loading...
موزیک
امیر حسین شاهرخی بازدید : 49 دوشنبه 30 تیر 1393 نظرات (0)

خلاقانه ترین عکس های سلفی


خیلی قبل‌تر از آنکه واژه «سلفی» ابداع شده و اینقدرفراگیر شود، واژه‌ «سلف پرتره» بین عکاسان رایج بود. سلف پرتره به عکسی گفته می‌شود که عکاس از خودش ثبت کند. در واقع سلف پرتره نوعی سلفی است ( یا بر عکس)!
در این نوع عکس که بخصوص بین عکاسان پرتره رواج فراوانی دارد، عکاس سعی می‌کند با انجام نورپردازی‌ها و صحنه پردازی‌های ویژه و همچنین تاثیراتی که بعدها در عکس وارد می‌کند، وجوهی از شخصیت خود را نمایش دهد. معمولاً عکاسان هنگام گرفتن سلف پرتره، از نهایت خلاقیت خود استفاده می‌کنند تا عکسی ویژه ثبت کنند.
در ادامه، ۲۰ سلف پرتره‌ منتخبی که در فضای مجازی منتشر شده‌اند را باهم می‌بینیم.

قطعاً با دیدن خلاقیتی که این عکاسان به خرج داده‌اند، از سلفی‌های یکنواخت و ساده خود شرمنده خواهید شد.




















 

امیر حسین شاهرخی بازدید : 59 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

خرما برای چه کسانی مناسب نیست؟

خرما برای چه کسانی مناسب نیست؟

به گفته برخی از متخصصان تغذیه، خوردن خرما برای دیابتی‌ها، افراد مبتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌های قلبی و عروقی و تبخال زیاد توصیه نمی‌شود.

احمد ساعدی، متخصص تغذیه می گوید:

خرما یکی از میوه‌هایی است که در رژیم غذایی هر فردی باید قرار بگیرد زیرا قند موجود در آن انرژی رسانی می‌کند. وی افزود: روزانه ۲ عدد خرمای متوسط برای دیابتی‌ها متناسب است و بیشتر از آن توصیه نمی‌شود.

خرما برای دیابتی‌ها، افراد مبتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌های قلبی و عروقی و تبخال زیاد توصیه نمی‌شود.

تبخال ویروسی است و خرما برای افراد مبتلا به عارضه تبخال مناسب نیست زیرا خرما قند خون را بالا می‌برد و ویروس‌های تبخال در رشد خود از قند موجود در خرما استفاده می‌کنند.

مصرف خرما با شیر و ماست توصیه می‌شود و جلوی گرسنگی و تشنگی را می‌گیرد.

استفاده از خرما ۲ تا ۳ عدد می‌تواند به عنوان جانشین میوه باشد همچنین می‌توان برای تهیه کیک و شیرینی از خرما استفاده کرد که ضرر کمتری نسبت به شیرین‌های معمولی خواهد داشت.

امیر حسین شاهرخی بازدید : 65 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

چگونه شب‌ها بهتر بخوابیم؟

Baby

بسیاری از ما شب هنگام بسیار با خود کلنجار می‌رویم تا بتوانیم چشم بر روی هم گذاشته و اندکی استراحت کنیم و به خواب برویم، با خواندنی ها همراه باشید تا ببینیم چگونه شب ها بهتر بخوابیم؟

بهبود وضعیت خواب هر شخص به صورت موثری به سه مورد وابسته است که با کنترل و بهبود آن سه مورد به نتیجه مطلوب خواهیم رسید. آسایش ، محیط ، زمان‌بندی کلیدهای حل مشکل بیخوابی هر شخصی است.

آماده‌سازی

اولین قدم در راه رسیدن به خواب مطلوب آمایش قبل از خواب است به گونه‌ای که ما بایستی تمام عادات لازم قبل خواب خود را به صورت موثر اصلاح کنیم برای مثال:

به صورت منظم ورزش کنید: تحقیقات نشان می‌دهد که انجام ورزش‌های منظم به بهبود وضعیت خواب هر شخص بسیار کمک می‌کند و مشکلات بیخوابی را تا حد موثری برطرف می‌سازد البته بایستی به این موضوع نیز توجه شایانی داشت که نبایستی دقیقاً قبل از خواب ورزش کرد زیرا این امر موجب بیخوابی می‌شود و مشکلات شما را بیشتر خواهد کرد.

یک آلارم ملایم و لطیف برای صبح تنظیم کنید: سعی کنید به جای آلارمهای خشن و با صدای بلند از آلارمهای ملایم و لطیف استفاده کنید مثلاً از موسیقی‌های مورد علاقه‌تان و یا از سیستم آلارمی استفاده کنید که به صورت پله‌ای صدای آن افزایش می‌یابد.

مصرف الکل، کافیین و سیگار را متوقف کنید: مصرف الکل می‌تواند منجر به آرامش شما شود و باعث راحت‌تر خوابیدنیان شود ولی نکته‌ای که جالب است این است که در صورت عدم مصرف الکل بدن به صورت خودکار در برابر خوابیدن مقاومت می‌کند زیرا برای ریلکسیشن نیاز به عامل بیرونی دارد که نتیجه آن بیخوابی خواهد بود پس توصیه می‌شود مصرف الکل را متوقف کنید، کافیین برعکس الکل عمل می‌کند و مصرف آن موجب می‌شود که مغز انسان زمان مورد نیاز برای ریکاوری را متوقف سازد و به ادامه فعالیت روزانه خود به صورت یکپارچه ادامه دهد که این مورد نیز به خودی خود منجر به بیخوابی می‌شود، و البته سیگار نیز به دلیل داشتن نیکوتین باعث ایجاد نوعی اثر موضعی بر روی مغز انسان می‌شود که نتیجه آن بیخوابی خواهد بود.

۲ساعت قبل از خواب از وسایل مانیتوردار استفاده نکنید: محققان ثابت کرده‌اند که استفاده از تبلت و لپ تاب و تلویزیون و دیگر وسایل ساطع کننده نور باعث می‌شود که مغز انسان دچار اشتباه شود و در شب هنگام مثلاً حدود ساعت ۲ بامداد فکر کند که ساعت ۲ بعدازظهر است در نتیجه در صورت خوابیدن نیز انسان دچار خواب عمیق نشود و این قضیه به کیفیت خواب تأثیر بسزایی دارد.

استفاده از تفکر عمیق قبل از خواب!: سعی کنید قبل از خواب به رویاهای خوب خود فکر کنید و با استفاده از قوه خیال خود به آن رویاها پرو بال دهید! و یا اگر نصف شب از خواب پریدید سعی کنید که به ادامه خواب خود فکر کنید تا سریع‌تر به خواب فروروید.

روتین‌های عصر خود را اصلاح کنید: بسیاری از افرادی که دچار بیخوابی هستند بایستی در نظر داشته باشند که ریشه مشکلات آن‌ها ممکن است به عاداتشان در عصر برگردد، مثلاً اگر عادت دارید شب شام سنگین بخورید و یا آب زیاد مصرف کنید همه آن‌ها منجر به این قضیه می‌شود که دچار مشکلات بیخوابی شوید لذا اصلاح عادات غذایی خصوصاً و عادات زندگی عموماً بسیار موثر است.

محیط

دومین قدم برای خواب راحت محیط است که با اصلاح و کنترل آن بسیار در راستای خواب راحت کمک می‌کنید.برای مثال:

از راحتی تخت خواب خود اطمینان حاصل کنید: به راستی که یکی از عوامل مهم محیط زیستی بدون تردید تخت خواب شخص است و بایستی هر فرد برای خود تخت خواب مناسبی را فراهم کند از هیچ هزینه‌ای برای راحتی تخت خواب خود فروگذاری نکنید زیرا هر شخص به صورت میانگین یک سوم عمر خود را در تخت خواب می‌گذراند لذا این مورد شایسته سرمایه‌گذاری مناسبی است.

دمای محیط را مناسب کنید: یکی دیگر از عوامل محیطی مناسب برای خواب راحت دمای محیط است که بایستی به صورت سلیقه‌ای تنظیم شود در کل برای بزرگ‌سالان چیزی در حدود ۶۰ تا ۶۸ درجه فارنهایت است که بایستی محیط را با این دماها منطبق کرد.

