loading...
موزیک

امیر حسین شاهرخی بازدید : 47 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (1)

 

 

 

 

 

Pa800 Elite

در كنار pa800 ، شركت KORG محصولی بنام Pa800 Elite را معرفي كرده است كه براي كابران حرفه‌اي بیشتر مناسب است. اين محصول علاوه بر مشخصات كلي دستگاه Pa800 داراي امكانات اضافه‌تری همچون 80 GB هارد ديسك داخلی جهت ذخيره اطلاعات اعم از هزاران قطعه موسيقي، صدا و منابع آهنگ وهمچنين قسمت MP3 Player/Recorder جهت پخش فايل‌هاي MP3 و ضبط کردن اجراهاي نوازنده و صداي خواننده با فرمت MP3 مي‌باشد.

 دستگاه Pa 800  جهت اجراي زنده

از Pa 800  چه به عنوان اجرا در كنار گروه موسيقي استفاده شود و چه اینکه از خود Pa 800  تمامي امکانات اجراي يك گروه را انتظار داشته باشیم، به واسطه داشتن صداهاي فوق‌العاده زياد، قدرتمند و شفاف و با كيفيت، شنوندگان موسيقي بسيار عالي را توسط آن خواهند شنيد.

قسمت ريتم Pa 800  به نوازنده اين امكان را مي‌دهد تا بتواند از يك ريتم بسيار ساده و ابتدایی گرفته تا بخش‌هاي همنوازي گيتار، همگی را به آن اضافه كرده و یاحتي تمامي سازهاي ديگر را با آن تركيب كرده و درنهایت اجرايی را که تداعی کننده نواخته شدن موسیقی توسط گروه است را بوجود آورد و اجراي زنده‌ای داشته باشد.

شايد يكی از دغدغه‌هاي يك نوازنده بهنگام اجراي زنده، پيوسته بودن موسيقي درحال اجرا است. چيزي كه همواره يك نوازنده را نگران مي‌سازد، قطع شدن موسيقي در حال اجراست. به كمك قابليت XDS    (Cross Fade)   نوازنده ديگر نگران قطع موسيقي در حال پخش نخواهد بود چون همزمان دو موسيقي در حال پخش وجود دارد و به كمك ولوم Fade  مي‌توان بين این موسيقي ها حركت كرد و يكی از آن دو را پخش كرد، درنتیجه موسيقي هيچگاه از پخش باز نخواهد ايستاد.

 

استفاده از این دستگاه بعنوان وسیله آهنگسازی

به کمک اين دستگاه شما قادر خواهيد بود تا ايده‌هاي موسيقي‌هاي زيادي را كه در ذهن خود داريد به عرصه عمل در آوريد. با استفاده از قسمت‌هاي Quick Record  ، Track at atine  و StepEntry/Edit  بدون از دست دادن هيچگونه اطلاعاتي توانايي پياده سازي ايده‌هاي موسيقي خود را در مدت زمان اندك، خواهيد داشت.  

 

محصول Pa800  به عنوان يك مولد

Pa 800  ای که در دستان شماست، به عنوان يك منبع عظيم اطلاعاتي موسيقي نيز به حساب مي‌آيد. آيا مي‌خواهيد 14 ثانيه موسيقي فلامينکو بسازيد؟ براي ساخت موسيقي براي برنامه‌اي خاص، نياز به 12 ثانيه موسيقي سبك غربی داريد؟

30 ثانيه موسيقي برزيلي نياز داريد؟ همه و همه بدون اندك دخل وتصرفي در خدمت شماست!

توسط صدها ريتم از پيش آماده‌اي كه در اين دستگاه وجود دارد، فقط كافيست كه ریتم انتخاب كرده و بنوازيد!

 

راه حل‌هاي بي نظير

هيچ آزمون و امتحاني به اندازه اجراي يك قطعه ی مدرن نمي‌تواند قابليت هاي يك دستگاه را به چالش بكشد. پردازشگر صداي TC- Helicon  تعبيه شده بر روي اين دستگاه، به كمك هارموني سه بخشي كه بر روي صداي اصلي ايجاد مي‌كند مي‌تواند از يك صداي بسیار معمولي، صداي خواننده ای حرفه‌اي به همراه گروه كُر بسازد.

سازهاي مختلفي همچون پيانو، بلز، گروه اركستر زهي، چنگ و سازهاي بادي برنجي و علاوه بر آنها صداهاي مختلفی از انواع سازهاي كليد دار مانند پيانو الكتريك، هارپسيكورد و ارگ‌هاي آنالوگ در اختيار شماست تا بتوانيد آنچه را كه مي‌خواهيد، اجرا كنيد.

قسمت مربوط به ريتم اين دستگاه، موجب مي‌شود تا در كنار بقيه امكانات آن، هيچ خلاء ديگری را براي اجراي قطعه مورد علاقه خود احساس نكنيد. با قرار دادن خروجي ويدئو كه بصورت اختياري بر روي دستگاه قابل نصب میباشد، مي‌توانيد اشعار مربوط به ترانه‌هاي در حال اجرا را روي تلوزيون و يا مانيتور نمايش دهيد.

 

تجربه یک صداي واقعي RX

به كمك تكنولوژي قدرتمند  (RX)  (صداي واقعي) ، مي‌توان گفت كه Pa 800حقيقتاً مجهز به يكی از پيچيده ترين و برترين تكنولوژي‌هاي ساخت و توليد صدا شده است. قسمت توليد صداي EDS  اين دستگاه،‌ برگرفته از پيشرفته ترين سينتسايزرهاي KORG  مي‌باشد كه در دستگاه‌هايي همچون M3  و M50  نيز بكار رفته است، تا بتواند صداهايي بسيار غني‌تر، با جزئياتی بيشتر و خصوصياتی همچون عمق، نوانس و لطافت را در مورد صداي توليد شده بكار گيرد. بعلاوه ی تمامي این خصوصيات كه تاكنون ذكر كرديم تعدادي از صداهاي OASYS  (قوي ترين سينتسايزري كه تاكنون ساخته شده است) را نيز به اين مجموعه اضافه نمودیم. و پس از همه اينها، صداي ارگ‌هاي آنالوگ را نيز كه بصورت اهرمي و روي صفحه نمايش قابل تغيير و تنظيم است، روي Pa2x  خواهيم داشت.

