی متقابل طلب می کنند. این پدر و یا مادر آگاه نیست که با این اظهار نظرهای توهین آمیز، کودک را تحریک کرده و ذهن او را از نقشه های خیالی انتقام، پر می سازد ودر نتیجه باعث مسدود شدن راه ارتباطی بین خود او و کودکش می شود.

************************************************

چگونه همسر پرخاشگر خودمان را کنترل کنیم؟

11 خرداد

همه ما حق داریم خشمگین شویم اما مهم این است که چگونه خشم مان را ابراز کنیم. خشم می تواند یک رنجش و ناراحتی جزیی یا در نوع حاد آن، واکنشی فیزیکی و خارج از عرف باشد. واکنش افراد مختلف در مقابل احساس خشم متفاوت است. برخی افراد خشم خود را فرو می خورند و نمی خواهند کسی متوجه شود که آن ها تا چه حد عصبانی و ناراحت هستند. آن ها به شدت رفتار خود را کنترل می کنند و هیچ نشانه ای از عصبانیت از خودشان بروز نمی دهند. برخی افراد نیز هنگام احساس خشم، رفتارهای پرخاشگرانه ای از خود نشان می دهند. با صدای بلند فریاد می زنند، ناسزا می گویند، دیگران را کتک می زنند، آن ها را مسخره می کنند، به صحبت دیگران گوش نمی کنند و حقوق دیگران را نادیده می گیرند.

برخی دیگر زمان احساس خشم آرام ولی محکم صحبت می کنند و سخن دیگران را قطع نمی کنند، همچنین احساسات خود را شفاف و محترمانه بیان می کنند آن هم بدون این که حقوق دیگران را نادیده بگیرند. به این رفتارها، رفتارهای جرات مندانه می گویند. فرد با کمک رفتار جرات مندانه می تواند بدون پرخاشگری، بددهنی و خودخوری به دیگران نشان دهد که عصبانی و ناراحت شده است. درادامه راهکارهایی برای مدیریت خشم و پرخاشگری می آید.

ناکامی اصلی ترین دلیل پرخاشگری

یکی از مهم ترین علل اصلی پرخاشگری، ناکامی در تامین نیازهاست. فرد زمانی که نیازهایش از جمله نیاز به محبت، توجه یا احترام برآورده نشود، احساس ناکامی می کند و این ناکامی زمینه ساز بروز پرخاشگری می شود.

چند راهکار برای رفتار با همسر پرخاشگر

- به رفتارهای درست همسرتان هر چند ناچیز و اندک باشد توجه و احساس خوب خود را در مورد رفتارهایش بیان کنید.

- هرگز مقابله به مثل نکنید و به بددهنی های وی پاسخ ندهید زیرا این رفتار موجب تشدید رفتار همسرتان می شود.

- زمانی که همسرتان در وضعیت روحی مناسبی قرار دارد، درباره تاثیرات منفی بددهنی بر احساس و رفتار شما و زندگی مشترک تان صحبت کنید.

- در صورتی که همسرتان دوستان ناباب و بد دهنی دارد، سعی کنید ارتباط او را با آن ها به روش های مختلف و با تدبیر، کمتر و در نهایت قطع کنید و همزمان ارتباط خود را با بستگان و دوستانی که رفتارهای مناسب وبهتری دارند، افزایش دهید.

- به خودتان مسلط باشید. بسیاری از جر و بحث ها و مشکلات بین زوجین، به دلیل تسلط نداشتن آن ها بر هیجانات به وجود می آید. گاهی اوقات زوجین با واکنش نامناسب از جمله (بی اعتنایی و بی توجهی، پرخاشگری و خشونت) ناخواسته به رفتارهای اشتباه یکدیگر دامن می زنند و متاسفانه چرخه معیوبی را ایجاد می کنند به این معنا که رفتارهای منفی همسر باعث خشم و عصبانیت زوج یا زوجه می شود و رفتار خشمگین زوج یا زوجه باعث افزایش رفتارهای منفی همسرش خواهد شد. دقت کنید در این چرخه معیوب گرفتار نشوید.

توصیه هایی به همسران پرخاشگر

در ادامه راهکارهایی برای مدیریت خشم به همسران پرخاشگر ارائه می شود:

- موقعیت را ترک کنید

زمانی که فکر می کنید در صورت ادامه بحث دیگر نمی توانید خشم خود را کنترل کنید ادامه صحبت تان را به زمان دیگری موکول کنید، با این کار به خود و همسرتان فرصت می دهید تا از عصبانیت و خشم فاصله بگیرید و رفتار مناسب تری داشته باشید. برای این منظور می توانید به همسرتان بگویید: «الان شرایط روحی مناسبی نداریم، ممکن است حرف هایی بزنیم که بعدا هر ۲ پشیمان شویم. بهتر است در شرایط بهتری با یکدیگر صحبت کنیم» یا این که «من الان عصبانی ام، بعدا در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.»

- احساس منفی خود را بیان کنید

نکته مهم این است اگر ناراحتی خود را به زبان نیاورید کسی نمی داند که شما چه احساسی دارید. به جای نمایش خشم و پرخاشگری (به طور مثال اخم کردن، سخن نگفتن، داد و فریاد زدن، فحاشی و بددهنی) با استفاده از کلمات مناسب احساس خود را بیان کنید. در زبان فارسی واژه های گوناگون و متنوعی برای بیان احساسات و افکار وجود دارد. مثلا بیان کنید «زمانی که به حرف های من توجه نمی کنی، ناراحت می شوم». با بیان احساسات خود، زمینه مناسبی را برای حل مشکلی که چنین احساساتی را به وجود آورده است، فراهم می کنید.

- مراقب کلام خود باشید

تحقیر، توهین، تهدید، سرزنش و پرخاشگری نکنید. دقت کنید اگر صدای تان بلندتر از همسرتان باشد یا به تندی و با پرخاشگری با وی صحبت می کنید کمی مکث کنید تا آرام شوید. دشنام و ناسزا بحث را به مشاجره تبدیل می کند. همچنین گاهی می توانید موضوع بحث را تغییر دهید. برای مثال فرض کنید در خلال بحث به جای پاسخ «نه» از ناسزا استفاده شود. از این لحظه به بعد خواهید دید که موضوع بحث هر چه باشد، به رد و بدل دشنام میان دو فرد تبدیل می شود.

- به پیامد رفتار خود فکر کنید

فحاشی و بددهنی از اعتبار و احترام شما می کاهد، روابط شما را با دیگران به خطر می اندازد، موجب آزار دیگران می شود و مهم ترین پیامد آن این است که شرایط را بحرانی تر و سخت تر می کند.

- خود را آرام کنید

تکنیک هایی مانند تنفس عمیق، شست و شوی دست و صورت، نوشیدن آب و پیاده روی در کاهش خشم و عصبانیت موثر است.

- مسائل و مشکلات خود را حل کنید

به این موضوع فکر کنید که آیا فحاشی و بددهنی به حل مشکل شما کمکی خواهد کرد؟ فحاشی نه تنها به حل مشکل کمکی نمی کند بلکه به تیره شدن روابط بین شما و اطرافیانتان می انجامد. بدین منظور نخست مشکل خود را به طور دقیق تعریف و سپس راه حل هایی برای آن انتخاب کنید، آن گاه نکات مثبت و منفی هر راه حل را بررسی و در پایان بهترین راه حل را انتخاب کنید.

- از عذرخواهی نترسید

اگر متوجه شدید رفتار شما باعث ناراحتی و عصبانیت همسرتان شده است، عذرخواهی کنید. این موضوع برای ترمیم رابطه و کاهش اثرات زیانبار پرخاشگری ضروری است.

************************************************

 

9نکته طلایی برای ایجاد یک تجارت موفق

18 می

9 نکته طلایی برای ایجاد یک تجارت موفق

امروز برای موفق شدن در یک کار و تجارت، باید انعطاف‌پذیر باشید، برنامه‌ریزی خوب داشته باشید و مهارت‌های سازمانی را بدانید. خیلی افراد با این فکر کاری را شروع می‌کنند که با روشن کردن کامپیوترها یا باز کردن در شرکتشان، پول پارو خواهند کرد. اما واقعیت این است که پول درآوردن خیلی سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. به همین دلیل باید برای برنامه‌ریزی وقت بگذارید تا موفق شوید. نکات زیر می‌تواند برای داشتن یک تجارت موفق کمکتان کند:

1- سازماندهی داشته باشید

برای موفق شدن در کاری باید سازماندهی داشته باشید. سازماندهی به شما کمک می‌کند کارها را تکمیل کنید و طبق برنامه پیش روید. یک راه خوب برای این کار این است که یک لیست برنامه روزانه داشته باشید و جلوی هر کاری را که انجام می‌شود، یک تیک بزنید. این کار مطمئنتان می‌کند که چیزی را فراموش نکنید و همه کارها را یک به یک انجام دهید.

2- جزئیات را ثبت کنید

همه تجارت‌های موفق جزئیات را ثبت می‌کنند. با ثبت گزارشات دقیق و جزئی، می‌فهمید که کارتان در چه وضعیت مالی قرار دارد و با چه چالش‌های احتمالی روبه‌رو خواهد شد. فقط دانستن این، وقت لازم برای ایجاد استراتژی‌‌هایی برای غلبه بر موانعی که ممکن است از موفقیت و پیشرفت کارتان جلوگیری کند، فراهم می‌کند.

3- رقبایتان را تحلیل کنید

رقابت، سازنده بهترین نتایج است. برای موفق شدن نباید از مطالعه کردن و درس گرفتن از رقبایتان بترسید. ممکن است آنها کاری درست انجام می‌دهند که می‌توانید برای درآوردن پول بشتر در تجارتتان از آن استفاده کنید.

4- ریسک‌ها و پاداش‌ها را بشناسید

رمز موفق شدن این است که ریسک‌های حساب‌شده بکنید تا به رشد کارتان کمک کند. سوال خوبی که می‌توانید بپرسید این است که، “چه معایبی دارد؟” اگر بتوانید به این سوال پاسخ دهید، می‌فهمید که در بدترین حالت چه اتفاقی خواهد افتاد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند بتوانید ریسک‌های حساب‌شده‌ای بکنید که می‌تواند پاداشی عالی برای تجارتتان داشته باشد.

5- خلاق باشید

همیشه به دنبال راه‌هایی برای ارتقای کارتان باشید تا آن را در بین رقبا متمایز و برجسته کنید. باید درک کنید که شما همه چیز را نمی‌دانید و باید از ایده‌ها و نگرش‌های جدید برای کارتان استقبال کنید.

6- متمرکز باشید

اینکه کار یا تجارتی را شروع کرده‌اید به این معنی نیست که فوراً به پول خواهید رسید. زمان می‌برد که مردم شما را بشناسند، به همین علت باید روی رسیدن به اهداف کوتاه‌مدتتان تمرکز کنید و بگذارید بقیه اتفاقات به موقع خود روی دهد.

7- آماده فداکاری باشید

شروع یک کار جدید سخت است اما وقتی درها را باز کردید، کارتان شروع شده است. در بسیاری از موارد، باید خیلی بیشتر از زمانی که برای بقیه کار می‌کردید زمان بگذارید. درعوض باید فداکاری کنید، مثلاً مجبور می‌شوید وقت کمتری را صرف خانواده و دوستانتان کنید تا موفق شوید.

8- خدماتی عالی ارائه دهید

تجارت‌های موفق زیادی هستند که فراموش می‌کنند ارائه خدمات عالی به مشتریان اهمیت زیادی دارد. اگر شما خدمات بهتری را به مشتریانتان ارائه کنید، آنها تمایل بیشتری برای مراجعه به شما خواهند داشت تا به رقبایتان.

9- استوار و ثابت‌قدم باشید

ثبات‌قدم رمز پول درآوردن در یک کار است. باید هر روز برای موفق شدن پشتکار داشته باشید. این عادت‌های مثبتی در طولانی‌مدت ایجاد می‌کند که کمکتان می‌کند به مرور زمان سود ببرید.

 

نتیجه‌گیری : شروع و اداره یک کار موفق می‌تواند سخت و درعین‌حال سودآور باشد. موفقیت نیاز به تمرکز، نظم و ثبات قدم دارد. اما موفقیت نه تنها یک شبه ایجاد نمی‌شود بلکه نیاز به تمرکز طولانی‌مدت دارد و باید در موقعیت‌های چالش‌انگیز و دشوار، پشتکار و استواری لازم را داشته باشید.


 

****************************

عینک هوشمند سامسونگ

18 می

samsung-glass

پس از عرضه عمومی عینک گوگل با قیمت بالای 1500 دلار، سامسونگ هم بدش نمی آید حالا که موفقیت عینک گوگل را دیده است، به زودی عینک هوشمند خود را معرفی کند. منابع خبری گزارش داده‌اند که سامسونگ قصد دارد عینک خود را در ماه سپتامبر رونمایی کند. این عینک که با نام Gear Glass شناخته می‌شود، از ورژن جدید سیستم‌ عامل اختصاصی سامسونگ Tizen استفاده خواهد کرد.

عینک هوشمند سامسونگ پیش‌تر در اروپا به عنوان پتنتی تحت نام Earphone ثبت شده بود که شاید نشان از تمایل اضافه کردن قابلیت‌ های موبایلی نیز به آن باشد. گفته شده که این عینک دارای یک بخش در گوشی است و بخش دیگری نیز صفحه نمایشی ویژه در جلوی چشم است و ادعا شده که حتی از عینک گوگل نیز قوی‌تر است.

مراسم IFA برلین در ماه سپتامبر زمانی است که گفته شده سامسونگ قرار است Gear Glass را نمایش دهد ولی این تاریخ تا امروز به شکل رسمی تأیید نشده است. باید منتظر بود و دید سامسونگ که همیشه متخصص تولید محصولات بازار پسند بوده چه قیمت و مشخصات جدیدی به این نوع از محصولات اضافه خواهد کرد.

 ******************************

۷کاربرد جالب روغن زیتون که از آنها بی‌خبرید

18 می

olive

روغن زیتون کاربردهای بسیاری دارد. چه کاربردهایی؟ اول از همه این که روغن سالم و خوشمزه‌ای است و به هر سالادی که بزنید طعم بسیار خوبی به آن می دهد. از همه مهم ‌تر اینکه موجب چاقی نمی شود. پس از آن باید به 7 کاربرد جالب این روغن اشاره کنیم که به طور مثال می توانید برای برق انداختن مبلمان، از بین بردن لکه ها یا نرم کننده پارچه های چرمی اشاره کرد :

برق انداختن مبلمان

برای درخشندگی وسایل چوبی می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. برای این منظور باید کمی روغن زیتون را با آب لیموترش مخلوط کنید و با استفاده از دستمال نرم و لطیفی آن را روی سطح چوبی بکشید.

پاک کردن لکه ها

باور کنید یا نه، با روغن زیتون می توانید خیلی سریع و راحت رنگ را از روی پوست خود پاک کنید. هنگامی که در خانه میزی یا دیواری را نقاشی می کنید، ممکن است رنگ روی دست یا پای شما ریخته شود. برای اینکه راحت آن را از بین ببرید، روغن زیتون را روی قسمت رنگی شده پوست بمالید و چند دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب و صابون بشویید.

از بین بردن صدای جیرجیر لولا

آی که چه اعصاب خردکن می شود وقتی درها و لولاها صدا می کنند! برای از بین بردن این صدا باید آنها را روغن‌کاری کنید. اما روش راحت‌تری هم هست. روغن زیتون همین نقش را بازی می کند. می توانید برای زنجیرچرخ دوچرخه هم از آن کمک بگیرید. به طور کلی، هر جسم فلزی که صدای آزاردهنده ای دارد را می توانید با این روغن ساکت کنید.

نرم کننده چرم

روغن زیتون برای نرم کردن وسایل چرمی نیز گزینه مناسبی است. با این روغن می توانید خراشیدگی ها یا تاشدگی های کوچک روی چرم را بین ببرید. با مواد شیمیایی مخصوص چرم هم می توان این کار را انجام داد، اما پس از مدتی موجب خشکی چرم می شود. بهتر است 1/4 پیمانه روغن زیتون را در بطری اسپری بریزید و روی سطح موردنظر اسپری کنید و سپس با دستمال پاک کنید. پس از این کار، سطح چرمی نرم و نونوار دیده خواهد شد.

پاک کننده آرایش

به جای اینکه با صابون یا پاک کننده های شیمیایی آرایش صورت خود را پاک کنید، از روغن زیتون استفاده کنید تا علاوه بر تمیزی، موجب درخشندگی و طراوت بیشتر پوست شما هم بشود. روغن زیتون خاصیت نرم‌کنندگی نیز دارد و کمتر از موارد دیگر به پوست آسیب می رساند. چربی این روغن همانند روغن طبیعی پوست است. برای خانم هایی که به پاک کننده های آرایش حساسیت دارند، روغن زیتون بهترین گزینه به شمار می رود.

نرم کننده مو

روغن زیتون یک نرم کننده و مرطوب کننده طبیعی برای موی سر به شمار می رود. یک قاشق چایخوری روغن زیتون برای موها کافی است. آن را کف دست بریزید و روی موها بمالید و بگذارید 20 دقیقه روی موها بماند و در این فاصله سر و موها را ماساژ هم بدهید. سپس در صورت تمایل می توانید موهای خود را آبکشی کنید. اگر این کارها را هر هفته تکرار کنید موهای نرم و خوش فرمی خواهید داشت.

لایه بردار بدن

مخلوط روغن زیتون و شکر سفید و دانه درست یکی از بهترین لایه بردارهای پوست صورت است. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، می توانید چند قطره لیموترش و کمی هم عسل به این مخلوط اضافه کنید و هر چند وقت یکبار صورت خود را با آن پاکسازی کنید.

راهنمای خوشبو بودن در طول روز

18 می

good-smell

همه ما چنین دقایقی را تجربه کرده ایم که دلواپس بویی که می دهیم باشیم. اما همیشه ساده نیست زمانی که در یک مهمانی هستیم، وضعیت بهداشتی خود را بررسی کنیم. امروز در خواندنی ها به شما کمک می کنیم تا با استفاده از راهنمای زیر، در دراز مدت بدون اینکه بخواهید بوی بد را با چیزهایی مثل دئودورانت از بین ببرید، پوست تان بوی خوبی بدهد.

چگونه در همه روز بوی خوبی بدهیم

اگر مشکل عرق کردن دارید، – به ویژه در زیر بغل تان – روی مناطقی که عرق می کند، جوش شیرین بمالید. با این کار این نواحی را کم و بیش خشک نگه می دارید و بو های بد را خنثی می کنید. این کار، به خصوص برای برای شب هایی که بیرون می روید یا روز های گرم مفید است. (برای مردهایی که زیر بغل شان مو دارد موثر نیست.)

موهای زاید بدنتان را اصلاح کنید

موهایی که در مناطقی از بدن تان مانند زیر بغل وجود دارد، پناهگاه باکتری ها و در نتیجه بوی بد است. با تراشیدن یا موم انداختن موها، این قسمت ها را تمیز و عاری از باکتری نگه دارید.

از یک صابون آنتی باکتریال، ژل حمام یا صابون گلیسیرینه استفاده کنید

اگر کثیفی های بدن تان را نشسته باشید، ایستادن زیر دوش کمکی نمی کند. سعی کنید دو بار در روز – یا اگر نیاز است، بیشتر- دوش بگیرید یا حمام کنید.

_ کمی قبل از اینکه بیرون بروید دوش بگیرید و کرم و این قبیل چیز ها را وقتی تازه از حمام بیرون آمده اید استفاده کنید؛ چرا که پوست تان در این موقع کرم را راحت تر جذب می کند.

از کرم های معطر استفاده کنید، اما نه آنهایی که بیش از حد عطر دارند

کرم هایی برای بدن و صورت تان انتخاب کنید که بوی ملایم و طبیعی، اما خوبی داشته باشند. اما مراقب باشید؛ استفاده از این کرم ها در نواحی ای که عرق می کند، می تواند بوی بدتری ایجاد کند.

از یک شامپوی خوشبو استفاده کنید

موهای تان را تمیز نگه دارید و بوی خوبی بدهید.

_ برای زمان هایی که گرم تان می شود، یک نوشیدنی خنک که شیرین هم نباشد، همراه تان داشته باشید

از روغن اجتناب کنید

در عوض می توانید انتخاب هایی مانند گلاب داشته باشید که هم بوی دوست داشتنی ای دارد -که غالب نیست- و هم کمک تان می کند که در هوای گرم خنک شوید. _ چیزهای خوشبویی مثل کرم دست همراه تان داشته باشید؛ چرا که حتی چیز های کوچکی مثل این هم می تواند کمک تان کند که بوی خوبی بدهید.

نکات و هشدارها

یادتان باشد که نفس تان را خوشبو و تازه نگه دارید و به این منظور، برای مواقع اضطراری همراه تان آدامس داشته باشید.

از عطر های ملایم استفاده کنید.

بعضی رایحه ها به طور طبیعی غالب هستند؛ مانند وانیل، مشک، دارچین و … . بنابراین در انتخاب بسیار مراقب باشید. این مفهوم زمانی هم که دئودورانت یا عطر را ترکیب می کنید به کار می رود. بو های ملایم با هم جور در می آیند.

برای مواقع اضطراری، با خودتان دئودورانت داشته باشید.

اگر این مراحل را دنبال کنید، واقعاً لازم نیست که از دئودورانت استفاده کنید, اما اگر بخواهید می توانید آن را هم استفاده کنید. اما مراقب باشید که از دئودورانت هایی که بوی تندی دارند استفاده نکنید که دیگران اذیت نشوند.

از رایحه هایی استفاده کنید که بو هایشان با هم سازگار باشد. استفاده از کرم هایی که از یک برند باشند یا اینکه بویشان شبیه هم باشد هم ایده خوبی است.

برای پوشاندن بوی عرق تان، از عطر و ادکلن (و حتی دئودورانت) بیش از حد استفاده نکنید که ترکیب آنها بوی بدی ایجاد می کند.

************************************************

27 تصویر بسیار زیبا ساخت شده از ایده های بکر

18 می 2014

33 26 28 29 34 35 37 30 32 38 25 23 20 18 17 08 09 11 13 14 05 03 41 39 40 44 43

***************************************************

خوشمزه های لاغر کننده

امروز

diet

مواد غذایی که خوشمزه باشند و برای کاهش چربی های ما و لاغری نیز مناسب باشند، زیاد نیستند. این خوراکی های خوشمزه را به جای چیزهایی که برای سلامتی شما مناسب نیستند، میل کنید، هم خوشمزه هستند و هم مناسب لاغری.

شیر نارگیل (یا روغن نارگیل+شیر) به جای شیر پرچرب

مطالعات نشان می دهند که در بیشتر برنامه های رژیمی، حذف چربی های اشباع توصیه می شود، اما لازم است بدانید همه چربی های اشباع شده مانند هم نیست. اگرچه روغن نارگیل نوعی چربی اشباع شده است اما روی وزن شما تأثیری نمی گذارد. این روغن نوعی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط است. چربی های زنجیره متوسط در حفظ لاغری موثر است و علاوه بر آن، چربی های موجود در این روغن همانند چربی های حیوانی برای قلب مضر نیست. پس به جای شیر پرچرب از شیر + روغن نارگیل استفاده کنید، هم خوشمزه و خوش طعم است و هم مناسب سلامتی شما.

مغز میوه به جای کره

مغز میوه های درختی و چربی که اشباع نشده چربی سالم است. مغز میوه خواص زیادی دارد از جمله پروتئین و فیبر، گردو و بادام در کاهش کلسترول موثر است. اسید چرب امگا ۶ در این مغزها کلسترول مضر خون را کاهش می دهد.

تخم مرغ به جای گوشت قرمز

تخم مرغ غنی از پروتئین است. از آن جا که تخم مرغ منبع چشمگیر چربی اشباع شده و کلسترول است، بسیاری از افراد تحت رژیم از خوردن آن پرهیز می کنند. اما اکنون کارشناسان معتقدند مصرف تخم مرغ میزان کلسترول بد را افزایش نمی دهد. در واقع تخم مرغ می تواند باعث سیری و افزایش انرژی بدن شود. تخم مرغ غنی از ویتامین های گروه B است که برای سلامت پوست، ناخن و خون لازم است. ویتامین B12 موجود در تخم مرغ می تواند میزان انرژی را افزایش دهد. در صورتی که درصدد کاهش کالری و چربی اشباع شده و لاغر شدن هستید، سفیده تخم مرغ را جایگزین زرده که منبع کلسترول است، کنید.

شکلات تلخ به عنوان جایزه!

اگر به دنبال یک نوع دسر خوشمزه هستید که وزن را بالا نبرد، شکلات تلخ بهترین گزینه است. شکلات تلخ بر خلاف شکلات شیری فشارخون را کاهش و میزان آنتی اکسیدان را افزایش می دهد. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد موجود در خون مقابله می کند و خطر بروز چند نوع سرطان را کاهش می دهد.

همه چیز در مورد ایمپلنت دندانی به طور ساده و البته صحیح

امروز

همه چیز در مورد ایمپلنت دندانی به طور ساده و البته صحیح

میله‌ای از جنس تیتانیوم که به شکل ریشه دندان فرم داده شده، قرار است نقش ریشه دندانی را بازی کند که از دست داده‌اید. دندانی به نام ایمپلنت که قرار است در لثه شما جاگذاری شود و با مراقبت شما، تا پایان عمر جای خالی دندان از دست رفته‌تان را بازی کند.
این پایه تیتانیومی شامل دو جزء بدنه ایمپلنت و پایه پروتز است. بدنه ایمپلنت طی جراحی در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و پایه پروتزی بعد از طی دوران ترمیم روی آن سوار می‌شود.

چه کسانی می‌توانند دندان بکارند؟

کسانی که یک یا چند دندان یا تمام دندان‌های خود را از دست داده‌اند و به عبارتی کاملا بی‌دندان هستند، می‌توانند از مزایای کاشت دندان بهره ببرند. نکته مهم اینکه ایمپلنت دندانی می‌تواند به عنوان یک تکیه‌گاه برای دندان‌های از دست رفته عمل کند. پس نیازی به تراش دندان‌های مجاور (روش سنتی بریج) وجود ندارد و در مورد افراد کاملا بی‌دندان سبب افزایش گیر و ثبات دندان مصنوعی و راحتی در جویدن و صحبت کردن فرد می‌شود. فراموش نکنید که فرد مناسب این کار کسی است که سلامت دهانی و سلامت عمومی مطلوبی داشته باشد. بر این اساس، وجود بافت‌های لثه‌ای سالم و عاری از عفونت، کمیت و کیفیت استخوان قابل قبول و بهداشت دهانی خوب برای موفقیت و ماندگاری ایمپلنت ضروری است. در صورت رعایت اصول استاندارد برای جایگذاری ایمپلنت و رعایت درمان‌های نگهدارنده، مدت زمان ماندگاری ایمپلنت محدودیتی ندارد.

چه کسانی نمی‌توانند دندان بکارند؟

افراد در حال رشد، کسانی که سابقه سکته قلبی در شش ماه گذشته را دارند یا افرادی که عفونت حاد کنترل نشده دارند، همچنین معتادان به الکل و مخدر‌ها از انجام ایمپلنت بر حذر می‌شوند. البته بیماری متابولیک استخوان، نقص سیستم ایمنی و اختلالات روانی شدید نیز برای انجام کاشت دندان محدودیت به وجود می‌آورد.

از تخصص دندانپزشکتان مطمئن شوید

درمان ایمپلنت یک درمان تیمی است که از سوی متخصصان جراحی یعنی جراح لثه یا فک و صورت و متخصص پروتز انجام می‌شود. دندانپزشکان عمومی نیز با گذراندن دوره‌های خاص می‌توانند موارد ساده و غیرپیچیده را انجام دهند. بیمار باید از تخصص و مهارت دندانپزشک خود آگاهی داشته باشد. متاسفانه هم اکنون بعضی از دندانپزشکان غیرمتخصص و غیرمتعهد با گذراندن دوره‌های کوتاه مدت تئوری و عملی و دریافت مدرک غیرمعتبر به درمان بیماران متقاضی ایمپلنت اقدام می‌کنند که به عوارض و مشکلات جبران ناپذیری برای بیمار منجر می‌شود.

کاشت دندان؛ یک جراحی پرهزینه

هزینه ایمپلنت‌های دندانی بستگی به نوع ایمپلنت یعنی جنس و خصوصیات آن، شرکت واردکننده و کشور سازنده‌اش دارد. همچنین در صورت نیاز به درمان‌های اضافی مانند پیوند استخوان یا جراحی سینوس و نیز درجه تخصص پزشک عمل کننده، هزینه کاشت دندان تا اندازه‌ای افزایش خواهد یافت. متاسفانه بیمه درمانی هزینه‌ای برای کاشت دندان پرداخت نمی‌کند البته چند سالی است که بعضی از بانک‌ها و اداره‌ها بخشی از هزینه‌ها را تقبل می‌کنند.

ایمپلنت‌های دندانی، مراقبت ویژه می‌خواهد

نباید فراموش کرد که درمان‌های نگهدارنده که شامل روش‌های بهداشتی مناسب و ویزیت‌های دوره‌ای منظم تحت نظر دندانپزشک متخصص می‌شود برای بررسی سلامت بافت نرم و سخت اطراف ایمپلنت ضروری است.

ایمپلنت، از جنسی سازگار با بدن

ایمپلنت از ماده‌ای به نام تیتانیوم ساخته شده که ماده‌ای بسیار سازگار با بدن است. میزان موفقیت ایمپلنت بیشتر از ۹۵ درصد و احتمال پس زدن آن بسیار نادر است. در واقع ایمپلنت متفاوت از پیوند اعضای بدن مثل کلیه، ریه و… است که احتمال پس زدن آن از سوی سیستم ایمنی وجود دارد و فقط در موارد معدودی ممکن است مشکلاتی نظیر عفونت، فشار بیش از حد و تحلیل استخوان سبب شکست درمان و خارج شدن ایمپلنت شود.