نور اضافی اتاق را خاموش کنید: بسیاری از مواقع نورهای خیلی کم نیز می‌تواند عذاب‌آور باشد و ایجاد اختلال در روند خواب هر شخص بکند لذا توصیه می‌شود که تمام نور اضافی اتاق را قطع کنید حتی نور حالت استندبای رایانه نیز می‌تواند آزار دهنده باشد، گاهی ممکن است که نتوان تمام نورها را قطع کرد بنابراین می‌شود بجای آن از پوشش‌های چشم برای خواب استفاده کرد که آن‌ها هم بسیار موثر هستند.

عوامل صوتی مزاحم را از کار بیندازید: بسیاری از مواقع عواملی که منجر به بد خوابی شما می‌شوند عبارت‌اند از سروصداهای نابجا و غیریکنواخت که می‌شود با استفاده از تولید صداهای هماهنگ (هارمونیک) پیوسته اثر آن‌ها را تا حد زیادی کاهش داد و یا منابع تولید آن‌ها را قطع کرد مثلاً بایستی قبل از خواب موبایل خود را روی حالت بی‌صدا بگذارید و یا اگر نزدیک خیابان زندگی می‌کنید می‌توانید با استفاده از صدای موسیقی آرام اثر صدای ورودی به اتاق را خنثی کنید.

زمان مناسب

سومین عامل برای خواب راحت مسئله زمان‌بندی است که با استفاده صحیح از آن می‌توان خواب راحت را برای خود به ارمغان آورد به عنوان مثال با کمک زمان‌بندی مناسب برای خواب خود می‌توانید مشکل بیخوابی خود را حل کنید به گونه‌ای که اگر سعی کنید در ساعات خاصی از شبانه‌روز بخوابید و بیدار شوید بدن شما به آن ساعات خاص عادت می‌کند در نتیجه رأس ساعت خاصی احساس خواب می‌کنید و در رأس ساعت خاصی از خواب بیدار می‌شوید.

از یک متخصص برای مشکل خود کمک بخواهید
در آخر بایستی بیان شود که اگر با کمک راهنمایی‌های گفته‌شده نتوانستید مشکل خود را حل کنید بایستی حتماً با یک پزشک متخصص در این زمینه صحبت کنید زیرا ممکن است مشکل شما حادتر از آن چیزی باشد که فکرش را کنید که نتیجه آن آسیب‌های بیشتر به بدن شما است.

امیر حسین شاهرخی بازدید : 37 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

بلندترین سرسره آبی جهان + عکس

water

بلندترین سرسره آبی جهان در «کانزاس سیتی» پس از انجام موارد ایمنی و تاخیر شش هفته‌ای بالاخره در هفته جاری افتتاح شد.

این سرسره آبی که در پارک آبی «شلایتربانِ» کانزاس سیتی آمریکا ساخته شده بیش از 51 متر ارتفاع دارد. این سرسره قرار بود در آستانه «روز یادبود» آمریکا افتتاح شود اما برخی نگرانی‌ها از شرایط ایمنی، افتتاح آن را به تاخیر انداخت.

این سرسره آبی که ارتفاع آن به نزدیکی ارتفاع آبشار نیاگارا می‌رسد «Verruckt» نامگذاری شده که در زبان آلمانی به معنای «دیوانگی» است. سرعت افراد در هنگام سر خوردن روی این سرسره به بیش از 104 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

به نقل از روزنامه گاردین، نام این سرسره آبی در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده و توانست سرسره آبی «کلیمانجارو» در برزیل را که با 39 متر ارتفاع، لقب بلندترین سرسره آبی جهان را به خود اختصاص داده بود پشت سر بگذارد.

امیر حسین شاهرخی بازدید : 62 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

خوردنی هایی که در تابستان وزن تان را کاهش می دهند

 

تابستان از راه رسیده. سفر، مهمانی، دورهمی‌های شبانه خانوادگی و تا دیر وقت بیدار ماندن و البته به تبع همه اینها سورهای خوراکی گاه و بیگاه جزو لاینفکی از همه این موارد است…

بزرگ‌ترین نگرانی در چنین مواقعی گرفتار شدن در بند کیلوهای اضافی چربی است که با سرعت باور نکردنی روی هم انباشته می‌شوند و در نهایت هم به بلای جان افراد تبدیل خواهند شد. با این تفکر که چطور رژیم بگیریم و وزن کم کنیم و البته چطور عطای خوردن خوردنی های مورد علاقه‌مان را به لقایش ببخشیم، تابستان را به خودتان تلخ نکنید. شاید خیلی هم لازم نباشد سراغ برنامه‌های غذایی سفت و سخت بروید بلکه با صحیح خوردن این دغدغه عصر مدرن را به حداقل برسانید.

فیبر بخورید، نوش‌جانتان!

آیا می‌دانستید مصرف غذاهای فیبردار بدون رژیم‌های غذایی طاقت‌فرسا می‌تواند گام بلندی در راستای کنترل وزن باشد؟ نکته اینجاست که باید به تناسب فصل سراغ موادغذایی بروید که درصد بیشتری فیبر دارند. فیبر یعنی الیاف یا صمغ‌های گیاهی که به زبان خیلی ساده حجم معده شما را اشغال می‌کند و باعث ایجاد احساس سیری‌تان خواهد شد.

به این ترتیب اشتها بسته شده و در نتیجه پرخوری هم متوقف خواهد شد. همچنین، مصرف فیبر باعث تخلیه سریع‌تر موادغذایی مصرفی از جمله چربی‌ها می‌شود. تحقیقات منتشرشده در ژورنال موادغذایی نشان داده خوردن ۸ گرم فیبر به ازای هر ۱۰۰۰ کالری که به بدن می‌رسد می‌تواند موجبات کاهش وزن را فراهم آورد بنابراین اگر ۲۰۰۰ کالری مصرف می‌کنید بهتر است مقدار فیبر را به ۱۶ گرم برسانید.

بهتر است برای یک‌بار هم که شده این راه را امتحان کنید اگرچه قبل از آن باید برخی موادغذایی متناسب با فصل گرما را شناسایی کنید که فیبر کافی برای کمک به روند کاهش وزن شما داشته باشند. در این مطلب شما را راهنمایی می‌کنیم تا با اضافه کردن این موادغذایی تابستانی برای کاهش وزن خود راه آسان‌تری پیش بگیرید.

موادغذایی تابستانی برای کاهش وزن

توت‌فرنگی، محبوب قلب‌ها!

خودتان قضاوت کنید. آیا یارای مقاومت در برابر یک سبد پر از توت‌فرنگی‌های خوش‌رنگ و لعاب را دارید؟ اگر پاسختان منفی است، بدانید جای هیچ نگرانی‌ای نیست چون توت‌فرنگی با بهره‌مندی از فیبر کافی برای کاهش وزن بسیار مناسب است.

یک فنجان توت‌فرنگی که هر کدام از وسط دو نیم شده باشند معادل ۳ گرم فیبر به بدن می‌رسانند. در عین حال با خوردن توت‌فرنگی روزانه می‌توانید بیشتر از آنچه تصور می‌کنید ویتامین C و البته آنتی‌اکسیدان به بدن برسانید به طوری که پوستی شاداب‌تر و البته جوان‌تر از سن واقعی‌تان خواهید داشت. پس بدانید توت‌فرنگی یکی از آن خوراکی‌های فیبردار تابستانی است که می‌تواند در عین خوشمزگی برای وزن کم کردن هم به کارتان بیاید.

کدوی سبز

اگر کدوی سبز دوست دارید که خوشبخت هستید! اما اگر دوست ندارید لطفا دنبال راهی باشید که بتوانید به این خوراکی تابستانی علاقه‌مند شوید چون با خوردن یک فنجان کدوی سبز پخته‌شده علاوه بر اینکه ۳ گرم فیبر به بدن می‌رسانید تنها ۳۰ کالری دریافت کرده‌اید که قطعا نمی‌تواند نگران‌کننده باشد.