وجود 2 كليد قابل برنامه ريزي و يك جوي استيك با حركت 4 طرفه، توانايي كنترل‌هاي مختلف را بصورت همزمان روي صدا به نوازنده مي‌دهد. وجود ورودي Damper  (پدال) ، ورودي پدالِ قابل برنامه ريزي و همچنين قابليت نصب پدال EC5  (يك پدال با 5 سوئيچ قابل برنامه ريزي) اين امكان را خواهد داد تا در زمان اجرا، دستانتان را فقط بر روي کلیدهای نت نگه داريد و بقيه كنترل‌ها را به اين پدال‌ها بسپاريد.

قسمت DNC  كه بعد از سيستم عامل ورژن 2 به دستگاه اضافه شده، ‌قسمتي است كه به پردازندهء توليدِ صدا، براي شبيه سازي صداي طبيعي تر، كمك مي‌کند. به عنوان مثال ممكن است صداي ساز گيتار از يك نت تنها،‌ يك نت بلند، يك نت خفه شده و ... تشكيل شده باشد. اين تكنولوژي بصورت هوشمند در قطعه‌اي كه شما با صداي گيتار مي‌نوازيد، همه شرایط مختلف را محاسبه كرده وسپس در زمان مناسب، صداي مناسب را جهت هر چه طبيعي‌تر شدن صداي نت ساز، به عنوان يك تكنيك گيتار، براي شما اجرا مي‌كند. با اختصاص 16 اوسيلاتور به هر نت، موجب مي‌شود تا به شما صداي بسيار صاف و شفافي را تحويل دهد.

حافظه مربوط به نگهداري صداها، در Pa 800  به شكل قابل توجهي، به منظور ذخيره سازي حجم زيادي از صداها افزايش يافته است. در اين بين، خيلي از صداهاي اضافه شده، ‌مربوط به تكنيك‌هاي مختلف نوازندگی يك ساز موسيقي است. به همین منظور تعداد نت هایی که بطور همزمان در این دستگاه قابلیت پخش دارند نيز، به عدد 120 نت رسيده است که بتواند به راحتي اين حجم از اطلاعات را پردازش نمايد.

حافظة اصلي دستگاه Pa 800  بيش از 950 صداي مختلف را در خود جاي داده است که میتوان بعنوان نمونه از صدای پيانوي آكوستيك (واقعي) ، كه برگرفته شده از صداي پيانوي رويال كنسرت است نام برد (صداها شامل صداي نمونه بردراي شده از سيستم‌هاي پيانو در حالات: با پدال و بدون پدال). علاوه بر آن 63 عدد درام كيت تعبيه شده در اين دستگاه، اجازه استفاده از صداي سازهاي كوبه اي را نیز به شما مي‌دهد. قسمت RAM  اين دستگاه به شما امكان مي‌دهد که تا 256 عدد صداي ساز جديد و 64 عدد درام كيت مخصوص خودتان، در كنار بقيه صداها داشته باشيد كه همگي نیز قابليت سريع ويرايش را دارند.

 

همه چيز در كنار هم

آيا نياز به تعويض سريع صدا داريد؟ STS  در خدمت شماست! با بهره گيري از قابليت تعبيه    4 كليد مجزا   STSبراي هر ريتم، شما مي‌توانيد صداهاي مورد نظر خود را كه از قبل بر روي ريتم‌ مورد نظرتان ذخيره نموده‌ايد به سرعت فراخواني كرده و از آن استفاده كنيد.

هر حافظه Performance   نيز اين قابليت را در اختيار شما قرار مي‌دهد تا بتوانيد: ريتم، صداها، افكت‌ها، سرعت و ‌گام اجراي آهنگ را براي هر قطعه از موسيقي مورد نظرتان تعريف كرده و هنگام اجرا از آن استفاده كنيد. هر يك از 4 كليد PAD   نيز مي‌توانند به يكی از صداهاي افكتيو يا كوبه اي، قطعه‌اي آكورد، قطعه‌اي آرپژ، تك نوازي يك ساز و يا قطعه‌اي ريتميك تنظیم شود.

ويژگيهاي ديگري همچون Manual Bass, Bass Inversion, Tap Tempo, Fade in/out, Synchro Start/Stop   نيز مي‌توانند بصورت مجموعه‌اي از ويژگيهای مختلف، در كنار هم در يك Performance   ذخيره شوند.

 

افزايش صداها

آیا صداهايي كه روي اين دستگاه داريد كافي نيست؟ شما مي‌توانيد از قابليت ارتقاء و افزايش صداي اين دستگاه استفاده كنيد. دستگاه Pa 800   براي موزيسين‌هايي طراحي و ساخته شده است كه ترجيح مي‌دهند، از صداهاي ویژه خودشان در اجراهايشان استفاده كنند. با بهره گيري از قابليت گسترش و اضافه كردن صدا، میتوان از صداهايي با فرمت فايل‌هاي نظیر AIFF, Wave   ، سمپل‌هاي KORG   و البته مجموعه صداي AKAI   – كه يكی از بزرگترين مجموعه هاي صدای ساز دركل دنيا شناخته شده است - مي‌توان در حافظه جانبي 64 مگابايت موجود بر روي دستگاه استفاده نمود.

قسمت پردازش و ويرايش صداي Pa 800   توانايي‌هايي چون Loop   كردن، Normalize, Cut   را در اختيارتان قرار خواهد داد. با استفاده از Time Slice   مي‌توانيد در كنار بخش‌هاي ريتم سازي خود، قسمتي از يك صداي ريتميك ديگر را نیز استفاده كنيد.

 

افكت ها

شركتkorg مدت هاست كه در زمینه توليد دستگاه هاي پردازشگر افكت با كيفيت بالاي استوديويي، نام آشنا است .دستگاه Pa800با بهره گيري از همين خصوصيت ، داراي 4 نوع پردازشگر افكت جداگانه است كه موجب مي‌‌گردد تا با استفاده از اين قابليت، كيفيت و قدرت صداهاي توليد شده توسط اين دستگاه، سرآمد باشند. به عنوان مثال ازانواع 125 گونه افكت موجود برروي اين دستگاه، مي‌توان از انواع Reverb  ، انواع Delay   ،Chorus   ها و... نام برد.