جراحی ایمپلنت، محدودتان نمی‌کند

روز عمل جراحی ایمپلنت، استراحت و اجتناب از فعالیت‌های سنگین ضروری است، اما مرخصی روز بعد از عمل بستگی به تعداد ایمپلنت، وسعت جراحی یا احتمال وجود پیوند سینوس یا پیوند استخوان دارد، جراحی ایمپلنت در بیشتر موارد، برای تداوم فعالیت شخص محدودکننده نیست.

اگر ایمپلنت انجام نشود

خالی بودن جای دندان سبب حرکت دندان‌های مجاور و مقابل به سمت ناحیه بی‌دندانی می‌شود که سبب به هم خوردن ردیف دندان‌ها، ایجاد گیر غذایی، بروز بیماری لثه و اختلال در جویدن و زیبایی می‌شود.

7 شوخی زشت آقایان با خانم ها

امروز

7 شوخی زشت آقایان با خانم ها

من در ابتدای این مقاله اعتراف می‌کنم که به عنوان یک مرد متاسفانه کم از این شوخی‌ها نداشته‌ام! این شوخی‌ها شاید عادی به نظر برسد و چندان هم مشکلی در زندگی ایجاد نکند، ولی فکر نکنید زن و شوهری که با هم مشکل پیدا می‌کنند، یک اتفاق خیلی بزرگ بینشان افتاده یا فیزیکی با هم درگیر شدند! بعضی از موضوعات بسیار ریز در زندگی وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت نکنیم، رابطه ما با همسرمان را به تدریج خراب می‌کنند، پس بیایید با هم این رفتارها را بخوانیم و کنار بگذاریم!

باید بگویم بسیاری از آقایان و مخصوصاً پسرهای جوانی که ازدواج می‌کنند، هنوز در فضای مجردی به سر می‌برند و نمی‌دانند جلوی همسرشان چه باید بگویند و چه نگویند، اجازه بدهید خیلی ساده تر شوخی‌های رایج بعضی مردان را با همسرشان بگویم، البته دقت کنید این‌ها در فضای عادی و شوخی است:

* شوخی‌های تهدیدی:

1- طلاق:

مثلاً همسر شما می‌گوید «اگه یکماه آشپزی نکنم چیکار می‌کنی؟» بدترین جواب این است: «خب طلاقت میدم!» بعد هم غش غش می‌خندید و در پاسخ ناراحتی همسرتان می گویید: «بابا شوخی کردم» همسر شما هم ناراحت می‌شود و شما او را «بی جنبه» خطاب می‌کنید و یک شوخی ساده می‌شود بهانه ای برای جنجال!

خب حالا فرضاً اگر خیلی مرد خوبی باشید از دل همسرتان هر طور شده در می‌آورید، اما یک اتفاق خیلی بد افتاده، همسر شما نگران و مضطرب می‌شود، به فکر می‌رود، ناراحت می‌شود و … البته منظورم این نیست که با یک شوخی کوچک همه چیز خراب می‌شود، منظور این است که وقتی از این شوخی‌ها کردید کم کم عادتتان می‌شود و به تدریج تیشه به ریشه رابطه می‌زنید.

2- زن دوم:

شب دیر به خانه می‌آیید، همسرتان می‌گوید: «کجا بودی تا این وقت شب؟» شما هم می گویید: «خونه دومی!!!» خیلی شوخی جالبی بود نه؟ یا مثلاً بدون هیچ بهانه ای مسئله زن دوم را مطرح می‌کنید! مثلاً به بچه‌هایتان می گویید: «آره دیگه کم کم میخوام یه مامان جدید براتون بیارم!»

البته تجربهٔ من ثابت کرده مردانی که از این شوخی‌ها می‌کنند، کسانی هستند که هیچ وقت این کار را نمی‌کنند! ولی باز هم می گویم این شوخی‌ها تیشه به ریشه زندگی می زند، همسر شما مدام در فکر می‌رود، شما هم با خودتان فکر می‌کنید همسرم چقدر شکاک است و زن‌های مردم اینطور نیستند و …!

3- مرگ و زندان:

آقا یک سرماخوردگی کوچک گرفته، به همسرش می‌گوید: «خانم اون قلم و کاغذ رو بردار بیار آخرین وصیت هام رو بکنم.» یا مثلاً زیاد دیدم آقایانی که تا مشکلی در کارشان پیش می‌آید می گویند: «خانم اون وسایل ما رو جمع کن امروز فرداست که با مأمور بیان دنبالم.» یا «سعی کن ماهی یه بار بیای ملاقاتم و کمپوت آناناس هم بیاری!» البته این‌ها نمونه است ولی حرف‌هایی است که زیاد در زندگی‌ها می‌بینم و هیچ پایه و اساسی ندارد و مرد فقط برای شوخی این‌ها را بیان می‌کند، ولی نمی‌داند با همین شوخی‌ها به همسرش لطمه روحی می زند و او را نگران و مضطرب می‌کند.

* شوخی‌های مردانه

4- شوخی‌های فیزیکی:

یک سری شوخی‌هایی هست که ما در فضای دوستانه خودمان انجام می‌دهیم، مثلاً با بیل می‌زنیم توی سر رفیقمان و به مدت نیم ساعت با هم می‌خندیم! یا دوستمان با لگد ما را سه متر جلوتر پرتاب می‌کند! خب این‌ها در فضای مردانه همه نشانه محبت و دوست داشتن است! ولی هرگز از این شوخی‌ها با همسرتان نکنید، خانم‌ها احساسات بسیار قوی ای دارند، مثلاً وقتی شما همسر خود را نوازش می‌کنید خیلی برای او لذت بخش است، و برعکس وقتی به شوخی به او ضربه ای می‌زنید به همان اندازه برایش دردآور و ناراحت کننده است. پس از این شوخی‌ها هم اصلاً نکنید.

با یکی از دوستانم بیرون رفته بودیم، به بهانه ای یک خودکار به همسرش داد، تا خانم خودکار را گرفت ناگهان از جایش پرید و دوستم زد زیر خنده، ظاهراً خودکار برقی بود و یک برق چندولت خفیف همسرش را گرفته بود، این هم جزء شوخی‌های فیزیکی محسوب می‌شود که به هیچ وجه، تاکید می‌کنم به هیچ وجه نباید مرتکب شوید.

5- شوخی‌های حاوی فحش:

باز هم این یک نوع دیگر از خوشمزگی‌های به جا مانده از دوران مجردی است! البته منظورم از فحش، حرفی است که توهین تلقی شود، باز هم می گویم ممکن است این الفاظ در بین دوستان ما نشانه محبت باشد – که البته همان هم غلط است – ولی هرگز در ارتباط با همسرتان از این شوخی‌ها استفاده نکنید، چیزی که جدیداً در شبکه‌هایی مثل فیس بوک دیده‌ام – با عذرخواهی از همه دوستان- واژه «کثافت» است که مثلاً با تغییر شکل «کصافط» می‌نویسند و بسیار زشت و بی ادبانه است، و متاسفانه آقایان در رابطه‌های پیامکی با همسرشان از آن استفاده می‌کنند یا لفظش را به زبان می‌آورند، این هم نمونه ای دیگر از شوخی‌های خراب کننده رابطه است که نباید مرتکب شوید.

یا مثلاً واژه‌های دیگر، بعضی واژه‌ها را هم مجبورم بگویم که خیلی خانم‌ها از آن شاکی هستند که آقایان در رابطه با آن‌ها به شوخی به کار می‌برند مثل «لامصب» «بدبخت» «بیچاره» و …

پس خیلی مواظب این واژه‌ها باشید، همسر شما ممکن است چیزی نگوید و یا عادت کرده باشد، ولی باور کنید شروع با این واژه‌های ساده زندگی خیلی‌ها را به مرز طلاق کشانده است. خواهش می‌کنم از این الفاظ استفاده نکنید.

* شوخی‌های تمسخر آمیز

6- شوخی در مورد اعضای خانواده:

مثلاً خانمی به همسرش می‌گوید: «اگر مشکلی پیش اومد بابای من هست که کمکمون کنه» شما هم قصدی ندارید و به شوخی می گویید: «بابای تو هنوز قسط جهیزیه‌ات رو داده که بخواد کاری کنه حالا!»

این شامل شوخی با اعضای خانواده مخصوصاً بزرگ‌ترها و پدر و مادر هم می‌شود، یعنی فرضاً با پدر همسرتان یا مادر همسرتان شوخی ای کنید که دور از شان آن‌ها باشد و یا بی ادبی محسوب شود.

7- مسخره کردن:

مسخره کردن همیشه بد است، مسخره کردن همسر بدتر و مسخره کردن همسر در حضور دیگران بدترین کار ممکن! این مسخره کردن می‌تواند جنبه‌های مختلفی داشته باشد، همسرتان کاری را درست انجام نداده شما با این کلمات او را صدا می‌کنید: «نابغه! آی کیو! دانشمند!»

یا مسخره کردن قد، هیکل یا لهجه همسر که این هم بسیار بد و زننده است، مسخره کردن غذا را هم زیاد دیده‌ام، مثلاً به همسرتان می گویید: «عزیزم میشه بگی این غذایی که پختی دقیقاً مزه چی میده؟» و یا: «این غذا رو برم بریزم جلو گربه‌ها ببینم لب میزنن یا نه!»

 

 

نکته آخر را هم بگویم، لطفاً اگر این شوخی‌ها را با همسرتان می‌کنید، بدون هیچ تعارفی، انتظار محبت و شادی و گرم بودن خانه و … را از او نداشته باشید. یکی از دوستان من که اتفاقاً خیلی هم به همسرش علاقه داشت، به خاطر همین ناشی گری ها و شوخی‌های بی مورد، الان در دادگاه خانواده در رفت و آمد برای درخواست طلاق همسرش است. پس لطفاً مراعات کنید.

 

 

دو محصول جدید پژو برای ایران

امروز

2peugeote

اعلام و معرفی دو خودروی پژو برای بازار ایران در توافق با ایران‌خودرو در حالی است که بارها پیش از این از مدل‌های جدید پژو برای مونتاژ در ایران در مقاطع گوناگون سخن گفته شده بود. از جمله ون پارتنر و همین کراس اوور. پژو 2008 و پژو 301 دو محصول جدید پژو برای ایران هستند. 2008 یک مینی کراس اوور است ولی 301 یک سدان محصول مشترک با شرکت چینی دانگ فنگ می‌باشد.
ماکسیم پیکا مدیرعامل شرکت پژو اوایل هفته گذشته در بازدید از شرکت ایران‌ خودرو در مورد زمینه‌های جدید همکاری این دو شرکت خودروساز مذاکراتی را با یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌ خودرو انجام داد که بر این اساس قرار است شرکت پژو برای مونتاژ این دو محصول در ایران برنامه‌ریزی کند. امیدواریم دوباره همکاری های متقابل صورت پذیرد و طی سالهای آینده بازار ایران میزبان خودروهای طراز اول فرانسوی باشد. در ادامه تصاویر بیشتری از دو خودرو مشاهده خواهید کرد:

01

02

03

04

05

06

07

آستیگماتیسم یعنی چه؟


آستیگماتیسم یعنی چه؟
در آستیگماتیسم شکل قرنیه چشم شما غیرعادی است که این امر باعث تاری دید می شود. از آن جا که قرنیه شکل واقعی خود را ندارد، نوری که وارد چشم می شود از طریق شبکیه چشم دریافت نمی شود. در نتیجه هرچه فاصله شیئی که به آن نگاه می کنید دورتر باشد، بیشتر دچار تاری دید می شوید. در اغلب موارد آستیگماتیسم با مشکل بینایی مانند نزدیک بینی یا دوربینی ظاهر می شود.

ویتامین های مفید برای درمان آستیگماتیسم
اگرچه درمان قطعی برای این اختلال چشمی وجود ندارد اما بدون استفاده از لنز یا عینک، می توان بینایی را تقویت کرد تا بهتر دید. اما چگونه؟
با مصرف ویتامین ها، مواد مغذی خوب و انجام ورزش های مفید برای چشم این امر محقق می شود. یکی از ویتامین هایی که برای تقویت بینایی بسیار مفید است، ویتامین A می باشد. منبع طبیعی آن نیز سبزی هایی مانند اسفناج، هویج و کدو زمستانی است. یک برنامه غذایی غنی از این سبزی ها، نیاز طبیعی بدن به ویتامین A را تأمین می کند. اما اگر از این ویتامین برای بهبود آستیگماتیسم استفاده می کنید لازم است وعده بیشتری از سبزیجات مصرف کنید. هم چنین می توانید با مشورت پزشک از مکمل هم استفاده کنید.
ویتامین B نیز برای رفع آستیگماتیسم مفید است؛ گوشت، ماهی سالمون، گوشت طیور، تخم مرغ، لبنیات، آواکادو و… منبع عالی این ویتامین به حساب می آید.این مواد غذایی علاوه بر ویتامین B، سرشار از پروتئین نیز است. ویتامین C، ویتامین مفید دیگری برای درمان آستیگماتیسم است و در پرتقال، سبزی های سبز تیره، فلفل، توت فرنگی و… یافت می شود. علاوه بر آن، روی، منیزیم و کلسیم نیز برای تقویت دید چشم مفید است. روی در گوشت طیور و لوبیا، منیزیم در تخمه کدو، دانه سویا و تخم آفتاب گردان و کلسیم در ماست، پنیر، شیر، لوبیا چشم بلبلی و… یافت می شود.

 

تصاویری از ربات ها در عرصه های مختلف

9 آبان

رشد روز افزون دانش بشری انسانها را با دستاوردها و علوم جدیدی آشنا ساخته که قبل از آن شاید تنها ریشه در تخیل داشت. علم رباتیک نیز یکی از تخیلات انسانی است که کم کم پا به عرصه واقعیت نهاده و می رود تا زندگی بشری را دست خوش تغییرات شگرفی کند. چراکه خواه ناخواه پیشرفت در صنعت رباتیک به طور مستمر در حال وقوع است و زمینه حضور این صنعت از اکتشافات فضا گرفته تا بهداشت، امنیت عمومی، سرگرمی، عرصه های نظامی و موارد بسیاری دیگر محسوس است.
این ماشین آلات الکترو مکانیکی که برای انجام وظایف گوناگون ساخته شده اند، برخی به طور مستقل عمل می کنند و برخی هم بکمک انسان نیاز دارند. در این راستا دانشمندان سعی بر آن دارند ربات‌هایی هوشمند بسازند که به طرق مختلف نیازهای انسان‌ را برآورده سازند و در نهایت به رباتی با قابلیت ‌های کامل یک انسان برسند به ویژه آن دسته از توانمندی ها که فراتر از توانایی‌های طبیعی و سرشتی بشر باشد.

همه چیز در مورد جایگزین های قند

امروز

همه چیز در مورد جایگزین های قند

جایگزین‌های قند چیستند؟

جایگزین‌های قند مواد شیمیایی یا طبیعی هستند که غذاها یا نوشیدنی‌ها را بدون اضافه کردن کالری به آن مثل قند، شیرین می‌کند. جایگزین‌های قند بسیار شیرین‌تر از قند هستند، از این رو برای ایجاد شیرینی یکسان، به مقدار کمتری از آن نیاز خواهد بود. بعضی جایگزین‌های قند کم‌کالری هستند و بقیه هیچ کالری ندارند. احتمالاً نام آنها را بعنوان شیرین‌کننده مصنوعی یا شیرین‌کننده بدون کالری هم شنیده‌اید.

چرا به غذاها و نوشیدنی‌ها جایگزین قند اضافه می‌کنیم؟

جایگزین قند، بدون اینکه کالری به اندازه قند به غذاها اضافه کند، آن را شیرین می‌کند. اگر به فکر کنترل کالری‌های مصرفی خود هستید یا اگر دیابت دارید و باید مراقب قند مصرفی خود باشید، می‌توانید از آنها استفاده کنید. در بیشتر غذاها و نوشیدنی‌های کم‌کالری و بدون قند از جایگزین‌های قند استفاده می‌شود.

خیلی مهم است که به خاطر داشته باشید که حذف کامل قند از رژیم‌غذایی راه‌حل خوبی برای نیازهای غذایی شما نیست. باید سعی کنید قسمت اعظم کالری‌های مصرفی خود را از موادغذایی سالم انتخاب کنید، مثل میوه‌ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی و غلات کامل.

جایگزین‌های قند موجود در بازار

• آسپارتام (Aspartame)
• Acesulfame K
• ساخارین (Saccharin)
• ساکرالوز (Sacralose)
• Stevia
• الکل‌قندها

شیرین‌کننده‌های مصنوعی و سرطان

شاید شنیده باشید که شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است منجر به سرطان یا سایر مشکلات جسمی شوند.

براساس موسسه ملی سرطان، هیچ سند و مدرک موثقی برای این ادعا وجود ندارد. تحقیقات ومطالعات پزشکی بسیاری نیز بر روی شیرین‌کننده‌های مصنوعی انجام گرفته است که مصرف متعادل آنها را خالی از اشکال نشان می‌دهد.
اما یک استثنا برای افراد مبتلا به فنیل‌کتونوری (PKU) وجود دارد. این افراد نمی‌توانند از شیرین‌کننده مصنوعی به نام آسپارتام (aspartame) استفاده کنند زیرا قادر به گوارش آن نیستند.

از کجا می‌توان فهمید که یک غذا یا نوشیدنی حاوی جایگزین قند است؟

می‌توانید نگاهی به لیست ترکیبات آن ماده‌غذایی یا نوشیدنی بیندازید تا ببینید نام یکی از انواع جایگزین‌های قندی که در بالا به آنها اشاره شد را در آن می‌بینید یا خیر.

تا چه میزان از جایگزین‌های قند می‌توان در رژیم‌غذایی استفاده کرد؟

دانستن اینکه چه میزان جایگزین قند در برنامه غذایی شما وجود دارد کار بسیار دشواری است مگراینکه خودتان آن را به غذاهایتان اضافه کرده باشید. بااینکه این شیرین‌کننده‌های کالری کمتری نسبت به قند دارند، بهتر است مصرف آنها را محدود کنید و بیشتر از موادغذایی سالم مثل میوه‌ها، سبزیجات، گوشت و غلات کامل استفاده کنید. این موادغذایی بهترین منابع موادمغذی برای بدن شما هستند.

آیا جایگزین‌های قند برای زنان باردار مناسب است؟

براساس آکادمی پزشکی اطفال در امریکا، آسپارتام برای زنان بارداد و فرزند آنها مناسب است. همچنین شواهد خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف acesulfame K، الکل‌های قندی و sucralose نیز در میزان محدود برای زنان باردار بی‌اشکال است. بعضی پزشکان توصیه می‌کنند که زنان باردار از مصرف ساخارین و stevia خودداری کنند زیرا تحقیقات و مطالعات پزشکی کاملی درمورد ایمنی این قندهای مصنوعی برای زنان باردار وجود ندارد.

آسپارتام (Aspartame)

آسپارتام چیست؟

آسپارتام یک جایگزین قند کم‌کالری است. این ماده ترکیبی از ۲ آمینواسید اسید اسپارتیک و فنیل‌آلانین است. آسپارتام ۲۲۰ مرتبه شیرین‌تر از قند است و بعد از مصرف مزه آن در دهان نمی‌ماند. این ماده با برندهای Equal و Nutrasweet نیز شناخته می‌شود.

در چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

آسپارتام در هزاران غذا و نوشیدنی و همچنین شیرین‌کننده‌های مصنوعی موجود یافت می‌شود. بعضی موادغذایی و نوشیدنی‌های حاوی آسپارتام، ماست، دسرهای یخی، پودینگ، دسرهای خشک، آدامس‌ها و نوشابه‌های غیرالکلی می‌باشند. در بعضی داروها نیز مثل دارهای سرفه و همچنین ویتامین‌ها آسپارتام وجود دارد.

آسپارتام می‌تواند مزه شیرینی بعضی طعم‌دهنده‌های میوه‌ای مثل پرتقال یا گیلاس را طولانی‌تر کند. وقتی به غذاهایی که این طعم‌دهنده‌ها در آنها به کار رفته افزوده شود، باعث می‌شود مزه آنها دوام بیشتری داشته باشد. بعنوان مثال، آدامس‌هایی که با آسپارتام ساخته می‌شوند، طعم شیرینی خود را بیشتر از آدامس‌هایی که با قند ساخته می‌شوند، نگه می‌دارند.

از آسپارتام نباید بعنوان جایگزینی برای قند در پخت و پز خانگی استفاده شود. آسپارتام در پخت مزه شیرینی خود را از دست می‌دهد.

چه کسانی باید از مصرف آن خودداری کنند؟

افراد مبتلا به فنیل‌کتونوری (PKU) نمی‌توانند آسپارتام مصرف کنند. دلیل آن این است که بدن آنها قادر به گوارش یکی از آمینواسیدهای موجود در آسپارتام به نام فنیل‌آلانین نیست.

فواید آسپارتام

• موجب پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شود
• طعم را در دهان نگه نمی‌دارد
• شیرینی بعضی طعم‌دهنده‌ها را طولانی‌تر می‌کند

آیا مصرف آسپارتام ایمن و بی‌‌ضرر است؟

آسپارتام یکی از جایگزین‌های قندی است که بیشترین تحقیقات بر روی آن انجام شده است و بیش از ۲۰۰ تحقیق ایمنی آن را تایید کرده‌اند. از سال ۱۹۸۱ که آسپارتام وارد بازار شد، اطلاعات نادرست بسیاری درمورد آن وجود داشته است. اما تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که این ماده موجب سردرد، غش، بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، لوپوس یا MS نمی‌شود. درواقع، هیچ عارضه جسمی با این ماده مرتبط دیده نشده است. اگر نگران این هستید که آسپارتام یا شیرین‌کننده دیگری ضرری برای شما به همراه داشته باشد، موضوع را با پزشکتان درمیان بگذارید.

Acesulfame K

Acesulfame K چیست؟

Acesulfame K که به نام اسه‌سولفام پتاسیم نیز معروف است، یک جایگزین قند بدون کالری است. این ماده ۲۰۰ مرتبه شیرین‌تر از قند بوده و مزه آن در دهان نمی‌ماند و معمولاً در ترکیب با شیرین‌کننده‌های دیگر استفاده می‌شود.

Acesulfame K معمولاً با برندهای Sunett و Sweet One دیده می‌شود.

در چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

Acesulfame K در بسیاری غذاها و نوشیدنی‌ها مثل محصولات پخته شده، آب‌نبات‌ها، محصولات لبنی و نوشیدنی‌های بدون الکل یافت می‌شود و می‌تواند بعنوان شیرین‌کننده مورداستفاده قرار گیرد. همچنین در بعضی داروها مثل قطره‌ سرفه یا محصولات بهداشت دهان مثل خمیردندان و شوینده‌های دهان نیز استفاده می‌شود.

بسیاری افراد دوست دارند در پخت و پز خود از Acesulfame K استفاده کنند زیرا مزه شیرینی خود را حتی در پخت با دمای بسیار بالا نیز از دست نمی‌دهد.

فواید Acesulfame K

• برای پخت و پز می‌تواند جایگزین قند شود
• موجب پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شود
• طعم را در دهان نگه نمی‌دارد
• بر سطح گلوکز و تری‌گلیسیرید بدن اثر نمی‌گذارد
آیا مصرف Acesulfame K ایمن و بی‌‌ضرر است؟

بیشتر از ۹۰ تحقیق درمورد ایمنی Acesulfame K انجام شده است و نتایج آنها نشان داده است که مصرف آن به تعادل خالی از اشکال است.

ساخارین (Saccharin)

ساخارین چیست؟

ساخارین یک جایگزین قند کم‌کالری است که ابتدا در ۱۸۷۹ کشف شد. درواقع، این ماده برای شیرین‌ کردن غذا در زمانیکه قند طی جنگ جهانی اول و دوم جیره‌بندی شد، مورد استفاده قرار می‌گرفت. این ماده، برحسب نحوه مصرف آن، ۲۰۰ تا ۷۰۰ مرتبه شیرین‌تر از قند است. ساخارین طعمی بعد از خود در دهان به جای می‌گذارد اما معمولاً در غذاهای فراوری‌شده، با ترکیب آن با شیرین‌کننده‌های دیگر این اثر را از بین می‌برند.

ساخارین معمولاً تحت برندهای Sweet N’ Low و Sweet Twin نیز دیده می‌شود.

در چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

ساخارین در بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌ها مثل آدامس، میوه‌های کنسروی، محصولات پخته‌‌شده و نوشیدنی‌های غیرالکلی استفاده می‌شود. همچنین در بعضی از داروها و ویتامین ها نیز به کار می‌رود. از ساخارین بعنوان قند و شکر در پخت و پز نیز می‌توان استفاده کرد.

فواید ساخارین

• برای پخت و پز می‌تواند جایگزین قند شود
• موجب پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شود
• بر سطح گلوکز و تری‌گلیسیرید بدن اثر نمی‌گذارد

آیا مصرف ساخارین ایمن و بی‌‌ضرر است؟

ممکن است ساخارین شما را به یاد آزمایشاتی بیندازد که نشان می‌داد موجب سرطان در حیوانات آزمایشگاهی شده است. اما بعد از تحقیقات بسیار مفصل‌تر درمورد ایمنی ساخارین، بی‌ضرر بودن آن توسط سازمان بهداشت تایید شده و نوشیدنی‌ها و غذاهای حاوی آن کاملاً ایمن معرفی شدند.

شیرین‌کننده‌های Stevia

Stevia چیست؟

کلمه Stevia درواقع به Stevia Rebaudiana برمی‌گردد که گیاهی متعلق به امریکای جنوبی است. فقط بخش‌های خاصی از این گیاه شیرین هستند. ترکیبات شیرینی که از برگ‌های این گیاه گرفته می‌شود steviol glyside نامیده می‌شود. بااینکه stevia ممکن است به کل آن گیاه اطلاق شود اما در این مقاله فقط به جایگزین قند ساخته شده از آن اشاره دارد. stevia هیچ کالری ندارد یک جایگزین قند کاملاً طبیعی است. این ماده ۲۵۰ تا ۳۰۰ مرتبه شیرین‌تر از قند بوده و در بعضی موارد بعد از استفاده طعم آن در دهان می‌ماند.

stevia با برندهای تحت نام PureVia، Truvia و SweetLeaf sweetener موجود است.

در چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

در بسیاری غذاها و نوشیدنی‌ها مثل دسرها، آدامس، محصولات پخته‌شده، آبنبات و ماست یافت می‌شود. همچنین از آن می‌توان بعنوان جایگذین قند و شکر در پخت و پز استفاده کرد.

فواید Stevia

• برای پخت و پز می‌تواند جایگزین قند شود
• بر سطح گلوکز تاثیر نمی‌گذارد
• موجب پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شود
• از منبعی کاملاً طبیعی به دست می‌آید

آیا مصرف Stevia ایمن و بی‌‌ضرر است؟

بااینکه stevia بسیار جدید است اما تحقیقات مختلفی ایمنی استفاده از آن را تایید کرده‌اند.

سوکرالوز (Sucralose)

Sucralose چیست؟

سوکرالوز یک جایگزین قند بدون کالری است که طعمی شبیه به قند دارد اما ۶۰۰ مرتبه از آن شیرین‌تر است. این ماده بعد از استفاده طعمی در دهان به جا نمی‌گذارد. وقتی بدن آن را گوارش می‌کند، مقدار بسیار کمی از‌ آن جذب می‌شود.

سوکرالوز معمولاً تحت برند Splenda یافت می‌شود.

در چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

سوکرالوز در هزاران نوع غذا و نوشیدنی استفاده می‌شود. بعضی نمونه‌های آن نوشیدنی‌های غیرالکلی، آبمیوه‌ها، سس‌ها، شیره‌ها، آبنبات، دسرها، محصولات پخته‌شده و میوه‌های کنسروی است. همچنین در داروها، مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها نیز به کار می‌رود. این ماده نسبت به شیرین‌کننده‌های دیگر دربرابر حرارت مقاوم‌تر است و از این رو از آن در پخت‌ و پز استفاده می‌شود.

فواید Sucralose

• برای پخت و پز می‌تواند جایگزین قند شود
• موجب پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شود
• طعم را در دهان نگه نمی‌دارد
• بر سطح گلوکز و تری‌گلیسیرید بدن اثر نمی‌گذارد

آیا مصرف Sucralose ایمن و بی‌‌ضرر است؟

مصرف این ماده از سال ۱۹۹۸ تایید شد و ایمنی آن در تحقیقات مختلفی بررسی شده است. کلیه تحقیقات و مطالعات درمورد ساکرالوز، مصرف متعادل آن را بی‌‌ضرر تشخیص داده‌اند.

الکل قند (sugar alcohols)

الکل قند چیست؟

الکل قند برعکس نامش نه قند است و نه الکل! بلکه جایگزین قندی است که به طور طبیعی ایجاد شده و نصف کالری قند را دارد. نام آن به این دلیل الکل قند گذاشته شده است که کربوهیدرات‌هایی هستند که ساختار شیمیایی مشابه قند و الکل دارند. به آنها polyol هم گفته می‌شود.

قند الکل در بسیاری غذاها ازجمله آدامس، بستنی، پودینگ، محصولات پخته‌شده و شکلات یافت می‌شوند. الکل قند ممکن است به جای قند و یا در ترکیب با یک شیرین‌کننده دیگر به کار رود. الکل قند نه تنها مزه‌ای یکسان با قند دارد، بلکه بافت و حجمی مشابه نیز به غذاها می‌دهد.