اگر می‌خواهید درباره کدوی سبز بیشتر بدانید شاید برایتان جالب باشد که این خوراکی با بهره‌مندی از ۲ ماده فیتو شیمیایی به نام‌های لیتویین و زیاکسانتین که در چشم تجمع می‌کنند مانع ضعف تدریجی ماهیچه‌های چشمی به دلیل بالا رفتن سن خواهد شد. پس چه خوش?تان بیاید و چه بدتان، بهتر است برای کدو جایی در برنامه غذایی ثابت خود باز کنید.

ذرت، دردانه تابستانی

با مصرف یک فنجان ذرت شیرین پخته‌شده کالری زیادی به بدن می‌رسانید اما در عین حال میزان فیبری هم که دریافت می‌کنید نیز زیاد خواهد شد. شما با میل کردن یک فنجان ذرت پخته‌شده معادل ۱۷۷ کالری دریافت می‌کنید و این در حالی است که این مقدار ذرت ۵ گرم فیبر به بدن خواهد رساند.

ذرت به جز فیبر ویژگی‌های مشابه دیگری با کدوی سبز دارد. از جمله اینکه با برخورداری از ۲ ماده فیتوشیمیایی از سلامت چشمان شما محافظت خواهد کرد. این ماده خوراکی خوشمزه و پرطرفدار است. می‌توانید از آن در سالاد سبز هم استفاده کنید که اتفاقا این سالاد منبع غنی دیگری از فیبر است و استفاده از ذرت می‌تواند مقدار فیبرش را افزایش دهد.

تمشک، ترش خوشمزه

اگر می‌‌‌خواهید فیبر را در بالاترین میزان ممکن و البته از طریق طبیعی به بدن خود برسانید بهتر است مستقیم سراغ تمشک و هم‌ خانواده‌هایش بروید. می‌توانید در یک فنجان تمشک ۸ گرم فیبر پیدا کنید و البته نکته جالب توجه این است که کنار این ۸ گرم فیبر فقط ۶۴ کالری وجود دارد. در عین حال یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد تمشک فیبر حلال آن است که باعث می‌شود کلسترول بد خون به شکل قابل‌توجهی کاهش پیدا کند.

فیبر چیست و به چه کاری می‌آید؟

قطعا تا به حال درباره فیبر زیاد خوانده وشنیده‌اید اما آیا می‌دانید دقیقا چیست؟ فیبر الیاف یا صمغ‌های گیاهی است. ۲ نوع فیبر در موادغذایی وجود دارد که هردو برای سلامت ضروری هستند؛ فیبرهایی که در آب حل می‌شوند که صمغ‌های گیاهی از این گروه هستند و فیبرهای غیر محلول در آب که الیاف گیاهی‌ای مانند الیاف ساقه کرفس از این نوع هستند.

نکته بعدی که بعد از شنیدن نام فیبر به ذهن می‌رسد این است که آیا واقعا این ماده خوراکی باعث کاهش وزن می‌شود؟ در واقع وزن ما نتیجه موازنه بین مقدار انرژی(کیلوکالری) مصرفی و دریافتی است. فیبر با کمک به کنترل اشتها و مقدار غذای دریافتی به دلیل حجم زیاد آن که معده را باز می‌کند و احساس سیری زودتر به فرد ‌دست می‌دهد می‌تواند در تنظیم مقدار مصرف انرژی موثر باشد.

در عین حال فیبرها به تخلیه سریع‌تر روده و خارج کردن بخشی از چربی‌ها و مواد مصرفی هم کمک می‌کنند. پس نقش اصلی آن کمک به کنترل وزن است و در صورت تاثیر بر مقدار کالری دریافتی می‌تواند در کاهش وزن هم موثر باشد.

امیر حسین شاهرخی بازدید : 56 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

صفحه نمایش انعطاف پذیر و شفاف LG ساخته شد

lg-oled-01

حتماً در فیلم‌های علمی تخیلی صفحه‌نمایش‌هایی را دیده‌اید که لوله می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به راحتی جابه‌جا کرد. ال‌جی این رؤیا را به حقیقت تبدیل کرده است و حتی قول داده تا سال 2017 تلویزیون‌های 60 اینچی بسازد که بتوان آن‌ها را لوله کرد! اما چند روز پیش صفحه نمایش انعطاف پذیر و شفاف LG ساخته شد.

پیش از این گوشی هوشمند اندرویدی جی فلکس ال‌جی به عنوان تنها گوشی با صفحه‌نمایش انعطاف پذیر معرفی شده بود که می‌توانستید آن را کمی خم کرده و دوباره به حالت اول بازگردانید. حالا پنل 18 اینچی OLED جدید ال‌جی می‌تواند طوری لوله شود که قطر استوانه حاصل تنها 3 سانتی‌متر باشد. وضوح این نمایش‌گیر فعلاً 1200 در 810 یکسل است و از آن‌جایی که به جای پلاستیک معمولی بر روی فیلم پلی‌آمید ساخته شده انعطاف‌پذیر و با ضخامت کمتری تولید شده است.

ال‌جی همچنین از یک صفحه‌نمایش شفاف OLED رونمایی کرد که می‌توانید از یک طرف سمت دیگرش را ببینید. با وجود این‌که صفحات شفاف پیش از این هم با فناوری LCD ساخته شده بودند، این پنل جدید تصاویر را با کیفیت بسیار بیشتری نمایش می‌دهد.

امیر حسین شاهرخی بازدید : 36 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

این افراد بعد از ازدواج عوض نمی شوند

گاهی پدر و مادری که خودشان در تربیت فرزندشان کوتاهی کرده اند، برای فرزندشان به سراغ همسرانی می روند که آن همسر، فرزندشان را تربیت کند.

نکته جالب این است که این رفتار بیشتر از سوی پدر و مادر پسرها دیده می شود در حالی که در ازدواج، به این دلیل که معمولا دختر از پسر کوچک تر است، این دخترها هستند که از رفتارهای همسرشان الگو می پذیرند. بنابراین این توقع پدر و مادر که فرزندشان بعد از ازدواج اصلاح شود، توقع بسیار نابه جایی است.

برای مثال، پدر و مادری که فکر می کنند پسر معتادشان یا پسری که اهل کار نیست و روابط نامناسبی دارد، با ازدواج درست می شود، توجه کنند که به دلیل بی انگیزگی چنین افرادی برای تغییر، چنین اتفاقی پس از ازدواج نمی افتد. بنابراین خانواده ها اساسا این فرضیه را که فرزندمان بعد از ازدواج سر به راه می شود کنار بگذارند و حداقل دنبال دخترها و پسرهایی نروند که مجبور شوند به دروغ به آن ها بگویند که فرزند ما خوب است و بعد از ازدواج دروغ شان مشخص شود.

بدبختشان نکنید

همان طور که جوانان باید یک سری مهارت های پیش از ازدواج را برای ساختن یک زندگی مشترک موفق فرا بگیرند، خانواده ها هم باید با یک سری مهارت ها آشنا باشند. گاهی دیده می شود خانواده ها به خاطر دلسوزی زیادی که نسبت به فرزندشان دارند، رفتارهای اشتباهی انجام می دهند و به عاقبت آن فکر نمی کنند. یک نمونه از این رفتارهای اشتباه، توجه نکردن به ظاهر خواستگار فرزندشان است. معمولا چنین خانواده هایی به این فرض امید می بندند که فرد با توجه به فرهنگ و اصالت خانوادگی اش، تغییر می کند. در صورتی که وقتی شخصیت فردی در نوجوانی و جوانی شکل گرفته باشد، به شدت تغییر آداب و رفتار برای او سخت خواهد بود.

این ها عوض نمی شوند

بسیاری از ویژگی‌های نامطلوب قابل تغییرند، ولی نه توسط همسر یا دیگران؛ بلکه این خود فرد است که می‌بایست اقدام به تغییر آنها کند. به همین دلیل تعدادی از روانشناسان، برخی ویژگی‌هایی را که اغلب قابل تغییر نیستند، فهرست کرده‌اند و توصیه‌شان این است که به دلیل تأثیر سوء این ویژگی‌ها بر خود فرد و طرف مقابل، بهتر است از وارد شدن به این حوزه‌ها کلاً خودداری شود، این ویژگی‌ها مختصراً عبارتند از:

1- اعتیاد

بدین علت که مصرف مواد مخدر و اعتیادآور، شخص را به صورت یک برده در می آورد و قابلیت او را برای درک و احساس به شدت مختل می‌کند‌.