دربین شرکت های تولیدکننده پردازشگر صدای خواننده، TC–Helicon   شناخته شده ترین نام میباشد. به همین منظور، KORG   برای دستیابی به کیفیت بالای صدای خواننده، در قسمت پردازشگر صدا، از قابلیتهای TC–Helicon   بهره گرفته است.

 

اجزاي تشكيل دهنده ريتم

مسلماً قلب تپنده كيبوردهاي سريpa   در قسمت ريتم آن متمرکز است. اساساً يك ريتم از ادوات و سازهاي كوبه اي بصورت ريتميك و منظم، به همراه Bass   و سازهاي ديگر كه ملودی های هارموني را دنبال مي‌كنند تشكيل شده است. همگی این اجزا مي‌توانند در تركيب باهم، Transpose   شوند و درنهايت به عنوان آجر در ساخت دیوار موسیقی مورد نظر شما بكارگرفته شوند. هرريتم به تنهایی محيطي موسيقيايي است، كه شامل قسمت هاي مختلفي از قبیل وارياسیون هاي متفاوت ، پاساژ ها و پيش درآمد ها و خاتمه هاي گوناگون در دسته بندي سبك هاي متفاوت موسيقي است. شما مي‌توانيد ريتم خود را انتخاب نموده، صداي دلخواه را انتخاب كرده، قسمت مورد نظر را انتخاب كنيد و در نهايت فقط شروع به نواختن كنيد .

همزمان با نواختن شما برروي كليدهاي Pa800   و خواندن درميكروفون ، Pa800   صداي اصلاح شده شما را پخش خواهدكرد و با توجه به آكوردي كه بروي دستگاه اجرا مي‌كنيد، مطمئن خواهيدبود كه صداي شما فالش نخواهد شد. همچنين اگرنياز به ريتم هاي بيشتري که ازپيش ساخته شده داريد، مي‌توانيد آنها را از سايت korgو يا شركت هاي ديگر كه در زمینه ساخت ريتم فعالیت دارند، خريداري كنيد .براي اطلاع از جزئيات بيشتر به سايت www.korgpa.com   مراجعه كنيد.

 

گيتار و NTTدرريتم

بااستفاده از بخش گيتار موجود در pa800 ، با نواختن نتهاي موسيقي بطور معمولي توسط يك صداي گيتار، حس نواخته شدن يك ساز گيتار واقعي را تجربه میكنيد. معمولاً يكی از مسائل بحث برانگيز دريك قطعه موسيقي ساخته شده توسط سینتسایزر، (چنانچه ساز گيتار رانيز شامل شود ) قسمت صداي گيتار آن است. معمولاً اجراي ساز گيتار توسط كيبورد بسيار كاري دشوار است تا آنجا كه نتيجه كار علي رغم ويرايش هاي بسيار، بازهم مصنوعي بودن آنرا تأييد مي‌كند. هم اكنون اين قابليت توسط قسمت پردازشگر صداي گيتار اين دستگاه، به نوازنده داده میشود تا نت هاي نواخته شده معمولي را به شكل صداي نواخته شده گيتار توسط يك نوازنده حرفه اي گيتار تبديل كند.

قسمت NTTموجب مي‌گردد تا درزمان تغييرات آكوردها، پيوستگي نت هاي آكورد با يكديگر حفظ شده، تا حدامكان بصورت Legatoشنيده شوند و به زبان ديگر، هارموني آكوردهاي پياپي با شرايط بهتري روي يكديگر حل شوند.

قابليت نمايش نتهاي موسيقي به شكل مرسوم

با استفاده ازاين ویژگی pa800، قابليت نمايش نت هاي موسيقي، به شكل عادي نت هاي رايج را فراهم مي‌آورد. افرادمبتدي كه درحال يادگيري موسيقي هستند، قادر خواهند بود تا در كنار نت هاي نمايش داده شده، نام نت موردنظر را نيز ببينند .نمايش اتوماتیک قطعه موسيقي بر روي خطوط حامل و نت سركليد مربوطه اين امكان را خواهد داد تا بتوانيد تمامي قطعه موسيقي خود را بشكل گرافیکی دنبال كنيد. توسط اين قابليت حتي قادر خواهيد بود تا اسامي خلاصه شده آكوردها رانيز دركنار بقيه اجزاي موسيقي خود داشته باشيد .

با الگوريتم پيچيده طراحي شده براي پردازش اطلاعات اين قسمت، حتي نتهايي كه خارج از زمان مقرر نواخته شده باشند و به اصطلاح Quantize نيستند نيز، قابليت نمايش صحيح بروي خطوط حامل را خواهند داشت .

قسمت آهنگسازي

دركنار قابليت آهنگسازي كانال به كانال، شما مي‌توانيد با استفاده از backing sequenceدرعرض چند دقيقه موسيقي خود را بسازيد. حتي افراد مبتدي نيز بدون نياز به آگاهي از پيچيدگي هاي آهنگسازي، با استفاده از اين قابليت مي‌توانند ايده هاي موسيقي خود را سريعاً اجرا و پياده سازي كنند. درقسمت step / Entry مي‌توان به راحتي نت ها را يكی پس از ديگري وارد نموده و در انتها به حاصل كار گوش داد. چنانچه قسمتي از آن به اصلاح و ويرايش نياز داشته باشد اين امر به راحتي امكان پذير است. با اين روش خواهيد ديد كه موسيقي هاي بسيار پيچيده و حرفه اي را بدون نیاز به توانايي و مهارت خاص در زمينه كيبورد نوازي، خواهيد ساخت. از اين موسيقي ساخته شده مي‌توانيد در اينترنت ، برنامه هاي مختلف،Multimedia و... استفاده كنيد.

گسترش كتابچه آهنگ

شما مي‌توانيد با قابليت كتابچه آهنگ اجراي زندهء آسانتري را تجربه كنيد. كتابچه آهنگ يا «song book » يك بانك اطلاعاتي است كه شامل آدرس فايل هاي ريتم ، صداهاي مربوطه و تنظیمات مناسب براي اجراي آهنگ مي‌باشد .با انتخاب ريتم خود ، صداهاي sts راتنظيم و ذخيره كنيد ، افكت ها را مشخص كنيد، سرعت ريتم را تنظيم كرده و سپس همگي اين اطلاعات را در كتابچه آهنگ با نام دلخواه ذخيره كنيد. به هنگام اجرا، فقط كافيست روي نام مورد نظر در صفحه، اشاره نموده و گزينه «play» را بزنيد .همه تنظيمات از پيش تعيين شده، بلافاصله براي شما بازيابي میشود و جهت اجرا در اختيارتان قرارمي‌گيرد. جهت دريافت برنامه ويرايشگر «song book» روي كامپيوتر مي‌توانيد به سايت www. KORGPA.COM مراجعه نمائيد.