متداول‌ترین الکل قند‌هایی که در غذاها یافت می‌شوند، عبارتند از:

• (Erythritol) — اریتریتول ۰/۲ کالری در هر گرم و ۶۰ تا ۸۰ درصد شیرینی قند را دارد
• (Isomalt) — ایزومالت ۲ کالری در هر گرم و ۴۵ تا ۶۵ درصد شیرینی قند را دارد
• (Lactitol) — لاکتیتول ۲ کالری در هر گرم و ۳۰ تا ۴۰ درصد شیرینی قند را دارد
• (Maltitol) — مالتیتول ۲/۱ کالری در هر گرم و ۹۰ درصد شیرینی قند را دارد
• (Mannitol) — مانیتول ۱/۶ کالری در هر گرم و ۵۰ تا ۷۰ درصد شیرینی قند را دارد
• (Sorbitol) — سوربیتول ۲/۶ کالری در هر گرم و ۵۰ تا ۷۰ درصد شیرینی قند را دارد
• (Xylitol) — زایلیتول ۲/۴ کالری در هر گرم و درصد شیرینی مشابه با قند دارد

چطور الکل قند را در برچسب موادغذایی پیدا کنم؟

شناسایی الکل قندها بخاطر پسوند tol بسیار ساده است. اگر به ماده‌غذایی برچسب «بدون قند» زده شده باشد، براساس FDA می‌بایست مقدار مشخصی از الکل قندهایی که در بالا به آنها اشاره شد، در آن به کار رفته باشد. اما اگر بیشتر از یک نوع از آنها استفاده شود، FDA الزام می‌دارد که حتماً از واژه «الکل قند» استفاده کنند.

فواید الکل قندها

• موجب پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شود
• بر سطح گلوکز خون تاثیر کمتری نسبت به قند دارد

آیا مصرف الکل شکر ایمن و بی‌‌ضرر است؟

FDA تایید کرده است که مصرف الکل قند بی‌اشکال است. اما می‌بایست به تعادل استفاده شوند. الکل قندها خیلی کند جذب بدن می‌شوند، ازاینرو مصرف مقدار زیاد آن می‌تواند موجب نفخ و اسهال شود. براساس انجمن رژیم‌غذایی امریکا، مصرف بیشتر از ۵۰ گرم سوربیتول یا ۲۰ گرم مانینول در روز، می‌تواند موجب اسهال شود. FDA الزام دانسته است که موادغذایی و نوشیدنی‌هایی که در آنها از سوربیتول و مانینول استفاده شده است، حتماً در برچسب غذایی خود این خاصیت ملین را ذکر کنند.

الکل قندها چطور بر سطح گلوکز خون تاثیر می‌گذارند؟

الکل قندها بر سطح گلوکز خون اثر دارند اما این اثر بسیار کمتر از قند است. اگر غذایی کمتر از ۵ گرم الکل قند در هر وعده داشته باشد، تاثیر بسیار ناچیزی بر گلوکز خون خواهد داشت اما اگر غذایی بیشتر از این میزان در خود داشته باشد، FDA نکات زیر را برای کمک به تعیین تعداد کربوهیدرات‌هایی که در برنامه‌غذایی‌تان قرار می‌دهید، ارائه می‌کند:

• نصف گرم الکل قند را از کربوهیدرات کلی خود کم کنید.
• گرم باقیمانده از کربوهیدرات را در برنامه‌غذایی خود استفاده کنید.

مهمترین قانون پولدار شدن

امروز

RICH

دنیا پر از آدم‌های با استعداد فقیر است. غالب آن‌ها یا فقیرند یا در تنگناهای مالی دست و پا می‌زنند یا کمتر از مقداری که در توان‌شان است پول در می‌آورند. این نه به‌دلیل دانسته‌های‌شان است، بلکه به‌ دلیل چیزهایی است که نمی‌دانند. در مورد مشکلات مالی یا حرفه‌ای، غالبا کمبود دادن و گرفتن در کنار هم به چشم می‌خورد. مردم بی‌پول بسیاری وجود دارند که علت فقرشان این است که نه گیرنده خوبی هستند و نه بخشنده خوبی در حقیقت نه خوب یاد می‌گیرند و نه خوب یاد می‌دهند. خیلی از ما مهمترین قانون پولدار شدن را نمی دانیم، بعضی مواقع آن را به کار برده ایم، اما دقیقا نمی دانیم چه شد که اوضاع مان اندکی تکان خورد. با خواندنی ها همراه باشید تا مهمترین قانون پولدار شدن را با شما در میان بگذارد.

ببخشید تا بدست بیاورید!

روی مهم‌ترین قانون پول تمرکز کنید: «ببخشید تا بدست بیاورید» به جای این‌که بر این باور باشید که: «به‌دست بیاورید و سپس ببخشید» به همه شما ۲ نعمت خدا دادی اهدا شده: مغزتان و وقت‌تان‌! و بعد از آن دیگر بستگی به‌خودتان دارد که با این ۲ چه می کنید؟ با هر ریالی که به دست می‌آورید خودتان و فقط خودتان قدرت تعیین سرنوشت‌ تان را خواهید داشت. اگر احمقانه خرجش کنید انتخاب کرده‌اید که بی‌پول باشید. اگر خرج بدهی‌های‌ تان کنید، به طبقه متوسط‌ الحال پیوسته‌اید و اگر آن را روی مغزتان سرمایه‌گذاری کنید و آموزش ببینید که چگونه دارایی‌تان را ذخیره کنید، تحول را برای آینده و هدف‌تان انتخاب کرده‌اید. این انتخاب، همه و همه، مال شما و در اختیار شماست. هر روز با هر ریال که درمی‌آورید؛ تصمیم می‌گیرید پولدار، بی‌پول یا متوسط‌ الحال باشید.

افراد کم در‌آمد سواد مالی کافی دارند؟

آیا فرق بین یک دارایی و بدهی را می‌دانید؟ یکی از دلایل پولدار نشدن مردم ندانستن تفاوت میان دارایی و بدهی است. از کار یک فرد پولدار، موجودی و دارایی متولد می‌شود اما مردم کم درآمد بدون این‌ که خودشان بدانند بدهی می‌آفرینند. اکنون با یک حساب سرانگشتی درباره زندگی خود و اطرافیان‌تان قضاوت کنید و بگویید ماهانه چقدر قسط پرداخت می‌کنید؟ اجاره خانه چطور؟ و… شما بدون این‌که خودتان بدانید برای خود بدهی می‌تراشید قسط ماشین‌ تان تمام نشده قسط مسکن شروع می‌شود. این یعنی از دست دادن فرصت‌ها، کار سخت و کوشش زیاد برای پیشرفت. در واقع چیزی که شما اسمش را پیشرفت گذاشته‌اید اما با کمال احترام سخت در اشتباهید، شما به جای کسب دارایی به هزینه‌کردن مشغولید. با این برنامه ثابت و منظم هیچ راهی برای ریسک و سرمایه‌گذاری پیش‌روی‌تان قرار نمی‌گیرد.

به پول‌تان امر و نهی کنید

اجازه ندهید پول بر زندگی‌تان کنترل داشته باشد. دارایی و پول‌تان را خودتان کنترل کنید، افراد متوسط جامعه هر روز صبح سرکار می‌روند و در پایان ماه منتظر دریافت حقوق خود هستند و ماه به نیمه نرسیده تمام پول خود را خرج می‌کنند. نکته همین‌جاست فرد پولدار، پول می‌سازد بدون این‌ که حضور فیزیکی داشته باشد اما افراد کم در‌آمد فقط خرج می‌کنند و به پرداخت بدهی‌های خود مشغولند. ترس به شما اجازه ریسک و سرمایه‌گذاری نمی‌دهد، نگران از دست دادن شغل تکراری خود هستید و حتی اکثر شما از شغل خود و محیط آن راضی نیستید و فقط به‌ خاطر حقوق دریافتی به کارتان چسبیده‌اید. نگرانید که زمان پرداخت قسط کم نیاورید و حتی پس از پرداخت از خودتان راضی هستید.

۲ راه برای انتخاب دارید:

۱- به نصیحت بزرگ‌ترها گوش کنید و تحصیلات عالی کسب کنید تا یک کارمند منظم شوید و کاری بی‌دردسر و ثابت داشته باشید تا در آینده از مزایای بازنشستگی استفاده کنید، نردبان ترقی را پله‌پله بالا روید.

۲- علاوه بر کسب تحصیلات و سواد مالی به شغل شخصی خودتان در کنار شغل ثابت اهمیت دهید و صاحب نردبان شوید و بگذارید دارایی‌های‌تان برای شما پول بسازند.

انتخاب با شماست ولی هیچگاه آموزش را فراهم نکنید، تا می توانید یاد بگیرید، حتی اگر به نظرتان بی اهمیت و بی ربط به کارتان می آید، همیشه در هر آموزشی چیزی برای شما هست که همیشه به دنبالش بودید…

9 تصور غلط درباره سیگار

5 آبان

cigars

خطرات ناشی از سیگار کشیدن بر همه معلوم است. سیگار کشیدن در محیط های بسته مثل اتاق کار، داخل خانه، رستوران و … اثرات مضر بیشتری دارد. در این مقاله 9 باور غلط درباره کشیدن سیگار را بیان می کنیم.

1- تنها خطر سیگار کشیدن، بروز سرطان ریه می باشد.

کشیدن سیگار فقط باعث سرطان ریه نمی شود، بلکه انواع سرطان و بیماری ها را در پی دارد؛ مثل سرطان دهان، سرطان مری، سرطان مثانه، سکته مغزی، بیماری های قلبی، آسم و آسیب جنین در زن بارداری که سیگار می کشد.
همچنین سیگار کشیدن یکی از دلایل عمده اختلال نعوظ در مردان می باشد.پس برای سلامتی خود و خانواده تان، باید سیگار را ترک کنید.

2- برخی سیگارها خطری ندارند.

هیچ سیگاری بی خطر نیست و نیکوتین موجود در سیگار، یک ماده اعتیادآور می باشد.برخی افراد سیگاری، دود سیگار را به صورت عمیق وارد بدن خود می کنند و آن دود را برای مدت طولانی در بدن نگه می دارند.
- سیگارهای الکترونیکی نیز بی خطر نیستند.
-د اجازه ندهید این باورها در ترک سیگار دخالت کنند.

3- سیگارهای لایت (Light) یا سبک مضر نیستند.

شرکت های سیگار از کلماتی مانند: سبک یا ملایم استفاده می کنند و پاکت های سیگار را با رنگ های نقره ای، سفید و یا طلایی به فروش می رسانند، با این مضمون که اینها بی خطر هستند.موسسه غذا و داروی آمریکا به تازگی نوشتن لغاتی همچون سبک و ملایم را روی پاکت های سیگار ممنوع کرده است.
مطالعات نشان داد که 20 درصد سیگاری ها باور دارند که خطرات ناشی از سیگار، در سیگارهایی که لغات سبک و یا ملایم دارند، کمتر از مارک های دیگر سیگار می باشد. در حالی که اینطور نیست.دیگر باور غلط این است که نیکوتین سیگارهای باریک تر، ضرر کمتری دارد، در حالی که اینطور نیست.بهتر است شما هیچ کدام از این حرف ها را باور نکنید.

 4- قلیان ها بی خطر هستند.

در قلیان، دود از طریق آب منتقل می گردد.برخی مردم بر این باورند که لوله قلیان، قبل از ورود دود به ریه، آن را تمیز می کند.ولی باید گفت که خطرات ناشی از قلیان به مراتب بیشتر از خطرات ناشی از سیگار می باشد.
-قلیانی ها نسبت به سیگاری ها، 200 برابر بیشتر در معرض خطرات باشند.
-یک باور دیگر نیز وجود دارد که می گوید، قلیان های دست دوم و کار کرده، ایمن تر می باشند که این باور نیز نادرست است.

5- برای ترک سیگار، من خیلی پیر هستم.

اگر یک سال است که سیگار کشیدن را ترک کرده اید، خطر بیماری های قلبی را به نصف کاهش داده اید.
افراد 35 تا 39 ساله، اگر سیگار را ترک کنند، می توانند 3 تا 5 سال طول عمر خود را زیاد کنند.افراد 65 ساله، می توانند یک سال طول عمر خود را زیاد کنند.مطالعات نشان داده که حتی افراد 69 ساله نیز می توانند با ترک سیگار، طول عمر خود را زیاد کنند و از زندگی لذت بیشتری ببرند.

6- من هرگاه بخواهم می توانم سیگار را ترک کنم.

هر چه مدت سیگار کشیدن شما بیشتر باشد، به همان نسبت ترک سیگار برایتان سخت تر خواهد بود.افرادی که می گویند، اراده ترک سیگار را دارند، باید آنها را در مواقع بحرانی دید که آیا اراده شان پابرجا است یا نه.
-حدود 9 نفر از 10 نفری که سیگار را ترک می کنند، دوباره شروع به سیگار کشیدن می کنند.
-بهترین روش ترک سیگار، مشاوره و دارودرمانی می باشد.

7- اگر کودکی در خانه نباشد، می توان سیگار کشید.

اگر کسی در داخل خانه سیگار بکشد و حتی فرد دیگری در آنجا نباشد، دود سیگار روی فرش، لباس ها و پرده ها و … باقی می ماند.اگر بتوانید بوی سیگار را در فضای خانه استشمام کنید، بدون اینکه کسی در آن لحظه سیگار بکشد، نشان می دهد که موادشیمیایی سرطان زا در محیط خانه وجود دارد.

این مسئله به خصوص در نوزادانی که روی زمین سینه خیز یا چار دست و پا راه می روند و وسایل را در دهانشان می گذارند، خیلی  خطرناک است.پس بهتر است برای سلامت کودکانمان سیگار را ترک کنیم.

 8- اگر سیگار را ترک کنم، افزایش وزن پیدا می کنم.

نیکوتین یک ماده محرک است و اشتهای فرد از بین می برد. پس وقتی سیگار را ترک می کنید، هوس و میل به غذا خوردن بوجود می آید.
به طور متوسط، افراد بعد از ترک سیگار، 6/3 کیلوگرم افزیش وزن می یابند.
هنگامی که سیگار را ترک می کنید، سوخت و ساز بدنتان نیز کم می شود، اما شما می توانید با ورزش کردن و یا پیاده روی طولانی با چاقی مبارزه کنید.با ورزش کردن و عادات صحیح غذایی می توانید با خطرات ناشی از سیگار و افزایش وزن ناخواسته مبارزه کنید.

9- من فقط در مهمانی ها سیگار می کشم، بنابراین خطری مرا تهدید نمی کند.

یکی از باورهای غلط مردم این است که اگر گاهی وقت ها سیگار بکشید، از خطرات سیگار ایمن می باشید.
در حقیقت، خطرات سیگار کشیدن بعد از روشن کردن یک عدد سیگار مشخص می شود.
کشیدن 1 تا 4 عدد سیگار در روز باعث می شود که شما سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان ریه باشید.

تهیه محلول تمیز‌کننده مانیتور (خانگی)

17 اردیبهشت 1393

spray

هرچند ممکن است این مسأله کاملاً عمومی‌ نباشد اما یکی از بیشترین هزینه‌های انجام شده توسط کاربران دستگاه‌های الکترونیکی، تهیه مواد تمیزکننده است. چرا؟ چون کاربران از آن‌ها برای تمیز کردن تلفن‌همراه، صفحه‌نمایش رایانه، کیبورد و یا ماوس استفاده می‌کنند. موادی که قسمت اعظم آن از آب و الکل تهیه شده است. برای همین تهیه محلول تمیزکننده مخصوصا مانیتور خانگی چیزی است که همیشه به آن فکر می کنیم.

با صرف هزینه ای بسیار کم، شما می‌توانید مقدار زیادی تمیز‌کننده صفحه‌نمایش مؤثر و قدرتمند در منزل تهیه کنید و با تقسیم آن، تمیزکننده را در منزل، محل‌کار و یا سفر به کار بگیرید.

آنچه شما برای ساخت تمیز‌کننده به آن نیاز دارید به شرح زیر است:

۲۲۵ گرم الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد (الکل مالشی)
۲۲۵ سی‌سی آب مقطر
یک بطری کوچک اسپری خالی
وسایل اضافه مانند ماژیک و کاغذ برای لیبل‌گذاری
نکته اصلی در ساخت تمیز‌کننده خانگی، استفاده از آب‌ مقطر است. استفاده از آب‌های غیر خالص (غیر مقطر) باعث می‌شود که بعضی املاح و پس‌ماندهای معدنی آب بر روی صفحه نمایش باقی بمانند.

ساخت تمیز‌کننده بسیار آسان است. مقداری از الکل را با مقداری مشخص از آب مقطر در بطری بریزید، آنرا به خوبی تکان دهید و سپس تمیز‌کننده آماده استفاده است.

یک راهکار: اگر به الکل ایزوپروپیل دسترسی ندارید، می‌توانید از سرکه معمولی استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که محلول تمیز‌کننده با سرکه، آنچنان بوی مطبوعی ندارد و زمان زیادتری نیز برای خشک‌شدن آن از روی صفحه‌نمایش لازم است.

اگر هر دو‌ ترکیب را ساختید، حتماً بر روی آن‌ها علامت‌گذاری کنید تا از یکدیگر مشخص باشند.

نکته: حتماً قبل از استفاده از این‌ ترکیب در مورد استفاده از الکل اطلاعات کسب کنید چرا که بعضی از تولیدکنندگان در مورد مصرف زیاد الکل در محلول‌ها برای چربی‌زدایی هشدار داده‌اند. در صورت لزوم، تنها از آب مقطر استفاده کنید و برای پاک کردن لکه‌های سمج از‌ ترکیب الکل معمولی و آب استفاده نمایید.

آخرین تست شخصیت شناسی + پاسخ

17 اردیبهشت 1393

test

اگر مایلید اطلاعات بیشتری درمورد شخصیت خودتان و خصوصیاتی که باعث می‌شوند دیگران شما را بیشتردوست داشته باشند پیدا کنید به تست زیر با کمال صداقت پاسخ دهید. این تست جدیدترین تست روان شناسی در کشور آمریکا است.

1- فرض کنید شما مشخصه صورت کسی هستید، کدام قسمت از صورت او هستید؟

الف : چین وچروک

ب : لکه

ج : خال زیبایی

د : کک و مک

ت :لبخند

2- دوست دارید چه نوع پرنده ای باشید؟

الف : شباهنگ

ب : جغد

ج : عقاب

د : فلامینگو

ت : پنگوئن

3- کدام یک از برنامه های تلویزیونی برای شما جالب تراست؟

الف : اخبار و برنامه های مستند

ب : فیلم های درام و زندگی نامه

ج : هیجانی و پلیسی

د : عشقی و ماجراجویی

ت : کمدی و کارتون

4- کدام یک ازبازی های شهربازی را بیشتر دوست دارید؟

الف : هیچ کدام, من از شهربازی متنفرم

ب : قطار یا قایق

ج : نمایش و اجرای کمدی

د : چرخ و فلک و وسایلی که سریع می چرخند

ت : ترن های هوایی سریع السیر

5- آیا شما به اشتباهات خودتان می‌خندید؟

الف : هرگز

ب : به ندرت

ج : برخی مواقع

د : معمولا

ت : همیشه

6- اگردوست شما سربه سرتان گذاشت چه عکس العملی نشان می دهید؟

الف : عصبانی می‌شوید

ب : ناراحت می‌شوید

ج : برایتان جالب است

د : تلافی می‌کنید

ت : چندین برابرتلافی می‌کنید

7- اولین چیزی که صبح موقع بیدارشدن به فکرتان خطور می‌کند چیست؟

الف : کار و یا تحصیل

ب : مشکلات زندگی

ج : صبحانه

د : روزی که درپیش دارید

ت : کاری که تا شب انجام خواهید داد

8- در زندگی تان چه شعاری دارید؟

الف : وقت طلاست

ب : سحرخیزباش تا کامروا باشی

ج : آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند

د : زندگی کن و به دیگران هم اجازه زندگی کردن بده

ت : بی خیال باش, هرچه بادا باد

9- آیا به همه حیوانات علاقه مندید؟

الف : اصلا

ب : تعداد کمی ازحیوانات

ج : برخی ازحیوانات

د : بیشترحیوانات

ت : تمام حیوانات

10- شما لبخند می‌زنید؟

الف : هرگز

ب : به ندرت

ج : گاهی اوقات

د : اغلب

ت : آنقدر زیاد که برخی فکر می کنند دیوانه هستم

11- نظر دیگران راجع به شما اغلب کدام مورد است؟

الف : بی رحم

ب : سرد و بی احساس

ج : زیبا

د : دوست داشتنی

ت : خوش گذران

12- شما احساس عشق و قدردانی خود را نشان می‌دهید؟

الف : هرگز

ب : به ندرت

ج : گاهی اوقات

د : اغلب

ت : حداکثر تا جایی که امکان دارد

13- شما اعتقاد دارید که برای شاداب بودن باید ساعاتی از روز را منحصرا صرف خودتان کنید؟

الف : اصلا

ب : احتمالا نه

ج : گاهی

د : بله

ت : البته، تا جایی که امکان دارد به خودتان می‌رسید

14- آیا زندگی شما با برنامه ریزی پیش می‌رود؟

الف : من حتی در تعطیلات هم برنامه ریزی می‌کنم

ب : همیشه برنامه ریزی می‌کنم

ج : بستگی به روز هفته دارد

د : در صورت امکان اجازه می‌دهم که خودش پیش آید

ت : همیشه بدون برنامه ریزی روزها را طی می‌کنم

حالا امتیازات کنار گزینه هایی را که انتخاب کرده اید جمع کنید.

گزینه الف ۱ امتیار،

گزینه ب ۲امتیاز،

گزینه ج ۳ امتیاز،

گزینه د ۴ امتیاز،

گزینه ت ۵ امتیاز دارد

سپس امتیازات خودتان از ۱۵ سوال تست را مطابق با متن های زیر مقایسه کنید.

اگر امتیاز شما بین 1 تا 20 باشد:

بدین معنی است که شما سوسن سفید هستید. مردم شما را به خاطر پشتکارتان، از جان و دل مایه گذاشتنتان و موفقیت هایتان تقدیر می کنند. اهداف مشخصی دارید و فکرتان بر کارتان متمرکز است. احتمالا فرزند اول خانواده هستید. احساستان را به سختی ابراز می کنید. یکی از مهم ترین نگرانی های شما این است که چگونه در برابر افراد مختلف ظاهر شوید. اندیشه هایتان کمی متمایل به بدبینی است. اعتماد به نفس دارید ولی در باطن گاهی به خود اعتماد ندارید. قادر هستید که هدفی تعیین کنید و به آن برسید. بعضی مواقع دنیا را با دیدی باریک بین می‌نگرید. احساس می‌کنید که وقت کمی برای رسیدن به آرزوهایتان دارید. مواظب باشید جدی بودنتان شما را از دنیای اطراف دور نکند. خونسرد باشید و از زندگی تان لذت ببرید. کارهایی انجام دهید که از آنها لذت می برید. با انجام این دستورات قوه خلاقیت تان شکوفا می شود. سعی کنید که بیشتر بخندید و با دیگران درتماس باشید.

اگر امتیاز شما بین 21 تا 53 باشد:

بدین معنی است شما یک گل رز هستید. کمی تیغ دارید ولی زیبایی های بسیاری دارید. حس شوخ طبعی دارید ولی از شنیدن جوک لذت می‌برید. احتمالا فرزند وسط خانواده هستید مردم دوست دارند دور و بر شما باشند. خونگرم هستید. دوستان صمیمی بسیاری دارید. زندگی را با دید واقع بینانه می‌نگرید. آگاهید که زندگی از خوبی ها و بدی ها تشکیل شده است. قادرید شانس خودتان را با توجه به سرمایه های که دارید امتحان کنید. سخت کوش هستید و به اهدافتان پایبندید. دوست دارید خودتان باشید و این مساله به شما اعتماد به نفس می‌دهد مشکل ترین مساله در زندگی تان یکنواخت بودن مسایل است. یکنواختی در هر مساله ای شما را آزار می دهد و باعث کسل شدن روحیه شما می‌شود. به شما پیشنهاد می‌گردد که افق دیدتان را وسیع تر کنید. مسایل جدیدی را تجربه و کشف کنید. آنگاه متعجب خواهید شد که چه نتایج زیبایی به دست آورده اید و از همه مهم تر اینکه فراموش نکنید که درهمه چیز دنبال زیبایی بگردید مخصوصا درخودتان.

اگر امتیاز شما بین 54 تا 70 باشد:

بدین معنی است که شما یک گل آفتابگردان هستید در بستری از گل های رز. یک ویژگی بارز در شما وجود دارد که باعث گرمادهی به دیگران و جلوه گری شما می‌شود. ممکن است شما کوچکترین فرزند خانواده و یا تنها فرزند باشید. در وقت لازم جدی هستید ولی دوستانتان شما را به عنوان یک شخص شوج طبع می شناسند. از گفتن جوک لذت می‌برید. گاهی شیطنت می‌کنید. مایلید که با افراد جدید و جالبی در زندگی تان آشنا شوید. با افرادی که هیچ وقت نمی‌خندند راحت نیستید. دید مثبتی به زندگی دارید. درهمه چیز به دنبال خوبی ها هستید . بیدی نیستید که با هربادی بلرزید. گرم, دوست داشتنی، با وفا و اجتماعی هستید و هر کدام از این صفات می‌تواند دلیلی برای خوب بودن شما باشد. انرژی نامحدودی دارید ولی انگیزه تان کم است. برای شما مشکل است که فقط بر روی یک کار متمرکز شوید به شما پیشنهاد می‌گردد که اجازه دهید مردم روی جدی شما راهم ببینند همان که طور چهره شاد شما را می بینند. دراین صورت می‌خواهند که همیشه با شما باشند. به احساسات دیگران احترام بگذارید از این شاخه به آن شاخه نپرید و کاری را که دوست دارید انتخاب کنید و تا پایان آن را انجام دهید.

 

 

 

7 راهکار مفید برای افزایش خواستگار

17 اردیبهشت 1393

7 راهکار مفید برای افزایش خواستگار

این روزها انتخاب یک همسر مناسب برای بسیاری از جوانان یک دغدغه اساسی است. بخصوص برای دخترخانمها که شاید قدرت انتخاب کمتری داشته باشند و باید در انتظار آمدن یک خواستگار خوب بنشینند. اما فراموش نکنید کم نیستند افرادی که اگرچه کمی دیرتر ازدواج کرده اند ولی ازدواج موفقی داشته اند.

این مطلب رفتارهایی را بررسی کرده که با انجامشان می‌توان باعث افزایش خواستگار شد.

1- به دنبال فرد ایده آل نباشید

بیشتر افراد وقت زیادی را صرف می کنند تا بتوانند “فرد ایده آل” خود را پیدا کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید توصیه می کنیم با چشمانی باز پیش رویتان را نگاه کنید. البته منظور ما این نیست که به اولین خواستگارتان پاسخ مثبت بدهید. ولی کمال گرایی هم ممنوع !

2- باوقار باشید

بیشتر مردان به دنبال زنی خاص می گردند که تا پایان عمر کنارش بماند و با او پیر شود. زنی که اهل شکوه و شکایت نیست یا با نق نق کردن روزش را خراب نمی کند. مردها یک زن منطقی و با حساب و کتاب می خواهند که آنها را در سراسر زندگی شان حمایت کند و در موقعیت های حساس همیشه بتوانند روی کمکش حساب کنند. پس با دوری کردن از برخی رفتارهای سبک، شخصیتی متین و باوقار داشته باشید.

3- زیبایی همه چیز نیست

شاید برخی از دخترخانم ها به اشتباه فکر کنند “زیبایی و وضعیت ظاهری” آنان همه آن چیزی است که پسران در انتخاب همسر آینده خود ملاک و معیار قرار می دهند. از اینرو با پناه بردن به لوازم آرایشی یا حتی عمل های جراحی سعی دارند برای زیباتر شدن تغییری در ظاهر خود ایجاد کنند. اما بد نیست بدانید که اولا معیارهای زیبایی نسبی است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است، همچنین پسرانی که به پختگی رسیده باشند، بیشتر از آن که در زیبایی چهره متوقف شوند به ظرافت ها و زیبایی های رفتاری شما توجه می کنند. از سوی دیگر برخی از دخترخانم ها نیز فقط و فقط منتظر خواستگاری خوش تیپ هستند، اگر جزو این دسته از دخترخانم ها هستید بهتر است که خیلی در قید و بند قیافه نباشید چون قیافه خوب الزاما به معنی داشتن شخصیت خوب نیست.

4- وسواس را کنار بگذارید

محافظه کاری ها و وسواس های بی مورد را کنار بگذارید، اگر خواستگارهایی دارید که حاضر نیستید حرف های شان را بشنوید یا اگر گاهی فامیل و دوستان تان کسی را برای ازدواج به شما معرفی می کنند اما شما اهمیتی نمی دهید، باید کمی در نگاه تان تجدیدنظر کنید. شاید یکی از همین موارد بتواند همسر خوبی برای شما باشد. از آمدن خواستگار نترسید و چند هفته ای زیر نظر خانواده‌ها با خواستگار هایتان صحبت کنید و بعد تصمیم بگیرید، مشکلات کوچک آدم ها را بهانه نه گفتن نکنید. فراموش نکنید که هر کسی با هر شخصیتی هم که باشد، مشکلاتی دارد که می توان از آنها ایراد گرفت. مهم این است که به ویژگی های برجسته او نظرکنید، شما نمی توانید یک شخصیت بی عیب و نقص را به عنوان همسرتان انتخاب کنید چون اصلا چنین شخصیتی وجود ندارد. اما سعی کنید فردی را انتخاب کنید که بتوانید با مشکلاتش کنار بیایید و مدام به خاطرش افسرده یا عصبانی نشوید.

5- بگویید که توقعی ندارید

از موانع مهم پیش روی ازدواج توقعات بالاست و بسیاری از جوانان به دلیل مسائل مالی از تشکیل زندگی مشترک فراری هستند بنابراین با کم کردن این توقعات و بیان این مسئله در موقعیت های مناسب می توانید زمینه ازدواج را ایجاد کنید. همچنین یکی از مواردی که می تواند مانع ازدواج باشد و آقا را از اقدام به خواستگاری منصرف کند موقعیت اقتصادی خوب خانواده خانم است. یعنی آقا این جرات را ندارد که اقدام به ازدواج کند، شما به عنوان یک خانم می توانید سطح توقعات تان را پایین بیاورید و با بیان کردن این مسئله در جمع دوستان و بستگان که انتظارات من برای ازدواج بالا نیست به همه نشان دهید که در ذهن چه دارید تا شجاعت معرفی کردن خواستگار را پیدا کنند.