2- خشم شدید و غیر معمول

باعث می‌شود دیگران تا آخر عمر از شخص وحشت داشته باشند و توسط خشم او کنترل شوند.

3- کنترل و سختگیری زیاد

باعث می‌شود هرگز احساس آزادی عمل و رفتار، و امکان شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها وجود را نداشته باشد.

4- عدم شکل‌گیری شخصیت بالغ در فرد

اغلب منجر به عدم مسۆولیت‌پذیری مالی و اقتصادی، غیر قابل اعتماد بودن و بی‌هدفی و بی‌انگیزگی در طول زندگی می‌شود. به این موارد بالا می‌توان اختلالات جنسی، داشتن دوران کودکی پرآسیب، داشتن روابط التیام نیافته (با همسر یا نامزد قبلی) و… را هم اضافه کرد. بنابراین، عقل سلیم حکم می‌کند هرگز همسری را انتخاب نکنیم که در پی تغییر دادن او هستیم.

تحقیق کنید

در هر شرایطی تحقیق برای ازدواج، کاملا لازم و ضروری به نظر می رسد و نباید برای چنین امر مهمی فقط به ظاهر افراد یا ویژگی های خانوادگی اکتفا کرد. تحقیق کردن با آشنا بودن با خانواده طرف مقابل هیچ منافاتی ندارد.

این که یکی از خانواده ها فکر می کند چون خانواده طرف مقابل را می شناسد پس نیازی به تحقیق نیست یک اشتباه بسیار بزرگ است که ممکن است باعث مشکلات زیادی در زندگی فرزندشان شود. به نظر من تحقیقات باید بسیار سختگیرانه باشد و هر خواستگاری را باید در ۵ مرحله مورد تحقیق قرار داد که به ترتیب تحقیق از: دوستان نزدیک و صمیمی، محل تحصیل، محل کار، محل سکونت و اقوام و آشنایان لازم به نظر می رسد. با این حال و با چنین تحقیقی امید می رود که بتوان به شناخت خوبی از خانواده طرف مقابل و خواستگار دست یافت.

امیر حسین شاهرخی بازدید : 52 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

بررسی Microsoft Surface Pro 3 هم لپ تاپ هم تبلت

01

از زمانی که مایکروسافت اولین تبلت سرفیس خود را معرفی کرد حدود ۲ سال میگذرد، بعد از معرفی اولین سرفیس، مایکروسافت نشان داد در بخش سخت افزار هم میتواند بهمان خوبی که در نرم افزار پیشرفت داشته از خود ترقی نشان دهد و در سال گذشته شاهد معرفی و عرضه ی سرفیس ۲ بودیم که نسبت به مدل پیشین تفاوتی از نظر ظاهر و طراحی نداشت اما سخت افزار آن فوی تر شده بود، و حالا شاهد عرضه ی مدل سرفیس پرو ۳ مایکروسافت هستیم که نه تنها در زمینه ی سخت افزار بلکه در طراحی و ظاهر آن نیز تفاوت هایی لحاظ شده است. امروز در خواندنی ها این تبلت پی سی را با هم بررسی می کنیم:

02

طراحی و ساخت

از نظر فیزیکی شاید بتوان گفت سرفیس پرو ۳ شباهت زیادی به نسل پیشین خود دارد البته تغییراتی در اندازه و قطر داده شده است، صفحه نمایش بجای ۱۰٫۶ اینچ به ۱۲ اینچ تبدیل شده است که طبیعتاً اندازه آن نیز تقریباً ۲سانتی متر در طول و عرض بزرگتر شده است البته لازم به ذکر است قطر و وزن آن کمتر شده است.


03

مایکروسافت همچنین بجای طراحی سیاه کربنی پیشین تصمیم گرفته در مدل جدید خود کمی رنگ نقره ای بکار ببرد و از آلومینیم برای آن استفاده کرده است، هرچند شاسی دستگاه هنوز از آلیاژ منیزیم مقاومی ساخته شده است که استحکام بیشتری را به تبلت میدهد و این تنها رنگ سرفیس پرو ۳ نیست که در مقایسه با سرفیس پرو ۲ برتری در طراحی را ارمغان می آورد بلکه کاهش ۴٫۴ میلیمتری در قطر و ۱۰۸ گرمی در وزن تبلت نیز پیشرفت خاصی را در Surface Pro 3 در مقایسه با نسل قبلی یادآور میشود که این کاهش وزن در عین بزرگتر شدن و نازک تر شدن تبلت باعث میشود تا نسل سوم تبلت های مایکروسافت به مراتب سبک تر از نسل های قبلی به نظر برسد.


04

نازک ترین سرفیس بازار وقتی بیش از پیش تاثیرگذار میشود که با هم ترازهای خودش مقایسه شود چراکه اغلب اولترابوک های نازک و سبک ۱۳ اینچی بیش از ۱ کیلوگرم وزن و اگر خوش شانس باشند در حدود ۱۲ میلیمتر ضخامت دارند، حتی مک بوک ایر ۱۱٫۶ اینچی هم وزنی معادل ۱٫۰۸ کیلوگرم را داراست در نتیجه می توان گفت سرفیس پرو ۳ همان چیزی است که اینتل با عرضه ی سری U و معرفی اولترابوک ها انتظار داشت که وارد بازار شود، یک اولترابوک بمعنای واقعی: وزن کم، مصرف باتری کم و قدرت پردازش زیاد. در این مدل سیستم خنک کننده نیز تغییراتی را در بر داشته است و دیگر گرما و جریان هوا آنطور که در مدل های قبلی کمی آزاردهنده بودند نمی باشد.

یکی دیگر از تفاوت هایی که این مدل با مدل های قبلی دارد در نسبت اندازه ی صفحه نمایش آن است که بجای نسبت ۱۶:۹ از استاندارد ۳:۲ استفاده کرده است که باعث میشود تا تفاوت طول و عرض تبلت چندان نباشد و در مقایسه با سرفیس پرو ۲ کمی مربعی شکل به نظر میرسد و البته شاید بتوان گفت کمی خوش دست تر نیز شده است و انگشت شما راحت تر به سمت هدف هدایت می شود.


05

در سرفیس پرو ۲ پایه نگه دارنده فقط میتوانست در دوحالت قرار بگیرد اما در سرفیس پرو ۳ مایکروسافت فراتر رفته و پایه تبلت تا ۱۵۰ درجه باز میشود که بشتر برای زمانی مناسب است که میخواهید یک بازی صفحه ای انجام دهید ویا اینکه در حال نقاشی یا نوشتن باشید، پایه تبلت نیز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و پس از چندبار استفاده هنوز هم وقتی آنرا باز و بست میکنید صدای آن مانند روز اول است و در صورت استفاده صحیح لازم نیست نگرانی از بابت پایه داشته باشید.

هرچند تبلت جدید مایکروسافت نازک تر شده است و اندازه آن تغییر کرده اما محل دکمه ها و اتصالات همانند گذشته است، اگر دستگاه را بصورت افقی نگه دارید، دکمه پاور در بالا، یک پورت USB 3.0، پورت Mini Display و سوکت شارژ در راست و دکمه های تنظیم صدا و فیش صدای ۳٫۵ میلیمتری در سمت چپ قرار گرفته است، در پایین نیز محل اتصال داک و کیبورد تبلت قرار دارد. همچنین در زیر پایه نیز درگاه کارت microSD قرار گرفته است که تا ۱۲۸گیگابایت حافظه کارت را پشتیبانی میکند. مایکروسافت همچنین دوربین تبلت را نیز بهبود بخشیده و یک دوربین ۵مگاپیکسلی را در پشت سرفیس جدید خود قرار داده است. در جلوی تبلت نیز دو اسپیکر دیده میشود که در مقایسه با مدل سال گذشته افزایش ۴۵ درصدی در بلندی صدا دارند.