تكنولوژي قدرتمند

اولين شركتي كه در دنيا دستگاهي با قابليت پخش 2 فايل MIDI بطور همزمان رامعرفي كرد شرکت KORG بود. هم اينك pa800 با برگرفتن همين خصوصيت دركنار اجزاي قدرتمند ديگر اين توانايي را نيز در اختيار نوازنده قرارمي‌دهد. دستگاه pa800 قابليت پخش فايل هاي با فرمت هاي SMF،Karaoke، GM،MP3( توسط بورد جانبي قابل نصب روي مدل هاي معمولي Pa800 ازدستگاه pa800 Elite) را دارد .

بااستفاده ازقابليت نمايش متن ترانه، شما متن ترانه اي را كه در حال پخش است مي‌توانيد ببينيد. قابليت علامت گذاري قسمت هاي مختلف آهنگ به شما اين امكان را مي‌دهد تا به صورت سريع به قسمتي از آهنگ مورد نظر خودكه ازپيش علامت گذاري كرده اید رفته و پخش موسيقي را ازهمان نقطه آغاز كنيد.

استفاده آسان از دستگاه

علي رغم اینکه دستگاه pa800از تكنولوژي داخلي بسيارپيچيده اي برخوردار است، اما سعي شده تا كاربري بسيار آسان و راحتي را در اختيار كاربر خود قراردهد. هدف از توليد چنين دستگاهي، دراختيار قراردادن قابليت هاي بي نظير، داراي حس موسيقيايي قوي، سريع، و با امكانات اجراي بي عيب و نقص بوده است.

صفحه نمايش رنگي اين دستگاه وسيله اي بسيار خوب برای ارتباط بين نوازنده و دستگاه است. با استفاده از گزينه انتخاب يكی از 7 رنگ به عنوان رنگ زمينه، شما قادر خواهيد بود تا در هر شرايط نور، به راحتي صفحه نمايش را بخوانيد.

مدل نمايش اطلاعات روي صفحه اين دستگاه قابليت نمايش به دو صورت ساده «Easy» وحرفه اي «Expert» را دارد.

حالت Easyفقط اطلاعات اصلي ونكات ضروري را بصورت خيلي ساده براي شما نمايش مي‌دهد . در حالت Expert تمامي اطلاعات با جزئيات دقيق روي صفحه نمايش داده مي‌شوند.

قابليت هاي تنظيمات

تقريباً همه چيز برروي pa800 قابل تنظيم است. از ريتم ها، padها و performance ها گرفته تا صداها، آهنگ ها كتابچه آهنگ، تنظيم هاي مربوط به ولوم ها، كليدهاي قابل برنامه ريزي، پلال ها، كانال هاي ‌MIDIو...

اتصالات ورودي /خروجي

Pa800 اكثر ورودي خروجي هايي كه شما نياز داريد، بطور طبيعي دراختيار دارد كه اين موارد شامل 4 خروجي تفكيك شده صدا، 2 ورودي ميكروفن/صدا با قابليت ولوم تنظيم مقدار ورودي (Gain) ، داراي 2 پورت USBجهت فلش مموري و اتصالات جانبي و يك پورت USB جهت اتصال به كامپيوتر است. بانصب بورد اختياري VIF4 مي‌توانيد نوشته هاي مربوط به متن ترانه ها را روي تلويزيون با فرمت هاي استاندارد PAL و ياNTSC ببينيد.

سيستم بلندگو

سيستم بلندگوي تعبيه شده براي Pa800 فوقالعاده با كيفيت مي‌باشد. 2 عدد آمپلي فاير 22 وات، جريان مربوط به 2 توئيتر و2عددووفر 10اينچي كه دريك قاب ويژه جهت Bass-Reflex عالي تعبيه شده است را تأمين مي‌كند . علاوه برآن وجود اكولايزر برروي حجم و ولوم نهايي صدا موجب مي‌گردد تا صداي فوق العاده گرم و زنده ای را از خروجي دستگاه دريافت كنيد.

سازگاري با مدل هاي پيش

ودرنهايت اگر شما يكي از كاربران قبلي محصولات pa شركت KORG باشيد، به راحتي مي‌توانيد ريتم ها، صداها، آهنگ هاي موجود خود را كه قابل اجرا بر روي Pa1x, Pa80, Pa60, Pa500, Pa588, Pa50 بوده اند را نیز برروي Pa800 اجراكنيد.

امکان نصب لوازم جانبي

هرچندکه Pa800 تقريباً برروي خود همه آن چه راكه شما نياز داريد، داراست، اما قابليت نصب لوازم زير را نيز بروي خود دارد.

EXBP-Dual MP3-Dual MP3 Expansion Board:

داراي قابليت پخش و ضبط MP3 (ضبط روي فلش مموري و يا هاردديسك انجام مي‌شود.). ضبط MP3 شامل اجراي كامل نوازنده به همراه صداي خواننده مي‌باشد.

Hard disk installation kit- يك بورد جانبي قابل نصب برروي Pa800 كه امكان اضافه نمودن هارد ديسك 5.2 اينچي ATA را تاحجم 2 ترا بايت مي‌دهد (هاردديسك با ظرفيت دلخواه بطور مجزا بايد تهيه و نصب گردد.)

*VIF4 Graphic Video Interface

امیر حسین شاهرخی بازدید : 46 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

 

 

 

 

 

Pa800 Elite

در كنار pa800 ، شركت KORG محصولی بنام Pa800 Elite را معرفي كرده است كه براي كابران حرفه‌اي بیشتر مناسب است. اين محصول علاوه بر مشخصات كلي دستگاه Pa800 داراي امكانات اضافه‌تری همچون 80 GB هارد ديسك داخلی جهت ذخيره اطلاعات اعم از هزاران قطعه موسيقي، صدا و منابع آهنگ وهمچنين قسمت MP3 Player/Recorder جهت پخش فايل‌هاي MP3 و ضبط کردن اجراهاي نوازنده و صداي خواننده با فرمت MP3 مي‌باشد.