6- باید در درجه اول یک زن باشید

برخی از دختران، زن بودن خود را فراموش کرده اند. این که تحصیل کنند و سر کار بروند، چیز خوبی است اما متاسفانه برخی از دختران امروز از آن طرف بام افتاده اند! بخشی از زن بودن زنان، در ارتباط با همسر و زندگی مشترک و نقش مادری شکوفا می شود و اینکه مورد حمایت و دوست داشته شدن همسر قرار بگیرند. دختران در ظاهر، این قضیه را کتمان می کنند. آنها با وجود موقعیت های خوب ازدواج، همه درها را به روی خود بسته اند. چرا که تمام زندگی شان را در کار خلاصه کرده اند، آنها می خواهند به همه نشان دهند خودشان از پس کارهایشان برمی آیند و نیازی به ازدواج نمی بینند اما اگر با خود صادق باشند، این نیاز را احساس می کنند. فراموش نکنید مردها تمایل دارند با خانمی ازدواج کنند که در درجه اول یک زن است.

7- با خود مهربان باشید

دختری ناامید، عصبی و پرخاشگر که طلبکار از دنیا و دیگران است، چگونه انتظار دارد که فرد مناسبی برای ازدواج پیدا کند! دختری که هنوز با همجنس خود نمی تواند درست ارتباط برقرار کند، چگونه انتظار دارد که دیگران به او خواستگار معرفی کنند! دختران باید روی شخصیت خود و به خصوص مهربانی با خود، کار کنند. برخی از دختران امروز به دلیل داشتن تحصیلات و شغل، بخشی از زنانگی خود از جمله مهربان بودن را کم رنگ کرده اند، در صورتی که یک مرد، حس محبت و مهربانی و حمایت همسر خود را می خواهد اما متاسفانه برخی دختران با تحصیل و شغل خود می خواهند که قدرت خود را به رخ فرد مقابل بکشند که در این صورت مردان فراری می شوند!

عادت غلطی که رانندگی ما را خراب می کند

17 اردیبهشت 1393

007652

امروزه در اکثر جوامع بشری ثابت شده که با نگاه به رانندگی هر فرد میتوان به میزان سطح فرهنگ، تربیت، گذشت، شخصیت و آرامش آن فرد پی برد. اما وضعیت رانندگی در ایران میزان توسعه یافتگی ما ایرانیان را پیش از هر چیز به نمایش می گذارد. در اتومبیل که می نشینیم گویی تنها پلیس و برگه جریمه است که می تواند تا حدودی ما را از تخلف بازدارد در غیر اینصورت همه ما بالقوه آماده ی تخلفات مختلف هستیم. اشتباه نشود من نمی گویم ما ایرانی ها بد رانندگی می کنیم. هرگز، خیلی هم دست به فرمان مان خوب است اما بعضی چیزها هستند که شاید در موقع رانندگی نادیده گرفته می شوند …

1- نمی فهمیم عصبانی هستیم یا می فهمیم و اهمیت نمی دهیم

همه ما این تجربه را داشته ایم که خودرویی از پشت نزدیک می شود و با سماجت به سپر عقب می چسبد. متقابلا بسیاری از ما هم چنین کرده ایم؛ سپر به سپر خودروی جلویی رفته ایم؛ از روی عصبانیت و لجبازی یا به خاطر عجله. تحقیقات نشان می دهند رانندگان جوان که شور و هیجان بیشتری دارند و عملگرا هستند، بیشتر ممکن است با عصبانیت پشت فرمان بنشینند و آنچه جالب است که مجازات یا جریمه های ارتکاب به چنین خلافی این رانندگان هنجارشکن را اصلا نمی ترساند.

2- تصور اشتباه از ایمنی

رانندگی پس از یادگیری خیلی زود به عملی خودکار تبدیل می شود و بعد به مرور زمان می توانیم حرکات دیگر رانندگان را پیش بینی کنیم. این توانایی ممکن است به این توهم منجر شود که می توانیم رانندگان دیگر را کنترل کنیم. یک خطای معمول در این حالت نحوه قضاوت در مورد سرعت رانندگی است: ما محاسبه می کنیم که رانندگی با سرعت بالا چقدر موجب صرفه جویی در وقت می شود، اما این را محاسبه نمی کنیم که عدم رعایت فاصله ایمن با خودروی جلویی چه خطراتی در پی دارد. مسئله این است که محاسبه سود و زیان رانندگی با سرعت بالا پیچیده تر از اینها است و به این سادگی به ما الهام نمی شود.

3- فراموش می کنیم دیگران هم انسان هستند

وقتی کسی در پیاده رو ناگهان سر راهمان سبز می شود یا چرخ خریدش در یک فروشگاه ناگهان به چرخ خرید ما برخورد می کند، واکنش طبیعی یک عذرخواهی و عبور از ماجرا است. اما در رانندگی چنین رفتاری معمولا به سرعت طرفین را خشمگین می کند و در برخی موارد به یک مسابقه عصبی رانندگی منجر می شود. پژوهشگران ثابت کرده اند که اغلب ما وقتی پشت فرمان می نشینیم فراموش می کنیم رانندگان و عابران هم مثل ما بشرند. آنها می گویند این نوع از دست رفتن کنترل اعصاب در برخی اوقات شبیه رفتار ما در فضای مجازی است.

4- برخورد عصبی با رانندگانی در «موقعیت ضعیف تر»

تناقض جالب آنجاست که اگرچه فراموش می کنیم بقیه رانندگان هم انسان هستند، باز هم بر اساس موقعیت اجتماعی عمل می کنیم. دهه ها بررسی نشان می دهد که بوق های عصبی ممتد، حرکت سپر به سپر و دیگر رفتارهایی از این دست بیشتر از سوی کسانی سر می زند که فکر می کنند به نسبت سایرین راننده بهتری هستند. آنچه به خصوص عجیب به نظر می رسد این است که چنین قضاوت هایی خیلی ساده به نوع خودروی دیگران، بی هیچ شناختی از راننده آن ها، بستگی دارد. رانندگان خودروهای بزرگ معمولا خودروهای کوچک و رانندگان خودروهای نو رانندگان خودروهای کهنه را ناشی فرض می کنند. طبق نتایج بررسی ها رانندگان خودروهای گران قیمت معمولا با عابران پیاده رفتار بدتری دارند.

5- فکر می کنیم هرچه را در اطرافمان رخ می دهد می بینیم

آنچه حواس ما در یک آن درمی یابند بسیار بیشتر از توان پردازش مغز ما است، اما اغلب نمی پذیریم که به همین دلیل حجم عظیمی از اطلاعات را از دست می دهیم. این انکار هنگام رانندگی معمولا حس کاذبی از امنیت ایجاد می کند که بسیار خطرناک است. روان شناسان آزمون های بسیاری برای اثبات این ناتوانی ارائه کرده اند. اگر باور ندارید که حواستان چطور ممکن است اشتباه کند، این آزمون ها را در اینترنت بیابید و انجام دهید. نتایج شما را شوکه خواهد کرد.

6- نسبت دادن خطای دیگران به توانایی شان

به طور کلی، ما انحراف از مسیر خودروی دیگر یا رفتارهای خطرناک دیگران هنگام رانندگی را کمتر به حساب موقعیت آنها می گذاریم.

روان شناسان چنین عادتی را «خطای بنیادی توصیف» می نامند، به این معنی که ما خطای دیگران را فورا به حساب شخصیت یا توانایی آنها می گذاریم. مثلا : عجب احمقی است! یا چقدر ناشی است! درحالی که همیشه برای خطای خود عذری داریم. مثلا : این جاده واقعا افتضاح است! یا خیلی دیرم شده.

7- اعتماد به نفس کاذب در مورد توانایی خودمان

اگر فکر می کنید جدا راننده ماهری هستید، محاسبه تان احتمالا اشتباه است. ۸۰ تا ۹۰ درصد رانندگان فکر می کنند مهارتشان در رانندگی از میانگین جامعه بالاتر است. واقعیت اما آن است که هرچه این تصور نزد ما قوی تر باشد، احتمال خطا بودنش هم بیشتر است. عکس این فرض هم صادق است: شاید آن قدرها هم که فکر می کنید راننده بدی نباشید، اما مزیت طرز فکر دوم دستکم این است که آهسته تر و محتاط تر می رانید.

8- وقتی تنها هستیم بدتر می رانیم

وقتی در خودرو تنها هستیم و رانندگی می کنیم، احتمال اینکه بی ملاحظه، با عجله یا عصبی رانندگی کنیم بیشتر است. دلیل این تغییر رفتار به نسبت وقتی که کسی کنار دستمان نشسته هنوز کاملا مشخص نیست؛ شاید اصلا از این تغییر رفتار آگاه نیستیم یا برداشت دیگران از رفتارمان برای ما مهم است.

9- استفاده از هندزفری هنگام رانندگی خطری ندارد

در بسیاری از کشورها از جمله ایران استفاده از گوشی تلفن همراه هنگام رانندگی ممنوع است، اما در برخی مانند بریتانیا استفاده از هندزفری ممانعتی ندارد. این مثال واضحی است از عقب ماندن قانون از علم: شواهد نشان می دهند خطر استفاده از هندزفری هنگام رانندگی کمتر از استفاده از گوشی نیست. مساله دست گرفتن گوشی نیست، بلکه از دست رفتن تمرکز بر رانندگی به دلیل متمرکز شدن بر موضوع مکالمه تلفنی است، حتی اگر هنگام صحبت دستمان به فرمان باشد و چشممان به جاده.

10- رانندگی کار ساده ای است

برخلاف آنچه به نظر می رسد رانندگی یکی از پیچیده ترین اعمال روزانه در زندگی ما است و رانندگی صحیح و ایمن به عوامل بسیاری چون مهندسی راه، مهندسی ترافیک، قوانین درست راهنمایی و رانندگی و کارکرد درست مغز پیچیده انسان است. بنابراین اگر از این به بعد پشت فرمان بودید و حسی از خشم، سرخوردگی یا لجبازی بر شما غالب شد، یک بار هرآنچه را اینجا خواندید مرور کنید تا بفهمید به کدام یک دچار شده اید.

نکته برای شادی و سلامت خانواده

17 اردیبهشت 1393

family

اعضای یک خانواده خوشحال، سالم و سرخوش، همگی به یک اندازه در این شادی نقش دارند. اما اگر تصور می‌کنید خانواده تان به اندازه کافی شاد نیست، خواندنی ها امروز 13 نکته برای شادی و سلامت خانواده را برای شما آماده کرده است.

۱- زمان های بیشتری را برای بودن با یکدیگر بگذرانید

نه به این معنا که بیشتر در خانه باشید و اوقاتتان را پای تلویزیون و اینترنت تلف کنید! بلکه منظور، صحبت کردن، بازی کردن، نوازش کردن و برگزاری جلسات خانوادگی در جهت برنامه ریزی جمعی برای آینده است. این نوع تماس، به فرزندان احساس امنیت در محیط خانه و خانواده می دهد و برای والدین سرشار از حس های مثبت و شادی آور خواهد بود.

۲- در چشمان یکدیگر نگاه کنید

نگاه کردن افراد خانواده در چشمان یکدیگر به مثابه یک سرمایه گذاری پُر سود در بورس است. می توانید با اندکی تغییرات در صورت خود نیز به جذابیت های این نگاه بیفزایید.

۳- به دکوراسیون خانه توجه کنید

اتاق ها را طوری دکور و رنگ آمیزی کنید که حس شادی و انرژی را در افراد خانه ایجاد کنند. طراحی و رنگ ها باید طوری باشند که تنش و اضطراب ایجاد نکنند. در چنین فضایی انجام اموری مانند بازی، جلسات خانوادگی و یا حتی آشپزی لذت بخش خواهد بود.

۴- ورزش جمعی را فراموش نکنید

با فرزندان خود به دوچرخه سواری بروید. اوقاتی را برای پیاده روی و نرمش در نزدیک ترین پارک بگذراید.

۵- عادات سالم ایجاد کنید

سعی کنید عاداتی مانند اضافه کردن نمک و شکر اضافی به غذاها را با مصرف غذاهای سالم و پر از میوه و سبزیجات، جایگزین کنید.

۶- همه را در آشپزی مشارکت دهید

یکی از راه هایی که می توانید بچه ها را به مصرف غذاهای سالم عادت دهید، شریک کردن آنها در تهیه غذاست. با همکاری اعضای خانواده در آماده کردن غذا، آنها را برای فعالیت مثبت و کار تیمی، تشویق می کنید.

۷- برای رفتارهای خوب پاداش در نظر بگیرید

پاداش دادن به بچه ها می تواند انجام رفتارهای خوب را در آنها تقویت کند. گردش های خارج از شهر، بازدید از باغ وحش، رفتن به سینما و موارد مشابه، می توانند پاداش های خوبی به حساب آیند.

۸- مطالعه کتاب و شنیدن کتاب های صوتی را در امور هفتگی جای دهید

خواندن کتاب با صدای بلند برای بچه ها تاثیر گذار است. همچنین ترغیب کردن آنها به نوشتن خاطرات روزانه و یا داستان های کوتاه نیز توصیه می شود.

۹- با بچه ها پیوند یک به یک داشته باشید

والدینی که بیش از یک فرزند دارند توجه کنند که باید برای همه بچه ها یک زمان مساوی در روز اختصاص دهند. حتی اگر مشغله دارید، حداقل روزی ۱۰ دقیقه را با بچه ها بگذرانید.

۱۰- بعضی موارد مثبت روزانه را به اعمال روتین تبدیل کنید

با روی روال افتادن بعضی امور، بچه ها به صورت خودکار اعمالی که باید انجام دهند را می دانند. این مساله از بروز سوء رفتارها پیشگیری می کند. برای مثال سعی کنید برای بچه ها جا بیاندازید که زمان خواب باید دندان ها را مسواک کرده و در صورت لزوم پس از شنیدن داستانی که هر شب در رختخواب برایشان می خوانید، به خواب روند. و یا اموری که صبح ها باید انجام دهند را برایشان روتین کنید تا صبح ها سر وقت بیدار شوند و کارها با سرعت بیشتر و سر و صدای کمتری انجام شوند.

۱۱- قدردانی از یکدیگر را فراموش نکنید

راه های مختلف را برای نشان دادن ارزش و احترامی که برای یکدیگر قائل هستید، امتحان کنید. رقص و شادی و رفتارهای مثبت و متقابل فرزندان و والدین در این مساله بسیار موثرند.

۱۲- ابراز تاسف و ناراحتی کافی نیست

وقتی دو نفر از اعضای خانه (برای مثال خواهر و برادر) به یکدیگر یا وسایل شان صدمه میزنند، باید بدانند که عذرخواهی پایان قضیه نیست. برای مثال بچه ها باید بدانند اگر به اسباب بازی خواهر یا برادرشان آسیبی وارد کردند، باید به نحوی این خسارت را جبران کنند. مثلاً باید توجیه شوند که در این صورت باید اسباب بازی شان را در اختیار برادر یا خواهرشان بگذارند.

۱۳- رابطه زن و شوهری عمیق خود را به بچه ها نشان دهید

به آنها بفهمانید که ازدواج تان مهمترین و بهترین اتفاق زندگی بوده است. عشق و علاقه شما به همسرتان علاوه بر ایجاد خاطرات مثبت در ذهن بچه ها، یک الگو و مدل عالی برای زندگی آینده آنها است. اجرای اغلب این امور زیاد سخت نیست. برای داشتن یک خانواده شاد، سالم و البته موفق، سعی کنید در سال جدید به عنوان پدر، مادر و یا حتی فرزند، حداقل برخی از این ها را به زندگی خانوادگی خود اضافه کنید. مطمئن باشید تاثیرش بسیار بیشتر از شادی و سلامت سایر اعضای خانواده عزیزتان است.

کار برای اینکه مردم بیشتر دوستمان داشته باشند

17 اردیبهشت 1393

5 کار برای اینکه مردم بیشتر دوستمان داشته باشند

در این مقاله می خواهیم 5 راه ساده و رایگان برای شما بگوییم تا مردم بیشتر دوستمان داشته باشند و بیشتر به سمتمان بیایند

1- سلام کردن و احوالپرسی

اصلا منظورم این نیست که با همه صمیمی باشیم ، ولی یکی از مهمترین کارهایی که برای مردم ارزش دارد سلام کردن و احوالپرسی با آنهاست ، زیاد دیده ام مخصوصا آپارتمان نشینان و برج نشینان در شهر بزرگی مثل تهران همسایه ها نه تنها همدیگر را نمی شناسند ، بلکه حتی سلام هم به هم نمی کنند ، سلام کردن هم محبت مردم را جلب می کند و هم روی اعتماد به نفس ما اثر مثبت دارد ، از همین فردا سعی کنید به تعداد افراد بیشتری – مخصوصا دور و بری ها – سلام کنید و اثر مثبت آن روی اعتماد به نفس خود را ببینید.

2- انجام دادن کارهای شخصی

تا جایی که می توانید سعی کنید کمتر از مردم درخواست داشته باشید و کارهای شخصی را خودتان انجام دهید ، حتی از نزدیکان و خانواده خود هم سعی کنید کمتر درخواست داشته باشید ، خواسته های کمتر از مردم انسان را دوست داشتنی تر می کند.

3- امر و نهی نکردن

امر و نهی کردن زیاد – بر خلاف تصور رایج – نه تنها کسی را بالا نمی برد بلکه از عزت نفس فرد نیز می کاهد ، بسیار دیدم شوهران و پدرانی را که مدام دستور می دهند و امر و نهی می کنند و معتقدند با این کار ارزش آنها بالاتر می رود ، در حالی که کاملا برعکس است ، چرا که هر چه تعداد امر و نهی بالاتر برود ، پذیرش آن کمتر می شود ، امر و نهی در شرایط خاصی باید باشد و اگر هر زمان بخواهید از آن استفاده کنید کم کم حرف شما کم اهمیت می شود و ارزش خودتان نیز پایین می آید ، پس از امر و نهی در شرایطی بسیار خاص و به ندرت استفاده کنید.

4- غر نزدن و انتقاد نکردن

این مورد هم بسیار جالب است ، افراد از شرایط کشور و شرایط مالی و … انتقاد می کنند و فکر می کنند با این کار ارزش آنها بالا می رود ، به اصطلاح در جامعه ما هر کس منتقدتر باشد یعنی فرد باسوادتری است ، ولی این دید صحیح نیست ، کسی که مدام غر میزند و انتقاد می کند در واقع ناتوانایی خود را بیان می کند و عدم توانایی مدیریت شرایط ، مردم به کسانی علاقمند هستند که حرف های خوب می زنند و اهل غر زدن نیستند ، چرا که از انتقاد و غر زدن اشباع شده اند ، بنابراین تمایل شان به کسانی که حرف های مثبت و غیر منفی می زنند بیشتر است.

5- بیان خوبی های دیگران

مردم دوست دارند خوبی هایشان بیان شود و فراموش نشود ، از این ویژگی به بهترین نحو استفاده کنید ، اگر کسی خوبی به شما کرده بارها از او تشکر کنید و وقتی او را می بینید یا در جمع خوبی هایی که از او دیده اید را بیان کنید ، بدترین کار ممکن بیان خوبی های خودتان در جمع است ، مردم از آدمهایی که از خودشان تعریف می کنند به تدریج متنفر می شوند ، بهترین کار برای دوست داشته شدن توسط مردم بیان خوبی هایشان است.
امیدوارم شما هم با بکارگیری این راهکارهای رایگان و ساده ، ارتباط بهتری با اطرافیان خود داشته باشید و از این ارتباط لذت ببرید.

چه کار کنیم که در خارج اعدام نشویم؟

14 اردیبهشت 1393

چه کار کنیم که در خارج اعدام نشویم؟

86 ایرانی تنها در کشور مالزی در انتظار اعدام هستند. این، سوای ایرانیان دیگری است که در سایر نقاط جهان به‌ویژه آذربایجان، ژاپن، امارات و ترکیه به زندان افتاده و برخی نیز محکوم به اعدام شده‌اند. گفته می‌شود تعداد ایرانیان زندانی در خارج از کشور، از 3000 نفر فراتر رفته است.

اتهام اغلب این افراد، حمل مواد مخدر است و واقعیت نیز این است که اکثر آنها این جرم را مرتکب شده‌اند و در اینکه باید مجازات شوند، تردیدی نیست. اما نکته مهم و غم‌انگیز ماجرا این است که برخی از این افراد، از سر حسن نیت و انسان‌دوستی و به طور ناآگاهانه مرتکب جرم نابخشودنی حمل مواد مخدر شده‌اند و اینک در آستانه مرگ هستند.

یکی از مسئولان سازمان تعاون زندانیان – که برای بهبود وضع اشتغال زندانیان و کمک به خانواده‌های آنان فعال است – می‌گفت که موارد متعددی بوده که افراد در فرودگاه بار دیگران را حمل کرده و به دام افتاده‌اند.

این نوشتار، هشداری است به همه ما که ممکن است روزی از سر انسان‌دوستی، بی آنکه مرتکب جرمی شده باشیم، درگیر زندان و حتی اعدام شویم.

1- مسئولیت بار کسی را قبول نکنید

مسافران پروازها معمولا از ساعت‌ها پیش در فرودگاه حاضر می‌شوند و این، فرصت مناسبی برای آشنایی مسافران و گپ و گفت‌های بین آنهاست.

کسانی که می‌خواهند محموله مواد مخدر – حتی در حد 10 گرم – را به خارج ببرند، در این مدت طعمه خود را انتخاب می‌کنند و با او دوست می‌شوند. ما ایرانی‌ها نوعا مردمانی هستیم که زود در رودربایستی گیر می‌کنیم. بنابراین وقتی کسی که ساعتی با ما همکلام شده و مثلا با هم آب‌میوه‌ای هم خورده‌ایم به ما می‌گوید که یکی از چمدان‌هایش باعث می‌شود اضافه‌بار بخورد و خواهش می‌کند بار او را روی بلیت ما ثبت کنند، نمی‌توانیم «نه» بگوییم! غافل از اینکه ممکن است – حتی در حد یک درصد – داخل آن چمدان، چند گرم ماده مخدر یا هر ماده ممنوعه دیگری وجود داشته باشد. اگر پلیس ایران یا کشور مقصد، آن ماده را کشف کرد، چون بار به اسم ما ثبت شده، ما درگیرش خواهیم بود و او هیچ مسئولیتی را بر عهده نخواهد گرفت.

اما اگر کسی متوجه نشد، در آن سوی گیت‌های فرودگاه مقصد، در حالی که در دل به ساده‌لوحی ما می‌خندد، بارش را تحویل می‌گیرد و خداحافظی می‌کند. یادمان باشد که قاچاقچیان مواد مخدر، مانند آنچه در فیلم‌های سینمایی نشان داده می‌شوند، آدم‌هایی با قیافه‌های ترسناک و صداهای نخراشیده و احیانا دارای جای زخمی در صورت نیستند. آنها می‌توانند افرادی کاملا باکلاس، مؤدب و مهربان باشند که با سر و وضعی مرتب در فرودگاه نشسته‌اند و می‌گویند که شرکتی در مالزی دارند و در کار آی‌تی هستند یا در لندن تدریس می‌کنند. اگر کسی در فرودگاه از شما خواست مسئولیت بارش را به عهده بگیرید، با یادآوری خطری که ممکن است زندگی‌تان را به کلی به فنا بدهد، قاطعانه «نه» بگویید. بگذارید کسی که چنین انتظار بی‌جایی از شما دارد، از دستتان ناراحت شود. جملاتی مانند «نگران نباشید، هزینه اضافه‌بار زیاد نیست» یا «با متصدی کانتر صحبت کنید شاید جریمه‌تان نکند»، «عذر می‌خواهم ولی من به خودم قول داده‌ام بار دیگری را قبول نکنم و نمی‌خواهم قولم را بشکنم» و البته کلمه «نه» به تنهایی، می‌توانند جانتان را نجات دهند.

2- سالن ترانزیت

گذشته از افرادی که همسفرتان هستند، گاهی اوقات افرادی که خودشان سفر نمی‌کنند، به کسانی که در صف سالن ترانزیت هستند مراجعه می‌کنند و می‌گویند: ببخشید! آیا ممکن است این کتاب را هم با خودتان ببرید؟ دخترم یا پسرم در آنجا دانشجوست و در فرودگاه این کتاب را از شما خواهد گرفت. خیلی‌ها ممکن است کتاب یا هر بسته کوچک دیگری را بپذیرند، با این نیت که کمکی به هموطنشان کرده باشند و ای بسا دوستی در آنجا بیابند. یادتان باشد که شما هیچ تعهد قانونی، شرعی و حتی اخلاقی برای این کار ندارید. آنها می‌توانند بسته‌هایشان را پست کنند.

هزینه پست یک کتاب به خارج، گاهی اوقات کمتر از هزینه ایاب و ذهاب افراد به فرودگاه است! شما از کجا مطمئن هستید که داخل جلد کتاب چند گرم مواد مخدر صنعتی به طرز ماهرانه‌ای جاسازی نشده است؟ از کجا می‌دانید که در متن کتاب، کدهای یک اقدام تروریستی وجود ندارد؟ از کجا می‌دانید که در بسته‌ای که حمل می‌کنید ماده‌ای وجود ندارد که ممکن است در ایران آزاد باشد ولی در کشور مقصد، ممنوع؟ «عذر می‌خواهم»؛ این تنها جمله‌ای است که باید بگویید و به کار خودتان مشغول شوید. شما دو عمر ندارید که یکی را برای خودتان داشته باشید و دیگری را برای دیگران به زندان یا بالای چوبه دار ببرید.

3- جا به جایی چمدان ها

در فرودگاه با دقت تمام مواظب چمدان‌هایتان باشید تا کسی با چمدان‌های مشابه جابه‌جا نکند یا داخلشان چیزی نگذارد یا چیزی به آنها نیاویزد و الصاق نکند. مواظب همراهانتان هم باشید. ممکن است به بهانه بازی با فرزندتان، چیزی درون لباس یا کیف یا عروسک او بگذارند و آن طرف، بردارند. از کسانی که برای نفع شخصی‌شان حاضرند افراد بی‌گناه را به «چوبه دار در غربت» بسپارند، هیچ کاری بعید نیست، حتی کارهایی که به عقل جن هم نمی‌رسد. این خود شما هستید که باید مواظب خودتان و همراهانتان باشید.

نکته برای استاد بزرگی خانه داری

14 اردیبهشت 1393

pornforwomen2

استاد بزرگی در خانه داری یکی از آرزوی هر انسانی است، وقتی بتواند با وقوع اتفاقات نا به هنگام و آزار دهنده به راحتی و با خونسردی و اعتماد به نفس کامل بر آنها غلبه کند، با خواندهی ها همراه باشید تا 7 نکته برای استاد بزرگی در خانه داری را با شما مطرح کنیم:

1- خط اتو انداختن

اگر می‌خواهید شلوار خود را با اتو خط بیندازید که چشم همه را متحیر کنید، با اسفنج آغشته به آب و سرکه سفید محل مورد نظر را مرطوب کنید، سپس اتو بزنید.

2- روان شدن زیپ

اگر زیپ لباس شما سخت حرکت می‌کند، قطره‌ای روغن خیاطی یا کمی صابون به آن بمالید.

3- تیز کردن سوزن خیاطی

اگر سوزن چرخ خیاطی شما کند شده است. یک ورقه سمباده را زیر دستگاه قرار دهید و یک ردیف روی آن بروید تا سوزن تیز شود.

4- دوخت دکمه

توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید دکمه ی شما راحت کنده نشود، از نخ دندان برای دوخت آن استفاده کنید.

5- تمیز کردن گل‌های مصنوعی

برای تمیز کردن گل‌های مصنوعی پاکتی را از نمک آشپرخانه پر کنید و گل را داخل نمک فرو کنید. پاکت را خوب تکان دهید. گل‌های شما تمیز خواهد شد.

6- شیوه صحیح کوبیدن میخ

هنگام چکش زدن بر روی میخ، از انگشتان خود محافظت کنید. میخ را در قطعه ی کاغذ سخت سمباده یا مقوا فرو کرده و از این کاغذ برای نگه داشتن میخ در محل مورد نظر استفاده کنید. قبل از آنکه میخ کاملاً در سر جایش محکم شود، کاغذ را پاره کنید.

7- سوختگی با اتو

برای از بین رفتن محل سوختگی (خفیف) پارچه با اتو، لکه زرد را خیس خیس کنید و با پارچه زبری مثل کیسه حمام روی آن بکشید یا پنبه آغشته به آب اکسیژنه روی آن بمالید یا پیاز را نصف کنید و روی آن بمالید تا برطرف شود.

5 نشانه وقوع بیماری

14 اردیبهشت 1393

Pain

بسیاری از ما فکر می کنیم که بدنی آماده در مقابل تمامی بیماری ها داریم و هیچگاه نیز در مقابل آن ها کمر خم نخواهیم کرد اما این همه اعتماد به نفس هیچگاه درست نیست. اعتماد به نقس کاذب یکی از مهمترین عواملی است که می تواند شما را بیمار کند. در همان لحظه ای که بسیار به سلامت بدنتان می اندیشید بدترین زمانی است که در معرض بیماری ها قرار دارید. در صورتی که فکر می کنید بسیار سالم هستید ممکن است نشانه های زیر را داشته باشید. 5 نشانه وقوع بیماری را در خواندنی ها بخوانید.