06

صفحه نمایش و قلم

تبلت های سرفیس همیشه صفحه نمایش های دلپذیری داشتند و نسل سوم این تبلت ها هم از این قاعده مستثنی نیست، صفحه نمایش ۱۲اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۱۶۰ با پنل IPS چیزی نیست که بتوان آنرا یک صفحه نمایش معمولی و متوسط خواند و اگر بخواهید پیکسل های صفحه نمایش را ببینید بایستی بینی خود را به صفحه بچسبانید. رنگ ها تا حد معقولی اشباع شده نمایش داده می شوند و زاویه دید آن نیز قابل قبول است این نکته هم لازم به ذکر است که هرچند صفحه نمایش براق آن باعث شده است تا نور زیادی منعکس کند اما باز هم برای کار در نور آفتاب با مشکل چندان زیادی مواجه نمی شوید.


07

از دیگر تغییرات نسل سوم تبلت های مایکروسافت با مدل های پیشین خود میتوان به قلم آن اشاره کرد که بجای قلم Wacom از N-trig استفاده کرده است که هرچند میتوان گفت در مقایسه با مدل قبلی از حساسیت کمتری برخوردار است اما طراحی N-trig ظریف تر است و شیشه ی روی صفحه نمایش سازگار با آن هم میتواند نازک تر باشد. درکل میتوان گفت وقتی از N-trig استفاده میکنید در مقایسه با Wacom بیشتر حس نوشتن و کار با خودکار معمولی را به شما القا میکند و نگه داشتن و استفاده از آن به مراتب آسان تر و دلنشین تر است و وقتی با قلم N-trig بر روی صفحه نمایش مینویسید احساس نوشتن با خودکار بر روی کاغذ را یادآور میشود.

دکمه ای هم که بر روی قلم مشاهده میشود میتواند امکاناتی را در اختیار شما قرار دهد برای مثال در بعضی برنامه ها فشار دادن این دکمه در حکم پاک کن قرار میگیرد و امکان جذاب تر آن این است که شما میتواند با فشار دادن این دکمه تبلت خود را از خواب بیدار کنید.

همچنین مانند مدل های قبلی جایی برای قلم در تبلت تعبیه نشده است و اگر از کیبوردکاور استفاده کنید جایی برای قرار دادن قلم می یابید.


08

عملکرد و باتری

وقتی صحبت از عملکرد و پردازش به وسط می آید سرفیس پرو ۳ یک تبلت پی سی با طراحی مدرن است که در عمل چیزی از سایر لپ تاپ ها و اولترابوک های معمول ندارد. مایکروسافت ماموریت خود را بخوبی به انجام رسانده است و سرفیس پرو ۳ را به پردازنده ی نسل چهارم Haswell، ۸گیگابایت حافظه رم، هارد SSD سامسونگ و پردازنده ی گرافیکی معمول Intel HD 4400 مجهز کرده است که میتواند بخوبی از پس کارهای بسیاری از کاربران برآید و حتی سرعت بالا آمدن آن نیز قابل توجه است، وقتی ویندوز خود را Shut Down میکنید تنها چیزی در حدود ۱۰ ثانیه از زمانی که دکمه پاور را فشار میدهید طول میکشد تا صفحه ویندوز جلوی شما باشد.


09

در کل میتوان گفت سرفیس پرو ۳ از پس هر کاری که یک اولترابوک قادر به انجام آن است بخوبی بر میاید، یکی از تست های جالب برای تست یک ماشین ویندوزی ضربه ناگهانی است، برای مثال باز کردن و جابجا شدن مداوم بین دو برنامه است، برای مثال گوگل کروم و مایکروسافت وُرد. در تست های انجام شده که بر روی مدل Core i5، هارد ۲۵۶گیگابایتی و حافظه رم ۸گیگابایت انجام شد، سرفیس پرو ۳ بخوبی توانست بصورت هم زمان جیمیل، تقویم، کروم، مایکروسافت وُرد را باز نگه دارد و بین آنها جابحا شود و در این عین هم ویرایش عکس و فیلم نیز امکان پذیر است در حالیکه MediaPlayer نیز در حال کار بوده است.


10

در حین کار کردن تبلت صدای زیادی از خود تولید نمیکند و نسبتاً خنک میماند اما اگر بازی گرافیکی بر روی آن اجرا کنید (مثلاً Call of Duty) تبلت شروع به داغ شدن میکند و صدای آن براحتی قابل شنیدن خواهد بود، البته از نظر عملکرد نتایج بسیار خوبی از خود نشان داده است که براحتی میتواند با اولترابوک ها رقابت کند و حتی شاید بتوان گفت اگر استفاده گرافیکی و سنگینی از کامپیوتر خود ندارید سرفیس پرو ۳ میتواند جایگزین لپ تاپ شما شود


حرف آخر

بسیاری از کاربران وقتی به یک تبلت پی سی بر میخورند این سوال برایشان پیش می آید که آیا این تبلت پی سی میتواند جای نوت بوک را برای من پر کند یا خیر، به نظر میرسد اینبار مایکروسافت تبلتی در خور این سوال پیدا کند چراکه سرفیس پرو ۳ میتواند جای یک اولترابوک را برای شما پر کند، پردازنده ی نسل چهار اینتل، ۸گیگابایت، هارد SSD، پردازنده ی گرافیکی Intel HD 4400 سخت افزاری است که براحتی میتواند از پس کارهایی مانند وبگردی، ویرایش عکس و فیلم، دیدن فیلم و بسیاری کارهای روزمره دیگر بربیاید و حال آنکه اگر این سخت افزار در یک تبلت زیبا و با طراحی فوق العاده و صفحه نمایش با رزلوشن کمی بیشتر از FULL HD گرد آمده باشند میتواند تبلت را به یک اولترابوک فوق العاده تبدیل کند، اما آیا فکر میکنید آینده ی نوت بوک ها چگونه خواهد بود؟ آیا تبلت ها میتوانند جای نوت بوک را برای ما پر کنند یا خیر؟

امیر حسین شاهرخی بازدید : 38 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

علاج بوی بد دهان در ماه رمضان

 

غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی علت بوی بد دهان را به هنگام روزه داری توضیح داد و گفت:

علت بوی بد دهان روزه‌دار سوختن اخلاط غلیظ در معده بر اثر مزاج گرم ویژه ماه مبارک رمضان است. حاصل این سوختن با بخار ناشی از رطوبت معده ترکیب می‌شود و راه دهان را پیش می‌گیرد و به سمت مری و حلق می‌رود. البته اگر روزه‌دار دچار بیماری عفونی لثه و دندان یا عفونت‌هایی مانند سینوزیت باشد بر اثر به هم پیوستن مواد صعود‌کننده با مواد نزول‌کننده، بوی بد دهان دو برابر می‌شود.در این میان سینوزیت یکی از شایعترین ترشحات عفونی است که بوی عفونت را تشدید می‌کند.

بنابراین برای بدبویی دهان سه دلیل بخارهای متصاعده از معده به دهان، عفونت‌های نزله‌ای مانند سینوزیت که از مغز به سمت حلق می‌آیند و عفونت لثه و دندان از عوامل مهم و تأثیرگذار برای ایجاد بوی بد در هنگام روزه‌داری است.

راه های پیشگیری و درمان

یکی از راهها این است که قبل از خوردن سحری 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان گلاب که به حد جوش رسیده مخلوط و با شکر یا عسل شیرین کرده و میل کنند و حداقل تا 15 دقیقه چیزی نخورند.

یکی دیگر از راهها این است که یک استکان عرق نعناع به همراه یک استکان گلاب را مخلوط و بجوشانند سپس با شکر یا عسل کمی شیرین کرده بعد از خوردن سحری، مصرف شود.

همچنین راه دیگر این است که پس از باز کردن افطار با آب جوش و خرما یک لیوان گلاب را به حد جوش رسانده با 3 قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کنند و بنوشند.

در فاصله بین افطار تا سحر نیز روزه‌داران می توانند یک لیوان آب سیب گلاب یا آب گلابی یا آب انار شیرین مصرف کنند.

رفع بدبویی ناشی از عفونت دندان و لثه

اگر هر شب مقداری رب انار را روی لثه‌ها مالش دهید مفید خواهد بود. همراه با خوردن افطار و سحری، مصرف سبزیجات همراه با پیاز در رفع بدبویی دهان هنگام روزه‌داری مفید است.