 دستگاه Pa 800  جهت اجراي زنده

از Pa 800  چه به عنوان اجرا در كنار گروه موسيقي استفاده شود و چه اینکه از خود Pa 800  تمامي امکانات اجراي يك گروه را انتظار داشته باشیم، به واسطه داشتن صداهاي فوق‌العاده زياد، قدرتمند و شفاف و با كيفيت، شنوندگان موسيقي بسيار عالي را توسط آن خواهند شنيد.

قسمت ريتم Pa 800  به نوازنده اين امكان را مي‌دهد تا بتواند از يك ريتم بسيار ساده و ابتدایی گرفته تا بخش‌هاي همنوازي گيتار، همگی را به آن اضافه كرده و یاحتي تمامي سازهاي ديگر را با آن تركيب كرده و درنهایت اجرايی را که تداعی کننده نواخته شدن موسیقی توسط گروه است را بوجود آورد و اجراي زنده‌ای داشته باشد.

شايد يكی از دغدغه‌هاي يك نوازنده بهنگام اجراي زنده، پيوسته بودن موسيقي درحال اجرا است. چيزي كه همواره يك نوازنده را نگران مي‌سازد، قطع شدن موسيقي در حال اجراست. به كمك قابليت XDS    (Cross Fade)   نوازنده ديگر نگران قطع موسيقي در حال پخش نخواهد بود چون همزمان دو موسيقي در حال پخش وجود دارد و به كمك ولوم Fade  مي‌توان بين این موسيقي ها حركت كرد و يكی از آن دو را پخش كرد، درنتیجه موسيقي هيچگاه از پخش باز نخواهد ايستاد.

 

استفاده از این دستگاه بعنوان وسیله آهنگسازی

به کمک اين دستگاه شما قادر خواهيد بود تا ايده‌هاي موسيقي‌هاي زيادي را كه در ذهن خود داريد به عرصه عمل در آوريد. با استفاده از قسمت‌هاي Quick Record  ، Track at atine  و StepEntry/Edit  بدون از دست دادن هيچگونه اطلاعاتي توانايي پياده سازي ايده‌هاي موسيقي خود را در مدت زمان اندك، خواهيد داشت.  

 

محصول Pa800  به عنوان يك مولد

Pa 800  ای که در دستان شماست، به عنوان يك منبع عظيم اطلاعاتي موسيقي نيز به حساب مي‌آيد. آيا مي‌خواهيد 14 ثانيه موسيقي فلامينکو بسازيد؟ براي ساخت موسيقي براي برنامه‌اي خاص، نياز به 12 ثانيه موسيقي سبك غربی داريد؟

30 ثانيه موسيقي برزيلي نياز داريد؟ همه و همه بدون اندك دخل وتصرفي در خدمت شماست!

توسط صدها ريتم از پيش آماده‌اي كه در اين دستگاه وجود دارد، فقط كافيست كه ریتم انتخاب كرده و بنوازيد!

 

راه حل‌هاي بي نظير

هيچ آزمون و امتحاني به اندازه اجراي يك قطعه ی مدرن نمي‌تواند قابليت هاي يك دستگاه را به چالش بكشد. پردازشگر صداي TC- Helicon  تعبيه شده بر روي اين دستگاه، به كمك هارموني سه بخشي كه بر روي صداي اصلي ايجاد مي‌كند مي‌تواند از يك صداي بسیار معمولي، صداي خواننده ای حرفه‌اي به همراه گروه كُر بسازد.

سازهاي مختلفي همچون پيانو، بلز، گروه اركستر زهي، چنگ و سازهاي بادي برنجي و علاوه بر آنها صداهاي مختلفی از انواع سازهاي كليد دار مانند پيانو الكتريك، هارپسيكورد و ارگ‌هاي آنالوگ در اختيار شماست تا بتوانيد آنچه را كه مي‌خواهيد، اجرا كنيد.

قسمت مربوط به ريتم اين دستگاه، موجب مي‌شود تا در كنار بقيه امكانات آن، هيچ خلاء ديگری را براي اجراي قطعه مورد علاقه خود احساس نكنيد. با قرار دادن خروجي ويدئو كه بصورت اختياري بر روي دستگاه قابل نصب میباشد، مي‌توانيد اشعار مربوط به ترانه‌هاي در حال اجرا را روي تلوزيون و يا مانيتور نمايش دهيد.

 

تجربه یک صداي واقعي RX

به كمك تكنولوژي قدرتمند  (RX)  (صداي واقعي) ، مي‌توان گفت كه Pa 800حقيقتاً مجهز به يكی از پيچيده ترين و برترين تكنولوژي‌هاي ساخت و توليد صدا شده است. قسمت توليد صداي EDS  اين دستگاه،‌ برگرفته از پيشرفته ترين سينتسايزرهاي KORG  مي‌باشد كه در دستگاه‌هايي همچون M3  و M50  نيز بكار رفته است، تا بتواند صداهايي بسيار غني‌تر، با جزئياتی بيشتر و خصوصياتی همچون عمق، نوانس و لطافت را در مورد صداي توليد شده بكار گيرد. بعلاوه ی تمامي این خصوصيات كه تاكنون ذكر كرديم تعدادي از صداهاي OASYS  (قوي ترين سينتسايزري كه تاكنون ساخته شده است) را نيز به اين مجموعه اضافه نمودیم. و پس از همه اينها، صداي ارگ‌هاي آنالوگ را نيز كه بصورت اهرمي و روي صفحه نمايش قابل تغيير و تنظيم است، روي Pa2x  خواهيم داشت.

وجود 2 كليد قابل برنامه ريزي و يك جوي استيك با حركت 4 طرفه، توانايي كنترل‌هاي مختلف را بصورت همزمان روي صدا به نوازنده مي‌دهد. وجود ورودي Damper  (پدال) ، ورودي پدالِ قابل برنامه ريزي و همچنين قابليت نصب پدال EC5  (يك پدال با 5 سوئيچ قابل برنامه ريزي) اين امكان را خواهد داد تا در زمان اجرا، دستانتان را فقط بر روي کلیدهای نت نگه داريد و بقيه كنترل‌ها را به اين پدال‌ها بسپاريد.