1- دندان شیرین

یکی از نکاتی که بسیاری از پزشکان نام آن را دندان شیرین گذاشته اند مشکل مصرف بیش از اندازه شکر است. افرادی که بیش از اندازه شیرینی مصرف می کنند همیشه در میان دندانشان احساس یک طعم شیرین را دارند و این بدین معنی است که آن ها به میزان زیادی در معرض بیماری های قلبی و عروقی قرار گرفته اند و باید سریعا دست از شیرینی های بکشند.

2- دهان خشک

یکی دیگر از نشانه هایی که بسیاری از مردم به آن توجه ندارند دهان خشک است. بسیاری از ما تنها به خوردن چای و قهوه اکتفا می کنیم و می پنداریم که این نوشیدنی ها می توانند تمامی خشکی بدن را از بین ببرند درحالی که آنها تنها به خشکی دهان می افزایند. ننوشیدن آب مناسب از جمله بدترین عاداتی است که یک فرد می تواند داشته باشد.

3- اضافه وزن

چاقی و اضافه وزن از جمله بزرگترین مشکلاتی هستند که شما می توانید داشته باشید. اضافه وزن حتی به مقدار بسیار کم نیز می توان برای بدن بسیار نامناسب و بد باشد چرا که ممکن است باعث بسته شدن رگ های خونی شود و مشکلات بعدی را به همراه خود آورد. اضافه وزن به غیر از مشکلات قلبی سیستم داخلی و تنظیمات بدن را نیز بهم می ریزد.

4- بینی خشک

زمستان فصل خشکی بدن است چرا که در خانه ها هوا بسیار گرم خواهد بود و بدن خشک می شود. این در حالی است که آبریزش بینی راهی برای مقابله با بیماری سرماخوردگی است و می تواند نشانه خوبی برای بدن باشد. هنگامی که حس کردید بینی شما خشک شده است می توانید از قطره های مصنوعی برای ایجاد راهی میان بینی استفاده کنید.

5- استرس بیش از حد

بزرگترین دشمن بدن را می توانیم استرس بدانیم اگر شما بیش از اندازه استرس دارید، بدانید که بدن سالمی ندارید و می توانید میزبان هر بیماری خطرناکی باشید. بسیاری از پزشکان اعلام کرده اند در صورتی که دچار استرس شدید سریعا به روان شناس مراجعه کنید تا او بتواند شما را خیلی زود درمان کند.

راهنمای خرید اقتصادی لباس

14 اردیبهشت 1393

buy-clothes

با شروع تغییرات آب و هوایی اکثر افراد کم کم لباس‌های خود را کنار گذاشته و به سراغ لباس‌های مناسب فصل گرما می‌روند. برخی افراد نیز بیشتر خواهان خرید لباس‌های جدید مناسب فصل و مد هستند. اگر شما هم قصد خرید لباس دارید و نمی‌خواهید هزینه زیادی را برای آن صرف کنید راهنمای خرید اقتصادی لباس خواندنی ها را بخوانید تا بتوانید بهترین انتخاب‌ها و تصمیمات را در مورد خرید البسه داشته باشید. با رعایت این نکات می توانید مدیریت بهتری بر روی خرید اقتصادی تر البسه داشته باشید.

۱ - اولین قدم این است که قبل از خرید سری به کمد لباس های خود بیاندازید شاید لباس هایی در کمد شما باشد که آنها را فراموش کرده باشید و از دیدنشان متعجب شوید!

۲ – بودجه خود را برای خرید لباس تعیین کنید همچنین زمان های مشخصی از سال را برای خرید در نظر بگیرید.

۳ – لیستی از لباس هایی که نیاز دارید تهیه کنید در این صورت از هزینه های اضافی برای لباس هایی که احتیاج ندارید جلوگیری می کنید.

۴ – برای خرید از پول نقد استفاده کنید استفاده از کارت های اعتباری باعث میشود کنترل میزان خرید و مقدار پولی که خرج می کنید از دستتان خارج شود.

۵ – به جای خرید در آخر هفته و روزهای تعطیل در طول هفته خرید کنید در این صورت از شلوغی فروشگاه ها دوری کرده اید و گزینه های بیشتری برای خرید خواهید داشت.

۶ – در هنگام خرید کاملا در مورد لباس موردنظر خود فکر کنید برای مثال از خودتان سوال کنید آیا این شلوار آبی رنگ حداقل با ۳ یا ۵ تا از لباس هایی که دارم هماهنگ است؟

۷ – از فروشگاه ها در مورد زمان حراجشان سوال کنید بسیاری از فروشگاه ها امروزه با دریافت ایمیل و یا شماره تلفن مشتری ها، آنها را از زمان تخفیف های ویژه و حراج آگاه می کنند.

۸ – اگر لباس هایی در کمد خود دارید که دیگر آنها را نمی پوشید می توانید به فکر فروش آنها باشید.

۹ – بر روی لباس های خاص سرمایه گذاری کنید برای مثال اگر قصد انتخاب یک کت و شلوار به عنوان لباسی برای محیط کار دارید انتخابی داشته باشید که ماندگار باشد کمی هزینه بیشتر برای یک لباس مناسب که زیاد می پوشید بهتر از عوض کردن و خرید مجدد است.

۱۰ – از طرح ها و رنگ های خاص دوری کنید معمولا این گونه لباس ها در نگاه اول چشم خریدار را متوجه خود می کنند. اما خیلی زود در کمد خریدار بدون استفاده می شوند.

۱۱ – برای خودتان خرید کنید به توصیه هایی که در تبلیغات گوناگون مواجه می شوید و معمولا قیمت نسبتا بالایی دارند توجه نکنید. به سلایق خودتان توجه کنید با توجه به نیازهایتان خرید کنید.

۱۲ - برخی لباس ها مانند جوراب، لباس زیر و تی شرت ها جزو البسه ای هستند که به مراتب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت توان این اقلام را به صورت عمده خریداری کنید.

۱۳ – از لباس های خود به دفعات استفاده کنید واقعا احتیاجی نیست که برای حضور در هر مراسمی یک لباس جدید تهیه کنید.

۱۴ – در مورد خرید لباس صبور باشید اگر لباسی چشم شما را گرفت و بدون شک قصد خرید آن را داشتید کمی دست نگه دارید به احتمال زیاد همان لباس را در جایی دیگر و در زمانی بهتر می توانید با قیمت مناسب تری تهیه کنید. حتی اگر اختلاف قیمت کم هم باشد باز هم ارزش دارد.

۱۵ – سایز مناسب خود را انتخاب کنید و حتما لباس را قبل از خرید تست کنید سایزها و اندازه ها در فروشگاه های مختلف متفاوت است. مطمئن شوید که لباس انتخابی کاملا اندازه شما باشد.

۱۶ – تا جایی که می توانید لباس های خود را قرض دهید و در عوض لباس های جدید قرض بگیرید. در این صورت مجبور نیستید برای مناسبت های مختلف یک لباس تکراری را بپوشید.

۱۷ – تا جایی که می توانید، تنها خرید کنید خرید کردن با دوستان می تواند خیلی جالب و خوب باشد اما اگر قصد خرید اقتصادی دارید تنها خرید کنید. گاهی فشارهای دوستان و جو موجود باعث می شود لباس هایی را انتخاب کنید که واقعا مورد نیاز شما نباشد.

خبر

 

خطر تشعشع موبایل تا چه فاصله‌ای است؟

14 اردیبهشت 1393

خطر تشعشع موبایل تا چه فاصله‌ای است؟

نگرانی از تاثیرات تشعشعات موبایلی بر سلامت شهروندان موضوعی است که در سال‌های اخیر به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل شده و در این زمینه برخی مسوولان گاهی حرف‌هایی مطرح می‌کنند که همین موضوع باعث دامن زدن به این نگرانی‌ها می‌شود.

اکنون درباره موضوع خطر تشعشع موبایل حتی سالانه چندین سمینار و کنفرانس و همایش برگزار می‌شود تا هر بار این مساله از جهاتی بررسی شود. بر همین اساس طبیعی است که حرف‌های مختلفی در این حوزه به گوش برسد چراکه برخی با جدیت از در نظر گرفتن تدابیر مربوط به سلامت در این حوزه خبر می‌دهند و برخی دیگر همچنان بر این باورند که دکل‌های مخابراتی می‌توانند سلامت مردم را تحت الشعاع قرار دهند.

در این میان خود مردم نیز نگرانی‌هایی در این زمینه دارند که در نهایت این نگرانی‌ها موجب شده است به ندرت روی خوشی نسبت به نصب دکل‌های BTS نشان دهند. بر همین اساس و با توجه به اهمیت موضوع در دولت جدید رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفته و به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست اهتمام ویژه‌ای برای کاهش خطرات امواج الکترومغناطیس از جمله امواج پارازیت‌ها دارد.

بنا بر اعلام معصومه ابتکار از آنجا که امواج الکترومغناطیسی مخاطرات زیادی دارند لازم است تجهیزات این بخش تحت استانداردها و ضوابط‌ قرار بگیرد و این موضوع بسیار مهمی است که باید در همه زمینه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

پیش از این هم وزیر ارتباطات از تاکید دولت بر این موضوع خبر داده و از تشکیل کمیته‌ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داده و معاون وزیر بهداشت، معاون سازمان محیط زیست و معاون سازمان انرژی اتمی را از جمله اعضای این کمیته معرفی کرده و یاد آور شده بود: در طول یک ماه و نیم اخیر میزان تشعشعات در مناطق مختلف اندازه‌گیری شده و نتیجه گزارش‌ها اعلام می‌شود.

البته اگرچه اکنون مدتی از این اظهار نظر گذشته و هنوز نتیجه‌ای رسانه‌ای نشده اما در هر صورت گفته‌های مسوولان مختلف حاکی از آن است که رییس جمهوری تاکید زیادی بر حفظ سلامت مردم دارد و در خصوص تشعشعات نیز پیگیری وجود دارد.

نگرانیها تا چه اندازه واقعی است؟

اما در ارتباط با این که این مساله تا چه اندازه جای نگرانی دارد رییس نظام ایمنی هسته‌یی کشور معتقد است: جامعه در عین بهره‌مندی از فن‌آوری‌های نو، حق آگاهی از مخاطرات این فن‌آوری‌ها را هم دارد. هر فن‌آوری معضلاتی به همراه دارد ولی قرار نیست به خاطر بروز پاره‌ای از مشکلات از ورود فن‌آوری جلوگیری کرد و آمادگی اجتماعی برای پذیرش فن‌آوری‌های ارتباطی ضروری است.

ناصر راستخواه (معاون رییس سازمان انرژی اتمی) با بیان این که با توسعه فن‌آوری‌ها نمی‌توان مقابله کرد، می‌گوید: در بین فن‌آوری‌های جدید سرعت فن‌آوری تلفن‌های همراه و اپراتورها روز به روز بیش‌تر می‌شود و به نظر می‌رسد گریزی از امواج رادیویی و ماکروویو آنتن‌های BTS وجود ندارد.

وی با بیان این که اپراتورها باید به سمت به حداقل رساندن خطرات امواج رادیویی حرکت کنند، از نظارتهای دائمی سازمان انرژی اتمی بر تشعشعات شبکه‌های تلفن همراه یاد می‌کند و این گونه می‌گوید که به نظر می‌رسد این نظارت‌ها نگرانی‌ها را از بین برده است. وی همچنین عنوان می‌کند: برخی مدعی خطرات این امواج برای مردم هستند و در این رابطه توصیه و هشدارهایی ارائه می‌کنند ولی بسیاری از این ادعاها پشتوانه علمی ندارند.

خطر تشعشات تا چه فاصله‌ای زیاد است؟

اما در این زمینه رضا تقی‌پور که پیش از این به عنوان وزیر ارتباطات دولت‌های نهم و دهم فعالیت داشته و علاوه بر آن این روزها در شورای شهر هم حضور دارد، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در نهایت متولی این موضوع کدام نهاد یا سازمان است، می‌گوید: به هر حال این کار متولی خاص خود را دارد اما گاهی اظهارنظرهای غیرکارشناسی در این حوزه باعث تشویش اذهان مردم می‌شود. یک بار نمایندگان در مجلس گفتند که واقعا بگوییم این تشعشعات برای سلامت ضرر دارد یا خیر؟ من به آن‌ها گفتم شما اکثرا پزشک هستید آیا دود ماشین برای شما ضرر دارد؟ پاسخ معلوم بود.

به هر حال خودروهایی که دودزا هستند باید از رده خارج شوند و نمونه‌های سالم بمانند؛ در حوزه فن‌آوری نیز ما باید همین کار را انجام دهیم، در حال حاضر تمام تجهیزاتی که وارد کشور می‌شوند در سه مرحله با استانداردهای جهانی در حوزه سلامت تست می‌شوند و تاکنون نیز تمام تجهیزات بدون استثنا این استانداردها را دریافت کرده‌اند و تشعشعات آن‌ها کمتر از حدی بوده است که استانداردها تعیین می‌کند. وی همچنین می گوید: تنها در شعاع 120 سانتی متر آنتن اصلی ممکن است مشکلاتی ایجاد شود که با توجه به ارتفاع BTSها معمولا آن فضا خیلی قابل دسترس نیست.

البته دلنواز فروردین (عضو هیات مدیره انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران و کارشناس سازمان انرژی اتمی) درباره این فاصله نظری متفاوت دارد و با اشاره به فاصله 10 متری می‌گوید:

مهم این است که فاصله 10 متری از آنتن حفظ شود ولی از آنجا که آنتن در فاصله بالاتری قرار می‌گیرد خطرات ناشی از این تشعشعات به طور چشم گیری کاهش پیدا می کند.

چند راهکار برای مراقبت بیشتر

اکنون نتایج تحقیقات گوناگونی که در کشورهای مختلف دنیا صورت گرفته در موارد متعدد گویای آن است که تشعشعات گوشی‌های موبایل می تواند خطر ابتلا به بیماریهایی چون سرطان را افزایش دهد این در حالی است که به نظر می‌رسد در دنیای امروز حذف این تکنولوژی ارتباطی به نوعی غیرممکن است.

با این وجود می‌توان راه‌های مختلفی را مورد استفاده قرار داد که خطرات این بخش به حداقل برسد. برخی توصیه‌هایی که توسط پزشکان و متخصصان مختلف ارائه شده گویای آن است که استفاده طولانی مدت از گوشی‌های تلفن همراه می‌تواند موجب عوارضی همچون سردردهای مداوم، احساس درد در ناحیه گوش، بی‌خوابی و حتی پایین آمدن سرعت گوارش در بدن ‌شود. در این میان یکی از راهکارهای موثری که گفته می‌شود تاثیر بسزایی در کاهش تاثیرگذاری امواج دارد استفاده از هدفون‌ها و یا هندزفری موبایل است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی استفاده از هندزفری بی‌سیم (بلوتوث) آسیب ناشی از تشعشعات مضر موبایل را تا 800 برابر کاهش می‌دهد و این در حالی است که طبق آخرین آمارها تنها چهار درصد مشترکان ایرانی از هندزفری و هدست استفاده می‌کنند.

نرخ استفاده از هندزفری و هدست بلوتوث در دنیا حدود 15 درصد برآورد شده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هدست بلوتوث از سال 2009 تا 2014 در جهان به دو برابر افزایش یابد. در این میان اگرچه ایران بزرگترین بازار هدست‌های پشت گوشی در خاورمیانه به شمار می‌رود اما نرخ استفاده این فناوری در ایران کمتر از چهار درصد است. راهکار دیگری که می‌توان برای کاهش تاثیر تشعشعات موبایلی به کار برد استفاده کمتر از تلفن همراه، کوتاه کردن مدت زمان مکالمات و جایگزینی پیامک به جای تماس است.

همچنین گفته می شود اگر فاصله افراد از دکل‌های تلفن همراه بیشتر باشد امنیت آنها بالاتر خواهد بود که البته در این زمینه مدیران مخابراتی کشور بر این نکته تاکید دارند که تجهیزات آنها به گونه‌ای است که کمترین میزان مشکل را برای افراد ایجاد می‌کند و بر اساس آخرین و بالاترین استانداردهای جهانی خریداری شده است.

همچنین گفته می‌شود مضرات تشعشعات تلفن همراه در زمانی که تلفن‌ها آنتن خوبی ندارند به مراتب بیشتر از سایر اوقات است و به همین دلیل کاربران باید هنگامی که قدرت سیگنال آنتن‌دهی ضعیف است موبایل خود را خاموش کنند و یا مکان مناسب‌تری را برای برقراری مکالمه پیدا کنند.

علاوه بر این برای کاهش پرتوگیری، افراد هنگام خرید گوشی، میزان SAR (نرخ جذب ویژه) مستندشده آن را از فروشنده درخواست کنند چرا که گفته می‌شود میزان SAR گوشی حتما باید کمتر از 2 وات بر کیلوگرم در مدت شش ثانیه باشد و این مقدار هرچه کمتر باشد آسیب‌های احتمالی کمتر خواهد بود.

همچنین بهتر آن است که کودکان زیر 12 سال از تلفن همراه استفاده نکرده و نوجوانان نیز حتی‌المقدور به جای برقراری تماس تلفنی، پیام کوتاه ارسال کنند. استفاده از تلفن همراه در دوران بارداری نیز باید محدود شود و تمامی کاربران در شرایط غیرعادی از جمله بیماری، سرماخوردگی، سردرد، جراحت، شکستگی موضعی، سوختگی و از این قبیل شرایط از موبایل استفاده نکنند. علاوه بر این تاکید می‌شود که هنگام خواب و استراحت هم تلفن همراه خود را دور از سر خود قرار دهید و به ویژه از قرار دادن تلفن همراه در حال شارژ در کنار سر خودداری شود.

چگونه یک برنامه مطالعاتی تهیه کنیم؟

9 اردیبهشت 1393
چگونه یک برنامه مطالعاتی تهیه کنیم؟
پیش از مطالعه باید یک برنامه مطالعه تهیه کرد. تهیه و دنبال کردن برنامه به شما کمک می‌کند که تمرکز کنید، مطالب را بهتر فرابگیرید و زمانتان را به طور مؤثری مدیریت کنید.

1- برنامه کنونی خود را ارزیابی کنید.

 ایجاد یک تناسب درست بین مطالعه، زندگی اجتماعی و خواب مهم است. می‌توانید برنامه مطالعه خود را با توجه به نیاز‌ها و شیوه مطالعه متناسب سازید. آیا به دلیل این که تا شب کار می کنید نیاز است آخر هفته‌ها وقتی را به مطالعه اختصاص دهید؟ آیا می‌توانید به فایل صوتی کنفرانس حین ورزش در باشگاه گوش دهید؟
چگونه یک برنامه مطالعاتی تهیه کنیم؟

2- لیستی را از موضوعاتی مورد نیاز برای مطالعه تهیه کنید.

اگر کتاب راهنمای مطالعاتی دارید، از آن کمک بگیرید. بعد از نوشتن لیست، آن را با توجه به اهمیت مطالعاتی مرتب کنید و اگر دستتان باز بود، با توجه به علاقه و احساس راحتی که با آن موضوع دارید لیست را اولویت‌بندی کنید. میزان اهمیت را می‌‌توانید با کلمات کم، متوسط یا زیاد مشخص کنید. با این کار، می‌‌توانید تمرکز و زمان بیشتری روی مسائل داشته باشید.
چگونه یک برنامه مطالعاتی تهیه کنیم؟

3- از دفتر برنامه‌ریزی استفاده کنید.

تاریخ‌ها و وقایع مهم را که نمی‌‌وانید تغییر دهید(مثل امتحان نهایی یا میان‌ترم) یادداشت کنید. حالا، روزهای هفته را که همیشه در آن روز‌ها وقت برای مطالعه دارید بررسی کنید. مثلاً، ممکن است ساعت 3 تا 4 عصر سه‌شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها وقتتان خالی باشد.
چگونه یک برنامه مطالعاتی تهیه کنیم؟

4- برنامه‌ریزی خود را زمان‌بندی کنید.

اگر مطالعه خود را در اوقات ثابتی که همیشه آزاد هستید برنامه‌ریزی کنید بهتر است؛ زیرا داشتن روال منظم به یک عادت ذهنی تبدیل می‌شود و به شما سرعت می‌بخشد.
چگونه یک برنامه مطالعاتی تهیه کنیم؟

5- جلسات مطالعه را به بخش‌های 20-30 دقیقه‌ای زمان‌بندی کنید.

زمان‌بندی‌های کوتاه‌تر برای برنامه‌ریزی راحت‌تر از زمان‌بندی‌های 1 ساعته و بیشتر هستند. با تعیین حدود 20-30 دقیقه‌ای به صورت خودکار زمان‌های استراحت هم مهیا می‌شوند. اینگونه می‌توانید به چشم‌هایتان استراحت دهید، کش و قوسی کنید و حتی یک میان وعده سالم بخورید.
چگونه یک برنامه مطالعاتی تهیه کنیم؟

6- مشخص کنید در هر جلسه مطالعاتی چه بخشی را مطالعه می‌کنید.

این کمک می‌کند که با نظم پیش بروید، حد مشخصی برای مطالعه تعیین کنید و  کتاب‌ها و مطالعه‌‌تان را جلوتر از زمان تعیین شده سازماندهی کنید. اگر در مورد موضوعی خاص سوال یا نگرانی دارید، می‌دانید چه چیزی را کِی خوانده‌اید و اگر از کسی راهنمایی بخواهید، می‌‌توانید به سادگی به آن مطلب دسترسی داشته باشید.
چگونه یک برنامه مطالعاتی تهیه کنیم؟

7- به برنامه پایبند باشید.

اگر نباشید، برنامه‌ریزی فایده‌ای نخواهد داشت. البته شروعش سخت خواهد بود. سعی کنید نگاه کردن منظم به برنامه یا تقویم برایتان یک عادت شود، ترجیحاً روزانه این کار را  بکنید. این کار به شما کمک می‌کند که نگذارد “در باغ نباشید”. هنگامی که به یک روال منظم رسیدید، ممکن است ذهنتان به انجام خودکار بعضی کارها عادت کند؛ مثلا، نشستن پشت میز مطالعه و باز کردن کتاب با حالت مطالعه. با عادت کردن به مطالعه، می‌‌توانید راحت‌تر حواس پرتی را از خود دور کرده و روی مطالعه تمرکز کنید.

10 طراحی برتر سال 2014 را ببینید

9 اردیبهشت 1393

در این مجموعه 10 طراحی برتر سال 2014 را که در موزه لندن به عنوان نوآوری های طراحی به نمایش گذاشته شده می‌بینیم.


9 طراحی برتر سال 2014 را ببینید

تصویر بالای از گالری هنری “فراک سنتر” در اورلئان فرانسه است. این عمارت توسط جیکوب و مک فارلین طراحی شده و برنده بخش معماری شده است.


10 طراحی برتر سال 2014 را ببینید

این هم یک نمونه از کلاس شناور، که برای مردم ماکاکو در نیجریه ساخته شده است.


10 طراحی برتر سال 2014 را ببینید

از دیگر طراحی های برتر، این مجموعه متشکل از ۸۴ منزل مسکونی در اسکس بریتانیاست که توسط الیسون بروکس طراحی شده است. در این ساختمان ها، ترکیبی از ویژگی های معمول منازل مسکونی، قطعات پیش ساخته و در عین حال فضاهای بزرگتر داخلی در نظر گرفته شده است.


10 طراحی برتر سال 2014 را ببینید

سیستم عکسبرداری از شبکیه چشم ارائه شده توسط شرکت “Peek” بر روی تلفن های هوشمند کار می کند. طراحی این سیستم از جمله برندگان سال ۲۰۱۴ در بخش دیجیتال بود.


10 طراحی برتر سال 2014 را ببینید

در بخش طراحی مبلمان، دکور جدید بخش شمالی سالن نمایندگان در سازمان ملل متحد، برنده شد. طراحان: هلا جونگریوس، رم کولهاس، ایرما بوم، گابریل لستر و لوئیس شوونبرگ.


10 طراحی برتر سال 2014 را ببینید

آموزش زبان چینی به روش تصویری، ابداع شده توسط یک نویسنده و کارآفرین به نام شائولان شوئه است.


10 طراحی برتر سال 2014 را ببینید

سرنگی که در مقابل هوا، تغییر رنگ می دهد و نشان می دهد که دیگر استریل نیست، برنده بخش طراحی محصول شده است.


10 طراحی برتر سال 2014 را ببینید

ویلچری برای کودکان که با رشد جسمی آنها می توان با استفاده از تنظیمات موجود، آن را بلندتر کرد. نام این ویلچر “صندلی ای برای تمام عمر” است.


10 طراحی برتر سال 2014 را ببینید

ساعتی که با آن نه تنها زمان را می شود دید، بلکه می توان زمان را حس کرد. این محصول به ویژه برای کسانی که مشکل بینایی دارند، مفید است.


10 طراحی برتر سال 2014 را ببینید

این خودر با نگاه به آینده، توسط ماسو و تویوتا طراحی شده است.

راهکار برای رفع بوی بد پا

9 اردیبهشت 1393

footsmell

بدن انسان بنا به شرایط مختلف بو می‌گیرد و البته ممکن است این بو، بسیار بد یا غیر قابل تحمل باشد که در این صورت باید خیلی سریع آن را رفع کرد و به دنبال راهی برای پیشگیری از آن بود. پای انسان از جمله محل‌هایی است که بسیار بو می‌گیرد و غالباً در بسیاری از آقایان وجود دارد. برای اینکه بتوانید از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنید، باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید که به 5 راهکار برای رفع بوی بد پا اشاره کنیم:

خشک نگه دارید

یکی از نکاتی که باید همیشه در نظر داشته باشید، این است که پاها در شرایطی که خشک باشند، امکان بو گرفتنشان بسیار کمتر است، پس بهتر است بعد از شست شوی پا، حتماً آن را به دقت خشک کنید. دقت داشته باشید که میان انگشت‌های پا، حتماً کامل و درست خشک شود چرا که این مکان بهترین جا برای استقرار باکتری‌ها و ایجاد بو است.

جوراب را فراموش نکنید

یکی از نکاتی که باید به دقت آن را رعایت کنید پوشیدن جوراب است. گاهی اوقات دیده می‌شود که برخی افراد، کفش‌ها را بدون جوراب به پا می‌کنند و این باعث می‌شود تا پای شما عرق کرده و چون جوراب نیست که آن را به خود جذب کند به سمت انگشت‌ها می‌رود و در میان آن‌ها قرار می‌گیرد. پوشیدن جوراب در خانه نیز می‌تواند به همین صورت به شما کمک کرده و از بو گرفتن پا جلوگیری کند.

کفش تان را آماده کنید

استفاده از کفش‌های مناسب نیز از جمله راه های پیشگیری از بوی بد پا است. در کنار اینکه باید کفشی مناسب پا و به اندازه داشته باشید، این نکته را نیز در نظر بگیرید که همیشه بعد از رسیدن به خانه، کفش را به داخل نیاورید و بگذارید تا کاملاً در هوای آزاد بماند تا بوها و باکتری‌ها از بین بروند. استفاده از پودر بچه در کفش نیز می‌تواند از بو گرفتن پای شما جلوگیری کند.

الکل، بهترین بوگیر پا

اگر بوی بد پای شما از بین نمی‌رود، باید به سراغ یک راه بسیار اساسی بروید. استفاده از الکل می‌تواند بهترین گزینه برای رفع بوی پا باشد. یک دستمال را به مقداری الکل آغشته کنید و به کمک آن پای خود را کاملاً تمیز کنید. بین انگشتان را کاملاً با الکل شست شو دهید تا دیگر اثری از بو باقی نماند.

مراجعه به پزشک

اگر بوی بد پای شما همچنان ادامه دارد، بهتر است سریعاً به یک پزشک پوست مراجعه کنید. ممکن است بوی بد پای شما از بیماری‌های مختلف پوستی مانند قارچ‌ها باشد که شما با آن آشنا نیستید. این بیماری‌های پوستی به کمک بوهای مختلف، شما را آکاه می‌کنند.

چکاپ سریع سلامتی

9 اردیبهشت 1393

Healthy

پروسه چک آپ سلامتی، عموما پروسه زمانبری است که باید زیر نظر پزشک انجام پذیرد. اما شما هم خودتان با بررسی علائم بدنی، می توانید از شرایط عمومی بدن خود مطلع شوید. کافیست اندکی به بدن خود بیشتر توجه کنید. حالا اگر بخواهید تنها در یک دقیقه وضعیت کلی خود را چک کنید، راهنمایی های زیر برای شما مناسب هستند.

به برس موی سرتان توجه کنید

برای بررسی نحوه کارکرد تیروئید و اطلاع پیدا کردن از میزان کمبودهای بدن بهتر است به میزان ریزش موهایتان توجه کنید. کمبود آهن، روی و بیوتین عواملی برای ریزش مو هستند. دلیل دیگر ریزش مو را می توان به اختلالات تیروئیدی نسبت داد. اگر به تازگی بچه دار شده اید و یا شروع به مصرف قرص های خاصی کرده اید، ممکن است به سبب تغییرات هورمونی هم دچار ریزش مو شوید. در صورتی که تعداد موهای موجود در برس بیش از حد عادی بود، سعی کنید آنها را بشمارید. ریزش ۱۰۰ عدد تار مو در روز برای افراد بزرگسال کاملا عادی است. اما در صورتی که تعداد موهای ریخته شده از ۲۰۰ عدد در روز عبور کند و یا موها به صورت دسته ای از قسمتی از سرتان جدا شود، بهتر است هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

به سفیدی چشمانتان دقت کنید

سفیدی چشمهای شما قسمت دیگری از سلامتی شما را نشان می دهند. برای بررسی وجود حساسیت های خاص، تبخال و آلودگی می توانید از معاینه سفیدی چشم خودتان کمک بگیرید. اگر سفیدی چشمانتان ناگهان به زرد تغییر رنگ بدهند، معمولا نشان دهنده آن است که شما زمان زیادی را در زیر نور آفتاب بدون داشتن عینک آفتابی مناسب گذرانده اید و نفوذ اشعه ماورا بنفش منجر به آسیب رسانی به لایه‌ی رویی چشم شده است. یکی دیگر از مشکلات شایع چشمی، قرمز شدن آنهاست. این موضوع به سبب بزرگ و متورم شدن رگ های خونی موجود در سطح چشم رخ می دهد. در واقع قرمزی چشم می تواند ده ها دلیل متفاوت داشته باشد، که از شایع ترین آنها می توان به کم خوابی در شب قبل و یا فرو رفتن جسم خارجی همچون گرد و غبار و یا مژه، اشاره کرد. همچنین عواملی همچون ورم ملتحمه، آلودگی های باکتریایی و یا سرماخوردگی و آنفلوآنزا را می توان از این دسته برشمرد. در موراد نادر هم، ورم چشمی می تواند نشانه بیماری های شدید باشد. برای بررسی سفیدی چشم، چند روز جلوی آینه بایستید و تغییرات رنگ چشمتان را زیر نظر داشته باشید. در صورتی که چشمان کاملا سفیدی دارید، باید به شما بگوییم که از خواب کافی برخوردار هستید و بیماری ها را از خود دور نگه داشته اید.