- جلوگیری از دندان‌درد و عفونت لثه

دندان و لثه‌ها را با پودر دهان هر شب قبل از خواب و بعد از سحری مالش دهند و در این صورت از استفاده از خمیر دندان خودداری کنند. عوارض منفی مواد شیمیایی خمیر دندان و سموم آن در ماه مبارک رمضان بیشتر جذب می‌شود درحالی که این روش باعث می‌شود در طول ماه مبارک هرگز به دندان درد مبتلا نشوند و هرگز عفونتی در لثه‌ها باقی نماند.

:: روش تهیه پودر دهان

سماق نکوبیده 100 گرم، گلنار فارسی، مازور و پوست انار از هر کدام 25 گرم، میخک 10 گرم، نمک 75 گرم همه را مخلوط و پودر کنند و هنگام مصرف با انگشت روی لثه‌ها و دندان‌ها را بمالند. سپس با مسواک روی دندان‌ها بکشند و بعد بشویند اگر می‌خواهید دندان‌ها سفید هم بشود بجای گلنار فارسی از زاج سفید استفاده کنید؛ اگر بیشتر می‌خواهید سفید شود به مجموع داروها 15 گرم جوش شیرین بیافزایید.»

امیر حسین شاهرخی بازدید : 52 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

18 تکنیک برای آرام شدن در 5 دقیقه

18 تیرrelax

سفر به یک جزیره خوش آب و هوا و پیاده‌روی در جنگل یا لب ساحل در یک آخر هفته رویایی راه‌حل ایده‌آلی برای خداحافظی با نگرانی‌ها و استرس‌هاست ولی خیلی وقت‌ها ما فقط 5 دقیقه یا کمتر وقت داریم تا خودمان را پیدا کنیم و به آرامش برسیم. راهش را بلد نیستید؟ نگران نباشید امروز در خواندنی ها ما 18 روش‌ را برای رسیدن به آرامش برایتان پیدا کرد‌ه‌ایم.

خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها

چای سبز: به جای اینکه از عصبانیت بنفش شوید، بهتر است با نوشیدن یک فنجان چای گیاهی، سبز شوید. چای سبز منبع لیتینین است؛ ماده‌ای که به آرامش و تسکین خشم کمک می‌کند. این‌بار که عصبانی شدید، کمی آب بجوشانید، چای سبز دم‌کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

شکلات: فقط یک تکه شکلات می‌تواند اعصاب شما را تا حد زیادی آرام کند! شکلات تلخ سطح کورتیزول یا همان هورمون استرس را در خون شما تنظیم می‌کند و متابولیسم بدن را ثابت نگه‌می‌دارد.

عسل: شیرینی را جایگزین استرس کنید و یک قاشق عسل بخورید. عسل علاوه بر اینکه مرطوب‌کننده طبیعی پوست و آنتی‌بیوتیک است، تورم مغز را هم کاهش می‌دهد و به کاهش اضطراب و رخوت کمک می کند.

انبه: یک سفر استوایی را بدون ترک کردن میزکارتان تجربه کنید! از یک استراحت 5 دقیقه‌ای برای پوست کندن و خوردن یک انبه آب‌دار استفاده کنید که به کاهش استرس و خشم هم کمک می‌کند. نگران ریختن آب آن روی لباس و چانه‌تان نباشید چون قطعا کاهش استرس و رسیدن به آرامش ارزشش را دارد.

آدامس: نعنایی، میوه‌ای یا هر طعم دیگری که دوست دارید. جویدن آدامس یک راه سریع و آسان برای مبارزه با خشم است. پس از چند لحظه جویدن آدامس، سطح کورتیزول خون و عصبانیتتان کاهش پیدا می‌کند.

خوراکی ترد: گاهی‌وقت‌ها هیچ‌چیز بهتر از خوردن یک خوراکی ترد نمی‌تواند خشم را کاهش دهد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد آدم‌های بزرگسال هنگام خشم یا استرس بیشتر از همیشه هوس خوراکی های ترد یا شور می‌کنند. البته با توجه به مضرات این خوراکی ها بهتر است از خوراکی هایی مانند خیار، کاهو و کرفس یا هویچ استفاده کرد.

آرامش درون

تمرکز: نیازی نیست به میان دشت‌ها و کوه‌ها بروید. 5 دقیقه سکوت و آرامش می‌تواند همان مزایای مدیتیشن را داشته باشد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اختصاص دادن دو زمان کوتاه برای آرامش و سکوت در طول روز می‌تواند افسردگی و استرس را کاهش دهد. روی تنفس تان تمرکز و احساس کنید همه اضطراب‌ها از وجودتان خارج می‌شوند.

سر گذاشتن روی بالش: روزهایی هست که تنها چیزی که ما نیاز داریم، یک چرت نیمروزی خوب و طولانی است اما هیچ‌وقت امکان چرت زدن وسط روز و در محیط کار وجود ندارد. اگر یک بالش پیدا کردید، آماده سفری کوتاه برای آرام شدن شوید. علاوه بر این، می‌توانید از این تصویر ذهنی استفاده کنید؛ سرتان را برای مدت کوتاهی زمین بگذارید و حس کنید بالش، اسفنجی است که تمام اضطراب‌های شما را می‌شوید و از بین می‌برد.

نفس عمیق کشیدن: راه آسان‌تری هم برای آرام شدن وجود دارد؟ نفس‌های آرام، شمرده و عمیق به کاهش فشارخون و ضربان قلب کمک می‌کند. سعی کنید روش‌های مختلفی را برای عمیق نفس کشیدن امتحان کنید.

ریلکس‌کردن پیشرفته: مضطرب هستید؟ فقط کافی است یاد بگیرید؛ انقباض، رها کردن و تکرار! این روش شامل فشرده کردن ماهیچه‌های قسمتی از بدن برای رسیدن به آرامش است. این روش را که هنرپیشه‌ها هم استفاده می‌کنند برای به خواب رفتن هم مناسب است.

شمارش معکوس: نه، این یک تست هوش نیست اما راهی مناسب برای آرام شدن محسوب می‌شود. وقتی نگرانی‌هایتان بیش از حد شدند، سعی کنید از 1 تا 10 بشمارید و سپس شروع به شمارش معکوس کنید. وقتی مشغول شمردن و تمرکز کردن روی اعداد هستید، فکر مصاحبه‌های کاری و مشغله‌های دیگر کمرنگ‌تر می‌شوند.

بستن چشم‌ها: کافی است در شلوغی و هیاهوی روزمره چند دقیقه پلک‌هایتان را روی هم بگذارید. این کار یکی از روش‌های بسیار آسان برای به دست آوردن آرامش و تمرکز است.

ماساژ: وقتی امکانش را ندارید که پیش ماساژور حرفه‌ای بروید، می‌توانید برای آرام کردن ضربان قلبتان با دست خودتان، پا یا گردن خود را ماساژ دهید. همچنین ماساژ برای افرادی که زمانی زیادی را صرف کارکردن با کیبورد می‌کنند هم کمک خوبی است. مقداری لوسیون به دست‌هایتان بمالید و ماهیچه‌های شانه، گردن و سر خود را ماساژ دهید تا استرستان کاهش یابد.

آب سرد ریختن روی مچ دست: سراغ آب خنک بروید. وقتی استرس و اضطراب سراغتان آمد، مقداری آب خنک روی مچ دستتان بریزید و کمی هم به پشت لاله گوشتان بزنید. این کار کمک می‌کند در تمام بدنتان احساس آرامش کنید.

شانه کردن موها: باور کنید! حتی اگر تا همین حالا 100 بار این کار را انجام داده‌اید، باز هم با ریتم‌های دیگر آن را تکرار کنید. شانه کردن موها، شستن ظرف‌ها و بافتنی می‌تواند به آرامش روان و جسم کمک کند.

محیط جدید

تنهایی: بعضی افراد فقط به 5 دقیقه زمان برای تنها ماندن نیاز دارند تا بتوانند افکارشان را مرتب و آرامش پیدا کنند.