قسمت DNC  كه بعد از سيستم عامل ورژن 2 به دستگاه اضافه شده، ‌قسمتي است كه به پردازندهء توليدِ صدا، براي شبيه سازي صداي طبيعي تر، كمك مي‌کند. به عنوان مثال ممكن است صداي ساز گيتار از يك نت تنها،‌ يك نت بلند، يك نت خفه شده و ... تشكيل شده باشد. اين تكنولوژي بصورت هوشمند در قطعه‌اي كه شما با صداي گيتار مي‌نوازيد، همه شرایط مختلف را محاسبه كرده وسپس در زمان مناسب، صداي مناسب را جهت هر چه طبيعي‌تر شدن صداي نت ساز، به عنوان يك تكنيك گيتار، براي شما اجرا مي‌كند. با اختصاص 16 اوسيلاتور به هر نت، موجب مي‌شود تا به شما صداي بسيار صاف و شفافي را تحويل دهد.

حافظه مربوط به نگهداري صداها، در Pa 800  به شكل قابل توجهي، به منظور ذخيره سازي حجم زيادي از صداها افزايش يافته است. در اين بين، خيلي از صداهاي اضافه شده، ‌مربوط به تكنيك‌هاي مختلف نوازندگی يك ساز موسيقي است. به همین منظور تعداد نت هایی که بطور همزمان در این دستگاه قابلیت پخش دارند نيز، به عدد 120 نت رسيده است که بتواند به راحتي اين حجم از اطلاعات را پردازش نمايد.

حافظة اصلي دستگاه Pa 800  بيش از 950 صداي مختلف را در خود جاي داده است که میتوان بعنوان نمونه از صدای پيانوي آكوستيك (واقعي) ، كه برگرفته شده از صداي پيانوي رويال كنسرت است نام برد (صداها شامل صداي نمونه بردراي شده از سيستم‌هاي پيانو در حالات: با پدال و بدون پدال). علاوه بر آن 63 عدد درام كيت تعبيه شده در اين دستگاه، اجازه استفاده از صداي سازهاي كوبه اي را نیز به شما مي‌دهد. قسمت RAM  اين دستگاه به شما امكان مي‌دهد که تا 256 عدد صداي ساز جديد و 64 عدد درام كيت مخصوص خودتان، در كنار بقيه صداها داشته باشيد كه همگي نیز قابليت سريع ويرايش را دارند.

 

همه چيز در كنار هم

آيا نياز به تعويض سريع صدا داريد؟ STS  در خدمت شماست! با بهره گيري از قابليت تعبيه    4 كليد مجزا   STSبراي هر ريتم، شما مي‌توانيد صداهاي مورد نظر خود را كه از قبل بر روي ريتم‌ مورد نظرتان ذخيره نموده‌ايد به سرعت فراخواني كرده و از آن استفاده كنيد.

هر حافظه Performance   نيز اين قابليت را در اختيار شما قرار مي‌دهد تا بتوانيد: ريتم، صداها، افكت‌ها، سرعت و ‌گام اجراي آهنگ را براي هر قطعه از موسيقي مورد نظرتان تعريف كرده و هنگام اجرا از آن استفاده كنيد. هر يك از 4 كليد PAD   نيز مي‌توانند به يكی از صداهاي افكتيو يا كوبه اي، قطعه‌اي آكورد، قطعه‌اي آرپژ، تك نوازي يك ساز و يا قطعه‌اي ريتميك تنظیم شود.

ويژگيهاي ديگري همچون Manual Bass, Bass Inversion, Tap Tempo, Fade in/out, Synchro Start/Stop   نيز مي‌توانند بصورت مجموعه‌اي از ويژگيهای مختلف، در كنار هم در يك Performance   ذخيره شوند.

 

افزايش صداها

آیا صداهايي كه روي اين دستگاه داريد كافي نيست؟ شما مي‌توانيد از قابليت ارتقاء و افزايش صداي اين دستگاه استفاده كنيد. دستگاه Pa 800   براي موزيسين‌هايي طراحي و ساخته شده است كه ترجيح مي‌دهند، از صداهاي ویژه خودشان در اجراهايشان استفاده كنند. با بهره گيري از قابليت گسترش و اضافه كردن صدا، میتوان از صداهايي با فرمت فايل‌هاي نظیر AIFF, Wave   ، سمپل‌هاي KORG   و البته مجموعه صداي AKAI   – كه يكی از بزرگترين مجموعه هاي صدای ساز دركل دنيا شناخته شده است - مي‌توان در حافظه جانبي 64 مگابايت موجود بر روي دستگاه استفاده نمود.

قسمت پردازش و ويرايش صداي Pa 800   توانايي‌هايي چون Loop   كردن، Normalize, Cut   را در اختيارتان قرار خواهد داد. با استفاده از Time Slice   مي‌توانيد در كنار بخش‌هاي ريتم سازي خود، قسمتي از يك صداي ريتميك ديگر را نیز استفاده كنيد.

 

افكت ها

شركتkorg مدت هاست كه در زمینه توليد دستگاه هاي پردازشگر افكت با كيفيت بالاي استوديويي، نام آشنا است .دستگاه Pa800با بهره گيري از همين خصوصيت ، داراي 4 نوع پردازشگر افكت جداگانه است كه موجب مي‌‌گردد تا با استفاده از اين قابليت، كيفيت و قدرت صداهاي توليد شده توسط اين دستگاه، سرآمد باشند. به عنوان مثال ازانواع 125 گونه افكت موجود برروي اين دستگاه، مي‌توان از انواع Reverb  ، انواع Delay   ،Chorus   ها و... نام برد.

دربین شرکت های تولیدکننده پردازشگر صدای خواننده، TC–Helicon   شناخته شده ترین نام میباشد. به همین منظور، KORG   برای دستیابی به کیفیت بالای صدای خواننده، در قسمت پردازشگر صدا، از قابلیتهای TC–Helicon   بهره گرفته است.