بینی خود را همواره تمیز نگه دارید

روش صحیح و سالم برای تنفس، نفس کشیدن از راه بینی است. حتی کوچکترین انسداد در مسیر تنفس بینی برای شما مشکل ساز خواهد بود. انسدادی که می تواند بر اثر سرماخوردگی، حساسیت و یا انحراف بینی باشد. تصور کنید که مسیر تنفسی شما به میزان ۳۰ درصد مسدود باشد؛ در این صورت بدن شما در هر بار تنفس به میزان ۳۰ درصد اکسیژن کمتری را دریافت می کند و برای جبران این کاستی نیازمند آن است تا تعداد نفس ها را بیشتر از حد معمول افزایش دهد. این موضوع در دراز مدت اصلاً به نفع سلامت شما نیست. سعی کنید بینی خود را همواره تمیز نگه دارید. در صورتی که مایع خروجی آن بیرنگ است، نشان دهنده حساسیت و یا شروع یک سرما خوردگی است و در صورتی که با مایع سبز و یا زرد رنگ برخورد کردید، نشان از آلودگی عفونی است. اگر هم در حین تمیز کردن با قطعات جامد برخورد کردید، جای نگرانی نیست. این موضوع کاملا عادی است. بینی شما همانند یک سیستم فیلتر از ورود گرد و غبار به ریه شما جلوگیری می کند و این ضایعات همان گرد و غبار موجود در هواست که با مایع مخاطی بینی ترکیب شده اند.

ناخن هایتان را بررسی کنید

ناخن ها در حالت عادی باید شفاف و محکم باشند. در صورتی که ناخن های شما دارای این شرایط نیستند، احتمالا شما دور از دردسر نیستید. وضعیت غیر عادی ناخن ها می تواند بیانگر بیش از ۳۰۰ نوع مشکل داخلی در سیستم بدن شما باشد. از مهمترین آنها می توان به کمبود ویتامین ها، مواد معدنی یا پروتئین اشاره کرد. همچنین مشکلاتی از قبیل کم خونی، اختلالات غده تیروئید، عدم تعادل هورمون ها و یا پسوریازیس می توانند شکل ناخن های شما را برهم زند. البته به خاطر داشته باشید، در صورتی که ناخن های شما به صورت مداوم می شکنند، می تواند دلیل آن زیاد ظرف شستن باشد. به ناخن هایتان بیشتر توجه کنید، نقاط سفید رنگ کوچک، در صورتی که زیاد نباشند قابل اغماض هستند و نیازی به مراجعه به دکتر نیست. اما در صورتی که رگه های خطی بر روی ناخن هایتان مشاهده می کنید که از بستر ناخن تا سر آن ادامه دارد، می تواند یکی از نشانه های سرطان پوست باشد و بهتر است در چنین شرایطی برای انجام آزمایشات به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که با رنگ قهوه ای در زیر بستر ناخن مواجه شدید، به احتمال زیاد با عفونت قارچی سروکار دارید و می توانید با مصرف داروهای متناسب، این مشکل را برطرف کنید. همچنین در صورتی که ناخن هایتان از میانه راه تا پایین، به صورت مات سفید شده اند، ممکن است شما با بیماری های کلیه ای سر و کار داشته باشید. به هر حال به خاطر داشته باشید که ناخن هایتان را چک کنید و در مقابل تغییرات آنها دقت کامل را به خرج دهید.

حواستان به نخ دندان باشد

در صورتی که به حرفهای دندانپزشکتان گوش می دهید، شما هر روز برای جلوگیری از خرابی دندانهایتان از نخ دندان استفاده می کنید. خونریزی لثه ها هنگام استفاده از نخ دندان، دلیل مناسبی برای عدم استفاده از این ابزار تمیز کننده نیست. موضوع دقیقاً برعکس است. خونریزی لثه در هنگام نخ دندان کشیدن به این معنی است که شما دچار عفونت باکتریایی هستید و نخ دندان کشیدن شما را از شر آنها خلاص خواهد کرد. به یاد داشته باشید که ورم های لثه ای می تواند منشأ بروز بیماری های قلبی در شما باشد و پس به ورم ها بیشتر دقت کنید و حتما در صورت مشاهده آنها به پزشک مراجعه نمایید. البته استفاده از نخ دندان به صورت محکم و شدید باعث خونریزی لثه ها خواهد شد. سعی کنید به آرامی این کار را انجام دهید. برای انجام این کار، ۴۰ سانتیمتر نخ دندان جدا کنید و آن را به دور انگشت وسط و انگشت اشاره دستانتان بپیچید. سپس به وسیله شست خود، نخ دندان را به آرامی به میان دندان هایتان هدایت کنید و به آرامی آنرا بیرون بکشید. نخ دندان را به صورت زیگزاگی بالا و پایین کنید و از ضربه زدن توسط آن به دندان هایتان اجتناب ورزید.

مقاومت بدنتان را بسنجید

برای مدت زیادی، متخصصین سلامتی بر این اعتقاد بودند که عادت های غذایی تأثیر بسزایی در سلامت شما دارند. حالا چند وقتی است که ورزش های متدوال روزانه و تناسب اندام توجه متخصصین را به خود جلب کرده است. تمرینات مستمر روزانه فواید بسیاری دارد. به حدی که بعضی از اوقات پزشکان را هم شگفت زده می کند. اما نکته نگران کنند اینجاست که بی تحرکی می تواند آسیب های جدی به بدن شما بزند. حتی محققان بیماری های مزمن ناشی از تحرک کم را، همرده عوارض سیگار کشیدن می دانند. راه های زیادی برای تست تناسب اندام وجود دارد، اما هیچکدام کامل نیستند. ساده ترین تست تناسب اندام، بالا پریدن با دست و پای باز است. سعی کنید تا ۲۵ بار روزانه و پشت سر هم به بالا بپرید و در حین پریدن دست ها را در بالاترین حد نگه دارید و همچنین پاهایتان را تا جایی که می توانید از یکدیگر باز کنید. در صورتی که به راحتی با انجام این کار خسته می شوید، باید بیشتر از زمان فعلی به انجام تمرینات ورزشی بپردازید. می توانید تعداد پرش ها را کم کم افزایش دهید.

وزن خود را زیر نظر بگیرید

می دانیم که این توصیه هم مانند خوردن یک سیب در روز و یا انجام حرکات ورزشی روزانه، یک توصیه عمومی و همگانی است. اما افزایش وزن ناگهانی می تواند با دیابت، بیماری های قلبی، فشار خون، آرتروز و حتی افسردگی در ارتباط باشد. سعی کنید هر روز وزن خود را اندازه گیری و یادداشت کرده و به آن توجه لازم را داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد ۶۱ درصد افرادی که وزنشان را روزانه چک می کنند، می توانند آن را بهتر از سایر افراد کنترل کنند. بهترین زمان برای اندازه گیری وزن، صبح پس از بیدار شدن از خواب است. زمانی که شما لباس زیادی بر تن ندارید و هنوز صبحانه نخورده اید. سعی کنید هر روز در ساعتی مشخص و با شرایط یکسان وزنتان را اندازه بگیرید. همچنین از ترازوی یکسان برای اینکار استفاده کنید. زیرا ترازوهای متفاوت، اندکی خطا در نشان دادن وزن دارند. به میزان ادرار خود توجه کنید ادرار عادی، شفاف است و کمی زرد رنگ. البته برخی از غذاها از جمله مکمل های ویتامین ب می توانند رنگ آن را تغییر دهند، اما در بیشتر مواقع این رنگ تغییری نمی کند. سعی کنید تا حواستان به تغییر رنگ ناگهانی ادرار باشد. ادرار تیره رنگ و یا ادراری که با خون مشاهده شود، می تواند نشانه کم آبی بدن و یا عفونت مجاری ادراری باشد. همچنین می تواند نشانه بیماری های کبدی باشد. ادراری که به همراه خون دفع می شود، می تواند نشانه سنگ کلیه و یا سرطان مثانه باشد. در صورتی که رنگ ادرار شما تیره است، بهتر است که در اولین فرصت ممکن برای تشخیص و درمان به دکتر مراجعه کنید. سعی کنید که رنگ ادرار خود را در دفترچه ای ثبت کنید و در صورتی که برای چند روز متوالی رنگهای صورتی، قهوه ای و یا سبز را مشاهده کردید، هرچه سریعتر به پزشک مراجعه نمایید.

دور کمرتان را اندازه بگیرید

به شما گفتیم تا شما روزانه وزنتان را اندازه بگیرید. اما باید بدانید که برخی از چربیهای موضعی خطر بزرگی برای سلامتی شما محسوب می شوند. یکی از آنها چربی موجود در ناحیه شکم و کمر شماست. افرادی که چربی زیادی در ناحیه شکم، پهلو، ران و باسن خود دارند، در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع دوم هستند. با استفاده از متر، دور کمر و باسن خود را اندازه بگیرید و دور کمر را بر اندازه دور باسن تقسیم کنید. در صورتی که عدد به دست آمده از ۰٫۸ کمتر باشد، شما در وضعیت خوبی هستید و در صورتی که از این عدد بیشتر باشد، باید به فکر انجام تمرینات ورزشی و یک رژیم مناسب باشید. تحقیقات نشان می دهد که داشتن نسبت ۰٫۷ برای بانوان، آنها را جذاب و خوش هیکل نشان می دهد.

مطمئن شوید که پوستتان مرطوب است

پوست خشک معمولا حس خوبی به شما نمی دهد و معمولا بیشتر دچار خارش های موضعی می شود. به جز این، پوست خشک می تواند نشانگر کمبود مواد معدنی و یا بیماری و عفونت در بدن شما باشد. توجه کنید که پوست ترک خورده می تواند محلی برای رشد باکتری های جدید و ورود آنها به بدن باشد. سعی کنید برای انجام تست رطوبت با ناخن خود بر روی پوست آرنج بکشید و در صورتی که پوستتان خراش برداشت یا دچار خونریزی شد، بدانید که پوستتان به شدت خشک شده است. پوست بدنتان را به دقت بررسی کنید سرطان پوست؛ دومین سرطان شایع میان بانوان است که میان سنین میان ۲۰ تا ۲۹ سال و بانوان زیر ۴۰ سال به وفور یافت می شود. طی ۳۰ سال گذشته تعداد افراد مبتلا به این سرطان سه برابر شده و محققان بر این باورند که بهتر است تا بانوان از سر تا پایشان را سالانه به صورت دقیق بررسی کنند. متأسفانه این سرطان به طور متوسط در سن ۵۹ سالگی تشخیص داده می شود و راه را برای درمان سخت می کند. مراقب بدنتان باشید و به دقت حواستان به خال ها و کک و مک هایی که ظاهر می شوند باشد. سعی کنید محل خال ها را بر روی یکی از عکسهایتان که با لباس شنا گرفته اید مشخص کنید و تاریخ را بر روی عکس ثبت کنید و در ماه های بعد این تغییرات را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که در صورتی که خال شما بیش از اندازه بزرگ است، رنگ غیر عادی دارد، شکل یکسانی ندارد و از حالت متقارن خارج است، حتما به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که خال شما شروع به خارش و یا خون ریزی کرد، در اولین فرصت به پزشک مراجعه نمایید.

راهکار برای رفع بوی بد پا

9 اردیبهشت 1393

footsmell

بدن انسان بنا به شرایط مختلف بو می‌گیرد و البته ممکن است این بو، بسیار بد یا غیر قابل تحمل باشد که در این صورت باید خیلی سریع آن را رفع کرد و به دنبال راهی برای پیشگیری از آن بود. پای انسان از جمله محل‌هایی است که بسیار بو می‌گیرد و غالباً در بسیاری از آقایان وجود دارد. برای اینکه بتوانید از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنید، باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید که به 5 راهکار برای رفع بوی بد پا اشاره کنیم:

خشک نگه دارید

یکی از نکاتی که باید همیشه در نظر داشته باشید، این است که پاها در شرایطی که خشک باشند، امکان بو گرفتنشان بسیار کمتر است، پس بهتر است بعد از شست شوی پا، حتماً آن را به دقت خشک کنید. دقت داشته باشید که میان انگشت‌های پا، حتماً کامل و درست خشک شود چرا که این مکان بهترین جا برای استقرار باکتری‌ها و ایجاد بو است.

جوراب را فراموش نکنید

یکی از نکاتی که باید به دقت آن را رعایت کنید پوشیدن جوراب است. گاهی اوقات دیده می‌شود که برخی افراد، کفش‌ها را بدون جوراب به پا می‌کنند و این باعث می‌شود تا پای شما عرق کرده و چون جوراب نیست که آن را به خود جذب کند به سمت انگشت‌ها می‌رود و در میان آن‌ها قرار می‌گیرد. پوشیدن جوراب در خانه نیز می‌تواند به همین صورت به شما کمک کرده و از بو گرفتن پا جلوگیری کند.

کفش تان را آماده کنید

استفاده از کفش‌های مناسب نیز از جمله راه های پیشگیری از بوی بد پا است. در کنار اینکه باید کفشی مناسب پا و به اندازه داشته باشید، این نکته را نیز در نظر بگیرید که همیشه بعد از رسیدن به خانه، کفش را به داخل نیاورید و بگذارید تا کاملاً در هوای آزاد بماند تا بوها و باکتری‌ها از بین بروند. استفاده از پودر بچه در کفش نیز می‌تواند از بو گرفتن پای شما جلوگیری کند.

الکل، بهترین بوگیر پا

اگر بوی بد پای شما از بین نمی‌رود، باید به سراغ یک راه بسیار اساسی بروید. استفاده از الکل می‌تواند بهترین گزینه برای رفع بوی پا باشد. یک دستمال را به مقداری الکل آغشته کنید و به کمک آن پای خود را کاملاً تمیز کنید. بین انگشتان را کاملاً با الکل شست شو دهید تا دیگر اثری از بو باقی نماند.

مراجعه به پزشک

اگر بوی بد پای شما همچنان ادامه دارد، بهتر است سریعاً به یک پزشک پوست مراجعه کنید. ممکن است بوی بد پای شما از بیماری‌های مختلف پوستی مانند قارچ‌ها باشد که شما با آن آشنا نیستید. این بیماری‌های پوستی به کمک بوهای مختلف، شما را آکاه می‌کنند.

مردی که 70 سال چیزی نخورده + عکس

9 اردیبهشت 1393

old

وزارت دفاع هند در حال بررسی مردی است که گفته می شد از ۷۰ سال قبل تا کنون بدون خوردن و نوشیدن به زندگی خود ادامه داده است. مردی که 70 سال چیزی نخورده …

در راستای این بررسی ها محققان بیمارستان احمدآباد هند شرایط جسمی “پرالاد جانی” را تحت کنترل گرفتند و تائید کردند که این مرد هندی که از ۶ روز قبل در این بیمارستان به سر می برد تاکنون به آب و غذا دست نزده است. به اعتقاد وزارت دفاع هند، کشف راز این مرد هندی می تواند به زندگی سربازانی که ناچارند در شرایط بحرانی بدون آب و غذا زندگی کنند کمک کند. به گفته پزشکانی که این مرد را معاینه کرده اند با وجود سن بالا هیچ علامت سوء تغذیه و کم شدن آب در بدن وی مشاهده نمی شود.

پرالاد جانی داستان زندگی خود را اینطور تعریف کرده است که در ۷ سالگی برای ماجراجویی به تنهایی همانند یک قدیس سرگردان در دنیا خانه پدری را ترک می کند. برخی اعتقاد بر این دارند که یک نیروی حیات بخش در کالبد این قدیسین وجود دارد که آنها را قادر می سازد تنها با نیروی روح به حیات خود ادامه دهند. جانی معتقد است که تحت حمایت یک رب النوع قرار دارد که وی را از طریق سوراخی در سقف دهان با اکسیر ویژه غذا می دهد. بررسیهای یک پزشک متخصص در عرصه مطالعات ماوراء الطبیعه، توانایی این مرد را در زندگی بدون غذا تائید می کند. این در حالی است که سایر پزشکان قادر به ارائه پاسخی مناسب برای علل این توانایی نیستند.

 مدیر موسسه فیزیولوژی وزارت دفاع هند در این خصوص توضیح داد: شاید اگر این مرد به طور علمی مورد آزمایش قرار بگیرد بتواند منجر به یک کشف بزرگ علمی شود. در حقیقت این مرد می تواند به ما بیاموزد که چگونه در شرایط دشوار به زندگی خود ادامه دهیم. به این ترتیب قادر خواهیم بود زندگی انسانها را در مدت وقوع بلایای طبیعی، در شرایط دشوار، زیر آب و در تمام موقعیتهایی که انسان را با مشکل مواجه می کنند نجات دهیم. پزشکان این بیمارستان قصد دارند این مرد عجیب را به مدت دو هفته تحت کنترل قرار دهند. در این مدت زمان در یک انسان طبیعی بدون آب و غذا، ماهیچه ها تحلیل می روند و بدن با کاهش شدید وزن و بی آبی مواجه می شود.

تصاویر نادر و کم نظیر از جنگ شیر و کروکودیل

9 اردیبهشت 1393

ریچارد چیو، توریست اهل سان فرانسیسکو بسیار خوش اقبال بود که توانست عکس های منحصر بفردی از جنگ یک ماده شیر تنها را با چند کروکودیل غول پیکر رودخانه مارا با دوربینش ثبت کند.

ریچارد هنگامی که برای تعطیلات به پارک حیات وحش ماسایی مارا در کنیا رفته بود این عکس ها را گرفت. ماده شیر به اندازه ای گرسنه است که برای خوردن لاشه یک اسب آبی که شب قبل از حادثه به دلیل نامشخصی مرده است وارد رودخانه شده و هیچ ابایی از رویارویی با کروکودیل ها ندارد.

این عکسهای شیر و کروکودیل به اندازه کافی گویا بوده و نیاز به توضیح ندارد.

00057 00058 00059 00060 00061 00062 00063 00064 00065 00066 00067

مردی که 70 سال چیزی نخورده + عکس

9 اردیبهشت 1393

old

وزارت دفاع هند در حال بررسی مردی است که گفته می شد از ۷۰ سال قبل تا کنون بدون خوردن و نوشیدن به زندگی خود ادامه داده است. مردی که 70 سال چیزی نخورده …

در راستای این بررسی ها محققان بیمارستان احمدآباد هند شرایط جسمی “پرالاد جانی” را تحت کنترل گرفتند و تائید کردند که این مرد هندی که از ۶ روز قبل در این بیمارستان به سر می برد تاکنون به آب و غذا دست نزده است. به اعتقاد وزارت دفاع هند، کشف راز این مرد هندی می تواند به زندگی سربازانی که ناچارند در شرایط بحرانی بدون آب و غذا زندگی کنند کمک کند. به گفته پزشکانی که این مرد را معاینه کرده اند با وجود سن بالا هیچ علامت سوء تغذیه و کم شدن آب در بدن وی مشاهده نمی شود.

پرالاد جانی داستان زندگی خود را اینطور تعریف کرده است که در ۷ سالگی برای ماجراجویی به تنهایی همانند یک قدیس سرگردان در دنیا خانه پدری را ترک می کند. برخی اعتقاد بر این دارند که یک نیروی حیات بخش در کالبد این قدیسین وجود دارد که آنها را قادر می سازد تنها با نیروی روح به حیات خود ادامه دهند. جانی معتقد است که تحت حمایت یک رب النوع قرار دارد که وی را از طریق سوراخی در سقف دهان با اکسیر ویژه غذا می دهد. بررسیهای یک پزشک متخصص در عرصه مطالعات ماوراء الطبیعه، توانایی این مرد را در زندگی بدون غذا تائید می کند. این در حالی است که سایر پزشکان قادر به ارائه پاسخی مناسب برای علل این توانایی نیستند.

 مدیر موسسه فیزیولوژی وزارت دفاع هند در این خصوص توضیح داد: شاید اگر این مرد به طور علمی مورد آزمایش قرار بگیرد بتواند منجر به یک کشف بزرگ علمی شود. در حقیقت این مرد می تواند به ما بیاموزد که چگونه در شرایط دشوار به زندگی خود ادامه دهیم. به این ترتیب قادر خواهیم بود زندگی انسانها را در مدت وقوع بلایای طبیعی، در شرایط دشوار، زیر آب و در تمام موقعیتهایی که انسان را با مشکل مواجه می کنند نجات دهیم. پزشکان این بیمارستان قصد دارند این مرد عجیب را به مدت دو هفته تحت کنترل قرار دهند. در این مدت زمان در یک انسان طبیعی بدون آب و غذا، ماهیچه ها تحلیل می روند و بدن با کاهش شدید وزن و بی آبی مواجه می شود.

خنده بازار داغ آخر هفته...

 

 

 

خنده بازار داغ آخر هفته...
پیامک شوهر به زن :
نترس ، من از پله های اداره افتادم و خانم جهانپور ، من رو که بیهوش بودم رسوند بیمارستان
الان بهوش اومدم ، احتمال خونریزی مغزی هست پای چپ و دنده راستم شکسته .
زن : خانم جهانپور کیه ؟؟؟
..
.بعضیا رو باید ورداری ببری روانپزشک بگی :
دکتر اینو میبینی ؟ بی زحمت واسه اطرافیانش قرص آرام بخش تجویز کن !
..
.یکی از دلایلی که سرخپوستا همیشه به قطارا حمله می کردن این بوده که
دود قطار به زبون اونا فحش ناجوری میشه !
..
.یه سری از پسرام هستن که امروز ریششونو میزنن فردا درمیاد
اینا از خاک حاصلخیز خلق شدن ! :|
..
.دیگه آخرین راه حل که واسه لاغری به ذهنم میرسه
خوردن مایع ظرفشویی پریله چون به چربی ها نفوذ میکنه و اونارو از بین میبره
..
.به نظرم یه عده پیدا بشن اسپری و مام نذر کنن دم مترو پخش کنن
خیلی بیشتر ثواب می‌کنن تا جوجه‌کباب بدن توی محرم !
..
.یه بار دوستمون رو تو فرودگاه مالزی گرفته بودن
به جرم حمل پودر ناشناخته ای که ما به آن واجبی میگوییم )
..
.فرقی نمیکنه تو ماشینت شجریان گوشی بدی یا سیاسی مانکن
وقتی صدای ضبطت کسی رو تو خیابون اذیت کنه
یه احمقی که چرت و پرت گوش میده
..
.ﺍﮔﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﻛﺴﻲ ﺑﺎ ﮔﻨﺪﻩ ﮔ*ﻮﺯﻱ ﺑﻪ ﺟﺎﻳﻲ ﺑﺮﺳﻪ
ﺍﻻﻥ ﺭﺍﺳﻮ ﺳﻠﻄﺎﻥ ﺟﻨﮕﻞ ﺑﻮﺩ
..
.نوار قرمز دور بست بیسکوئیت
همه چیزو از قفل گاو صندوق بانک مرکزی تا بخت دختر همسایه رو بازمیکنه
به جز بست خود بیسکوئیت
..
.ﺍﮔﻪ ﯾﻪ ﻣﻮﻗﻌﯽ ﺗﻮ ﯾﻪ ﻣﻮﻗﻌﯿﺘﯽ ﮔﯿﺮ ﮐﺮﺩﯾﻦ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺑﮑﺸﺘﺘﻮﻥ ﺯﻭﺩﯼ ﺑﮕﯿﻦ :
ﺑﮑﺶ ! ﺑﮑﺶ ﺭﺍﺣﺘﻢ ﮐﻦ ﻣﻌﻄﻞ ﭼﯽ ﻫﺴتی ؟ ﺩ ﯾﺎﻻ ﻟﻌﻨﺘﯽ!
ﺗﻮ ﻫﻤﻪ ﻓﯿﻠﻤﺎ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﻮ ﭘﺲ ﺩﺍﺩﻩ
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﯿﻠﯽ ﭘﺪﺭ ﮐﺎﻣﻼ ﺑﯽ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﻮﺩﻩ
..
.ﻓﻮﺍﻳﺪ ﺧﺮ
ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺍﮔﻪ ﻣﻴﺨﻮﺍﻱ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﻲ
ﺑﺎﺱ ﺧﺮﺕ ﺑﺮﻩ …
ﺧﺮﺕ ﺑﻴﺎﺩ …
ﺧﺮﺷﺎﻧﺲ ﺑﺎﺷﻲ …
ﺧﺮﺧﻮﻥ ﺑﺎﺷﻲ …
ﺧﺮﭘﻮﻝ ﺑﺎﺷﻲ …
ﺧﺮﺕ ﺑﺮﻭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ …
ﺍﺻﻦ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺧﻮﺑﻲ ﺍﻳﻦ ﺧﺮ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﺭﻭﻥ ﺁﺩﻡ ﻫﺴﺘﺶ ﺑﺎ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﻲ ﺍﻭﻥ ﻓﺮﺩ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺩﺍﺭﻩ
ﺍﺯ ﻗﻀﺎ ، ﺧﺮ ﻣﺎ ﺍﺯ ﮐﺮﮔﻲ ﺩﻡ ﻧﺪﺍﺷﺖ ، ﺧﺮ ﺷﻤﺎ ﭼﻄﻮﺭ !؟
..
.ﺍﺯ ﻣﺎﻣﺎﻧﻢ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ ﺭﻭﺯ ﺍﻭﻟﯽ ﮐﻪ ﺗﻮﻧﺴﺘﻢ ﺭﻭﯼ ﭘﺎﯼ ﺧﻮﺩﻡ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﻡ ﭼﻪ ﻋﮑﺲ ﺍﻟﻌﻤﻠﯽ ﻧﺸﻮﻥ ﺩﺍﺩﯼ !؟
ﮔﻔﺖ ﻫﯿﭽﯽ ﻭﺍﻻ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺑﺎﺑﺎﺕ ﮔﻔﺘﻢ ﺩﺭ ﮐﺎﺑﯿﻨﺖ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺑﺎ ﮐﺶ ﺑﺒﻨﺪﻩ :|
..
.دیروز آن مرد آمد ، آن مرد با اسب آمد ، گفت :
ضعیفه غذا حاضر اسـت ؟؟
امروز آن مرد آمد، آن مرد با پراید آمد ، گفت :
عشقـم غذا حاضره ؟
فردا آن مرد می آید، آن مرد با پیشبند میاید ، میگوید :
عجقم غذا چی درسـت کنم !؟ :|
..
.خورشت قرمه سبزی و خورشت کرفس مثل بچه های یه خانواده هستن
که یکیشون دکتر شده اون یکی توی سبزی فروشی شاگردی میکنه !
..
.انقدی که تو خودتو میگیری
اگه سگا دزدا رو میگرفتن مشکلات مملکت حل بود !
..
.توصیه :
خواستین در مورد بعضیا تحقیق کنین ، ببینین مهر دامپزشکی دارند یا نه !
..
.ﻣﻮﺭﺩ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺍﺯ ﺑﺲ ﭘﺮﻭﺗﺰ ﮐﺮﺩﻩ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺘﺨﺮ ﺭﻭ ﺁﺏ ﻣﻮﻧﺪﻩ ! )
..
.آﺧﺮﯾﻦ ﺑﺎﺭﯼ که مامان بابام ﺑﻪ ﻣﻦ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﮐﺮﺩﻥ
ﻣﺎﻝ ﺯﻣﺎﻧﯿﻪ که ﺑﻨﺪ ﮐﻔﺸﻤﻮ ﺧﻮﺩﻡ ﻣﯽ ﺑﺴﺘﻢ !
ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻭﻥ دیگه ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﭼﺸﻤﮕﯿﺮﯼ ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ
..
.ایرانی تو مواجهه با هر چیزی ، دو تا سوال ذهنشو درگیر میکنه :
1) نون توش هست یا نه؟
2) کلاس داره یا نه؟
..
.آنچه که برای خود نمی پسندی
نگهدار تولد یکی از دوستات بکن تو پاچش )
..
.ﺑﻪ ﺑﻌﻀﯿﺎﻡ ﺑﺎﺱ گفت :
ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﭼﯽ ﻫﺴﺘﯽ ﻋﺰﯾﺰﻡ !؟ ﺗﻮ ﮐﻪ ﺁﻏﻮﺷﺖ ﻣﺜﻪ ﭘﺮﺍﻧﺘﺰ ﺑﺮﺍ ﻫﻤﻪ ﺑﺎﺯﮦ !
..
.ﺧﺪﺍﯾﺎﺍﺍﺍ ﻣﻦ ﺩﺍﺭﻡ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮐﺪﻭﻡ ﮔﻨﺎﻫﻤﻮ ﭘﺲ ﻣﯿﺪﻡ ؟