دریافتن خورشید: این هم از آفتاب و به همین راحتی کمی از نگرانی‌های شما برطرف شد! اگر یک روز آفتابی است، بیرون بروید، کمی قدم بزنید و از آفتاب بهره بگیرید. نور آفتاب برای افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، موهبت بزرگی است.

تماشای منظره بیرون: قرار نیست منزل روبرویی را دید بزنید یا در رفت و آمدهای توی خیابان کنجکاوی کنید. وقتی اوضاع کمی پیچیده شد، کار را فقط برای 5 دقیقه رها کنید و از پنجره نگاهی به بیرون بیندازید. نگاه کردن به مناظر طبیعی مانند درخت‌ها، پارک‌های عمومی و رفت و آمد مردم خیلی بیشتر از نگاه کردن به تلویزیون می‌تواند فکر شما را آرام کند و اضطرابتان را کاهش دهد.

این بوهای آرامبخش

«من؟ استرس؟ چی می‌گی؟! ها ها ها» خنده یکی از راه‌های عالی برای مبارزه با استرس است. یک کتاب پر از لطیفه‌های خنده‌دار کنار دستتان داشته باشید یا حتی سری به سایت‌هایی که کلیپ‌های خنده‌دار دارند، بزنید. اما تنها خنده نیست که دوای استرس و اضطراب است بلکه گاهی بوها هم در این زمینه جادو می?کنند.بایستید و بو کنید! برخی بوها می‌توانند حالات و احساسات منفی درون ما را تغییر دهند. حتما شما هم موافقید که عصبانی بودن آن هم وقتی مشغول بو کردن گلی هستید، کار خیلی سخت و دشواری است. یک گلدان پر از گل‌های محبوبتان را نزدیک میز کار قرار دهید و هرگاه احساس خستگی کردید سراغ آنها بروید و با لذت بویشان کنید.

کرم‌های خوشبو استفاده کنید. فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا مقداری لوسیون خوشبوی اسطوخودوس، برگ چای یا هر گیاه معطر و آرامش‌بخش دیگری را روی کف دستتان بریزید و انگشت‌هایتان را به هم بمالید. این بوی ملایم و لطیف می‌تواند سطح استرس و نگرانی شما را کاهش دهد.

همچنین بوییدن یک لیموی تازه می‌تواند به کاهش ترشح هورمون‌های استرس در بدن کمک کند. بوی خوش قهوه را هم از دست ندهید. همین حالا به آشپزخانه بروید و قهوه با شیر درست کنید و بوی خوشش را احساس کنید چون بوی قهوه هم می‌تواند به کاهش هورمون‌های استرس کمک کند.

امیر حسین شاهرخی بازدید : 59 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

رنو ساندرو رقیب 206 بزودی در بازار ایران

 

001

رنو ساندرو هم از آن دست محصولاتی است که به مانند همین 207 بازار ایران ابتدا سر از بازار برزیل در آورده است. رنو یک خودرو هاچ بک بر اساس پلت فرم لوگان (بخوانید ال 90) برای عرضه در بازار برزیل و برای رقابت با سری 206 پژو به بازار عرضه کرده است. چند وقتی نیز هست که صحبت از عرضه این خودرو در بازار ایران شنیده می شود. موتور 1.6 لیتری 8 سوپاپ برای بازار برزیل با قدرت 98 اسب بخار و یا 106 اسب بخار در نمونه بالاتر در دسترس است. چیزی شبیه به قدرت موتور 206.

بسته به تریم انتخابی، می توان از امکانات جدیدی چون سیستم تهویه اتوماتیک، سنسورهای پارک عقب، سیستم سرگرمی با نشان LG و سیستم ناوبری با پشتیبانی از اتصالات USB و بلوتوث، پنجره ها و آینه های برقی ، کروز کنترل، ترمز ABS، کیسه هوای جلو، سیستم EBD ، روکش چرم فرمان، قفل مرکزی و صندلیهای تاشوی عقب که ظرفیت بار را از 320 لیتر به 1196 لیتر افزایش می دهند، بهره جست.

به نظر می رسد که امکانات و تجهیزات، قدرت موتور و شاید تیپ ظاهری آن خیلی به پژو 206 شباهت دارد. باید دید که آیا رنو این بار هم برای رقابت با پژو قیمت کمتری روی آن در بازار ایران خواهد گذاشت یا خیر …

به تصاویر بیشتر در ادامه توجه کنید :

002

003

004

امیر حسین شاهرخی بازدید : 37 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

تست حسادت سنجی + تحلیل

 

hesadat

این تست یه منظور آشنایی شما با میزان حس حسادتی که در وجودتان است تهیه شده است. لطفا به سوالات آتی با سه گزینه الف،ب،ج جواب دهید.

1. دوستتان با همان شلوار جینی که شما تمام تابستان را صرف پس انداز کردن پولتان برای خرید آن کرده اید راهی مدرسه شده است.مطمئن هستید که مادرش آن را برایش خریده است شما چه می کنید:
الف: یک نمایش جلوی دوستانتان راه می اندازید و به او می گویید: که تا چه حد بچه ننه و لوس است!

ب: به او می گویید که از این شلوار خوشتان امده اما پس از آن رفتار بدی خواهید داشت چرا که او می داند شما برای نخستین بار این شلوار را دیده و پسندیده بودید؟

ج: بسیار خوشحال می شوید و عصر به فروشگاه می روید تا یک شلوار بهتر بخرید.


2. همان طور که با همسرتان در پارک مشغول قدم زدن هستید ناگهان همسرتان با یکی از دوستان دوران دانشگاهش برخورد می کند و با اوشروع به خوش و بش می کند. شما چه می کنید؟
الف: با او دوست می شوید و به او حسادن نمی کنید چون دلیلی برای این کار نمی بینید.

ب: به طرف همسرتان رفته و با او شروع به صحبت کرده و و جود دوستش را نادیده می گیرید.

ج: خیلی خونسرد و در کمال شادی او را پذیرفته و به خانه دعوت می کنید.


3. در اعیاد مختلف و یا جشن تولدها، همیشه به دنبال آن هستید که شما و یا خواهر یا برادرتان هرکدام چقدر هدیه گرفتید؟
الف: ما همیشه در ذهن خود این مسائل را مرور می کنیم اما والدینما هیچ گاه بین ما فرق نمی گذارند چون اخلاق ما را می دانند.

ب: نه!، اما سال گذشته من کمترین هدایا را دریافت کردم.

ج: نه!، همه چیز خوب است و کسی در مورد این مسائل سخت نمی گیرد.


4. شما برای گرفتن یک پست خوب در تیم فوتبال مدرسه ، با یک نفر دیگر در رقابت هستید. او سرانجام موفق می شود با یک حرکت جالب این موفقیت را به دست آورد عکس العمل شما چیست؟
الف: می فهمید که او بازیکن بهتری است و در نتیجه به تصمیم مربی خود احترام می گذارید.

ب: به سختی می جنگی. یک نفر در وجودتان می گوید: اگر نمی توانی رقیب را کنار بزنی، سعی کن به او صدمه بزنی.

ج: تیم را ترک می کنید، شما بهترین هستید و این را می دانید. حتما مربی با شما دشمنی دارد.


5. بهترین دوستتان از این که در امتحان ریاضی (الف) گرفته است بسیار هیجان زده است ولی شما در همان درس (ب) گرفته اید وقتی از شما راجع به امتحان می پرسد پاسخ شما چیست؟
الف: او سوالی نخواهد کرد، زیرا می داند که شما دوست ندارید نمرات خود را با دیگران مقایسه کنید.

ب: به او می گویید (ب) گرفته ام ولی به این نمره افتخار میکنم چون از ترم قبل بهتر شده است.

ج: به او می گویید: (الف) گرفته اید و از این که همیشه او از شما برتر است به شدت عصبانی هستید.