 

اجزاي تشكيل دهنده ريتم

مسلماً قلب تپنده كيبوردهاي سريpa   در قسمت ريتم آن متمرکز است. اساساً يك ريتم از ادوات و سازهاي كوبه اي بصورت ريتميك و منظم، به همراه Bass   و سازهاي ديگر كه ملودی های هارموني را دنبال مي‌كنند تشكيل شده است. همگی این اجزا مي‌توانند در تركيب باهم، Transpose   شوند و درنهايت به عنوان آجر در ساخت دیوار موسیقی مورد نظر شما بكارگرفته شوند. هرريتم به تنهایی محيطي موسيقيايي است، كه شامل قسمت هاي مختلفي از قبیل وارياسیون هاي متفاوت ، پاساژ ها و پيش درآمد ها و خاتمه هاي گوناگون در دسته بندي سبك هاي متفاوت موسيقي است. شما مي‌توانيد ريتم خود را انتخاب نموده، صداي دلخواه را انتخاب كرده، قسمت مورد نظر را انتخاب كنيد و در نهايت فقط شروع به نواختن كنيد .

همزمان با نواختن شما برروي كليدهاي Pa800   و خواندن درميكروفون ، Pa800   صداي اصلاح شده شما را پخش خواهدكرد و با توجه به آكوردي كه بروي دستگاه اجرا مي‌كنيد، مطمئن خواهيدبود كه صداي شما فالش نخواهد شد. همچنين اگرنياز به ريتم هاي بيشتري که ازپيش ساخته شده داريد، مي‌توانيد آنها را از سايت korgو يا شركت هاي ديگر كه در زمینه ساخت ريتم فعالیت دارند، خريداري كنيد .براي اطلاع از جزئيات بيشتر به سايت www.korgpa.com   مراجعه كنيد.

 

گيتار و NTTدرريتم

بااستفاده از بخش گيتار موجود در pa800 ، با نواختن نتهاي موسيقي بطور معمولي توسط يك صداي گيتار، حس نواخته شدن يك ساز گيتار واقعي را تجربه میكنيد. معمولاً يكی از مسائل بحث برانگيز دريك قطعه موسيقي ساخته شده توسط سینتسایزر، (چنانچه ساز گيتار رانيز شامل شود ) قسمت صداي گيتار آن است. معمولاً اجراي ساز گيتار توسط كيبورد بسيار كاري دشوار است تا آنجا كه نتيجه كار علي رغم ويرايش هاي بسيار، بازهم مصنوعي بودن آنرا تأييد مي‌كند. هم اكنون اين قابليت توسط قسمت پردازشگر صداي گيتار اين دستگاه، به نوازنده داده میشود تا نت هاي نواخته شده معمولي را به شكل صداي نواخته شده گيتار توسط يك نوازنده حرفه اي گيتار تبديل كند.

قسمت NTTموجب مي‌گردد تا درزمان تغييرات آكوردها، پيوستگي نت هاي آكورد با يكديگر حفظ شده، تا حدامكان بصورت Legatoشنيده شوند و به زبان ديگر، هارموني آكوردهاي پياپي با شرايط بهتري روي يكديگر حل شوند.

قابليت نمايش نتهاي موسيقي به شكل مرسوم

با استفاده ازاين ویژگی pa800، قابليت نمايش نت هاي موسيقي، به شكل عادي نت هاي رايج را فراهم مي‌آورد. افرادمبتدي كه درحال يادگيري موسيقي هستند، قادر خواهند بود تا در كنار نت هاي نمايش داده شده، نام نت موردنظر را نيز ببينند .نمايش اتوماتیک قطعه موسيقي بر روي خطوط حامل و نت سركليد مربوطه اين امكان را خواهد داد تا بتوانيد تمامي قطعه موسيقي خود را بشكل گرافیکی دنبال كنيد. توسط اين قابليت حتي قادر خواهيد بود تا اسامي خلاصه شده آكوردها رانيز دركنار بقيه اجزاي موسيقي خود داشته باشيد .

با الگوريتم پيچيده طراحي شده براي پردازش اطلاعات اين قسمت، حتي نتهايي كه خارج از زمان مقرر نواخته شده باشند و به اصطلاح Quantize نيستند نيز، قابليت نمايش صحيح بروي خطوط حامل را خواهند داشت .

قسمت آهنگسازي

دركنار قابليت آهنگسازي كانال به كانال، شما مي‌توانيد با استفاده از backing sequenceدرعرض چند دقيقه موسيقي خود را بسازيد. حتي افراد مبتدي نيز بدون نياز به آگاهي از پيچيدگي هاي آهنگسازي، با استفاده از اين قابليت مي‌توانند ايده هاي موسيقي خود را سريعاً اجرا و پياده سازي كنند. درقسمت step / Entry مي‌توان به راحتي نت ها را يكی پس از ديگري وارد نموده و در انتها به حاصل كار گوش داد. چنانچه قسمتي از آن به اصلاح و ويرايش نياز داشته باشد اين امر به راحتي امكان پذير است. با اين روش خواهيد ديد كه موسيقي هاي بسيار پيچيده و حرفه اي را بدون نیاز به توانايي و مهارت خاص در زمينه كيبورد نوازي، خواهيد ساخت. از اين موسيقي ساخته شده مي‌توانيد در اينترنت ، برنامه هاي مختلف،Multimedia و... استفاده كنيد.

گسترش كتابچه آهنگ

شما مي‌توانيد با قابليت كتابچه آهنگ اجراي زندهء آسانتري را تجربه كنيد. كتابچه آهنگ يا «song book » يك بانك اطلاعاتي است كه شامل آدرس فايل هاي ريتم ، صداهاي مربوطه و تنظیمات مناسب براي اجراي آهنگ مي‌باشد .با انتخاب ريتم خود ، صداهاي sts راتنظيم و ذخيره كنيد ، افكت ها را مشخص كنيد، سرعت ريتم را تنظيم كرده و سپس همگي اين اطلاعات را در كتابچه آهنگ با نام دلخواه ذخيره كنيد. به هنگام اجرا، فقط كافيست روي نام مورد نظر در صفحه، اشاره نموده و گزينه «play» را بزنيد .همه تنظيمات از پيش تعيين شده، بلافاصله براي شما بازيابي میشود و جهت اجرا در اختيارتان قرارمي‌گيرد. جهت دريافت برنامه ويرايشگر «song book» روي كامپيوتر مي‌توانيد به سايت www. KORGPA.COM مراجعه نمائيد.

تكنولوژي قدرتمند

اولين شركتي كه در دنيا دستگاهي با قابليت پخش 2 فايل MIDI بطور همزمان رامعرفي كرد شرکت KORG بود. هم اينك pa800 با برگرفتن همين خصوصيت دركنار اجزاي قدرتمند ديگر اين توانايي را نيز در اختيار نوازنده قرارمي‌دهد. دستگاه pa800 قابليت پخش فايل هاي با فرمت هاي SMF،Karaoke، GM،MP3( توسط بورد جانبي قابل نصب روي مدل هاي معمولي Pa800 ازدستگاه pa800 Elite) را دارد .