ﺁﻫﺎﻥ ﺍﻭﻥ ﮔﻨﺎﻩ ؟
ﺣﻠﻪ ، ﺭﺩﯾﻔﻪ !
ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﻣﺰﺍﺣﻢ ﺷﺪﻡ ، ﺍﻭﻧﻮ ﯾﺎﺩﻡ ﻧﺒﻮﺩ :|
..
.همش میگن تو چرا اینقد چاقی !؟
ای باباااااا من چاق نیستم !
فقط راحتتر دیده میشم )
بعلههههه
..
.ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎﻡ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﯾﻪ ﻋﮑﺴﯽ ﺭﻭ ﺗﻮ ﮔﻮﺷﯿﻢ ﻧﺸﻮﻥ ﮐﺴﯽ ﻣﯿﺪﻡ
ﻫﯽ ﻧﺰﻧﻪ ﭼﭗ ﻭ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﻘﯿﻪ ﻋﮑﺴﺎ ﺭﻭ ﻫﻢ ﺑﺒﯿﻨﻪ
ﺁﻟﺒﻮﻡ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﺑﺎﺑﺎﺗﻮ ﻧﺪﺍﺩﻡ ﺩﺳﺘﺖ ﮐﻪ :|
..
.چند وقت پیش مامانم داشت مرغ پاک میکرد بهش میگم چرا انقد این مرغه چربی داره ؟
میگه مرغای ماده معمولا اینجورین !
دیوار واسمون نمونده بود دیگه ، خدایا این شادی هارو از ما نگیر !
..
.تا حالا شده فکر کنی که اگه
خشم بروسلی
هیکل آرلوند
مغز انیشتین
جذبه هیتلر
پول بیل گیتس
و تبحر من در سرکار گذاشتنو داشتی چی میشد !؟
..
.اگه سن یه خانمى رو پرسیدى و اونم جواب داد که ” چندسال بهم میخوره”
بدون که ى بمب ساعتى گرفتى دستت که اگه کابلشو اشتباه ببرى میترکه
خدا قسمت نکنه
..
.به مامانم میگم اگه منو بدزدن چی کار میکنی ؟
میگه کاری نمیکنم چون مطمئنم برمیگردوننت :|
..
.بچه آدم تو ۲ سال یه زبون رو به صورت کامل یاد میگیره
اگر قرار بود آموزش پرورش این کارو کنه ، ۹۰٪ آدما کر و لال از دنیا میرفتن !
..
.من به اندازه تمام لطمه ای که آمریکا بابت تحریما به ایران زده
ازشون فیلم و سریال و نرم افزار غیر قانونی دانلود کردم !
..
.من هر موقع تو تاکسی تنها باشم
جوری ملت رو نگاه میکنم که فک کنن دربست گرفتم !
..
.۹۹/۹۹۹۹درصد کسایی که عینک گرد میزنن و فکر میکنن شبیه جان لنون شدن
شبیه گربه نره میشن !
..
.شاعر میگه : “برخیز و مخور غم جهان گذران”
ولی همینکه پا میشی میگه : “بنشین و دمی به شادمانی گذران”
کلا گرفتن مارو !
..
.بابام : پسرم اون چهارتا سیم که آویزونه رو میبینی ؟
من : آره !
بابام : خب دوتاشو بردار
من : برداشتم !
بابام : چیزی حس نمیکنی ؟
من : نه !
بابام : حالت خوبه ؟
من : آره !
بابام : خب پس به اون دوتای دیگه اصلا دس نزن چون برق داره !
من قضاوت رو به کارشناسان واگذار میکنم :|
..
.یک مهندس رفت کلانترى تا براى همسر گم شده اش فرم پر کنه !
مهندس : زنم رفته خرید ولى هنوز برنگشته خونه !
پلیس : قدش چقدره ؟
مهندس : تا حالا دقت نکردم !
پلیس : لاغره ؟ چاقه ؟
مهندس : یک کم شاید لاغر یا چاق !؟
پلیس : رنگ چشمهاش ؟
مهندس : دقیقاً نمی دونم !؟
پلیس : رنگ موهاش ؟
مهندس : والا هى رنگ می کنه !!
پلیس : چى پوشیده بود ؟
مهندس : پیراهن !؟ …یا مانتو !؟ … نمی دونم !!
پلیس : با ماشین رفته بود ؟
مهندس : بله
پلیس : اسم ، رنگ و شماره ماشین ؟
مهندس : یک audi مشکى a8 . با موتور v6, حجم 3000 سوپرشارژ با333 اسب بخار قدرت و دور موتور و تیپ ترونیک
هشت سرعته اتوماتیک با قابلیت تبدیل به مد دستى و تمام چراغهاش فول led با دیود هاى تنظیم نور براى تمام
فانکشنهاش و……یک خراش خیلى کوچولو هم روى در جلویى سمت شاگرد…
(مهندس به اینجا که رسید زد زیر گریه !!…)
پلیس متاثر!!)…: گریه نکنید !
ما ماشینتون رو براتون پیدا می کنیم !!!

برای تقویت حافظه چه بخوریم؟

2 اردیبهشت 1393

smart

همیشه موقع انتخاب چیزی برای خوردن انگار دستپاچه هستیم، مخصوصا وقتی نیاز داریم تمرکز بیشتری داشته باشیم. وقتی بیشتر فکر می کنیم، این سوال برایمان پیش می آید که ای کاش می شد می توانستیم حافظه مان را تقویت کنیم و کاش می شد روش راحتی برای آن وجود داشت. به نظر شما روشی راحت تر و دلچسب تر از خوردن وجود دارد. با خواندنی ها همراه باشید تا به شما بگوید برای تقویت حافظه چه بخوریم؟

۱- اسفناج :

اسفناج به دلیل بافت های گیاهی که دارد از بسیاری از بیماری ها در خانم های پیشگیری می کند.تحقیقات نشان می دهد خانم هایی که از اسفناج و سبزی های سبز دیگری استفاده می کنند،پیر شدن سلول هایشان را به تاخیر می اندازند.اسفناج به دلیل آنزیم هایی که در برگ های آن وجود دارد،سیناپس بین سلول های را تسهیل می بخشد.و هوش را تقویت می کند.اسفناج دارای ماده ی دارویی به نام فولیک اسید است که در جهت تقویت حافظه موثر می باشد.و هم چنین برای افرادی که دارای عارضه ی قلبی هستند نیز بسیار مفید می باشد. اسفناج حاوی مواد آنتی اکسیدان نیز می باشد.

۲- قهوه :

قهوه دارای موادی مانند: آنتی اکسیدانها،آمینو اسید،ویتامین و مینرال است.بخصوص اگر دانه های قهوه را دم کنید و بخورید در جهت تقویت حافظه بسیار مفید می باشد.قهوه به دلیل کافئینی که دارد در جهت تقویت حافظه مفید است.قهوه ی هم چنین بر ضد آلزایمر میباشد و با مصرف مداوم قهوه دچار آلزایمر نخواهید شد .

۳- غلات:

غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی، عدس سبزیجات دارای روغن بسیار مفیدی هستند که در جهت تقویت حافظه لازم می باشد .

۴- میوه و سبزیجات :

میوه و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی هستند. میوه و سبزیجات بسیار برای تقویت حافظه مفیدند.

۵- تخم مرغ :

تخم مرغ ماده ی بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشد بخصوص این که مادران باردار به هنگام بارداری و در هنگامی که جنینی را در رحم دارند،تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است .

۶- ماست :

آیا می دانید یک پیاله ماست دارای امگا ۳ و دی اچ ای می باشد.امگا ۳ و دی اچ ای مواد بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشند .اگر فرزندتان در زمان رشدش هر روز ماست مصرف کند،تاثیر بسیاری را بر روی رشد او می گذارد .

۷- انبه :

این میوه ماده ی دیگری است که در تقویت حافظه بسیار مفید می باشد.با این که میوه چرب است و دارای بافتهای چربی می باشد اما باعث می شود که گردش خون تسریع یابد.هنگامی که گردش خون سریعتر شود باعث می شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است .

۸- سیب زمینی :

محققان استرالیایی به تازگی دریافته اند که موادی مانند کربوهیدرات های،که به وفور در سیب زمنی یافت می شوند باعث تقویت حافظه می شوند .

۹- ماهی :

ماهی نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که باعث تقویت و رشد سریع تر سلول های مغز می شود . در نتیجه باعث تقویت حافظه می شود .ماهی برای عارضه ی قلبی نیز مفید است .

۱۰- شکلات :

شکلات نیز یکی دیگر از موادی است که باعث تقویت حافظه می شود،البته بهتر است شکلات هایی را مصرف کنید که یا تلخ هستند و یا شکلات هایی را که حاوی شیر باشند.

***********************************************************************************************************************************

آیا برای کودکان عینک آفتابی بگذاریم؟

3 اردیبهشت 1393

آیا برای کودکان عینک آفتابی بگذاریم؟

پژوهشگران معتقدند ۳ والد از هر ۴ والد، به اینکه کودکانشان بدون استفاده از محافظ مناسب در معرض نورخورشید قرار بگیرند، دقت نمی کنند در حالی که این کار می تواند سلامت بینایی فرزندشان را تهدید کند. حدود یک سوم والدین در انگلیس برای کودکان خود عینک آفتابی تهیه نمی کنند و کسانی هم که عینک آفتابی می خرند، بیش از آنکه به کیفیت عینک توجه کنند، به قیمت آن اهمیت می دهند.

به گفته متخصصان، افرادی که رنگ چشمانشان روشن است، بیش از دیگران در معرض آسیب های ناشی از نورخورشید قرار دارند و توصیه می شود کسانی که چشمان آبی رنگ دارند، همیشه عینک آفتابی بزنند.

با دکتر فرامرز انوری، جراح و متخصص بیماری های چشم، فوق تخصص چشم پزشکی اطفال و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد اهمیت استفاده از عینک آفتابی در کودکان گفت وگو کرده ایم.

استفاده از عینک آفتابی تا چه حد برای کودکان اهمیت دارد؟

توان مقابله چشم با اشعه ماورای بنفش در کودکان بیشتر از بزرگسالان است بنابراین اگر کودکان از عینک آفتابی استفاده کنند، خوب است اما الزامی نیست ولی برای بزرگسالان عینک آفتابی ضروری است زیرا چشم بزرگسالان به اشعه ماورای بنفش خورشید حساس است و عینک استاندارد از بروز بیماری های مختلف چشمی جلوگیری می کند. علاوه بر این، کودکان در سنین پایین و حدود 3 یا 4 سالگی علاقه ای به عینک زدن ندارند بنابراین ممکن است عینک را بردارند و کناری بیندازند. می توان به جای عینک آفتابی، کلاه لبه دار پهن سر آنها گذاشت. معمولا بعد از اینکه کودک به حدود سن5 یا 6 سالگی رسید، خودش علاقه مند می شود عینک آفتابی بزند. به خصوص اگر والدینش هم از آن استفاده کنند. در آن صورت می توان عینک مناسبی برایشان تهیه کرد.

علایم خاصی وجود دارد که نشان دهد نورآفتاب چشمان کودک را آزار می دهد؟

نه، مگر اینکه کودک بیماری خاصی داشته باشد. اگر چشم کودکان مانند بزرگسالان به نورآفتاب حساس بود، همه افراد در سنین بسیار پایین به کاتاراکت یا آب مروارید ناشی از برخورد اشعه ماورای بنفش به چشم مبتلا می شدند. ساختمان چشم کودکان طوری طراحی شده است که تا حد زیادی از اشعه ماورای بنفش مصون بماند. البته اگر کودکی غیرارادی یا ارادی، به خورشید به خصوص در حالت خورشیدگرفتگی یا کسوف، نگاه کند شبکیه اش به همان اندازه بزرگسالان آسیب می بیند و دچار مشکل خواهدشد. به همین دلیل به صرف اینکه چشم کودکان به اشعه ماورای بنفش مقاوم تر است، نمی توان اجازه داد در مواقع خورشیدگرفتگی بدون عینک به خورشید نگاه کنند.

بهتر است در کنار دریا هم که میزان اشعه بالاست، از یک عینک آفتابی مناسب که چشم را از ورود اشعه ماورای بنفش محافظت می کند، استفاده کرد. مهم ترین خاصیت عینک هم جاذب اشعه ماورای بنفش و مادون قرمز بودن آن است.

چرا چشم طی زمان توان مقابله با اشعه ماورای بنفش را از دست می دهد؟

در اثر افزایش سن تغییراتی در مردمک و عدسی چشم ایجاد می شود که میزان جذب اشعه ماورای بنفش را افزایش می دهد.

در خرید عینک آفتابی برای کودکان به چه نکته هایی باید توجه کرد؟

مهم ترین نکته این است که عینک آفتابی اشعه ماورای بنفش را به خوبی جذب کند، بنابراین بهتر است عینک را از جایی تهیه کرد که مجهز به دستگاه اشعه «یو وی سنج» باشد. فروشنده باید شیشه عینک را در دستگاه قرار دهد تا درجه جذب اشعه UV مشخص شود. بهترین شیشه برای عینک آفتابی، شیشه ای است که جذب UV ۴۰۰ داشته باشد. حتی اگر میزان جذب UV ۳۸۰ بود، آن را نخرید چون معلوم است آن عینک مشکلی دارد که میزان جذب اشعه اش زیر ۴۰۰ است.

عینک هایی که رنگ شیشه آنها در بالا پررنگ و تیره است و هرچه به سمت پایین شیشه می آییم، از میزان رنگ آن کاسته و روشن تر می شود، مناسب نیستند. این شیشه ها نسبت به شیشه های با رنگ یکنواخت اشعه UV را کمتر جذب می کنند. نکته مهم بعدی، انتخاب رنگ شیشه است؛ شیشه هایی با طیف رنگ قرمز و آبی مناسب نیستند زیرا رنگ های آبی، اشعه ماورای بنفش و رنگ های طیف قرمز، اشعه مادون قرمز را جذب می کنند. بهترین رنگ ها برای شیشه عینک آفتابی، طیف رنگ خاکستری تا قهوه ای هستند.

رنگ شیشه نباید زیاد تیره باشد تا جلوی دید کودک را نگیرد. دقت کنید که قاب عینک تاب نداشته باشد زیرا در این صورت تصاویر را بد وارد چشم می کند. فرقی نمی کند عینکی که می خرید مارک معروفی داشته باشد یا نه و قیمت بالای آن نشانه بهتر بودنش نیست بلکه زیبایی یک عینک به قاب آن بستگی دارد که سلیقه ای است و خوبی جنس شیشه که از درجه جذب UV آن معلوم می شود.

 در انتخاب قاب (فریم) عینک مناسب برای کودکان به چه نکته هایی باید توجه کرد؟

والدین برای تعیین اندازه قاب، باید عینک را روی چشم کودک بگذارند و ببینند به سمت پایین حرکت می کند یا نه. اگر عینک حرکت کند، ممکن است پایین بیاید و روی نوک بینی قرار بگیرد. اگر کودک دایم مجبور باشد عینکش را سرجایش بگذارد، برایش آزاردهنده است. پدال عینک هم یا باید قابل تنظیم باشد یا اندازه مناسبی داشته باشد تا به راحتی روی بینی کودک قراربگیرد. دسته های عینک باید طوری باشند که نه فشار زیادی به پشت گوش وارد کنند که جا بیندازند و نه خیلی شل باشند که عینک از روی صورت بیفتد.

وقتی عینک را روی چشم کودک می گذارید، با دستتان به قاب در جهت های بالا، پایین، جلو و عقب فشار بیاورید و آن را حرکت دهید. در آن صورت خودتان متوجه می شوید که آیا دسته ها روی گوش ها اندازه است و فاصله پل بینی عینک درست تنظیم شده یا نه. اگر هم عینکی تهیه کرده اید که روی صورت شل است و پایین می افتد، می توانید یک کش به دو دسته عینک ببندید تا وقتی کودک عینک را به چشم می گذارد از افتادن آن جلوگیری شود.

**************************************************

علل بروز بیماری MS و راه‌های پیشگیری

3 اردیبهشت 1393

علل بروز بیماری MS و راه‌های پیشگیری

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح علل و عوامل موثر در بروز بیماری ام اس و راه‌های پیشگیری از این بیماری، نسبت به افزایش این بیماری در شهرهای بزرگ به خصوص تهران هشدار داد.

ناهید بلادی مقدم عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پاسخ به پرسشی درباره بیماری ام اس با اشاره به پیشینه بیماری MS اظهار داشت:‌ MS بیماری‌ای است که 150 سال پیش شناخته شد. این اختلال مربوط به سیستم اعصاب مرکزی است و نوعی بیماری التهابی است که ماده سفید مغز و نخاع را درگیر می‌‌کند.

وی افزود:‌ در سال‌های اخیر دیده شده که ماده خاکستری نیز در ابتلا به این اختلال مؤثر است.

دلایل ابتلا به بیماری MS

این نورولوژیست درباره دلایل ابتلا به این اختلال، گفت:

هنوز دلیل محکمی برای ابتلا به این بیماری شناخته نشده است، اما می‌توان به نقش بعضی ویروس‌ها، موقعیت جغرافیایی که افراد در آن زندگی می‌کنند، و سبک و زندگی و کم شدن فعالیت بدنی ارتباط دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد:‌ بیماری MS در شمال اروپا، آمریکای شمالی،‌استرالیا، امریکای جنوبی و برخی نواحی شمال افریقا شایع است و شیوع این بیماری در کشورهای آسیای شرقی مانند چین و ژاپن کمتر از سایر نقاط جهان است.

وی احتمال کمبود ویتامین D را در ابتلا به این اختلال مؤثر دانست و افزود:

برخی شواهد حاکی از کمبود ویتامین D در مبتلایان است. همچنین این اختلال با سبک زندگی افراد شهرنشین ارتباط دارد، چرا که این سبک زندگی موجب کم شدن تحرک می‌شود.

البته تحقیقاتی که در مورد کمبود ویتامین D انجام شده نشان از این دارد که کمبود این ویتامین بیشتر از آن که مربوط به جذب از طریق آفتاب باشد بستگی به تغذیه مناسب دارد. چنانکه در تحقیقات دیگری ثابت شده معمولاً ده دقیقه تا یک ساعت آفتاب گرفتن کافی است. نور خورشید به میزان اضافی می تواند باعث سرطان پوست شود. زمانی که آفتاب شدید است بدن برای تولید ویتامین D فقط چند دقیقه لازم دارد.

این نورولوژیست مطالعه درباره استرس و ابتلا به MS را مشکل عنوان کرد و اظهار داشت: مطالعات در این زمینه مشکل است، زیرا استرس برای افراد مختلف متفاوت است. MS در جوانانی که سال‌های اولیه ازدواج را پشت سر می‌گذارند یا در سال اول ورود به دانشگاه هستند دیده شده است.

وی افزود: همچنین ژنتیک می‌تواند در ابتلا به این اختلال مؤثر باشد، مطالعات نشان می‌دهد در برخی خانواده‌ها MS شایع‌تر از بقیه است. این موضوع نشان می‌دهد که اگر در خانواده‌ای دچار MS باشد، امکان ابتلای سایر افراد نیز وجود دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برخی معتقدند ژنتیک و عوامل محیطی در ابتلا به MS مؤثر است. باید گفت ژن خاص این بیماری در صورتی که در شرایط محیطی خاص قرار گیرد، می‌تواند تظاهر پیدا کند.

درمان بیماری MS

وی در مورد درمان این اختلال اظهار داشت:

درمان‌های موجود بر سیر بیماری تأثیر می‌گذارد و در حال حاضر درمان قطعی برای این اختلال وجود ندارد. داروهایی که تجویز می‌شود، 35 تا 60 درصد می‌تواند مؤثر باشد.

بلادی مقدم افزود: همچنین داروهایی برای درمان‌های علامتی وجود دارد. درمان‌های توانبخشی نیز موجب رفع اشکالات حرکتی و گفتاری مبتلایان می‌شود و از این طریق می‌توان مشکلات عملکرد شناختی مغز در بخش حافظه و تمرکز و دقت را دقت ببخشیم.

این نورولوژیست شیوع بیماری MS را در جهان به 3 دسته بالا، متوسط و پائین تقسیم کرد و افزود: کانادا یکی از کشورهایی است که شیوع MS در آن بالا است، جنوب اروپا و بخش‌هایی از خاورمیانه از نظر شیوع وضعیت متوسط دارند و این اختلال در چین و ژاپن کمتر شایع است.

میزان شیوع این بیماری

وی ادامه داد: متأسفانه شیوع این بیماری در 5 سال اخیر در حال افزایش است و آخرین تحقیقات که 3 سال پیش در اصفهان انجام شد، نشان می‌دهد از هر  100 هزار نفر 100 نفر به این اختلال مبتلا هستند.

وی ادامه داد:‌ همچنین آمارها نشان می‌دهد در تهران از هر 100 هزار نفر 70 نفر به MS مبتلا هستند. در حال حاضر بالاترین شیوع این اختلال در آسیا و اقیانوسیه مربوط به شهر اصفهان است.

خود مراقبتی در مقابل MS

این نورورلوژیست اظهار داشت:‌ خود مراقبتی در همه بیماری‌ ها با روش صحیح زندگی امکانپذیر است، متأسفانه زندگی آپارتمان‌نشینی موجب کاهش فعالیت‌های فیزیکی و محرومیت از آفتاب شده است چنانچه آفتاب از پشت شیشه بتابد، برای تأمین ویتامین D ارزشی ندارد، زیرا 90 درصد این ویتامین از طریق آفتاب جذب می‌شود. کمبود ویتامین D مسئله مهمی در جلوگیری از این اختلال است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از غذاهای خانگی، ورزش و در معرض نور آفتاب بودن یا تأمین ویتامین D از طریق دارو در کاهش ابتلا به این اختلال مؤثر است و توصیه می‌شود مردم از میوه‌ها و سبزیجات تازه و لبنیات کم‌چرب استفاده کرده و چربی‌های کمتر اشباع شده را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

*****************************************************************************************************************************************

پایان نوکیا آغاز مایکروسافت موبایل + پیشنهاد

2 اردیبهشت 1393

Nokia

بالاخره پس از ماه ها به نظر می آید که خرید بخش دیوایس ها و خدمات نوکیا توسط مایکروسافت در حال نهایی شدن است و طبق اعلام فنلاندی ها این اتفاق در ۲۵ اوریل، ۵ اردیبهشت به وقوع خواهد پیوست. بر اساس اخبار رسیده، پس از نهایی شدن فروش دیگر نام نوکیا در لیست تولید کنندگان موبایل نبوده و با حذف آن جایگزین اش Microsoft Mobile خواهد شد.

پایان نوکیا و آغاز مایکروسافت موبایل در حال شکل گیری است.

نوکیا پس از حدود بیست سال حضور قدرتمند در صدر جدول تولید کنندگان موبایل، برای جلوگیری از شکست کامل مالی ناچار شد تا به عنوان زیرمجموعه ای از مایکروسافت به راه خود ادامه دهد. در طول سال های گذشته پشتیبانی نوکیا از این کمپانی و اصرار بر تولید ویندوزفون به نوعی دلیل اصلی بقا و پیشرفت سیستم عامل مایکروسافت در اسمارت فونها بود و حال هر دو کمپانی در قالب واحدی قرار گرفته اند. هنوز مشخص نیست که محصولات آتی نوکیا که طرح های آنها آماده تولید بوده و یا مراحل اولیه را می گذرانند با چه نام و برندی وارد بازار خواهند شد.

اما پیشنهاد می کنیم فعلا قصد خرید موبایل های نوکیا را فراموش کنید، چون مایکروسافت سابقه ی خوبی در این زمینه ندارد و ممکن است به صورت کلی نوکیا را از دور خارج کند، آن وقت شما می مانید و یک موبایل که دیگر برند اش وجود خارجی ندارد.

****************************************************************************************************

5 اشتباهی که مانع لاغری می شوند

3 اردیبهشت 1393

man-weight-loss

کاهش وزن برای افرادی که اضافه وزن دارند یک نیاز اساسی و ضروری برای سلامتی به حساب می‌آید، بنابراین برای کاهش وزن حتما باید نکاتی را رعایت کنید. برای همین بهتر است 5 اشتباهی که مانع لاغری می شوند را بشناسیم:

رژیم های خیلی کم چرب و کم شکر یا بدون چربی و شکر:

زمانی که رژیم غذایی شما بسیار کم چرب و کم شکر یا کاملا بدون چربی و بدون شکر باشد بدن شما برای بدست آوردن انرژی تمایل بیشتری به خوردن پیدا می کند و ریزه خواری ها باعث افزایش وزن شما می شود بنابراین شما باید در رژیم خود حتما مقداری چربی مفید و قند های طبیعی مثل قند میوه استفاده نمایید.

مصرف زیاد قهوه و کافئین:

مصرف کافئین در بدن باعث ترشح هورمون های انسولین و آدرنالین در بدن می شود و این هورمون ها به سرعت در بدن باعث ایجاد اضطراب و گرسنگی و در نتیجه افزایش وزن خواهند شد. بنابراین فکر نکنید چون قهوه کالری خیلی کمی دارد باعث افزایش وزن نمی شود بلکه سعی کنید آن را با نوشیدنی های گیاهی مفید جایگزین کنید.

خواب خیلی کم:

اخیرا دانشمندان مطالعاتی روی افراد ی که ۵ ساعت در شبانه روز می خوابند انجام داده اند و دریافته اند که این افراد زمانی که رزیم می گیرند برای کاهش وزن ، کمتر چربی بدن خود را از دست می دهند نسبت به افرادی که ۸ ساعت کامل در شبانه روز می خوابند ، بنابراین باید سعی کنید که در هر شبانه روز حتما ۸ ساعت بخوابید.

تمرین های ورزشی آهسته اما سنگین:

اگر تمرین های ورزشی شما سنگین و آهسته باشد بجای کاهش وزن باعث می شود که توانایی ذخیره ی چربی در بدن را بالا ببرد بنابراین حتما باید ورزش خود را ابتدا با نرمش سپس با تمرینهای سریع اما سبک آغاز نمایید.

محاسبه ی کالری ها:

رژیم هایی که برپایه و اساس محاسبه ی کالری باشد خیلی درست نیستند زیرا بسیاری از مواد غذایی که مصرف می کنیم مقدار کالری آن ها درج نشده است یا اینکه درست و دقیق درج نشده است بنابراین بهتر است رژیم هایی بگیرید که پزشک ها یا متخصصان تغذیه تایید می کنند.

*************************************

پر فروش ترین عرقیات گیاهی + خواص

امروز

araghiat

خواص و کاربردهای پر فروش ترین عرقیات گیاهی +خواص و راه و رسم مصرف کردن آنها چیزی است که همه ما در زندگی علاقمند دانستن شان هستیم. اگر شما هم به معجزه داروها و عرقیات گیاهی اعتقاد دارید این مطلب را در خواندنی ها دنبال کنید.

- عرق برگ چنار

این عرق مثل یک تب‌بر طبیعی عمل می‌کند و دارویی موثر برای درمان آسم و تنگی‌نفس به‌شمار می‌آید. اگر هم قرار است در یک جلسه مهم حاضر شوید، بهتر است کمی از این عرق را میل کنید تا صدای‌تان باز شود، چراکه عرق برگ چنار علاوه بر تنگی‌نفس، گرفتگی حنجره را هم برطرف می‌کند.

از این راه بروید: قرار نیست همیشه عرق برگ چنار را به صورت خوراکی مصرف کنید. عرق برگ چنار را می‌توانید به‌عنوان یک محلول جلادهنده پوست هم استفاده کنید. برای براق شدن پوست کافی است یک پنبه را به این عرق آغشته کنید و با کمکش صاحب پوستی درخشان و شفاف شوید.

یک راه دیگر: از برگ تازه چنار هم می‌توانید ضمادی درست کنید و از آن برای آرام کردن درد زانو کمک بگیرید.

- عرق شاه تره

اگر گرمای هوا و رژیم غذایی نامناسب در این روزها طبع شما را تحت‌تاثیر خود قرار داده و جوش‌های درمان شده را به صورت‌تان باز گردانده یا موجب بروز جوش‌های جدید روی صورت‌تان شده، از عرق شاه‌تره کمک بگیرید. این عصاره نه تنها به تسریع روند درمان پوست‌های پر از جوش کمک می‌کند، بلکه آرامش را به شما برمی‌گرداند و تپش شدید و آزاردهنده قلب‌تان را کم می‌کند. تاثیر شا‌ه‌تره در آرامش آنقدر زیاد است که می‌تواند بی‌اشتهایی مفرط که یکی از منشاهای آن ناآرامی روانی است را هم درمان کند و با ایجاد تعادل در ترشح آنزیم‌های گوارشی، اشتهای رو به کاهش شما را به وضعیت طبیعی برمی‌گرداند.

از این راه بروید: از نظر متخصصان طب سنتی، مخلوط کردن همه عرق‌ها با هم مجاز نیست. اما شما می‌توانید برخی از آنها مانندعرق کاسنی و شاه‌تره را با هم مخلوط کنید. تهیه شربتی که نصف لیوان آن را این دو عرق و نیمی از آن را آب پر کرده، هم می‌تواند حال‌تان را در گرمای این روزها جا بیاورد و هم خواص گفته شده را به بدن‌تان برساند.

یک راه دیگر: اگر میلی به خوردن عرقیات ندارید و می‌خواهید از آفت‌های آزار دهنده دهانی خلاص شوید، توصیه می‌کنیم جوشانده شاه‌تره را غرغره کنید. با این کار می‌توانید زخم‌های دهانی و التهاب زبان‌تان را از بین ببرید. گذشته از این، اگر جوشانده شاه‌تره را به محل تبخال بمالید، سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند.

- عرق کاسنی

گرم مزاج‌ها در بهار و تابستان، مدام از حرارت و التهاب پوست شکایت می‌کنند. اما عرق کاسنی، به‌خاطر طبع سردی که دارد می‌تواند آتش درون این افراد را کمتر کند و احساس گر گرفتگی‌شان را از بین ببرد. گذشته از این، رنگ زرد، اگزما، عفونت پوستی و خارش مداوم پوست، گاهی به دلیل مشکلات کبدی ایجاد می‌شود. افرادی که کبدشان خوب کار نمی‌کند، می‌توانند با خوردن این عرق فعالیت کبدشان را بهبود بخشند، بدن‌شان را پاک‌سازی و سموم انباشته را دفع کنند.