ارزیابی تست

اکنون جواب های خود را در جودل آتی منظور فرمایید:

سوال(۱) الف(۱۰) ب (۵) ج(۳)
سوال(۲) الف(۵) ب(۱۰) ج(۳)
سوال (۳) الف(۱۰) ب( ۵) ج(۳)
سوال (۴) الف(۳) ب (۵) ج(۱۰)
سوال (۵) الف(۵) ب(۳) ج(۱۰)

تحلیل نتایج تست

اگر امتیاز شما بین ۳۵ تا ۵۰ باشد: حسادت، حسی بسیار قوی در شما است. به عبارتی شما بسیار خسود هستید و تقریبا هیچ کس و هیچ چیز را به غیر از خودنمی توانید ببینید و این بدترین نوع تحلیل در مورد دیگران است. شما هیچ گاه از زندگی لذت نمی برید چرا که همیشه در انتظار عکس العمل دیگران هستید. به یاد داشته باشید یک فرد حسود در درجه اول باید خود را ناراحت کند تا بتواند دیگران را ناراحت کند. شما خیلی زود پیر می شوید. به اعصاب خود مسلط باشید و این فکر را در ذهن خود بپرورانید که دیگران هم می توانند جایگاهی بهتر از شما کسب کنند.

اگر جمع امتیازات بین ۲۰ تا ۳۵ باشد: شما می توانید فردی حسود باشید اما همیشه در چنین مواقعی اجازه دهید که احساسات شما کاملا جایگزین احساسات قبلی شوند و سپس عمل متقابل را انجام دهید و یا از آنجایی که حسادت همیشه بر پایه ی درک نادرست از موضوعی استوار است باید از یک دوست فهیم کمک فکری بخواهید.

اگر جمع امتیازات زیر ۲۰ باشد: زندگی به کام شماست. هیچ چیز نمی تواند مانع رفتار و کردار درست شما شود. شما تقریبا با حسی به نام حسادت بیگانه اید و سعی می کنید آن را به زندگی خود راه ندهید چون می دانید که زندگی شما را ویران خواهد کرد. به شما باید تبریک گفت. دوستان از مشورت و همفکری بدون غرض شما لذت می برند و شما گل سرسبد تمام مجالس دوستانه هستید.

امیر حسین شاهرخی بازدید : 50 چهارشنبه 18 تیر 1393 نظرات (0)

عکس های جدید هنرمندان و ورزشکاران


نیروانا و نویان، ۲ فرزند شقایق دهقان و محراب قاسمخانی.

یک عکس نوستالژیک دیدنی از دوران دانشجویی رضا عطاران که با رضا شفیعی جم هم اتاقی بودند. ریش کلاسیک و سیگار رضا عطاران هم جالب است.

این عکس را هادی کاظمی در کنار این ملخ غول پیکر به اشتراک گذاشته به خاطر این همه زیبایی شکرگذاری کرده است!

ویشکا آسایش در کنار “فسقلی” اش که دستیار کارگردان شده است. نام پسر ویشکا آسایش “گیو” است.

عکس سلفی امیر نوری و مجید صالحی و مهرداد صدیقیان در راه شمال.

لیندا کیانی یکی کم حاشیه ترین چهره ها در برزیل در کنار پر حاشیه ترین فرد گروه هنرمندان!

علیرضا حقیقی که تا ۱ ماه پیش اصلاً نمیدانستیم کجاست! الآن سوپر استاری برای خودش شده است. صفحه فیسبوک او در کمتر از ۱ هفته نزدیک ۱ میلیون نفر لایک به خود گرفته که بی سابقه است.

احمدرضا عابدزاده خوشتیپ در کنار پوریا پورسرخ و امید حاجیلی.

آخه یکی نیست به کامبیز خان بگوید با آن همه اضافه وزن مجبور نیستی عزیز دلم! متن زیر عکس کامبیز دیرباز را بخوانید.

علی انصاریان یا همان علی بخیه پرسپولیسی ها! این روز ها دیده است بعد از فوتبال نان در هنر است، راه پژمان جمشیدی را دنبال میکند. ولی به نظر نمی رسد مثل پژمان موفق شود!

نیوشا ضیغمی با انتشار این عکس در اینستاگرامش از طرفدارانش که اینقدر مهربون هستند تشکر کرده است!

عکسی که بهنوش طباطبائی شب تولد همسرش مهدی پاکدل از او منتشر کرد. ما هم به نوبه خودمان تولد مهدی پاکدل عزیز را تبریک می‌گوییم. کمی با تاخیر

بهرام رادان تازگی‌ها به عکاسی علاقه‌مند شده است. یک دوربین حرفه ای خریده و عکاسی می‌کند. این هم یکی از عکس ها، ببخشید! یکی از ژست هایش است!

مریلا زارعی در کنار یکی از هموطنان پای تنور دارد نان می‌پزد. یک عکس دوست داشتنی از یک هنرمند دوست داشتنی.

پیام صادقیان که چندی پیش اعلام کرده بود از همه شبکه های اجتماعی میرود و خداحافظی کرد، مثل اینکه نتوانسته دوام بیاورد و با انتشار این عکس به صحنه برگشت. از عکس هم کاملاً مشخص هست که دلش هنوز از بعضی ها خیلی پر است! در ضمن خالکوبی های جدیدش را هم به نمایش گذاشته. از سبیل ها محمد نوری هم به سادگی نمی‌شود گذشت!

عکس سلفی والیبالیست های دوست داشتنی.

هنرمندان در گریم تئاتر “همسران شکسپیر”. بهنوش بختیاری، بهاره رهنما، مهناز افشار، کمند امیرسلیمانی، لیلی رشیدی و سحر دولتشاهی هنرمندان این تئاتر هستند.

سام درخشانی که اخیرا شایعه شده بود با یکی از بازیگران ایرانی ازدواج کرده است با انتشار این عکس به این شایعه واکنش نشان داده است. سام جان، آن دستی که نشان می‌دهی دست راست است! (البته اگر عکس میرور یا آینه ای باشد سام درست گفته است)

این عکس نسبتا قدیمی را باران کوثری در کنار پدر و مادرش به اشتراک گذاشته است. جهانگیر کوثری و رخشان بنی اعتماد.

پیمان معادی در کنار محمود دولت آبادی عزیز و دوست داشتنی. انشاالله سایه خالق کلیدر سال ها بر سر هنر ایران زمین باشد.

احتمالاً پشت صحنه کنسرت امید حاجیلی است. میترا حجار این عکس را به اشتراک گذاشت. در کنار سینا حجازی و امید حاجیلی.

طناز طباطبائی یکی از ستارگانی است که فعالیت زیادی در شبکه های اجتماعی ندارد. اگر هم پستی یا عکسی بگذارد مربوط به یک اتفاق عمومی و یا تبریک یک مناسبت است. این شخصی ترین پست طناز است که یکی از لوح تقدیر های خارجی خود را به اشتراک گذاشته. مربوط به بازی ماندگارش در فیلم “هیس…! دخترها فریاد نمی‌زنند”

رضا صادقی موهایش را کوتاه کرده است. یک تغییر چهره غیرمنتظره برای طرفدارانی که نزدیک به یک دهه رضا صاذقی را با آن موی بلند می‌شناسند و دوست دارند.

“زانکو” پسر با نمک محسن چاوشی در حال توپ بازی!

خانواده اسکندری در برنامه نیما کرمی.

اصغر فرهادی که در فرانسه زندگی کرده است این عکس را با پیراهن آبی و هشتگ #Blue قبل از بازی فرانسه – آلمان به اشتراک گذاشت که نشان بدهد شور جام جهانی ایشان را هم گرفته است.

عکسی از گریم جدید سوسن پرور بازیگر فیلم های طنز تلویزیون.

فرهاد مجیدی با انتشار این عکس اعلام کرد که طرفدار هلند است!

روناک یونسی و پسرش و قدم زدن در پارک.

محسن یگانه با انتشار این عکس و فوکوس بر روی حلقه ازدواجش آن هم پس از گذشتن سال ها از ازدواجش حتما منظوری داشته است! حالا چه منظوری ما هم نمیدانیم

خداحافظی مدافع پرسپولیس با آقا رضا و پیش به سوی تهران!

بابک جهانبخش که برای تفریح به ترکیه رفته است این عکس را پس زمینه ساختمان و تاکسی به اشتراک گذاشت!

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوستان از کدام کیبورد استفاده میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 156
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 106
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 140
  • بازدید ماه : 308
  • بازدید سال : 1,902
  • بازدید کلی : 70,298