از این راه بروید: برای آنکه خواص کاسنی در بدن‌تان کارگر شود، باید قبل از هر وعده غذایی یک استکان از آن را مصرف کنید. اگر این عرق که طرفداران زیادی دارد با ذائقه شما سازگار نیست، می‌توانید آن را با یک استکان آب مخلوط کنید و آرام آرام سر بکشید.

یک راه دیگر: اگر طرفدار خوردن کاهو با سکنجبین هستید، این بار سراغ ترکیب تازه‌ای بروید. شما می‌توانید شربت سکنجبین‌تان را با عصاره یا عرق کاسنی مخلوط و میل کنید. از نظر متخصصان طب سنتی، ترکیب کاسنی و سکنجبین چه به صورت شربت میل شود و چه همراه با کاهو مصرف شود، برای از بین بردن گرگرفتگی ناشی از گرما مفید است. از طرف دیگر اگر تب کرده‌اید و تب‌تان طولانی شده، می‌توانید با مصرف ترکیب سکنجبین و کاسنی حرارت بدنتان را پایین بیاورید.

- عرق آویشن

ترش کردن بعد از خوردن غذا و ماندن غذا در معده همراه با احساس نفخ یکی از مشکلات شایع معده است. اگر شما هم به خاطر این مشکلات بعد از خوردن غذا احساس ناخوشایندی پیدا می‌کنید و گاهی ناچار به قی کردن غذای خورده شده می‌شوید، بهتر است عرق آویشن را امتحان کنید.

از این راه بروید: عرق آویشن را بهتر است قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید تا با خوردن غذا به مشکلات گفته شده دچار نشوید. اگر یک فنجان از این عرق را در چنین زمانی مصرف کنید، بزاق دهان‌تان هم کاهش می‌یابد و احساس سنگینی معده‌تان به مرور کمتر می‌شود.

یک راه دیگر: خوردن عرق آویشن تنها راه بهره‌مند شدن از خواص آن نیست. اگر اهل نوشیدن دمنوش‌های گرم هستید، می‌توانید یک قاشق مرباخوری آویشن خشک شده را در دو لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیرمستقیم قرار دهید. این دمنوش را می‌توانید با عسل یا نبات شیرین میل کنید.

- عرق پونه

گرگرفتگی و تهوع ناشی از عادت ماهانه را با کمک پونه می‌توانید درمان کنید، اما این تنها خاصیتی نیست که گیاه پونه به بدن شما می‌رساند. پونه توانایی از بین بردن جوش و خشکی پوست را هم دارد و می‌تواند التهابات پوستی و زخم را نیز التیام دهد. عرق دو آتشه و غلیظ پونه در رفع شب ادراری هم موثر است و سوزش و خارش و خراش و احساس زخم در سینه و سرفه را برطرف می‌کند.

از این راه بروید: اگر درد سینه و سرفه‌های مکرر آزارتان می‌دهد، بهتر است قبل از هر وعده غذایی یک فنجان عرق پونه بنوشید. دم‌کرده پونه تقویت‌کننده خوبی برای معده به شمار می‌آید، پس اگر پس از صرف غذا در معده احساس سنگینی یا به اصطلاح ترش کردید، می‌توانید مثل آویشن آن را روی حرارت غیرمستقیم دم و مصرف کنید.

یک راه دیگر: استشمام رایحه پونه یکی از روش‌های موثر برای افزایش سطح انرژی بدن است. از نظر محققان با بو کردن این گیاه احساس نشاط‌ بیشتری خواهید کرد.

- عرق گل ختمی

پوست ملتهب‌تان را می‌توانید با این عرق آرام کنید. اگر هم دچار زخم و سوختگی شده‌اید، کمپرسی از این عرق می‌تواند احساس درد و سوزش را در پوست شما کمتر کند. اما این عرق تنها مرحم پوست‌های آسیب دیده نیست، بلکه می‌تواند به داد دستگاه گوارش شما هم برسد و گذشته از کم کردن معده و روده، دل‌پیچه را هم تسکین دهد.

از این راه بروید: شاید در این آفتاب داغ، بیشتر از هرچیز به مرحمی برای آفتاب سوختگی نیاز داشته باشید. اگر هر روز چند ساعت را در آفتاب می‌گذرانید، می‌توانید مقداری عرق گل ختمی را روی پارچه‌ای تمیز بریزید و روی بسته آن تاریخ بزنید، آن را در فریزر نگهداری کنید و در مواقع لازم پارچه یخ زده را روی محل آفتاب سوختگی یا پوست ملتهب قرار دهید.

یک راه دیگر: به جای عرق ختمی می‌توانید از خود این گل هم استفاده کنید. گل‌های بنفش را از عطاری تهیه کنید و هر روز کمی از برگ‌های‌شان را در لیوانی از آب سرد بریزید. ختمی خیلی زود رنگ و خواصش را به آب می‌دهد و بعد از یک ساعت می‌توانید تفاله گل‌ها را دور بریزید و از این آب بنفش شربتی شیرین و خوش‌عطر بسازید.

**********************************************************************************************

با فتوشاپ هر چیزی را می توانید خلق کنید

3 اردیبهشت 1393

جان ویلهلم، عکاس سوئیسی که مدی

amir4444 بازدید : 62 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

 

عجیب ترین کتاب دنیا

31 فروردین 1393

codex

تا حالا کتابی رو تصور کردید که از اول تا آخر آن رمزآلود و رازآمیز باشه. با یه الفبای ناشناخته و تصاویر پر رمز و راز. Codex Seraphinianus یا دست نوشته های سرافینیانوس یه کتاب عجیب هست که البته اولین نمونه تو سبک دیوانه کننده ی خودش نیست. اما حالا این کتاب به عنوان عجیب ترین کتاب دنیا انتخاب شده.

فرق اساسی این کتاب با بقیه کتاب ها در این سطح این است که این یکی تو دهه ی هشتاد میلادی نوشته شده و نویسنده اش همچنان زنده و کاملا صحیح و سالم هست. یه آقای ایتالیایی به اسم لوییجی سرافینی . با این که ایشون در کمال پر رویی ادعا می کردن که این حجم وسیع کتاب با اون همه اشکال عجیب و غریب، اساسا بی معناست، ولی هنوز هم یه عده ی زیادی به این کلمات مشکوک بوده و هستند و خواهند بود. حرف های زیادی در مورد این کتاب گفته میشه ولی در نهایت این فرض منطقی تره که این نوشته ها بصورت رمز گذاری شده نوشته شدن. چون یه گروه کشف کردن که همه ی اعداد کتاب بر مبنای ۲۱ ان . یکی دیگه هم بعضی از قوانین گرامریش رو پیدا کرده. و البته یه خانوم هم مدعی شده که قبل از این که این کتاب نوشته بشه تو دنیای اوهام خودش به دنیای تصویر شده تو کتاب رفته. در هر صورت کسی فعلا از معنای کتاب رازگشایی نکرده . خود نویسنده هم (که انتشارات تاکید می کنه یه آدم کاملن حقیقی و نرماله) چیزی از کتاب نگفته. تو وبسایتش هم نکته ی خاصی درباره ی کتاب نیست. اما همچنان این کتاب به فروش می رسه. شما فکر می کنید دیوانگی است، یا به صورت رمزی نوشته شده و یا وسیله ای برای خاص جلوه دادن کتاب و فروشش هست؟

amir4444 بازدید : 41 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آخرین تاکتیک‌ها و ترفند‌های مطالعه یا چگونه بهتر مطالعه کنیم!؟

31 فروردین 1393

آخرین تاکتیک‌ها و ترفند‌های مطالعه یا چگونه بهتر مطالعه کنیم!؟

چگونه شما حجم زیادی مطلب را از جاهای مختلفی مثل کتاب‌ها و نوشته‌ها را وارد بخش قابل‌اعتمادی از ذهن خود می‌کنید؟ برای بسیاری این کاری بس دشوار است! لذا برای آسان‌تر شدن یادگیری مطالب در اینجا باهم چند مرحله را مرور می‌کنیم که اگر شما این مراحل را انجام دهید نه تنها  مطالعه کردن دیگر برای شما دشوار نخواهد بود بلکه  این امر برای شما لذت‌بخش خواهد شد.

۱- مطالب را برای خود جالب و جذاب کنید

یک بحث کاملاً جدی و منطقی انگیزه لازم را به شما نمی‌دهد و شما بعد از مدت کوتاهی دلسرد شده و مطالعه کردن را رها می‌کنید، و تجربه نیز ثابت کرده که انگیزه‌هایی مثل رفتن به دانشگاه خوب و یا ساختن آینده‌ای رویایی نیز انگیزش لازم را برای شخص فراهم نمی‌کند، حال سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه مطالبی  که قرار است بیاموزیم را برای خود جذاب و لذت‌بخش کنیم تا از خواندن و فراگیری آن‌ها خسته نشویم؟ بایستی همیشه به کار خود به هر طریق ممکن عشق بورزیم و زیبایی‌ها و کاربردهای آن را در زندگی خود مشاهده کنیم، مثلاً اگر شیمی و یا فیزیک و یا دروسی از این قبیل می‌خوانید با انجام دادن آزمایشی کاربرد آن مطالب را ببینید و یا اگر دروس نظری مثل ریاضی را می‌خوانید با اثبات کردن فرمول‌ها به یادگیری و جذاب کردن مطالب به خود کمک کنید و یا وقتی که به تفریح می‌روید به گوشه و کنار توجه کنید و به دنبال کاربرد مطالب خوانده‌شده بگردید.

۲- زمان خود را مدیریت کنید

برای خود برنامه هفتگی داشته باشید و ساعات مطالعه برای هر روز را با توجه به نوع درس و میزان دیگر فعالیت‌های خود تنظیم کنید،داشتن برنامه از قبل تنظیم‌شده به شما در این راستا بسیار کمک می‌کند و شما را تا حد زیادی از سردرگمی خارج می‌کند و به شما هدف می‌دهد.

۳- در بازه‌های ۲۰ تا ۵۰ دقیقه‌ای مطالعه کنید

محققان ثابت کرده‌اند که ذهن انسان برای ساختن یک خاطره بلندمدت به زمان نیاز دارد و مطالعه بدون توقف و طولانی مدت به تشکیل این خاطره از آموخته‌های شما کمک نمی‌کند و صرفاً باعث می‌شود شما حجم زیادی از مطالب طبقه‌بندی نشده را وارد ذهن خود کنید و در کوتاه مدت نیز آن‌ها را فراموش کنید لذا برای کمک به طبقه‌بندی مطالب در ذهن خود بایستی هر ۲۰ تا ۵۰ دقیقه به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به خود و ذهن خود استراحت دهید و سعی کنید ذهن خود را آرامش دهید، شما می‌توانید این کار را با انجام نرمش و حرکات کششی بین استراحت خود انجام دهید و یا به امور دیگری غیر از مطالعه بپردازید البته نباید خود را در وقت استراحت خود از نظر فیزیکی خسته کنید بلکه باید اندکی سرعت جریان خون را در بدن خود بالا ببرید، البته نبایستی فراموش کنید که خواب کافی نیز در یادگیری مطالب بسیار موثر و مفید است و در نظر داشته باشید که اگر بجای ۷-۹ ساعت ۴-۵ ساعت در شبانه‌روز بخوابید بایستی وقت بیشتری را برای یادگیری حجم ثابتی از مطالب بگذارید.

۴- یک جای مناسب برای مطالعه اختصاص دهید

مکان مطالعه بایستی آرام و ساکت باشد و جو مطالعه را به شخص انتقال دهد از این رو همیشه بایستی آرام‌ترین نقطه ممکن را برای مطالعه انتخاب کنید البته بعضی با صدای موسیقی و تلویزیون می‌توانند مطالعه کنند، افرادی که عادت به شنیدن صدای موسیقی هنگام مطالعه دارند بایستی در حد امکان از موسیقی‌های بی‌کلام استفاده کنند و برای افرادی که عادت به استفاده از تلویزیون در هنگام مطالعه دارند بایستی گفت که این ایده جالبی نیست زیرا تلویزیون ریتم یکسانی ندارد و از طرفی ممکن است مطلبی را پخش کند که تمام حواس شما را به خود جلب نماید لذا ترک این عادت به نفع شما تمام خواهد شد.

۵- ذهن خود را پاک‌ کنید

اگر قبل از شروع مطالعه یا هنگام مطالعه متوجه شدید که پرش ذهن دارید و نمی‌توانید تمرکز کنید بایستی چند دقیقه مطالعه را متوقف کنید و مواردی که ذهن شما را مشغول کرده را در گوشه‌ای یادداشت کنید و بعد از آن به خود بگویید که بعداً به آن‌ها رسیدگی می‌کنید، روش دیگر برای برگرداندن ذهن خود به فرایند یادگیری استفاده از کلیدواژه است،بدین صورت که برای هر زمینه‌ای که در حال مطالعه آن هستید کلیدواژه‌ای تعریف کنید که مربوط باشد و بعد از آن هنگامی که دچار حواس‌پرتی شدید مرتب کلیدواژه را پیش خود تکرار کنید  تا زمانی که دوباره به موضوع اصلی برگردید، برای مثال هنگامی که در حال مطالعه در زمینه گیتار هستید و ناگهان ذهن شما به جای نامربوط متوجه می‌شود بایستی سریعاً بگویید گیتار ، گیتار ، گیتار ، … تا زمانی که ذهن شما دوباره به موضوع اصلی که در زمینه گیتار است برگردد.

۶- در هنگام مطالعه هوشمندانه تغذیه کنید

افراد هنگام مطالعه به دلیل مصرف کردن انرژی دچار گرسنگی می‌شوند لذا برای جبران این کمبود انرژی افراد بایستی مواد غذایی مصرف کنند که دراین‌باره نکاتی را بایستی رعایت کنند مثلاً نبایستی بگذارید تا گرسنه شوید و بعد به دنبال تهیه مواد غذایی برایید بلکه بایستی از قبل مواد غذایی برای خود مهیا کرده باشید تا وقت شما برای تهیه غذا هدر نرود و نکته دیگر که بایستی مورد توجه قرار گیرد این است که نباید غذاهایی مصرف شود که حجم زیادی از کالری را وارد بدن کند زیرا حجم زیاد کالری باعث می‌شود که جریان خون بیشتر اطراف معده برود و در نتیجه انسان دچار کسالت و بی‌حالی می‌شود که نتیجه آن کم شدن تمرکز است.

۷- نوشته‌های خود را دوباره در خانه پاکنویس کنید

بسیاری از اوقات مشاهده می‌شود که افراد وقتی سر کلاس هستند بیش از حد لازم به نظافت و مرتب بودن جزوه خود توجه می‌کنند به نحوی که از اصل موضوع غافل می‌شوند بنابراین توصیه می‌شود که سر کلاس درس جزوات و یادداشت‌های خود را بیشتر به صورت چرک‌نویس بنویسیم و بعداً آن‌ها را در خانه پاکنویس کنیم زیرا بدین نحو هم به مرور مجدد مطالب کمک کرده‌ایم و هم توجه خود را سر کلاس از دست نمی‌دهیم و بیشتر بر روی مطالب تمرکز می‌کنیم.

۸- چکیده و اصل مطلب را ابتدا یاد بگیرید

برای یادگیری مطالب جدید هر چه که جلوی چشم شما آمد را حفظ نکنید و یا از اول شروع به خواندن و حفظ کردن مطالب نکنید زیرا هم با این کار باعث ورود حجم زیادی از مطالب به ذهن خود به صورت ناگهانی می‌شوید وهم از طرف دیگر یادگیری تدریجی بسیار کارساز و پایدارتر است، در ضمن بایستی یادآوری شود که ارتباط دادن مطالب به هم به یادگیری بسیار کمک می‌کند، برای مثال هنگامی که شما می‌خواهید مطالب یک فصل جدید از کتاب خود را بخوانید ابتدا بایستی چند دقیقه وقت بگذارید و مقدمه فصل را بخوانید و سپس سرفصل‌ها را مطالعه کنید و بعد از آن خلاصه فصل را بخوانید و اگر هم توانستید چند خطی را از هر بخش مطالعه کنید ، بدین گونه شما یک ایده کلی از فصل جدید خواهید داشت که در آینده بسیار برای شما مفید واقع خواهد شد، از دیگر روش‌ها برای یادگیری اصل مطلب مورد نظر استفاده از هایلایتر است زیرا با کمک آن می‌توان مطالب کلیدی را که به یادآوری مطالب اصلی کمک می‌کند را برجسته کرده و هر گاه که می‌خواهیم مطالب را مرور کنیم کافی است که فقط کلمات هایلایت شده را مرور کنیم  البته شاید با این کار خود ارزش مادی کتاب خود را به صورت زیادی کاهش دهید ولی در حقیقت با این کار به سرعت بخشیدن به مرور کردن مطالب کمک زیادی می‌کنید ، در ضمن نبایستی فراموش کنیم که مرور در امر یادگیری نقشی حیاتی را بازی می‌کند و باید به صورت دوره‌ای مطالب آموخته‌شده را مرور کرد تا از ذهن شما پاک نشود  ، و خلاصه‌برداری نیز کمک زیادی به یادگیری مطالب می‌کند ولی گاها مشاهده می‌شود که عده‌ای در این زمینه مشکل‌دارند که پیشنهاد ما به آن‌ها این است که مطالب مورد نظر را به دیگران بیاموزند زیرا با این کار هم مطالب برای آن‌ها مرور می‌شود و هم اشکالات احتمالی با سؤال کردن افراد برطرف می‌شود و فرایند یادگیری بهتر می‌گردد.

۹- از فلش کارت استفاده کنید

بسیاری از افراد در به خاطر سپاری مطالب با مشکل روبرو هستند که بهترین روش برای حفظ کردن مطالب استفاده از فلش کارت است بدین گونه که افراد می‌توانند با کمک یک تکیه کاغذ و یا نرم‌افزارهای مربوطه این کار را انجام دهند بدین گونه که بایستی سؤال را یک طرف کاغذ نوشته و جواب را بر طرف دیگر آن بنویسند و هرگاه که موعد مرور مطالب شد با خواندن سؤال جواب آن را بدهند و تا جای ممکن هم بایستی سعی کنند که جواب را نگاه نکنند تا از این طریق ذهن خود را به فعالیت وادارند.

۱۰- مطالب را به هم گره بزنید

بهترین روش برای یادگیری بلندمدت مطالب گره زدن و مربوط کردن مطالب جدید با مطالب قبلی است.  زیرا با این کار هم به یادگیری سریع‌تر مطالب کمک کرده‌ایم و هم دیرتر مطالب را فراموش می‌کنیم، برای مثال شما می‌توانید مطالب مربوط به یک درس سخت را به متن آهنگ مورد علاقه‌تان نسبت دهید و یا آن مطلب را به صورت شعر بخوانید و حفظ کنید زیرا این کار به ذهن شما کمک می‌کند تا مطلب کسل‌کننده را برایتان جذاب و دل‌چسب کند،  و یا شما می‌توانید از کلمات رمز استفاده کنید مثلاً می‌توانید اول حروف اول هر کلمه را جدا کرده بعد آن‌ها را به هم بچسبانید که نتیجه آن ساختن کلمه‌ای می‌شود که در صورت رمزگشایی به شما در یادآوری مطلب مورد نظر بسیار کمک می‌کند، و یا از قدرت خیال خود برای به خاطر سپاری مطالب کمک بگیرید، مثلاً مطلب مورد نظر را در قالب یک فیلم متجسم شوید و آن فیلم را با جزئیات زیاد برای خود پخش کنید در نتیجه مطلب بهتر در ذهن شما ثبت خواهد شد، شما می‌توانید با خلاصه کردن مطالب آموخته‌شده و همراه داشتن آن در همه جا به مرور مکرر آن مطالب بپردازید که نتیجه آن  به خاطر سپردن آن مطالب در حافظه بلندمدت است.

۱۱- از مطالعه گروهی کمک بگیرید

شما می‌توانید برای تثبیت مطالب خود این مطالب را به دوستان خود درس دهید و آن‌ها نیز متعاقباً مشکلات شما را برطرف کنند که با این کار هم می‌توانید از دانش دوستان خود استفاده کنید و هم خستگی مطالعه تنهایی را از بین ببرید.

۱۲- تا جای امکان از شبکه‌های اجتماعی دوری بجویید!

بسیار دیده‌شده که افراد هنگام مطالعه حواسشان به شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و یوتیوب جذب شده و از کار اصلی خود غافل شده‌اند که توصیه می‌شود که یا هنگام مطالعه اینترنت خود را قطع کنید و یا با برنامه‌ریزی برای بررسی کردن حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی در زمانی غیر از ساعات مطالعه، عوامل پرش ذهن خود را به حداقل برسانید و به افزایش تمرکز خود کمک شایانی کنید.

amir4444 بازدید : 33 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

گوشی هوشمند گوگل

31 فروردین 1393

Ara

وقتی گوگل گوشی مفهومی جدیدش را معرفی کرد، کمتر کسی فکر می کرد این طرح به واقعیت تبدیل شود، اما پس از آن کنفرانسی در مورد آن برگزار کرد، تا همگان مطمئن شوند که جهت حرکت گوگل در آینده است. گوشی هوشمند گوگل با نام پروژه ARA همانند عینک گوگل نیازها و محصولات آینده بازار را هدف گرفته است، محصولاتی که با فضای تبلیغاتی وسیع گوگل خیلی از شرکت ها را مجبور خواهد کرد به سمت و سوی آن حرکت کنند.

Ara2

هدف اصلی گوگل و تیم ARA ساخت دستگاهی است که تهیه گوشی‌ های هوشمند را برای میلیون‌‌ها انسانی که توانایی خرید گوشی‌هایی مانند آی‌فون و گلکسی S5 را ندارند آسان‌تر می‌سازد. موانع زیادی برای موفقیت این پروژه وجود دارد ولی تیم ARA با یک برنامه زمانی فشرده سخت در تلاش هستند تا پروژه Ara را به محصولی قابل خرید توسط مردم عادی تبدیل نمایند و طبق این زمان‌بندی فقط یک سال تا اتمام پروژه باقی مانده است.

Ara3

در این سری محصولات هدف آن است که هر کس با توجه به نیازهایش بتواند یک گوشی هوشمند را خریداری کرده و مرتبا آن را ارتقا دهد. قطعات و قسمت های مختلف قابلیت جدا شدن از یکدیگر را داشته و قابلیت  ارتقا دارند. این پروژه در صورت موفقیت آمیز بودن می تواند به عنوان یک حرکت عظیم نیازهای افراد بی شماری را برآورده کرده و این حس یاس و ناامیدی که بدنبال توسعه سریع قطعات سخت افزاری وجود دارد را سامان دهد.

Ara4

به نظر می رسد مخصوصا ما ایرانی ها که از سالیان پیش متخصص اسمبل کردن سیستم های سخت افزاری بودیم، ارتباط خوبی با این مدل گوشی ها برقرار کرده و به بزرگترین مصرف کنندگان آنها مبدل شویم.

amir4444 بازدید : 40 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

راه برای مقابله با افراد مانع تراش

31 فروردین 1393

6 راه برای مقابله با افراد مانع‌تراش

شاید یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های موجود در کسب‌وکار این است که مجبورید با افراد بسیاری کارکنید که همیشه با شما هم‌نظر نیستند یا انگیزه‌هایشان با شما مشترک نیست. تنوع عقاید و نظرات می‌تواند بسیار سودمند باشد، اما اغلب اوقات این افراد خواسته یا ناخواسته از سرعت شما می‌کاهند یا راه شما را مسدود می‌کنند. صرف‌نظر از نیت آن‌ها، به طریقی شما باید دغدغه‌های آن‌ها را برطرف کنید تا بتوانید به مسیر خود ادامه دهید.

از آن جایی که هر نو پیشرفت نوآورانه‌ای به احتمال زیاد با مقاومت مواجه می‌شود، شما به یک دسته ابزار و تمهیدات قوی برای برخورد با افرادی نیاز دارید که در مسیرتان به سوی موفقیت مانع‌تراشی می‌کنند. صرف این که آن‌ها باعث می‌شوند احساس درماندگی کنید بدین معنی نیست که آن‌ها حتماً شما را از دستیابی به اهدافتان بازخواهند داشت. این شش توصیه و اندکی اراده محکم به شما کمک خواهد کرد بر هر حریفی چیره شوید.

۱) چرایی مانع‌تراشی را کشف کنید.

شاید برخی افراد بی‌هدف و بی‌جهت مانع‌تراشی کنند، اما اغلب افراد منطقی انگیزه‌ای برای این کار خود دارند. مقداری تحقیق کنید تا به نیات حقیقی این فرد پی ببرید. طبیعت متفاوت فردی شاید هیچ سنخیتی با شما نداشته باشد، اما اگر بتوانید به ریشه مسئله  دست پیدا کنید، ممکن است راهی پیدا کنید تا آن فرد را آرام کنید و به نوعی مصالحه برسید. تا زمانی که دقیقاً کشف نکنید چرا او مخالفت می‌کند، فقط در حال تلف کردن وقت و انرژی باارزش خود هستید.

۲) به زبان فرد حرف بزنید.

در بسیاری از مواقع، مجادله‌های بی‌پایان در واقع فقط ناشی از اشتباهات ساده در ارتباطات است. ممکن است شما در حوزه خاصی دانش و تخصص داشته باشید که طرف مقابلتان نسبت به آن ناآشنا است. همچنین ممکن است او باشد که دانش و تخصص مرتبط را دارد و شما ندارید. در هر صورت، به نفع هر دو طرف است که آن چه را می‌دانند به اشتراک بگذارند و با درکی درست و مشترک با یکدیگر کار کنند. وقتی را صرف این کنید که از دیدگاه شخص نسبت مسئله مورد نظر آگاهی پیدا کنید. به محض این که متوجه شوید طرف مقابلتان چگونه موقعیت را برای خود مفهوم‌سازی می‌کند و از ادبیات و واژگانی که فرد به شکلی شهودی درک می‌کند آگاه شوید، می‌توانید هر نوع اختلالی را که در کانال ارتباطی‌تان وجود دارد از بین ببرید.

۳) چیزی را که می‌خواهد به او بدهید.

یکی از اسرار مذاکرات موفقیت‌آمیز این است که کشف کنید برای طرف مقابل چه چیزی بیش‌ترین ارزش را دارد. باارزش‌ترین و بزرگ‌ترین خواسته از نظر فرد چیست که تمایل دارد میز مذاکره را با برآورده شدن آن ترک کند؟ از چه چیزی حاضر است صرف‌نظر کند؟ به محض این که متوجه شوید فرد چه چیزی می‌خواهد، در صورت امکان، شرایط را به شیوه‌ای تدوین کنید تا بتوانید آن خواسته فرد را برآورده کنید؛ و به خاطر داشته باشید – حتماً این چیز نباید شکلی فیزیکی و مادی داشته باشد. ممکن است یک فرصت، قدردانی در جمع یا پاداش دیگری باشد. ممکن است حتی محافظت در برابر تهدیدی باشد که فرد در افق دید خود آن را احساس می‌کند. اگر قادر نیستید خواسته‌های فرد را به طور کامل برآورده کنید، از او بخواهید گزینه دیگری پیشنهاد دهد و نشان دهید که حاضرید برای هدفی برتر مصالحه کنید.

۴) کاری کنید فرد نسبت به شما وابستگی پیدا کند.

افراد نسبت به افرادی که مورد علاقه و احترامشان هستند بیشتر تلاش می‌کنند با نزاکت رفتار کنند و با آن‌ها همراهی کنند؛ بنابراین، سعی کنید رابطه مثبتی با فرد برقرار کنید. به نیازها و خواسته‌های او حقیقتاً توجه کنید. نشان دهید که دغدغه‌های فرد را درک می‌کنید. به او کمک کنید متوجه شود شما همه چیز را فقط در اهداف نمی‌بینید. به فرد کمک کنید به شکلی هیجان‌انگیز و الهام‌بخش منافع والای موجود در اهداف شما را ببیند.

۵) فرد را دور بزنید.

گاهی اوقات، شما به هیچ طریقی نمی‌توانید برخی افراد را با خود همراه کنید. در چنین حالتی به دنبال راه‌های دیگر به سوی اهدف خود بگردید. در حالت ایده‌آل، شما ترجیح می‌دهید افراد مانع تراش کنار بکشند؛ اما اگر چنین کاری نکردند، از خلاقیت خود بهره بگیرید تا راه‌های دیگری را برای دستیابی به اهداف خود بیابید. نیازی نیست در این فرایند به کسی بی‌احترامی کنید. به خصوص که ممکن است مانع‌تراشان امروز فردا حامیان شما باشند.

۶) دیدگاه و موضع خودتان را هم بازبینی کنید.

فردی که آن سوی میز قرار دارد ممکن است در حال حاضر مایع رنج و گرفتاری شما باشد؛ اما شما هم احتمالاً مایع رنج و گرفتاری او هستید. شاید این شما هستید که از روی احساسات مقاومت یا لجبازی می‌کنید. لحظه‌ای از میدان نبرد کنار بکشید و درباره رفتار خودتان تأمل کنید. شاید راه‌هایی وجود داشته باشد تا به شکلی صادقانه با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید، حسن نیت خود را نشان دهید و تنش ایجادشده را کاهش دهید. حتی می‌توانید از طرف مقابل بخواهید بگوید مشخصاً چه کاری می‌توانید انجام دهید تا موقعیت را درست کنید. ممکن است از سادگی پاسخی که دریافت می‌کنید شگفت‌زده شوید. در نهایت، حداقل، به نقطه‌ای رسیده‌اید می‌توانید منشأ تعارض را به وضوح شناسایی کنید.

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوستان از کدام کیبورد استفاده میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 156
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 106
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 139
  • بازدید ماه : 307
  • بازدید سال : 1,901
  • بازدید کلی : 70,297