بااستفاده ازقابليت نمايش متن ترانه، شما متن ترانه اي را كه در حال پخش است مي‌توانيد ببينيد. قابليت علامت گذاري قسمت هاي مختلف آهنگ به شما اين امكان را مي‌دهد تا به صورت سريع به قسمتي از آهنگ مورد نظر خودكه ازپيش علامت گذاري كرده اید رفته و پخش موسيقي را ازهمان نقطه آغاز كنيد.

استفاده آسان از دستگاه

علي رغم اینکه دستگاه pa800از تكنولوژي داخلي بسيارپيچيده اي برخوردار است، اما سعي شده تا كاربري بسيار آسان و راحتي را در اختيار كاربر خود قراردهد. هدف از توليد چنين دستگاهي، دراختيار قراردادن قابليت هاي بي نظير، داراي حس موسيقيايي قوي، سريع، و با امكانات اجراي بي عيب و نقص بوده است.

صفحه نمايش رنگي اين دستگاه وسيله اي بسيار خوب برای ارتباط بين نوازنده و دستگاه است. با استفاده از گزينه انتخاب يكی از 7 رنگ به عنوان رنگ زمينه، شما قادر خواهيد بود تا در هر شرايط نور، به راحتي صفحه نمايش را بخوانيد.

مدل نمايش اطلاعات روي صفحه اين دستگاه قابليت نمايش به دو صورت ساده «Easy» وحرفه اي «Expert» را دارد.

حالت Easyفقط اطلاعات اصلي ونكات ضروري را بصورت خيلي ساده براي شما نمايش مي‌دهد . در حالت Expert تمامي اطلاعات با جزئيات دقيق روي صفحه نمايش داده مي‌شوند.

قابليت هاي تنظيمات

تقريباً همه چيز برروي pa800 قابل تنظيم است. از ريتم ها، padها و performance ها گرفته تا صداها، آهنگ ها كتابچه آهنگ، تنظيم هاي مربوط به ولوم ها، كليدهاي قابل برنامه ريزي، پلال ها، كانال هاي ‌MIDIو...

اتصالات ورودي /خروجي

Pa800 اكثر ورودي خروجي هايي كه شما نياز داريد، بطور طبيعي دراختيار دارد كه اين موارد شامل 4 خروجي تفكيك شده صدا، 2 ورودي ميكروفن/صدا با قابليت ولوم تنظيم مقدار ورودي (Gain) ، داراي 2 پورت USBجهت فلش مموري و اتصالات جانبي و يك پورت USB جهت اتصال به كامپيوتر است. بانصب بورد اختياري VIF4 مي‌توانيد نوشته هاي مربوط به متن ترانه ها را روي تلويزيون با فرمت هاي استاندارد PAL و ياNTSC ببينيد.

سيستم بلندگو

سيستم بلندگوي تعبيه شده براي Pa800 فوقالعاده با كيفيت مي‌باشد. 2 عدد آمپلي فاير 22 وات، جريان مربوط به 2 توئيتر و2عددووفر 10اينچي كه دريك قاب ويژه جهت Bass-Reflex عالي تعبيه شده است را تأمين مي‌كند . علاوه برآن وجود اكولايزر برروي حجم و ولوم نهايي صدا موجب مي‌گردد تا صداي فوق العاده گرم و زنده ای را از خروجي دستگاه دريافت كنيد.

سازگاري با مدل هاي پيش

ودرنهايت اگر شما يكي از كاربران قبلي محصولات pa شركت KORG باشيد، به راحتي مي‌توانيد ريتم ها، صداها، آهنگ هاي موجود خود را كه قابل اجرا بر روي Pa1x, Pa80, Pa60, Pa500, Pa588, Pa50 بوده اند را نیز برروي Pa800 اجراكنيد.

امکان نصب لوازم جانبي

هرچندکه Pa800 تقريباً برروي خود همه آن چه راكه شما نياز داريد، داراست، اما قابليت نصب لوازم زير را نيز بروي خود دارد.

EXBP-Dual MP3-Dual MP3 Expansion Board:

داراي قابليت پخش و ضبط MP3 (ضبط روي فلش مموري و يا هاردديسك انجام مي‌شود.). ضبط MP3 شامل اجراي كامل نوازنده به همراه صداي خواننده مي‌باشد.

Hard disk installation kit- يك بورد جانبي قابل نصب برروي Pa800 كه امكان اضافه نمودن هارد ديسك 5.2 اينچي ATA را تاحجم 2 ترا بايت مي‌دهد (هاردديسك با ظرفيت دلخواه بطور مجزا بايد تهيه و نصب گردد.)

*VIF4 Graphic Video Interface

امیر حسین شاهرخی بازدید : 52 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

::آهاییییییییییییی مردم. چرا نظر نمیدید؟؟؟؟؟؟::

 

 

 

آهایییییییییییییییییییی ملت

 

 

 

چرا کسی عضو نمیشید؟؟؟؟؟؟؟

 

اگه دوست دارید مطالب جدیدتر و دانلود  ست ۸۰  و ۸۰۰ بزارم عضو بشد مر۳۰

 

=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

 

::آموزش ساخت صدا::

 

 

آموزش صداساختن

 

 

 

 

با سلام به دوستان خوبم امروز می خوام آموزش صداسازی را بهتون یاد بدم.

 

خوب ابتدا برای این کار شما باید یک صدا را انتخاب کنید که مثلا" اگه بخواین

 

یک صدای بندری بسازین میتونین برین به user۱و از آنجا صدای NEYANBON

 

را انتخاب کنید سپس دکمه ی meno را بزنید و به گزینه ی دوم یعنی

 

tunning بروید و در این قسمت یک صفحه به جلو بروید یعنی به صفحه ی ۵

 

خوب در اینجا دو قسمت وجود دارد .

 

قسمت اول را انتخاب کنید(scale) سپس انرا به اخرین قسمت یعنی user  

 

تغییر دهید خب دو گزینه اضافه شد که شما با این چهار گزینه میتوانید یک

 

صدای عربی بسازید. برای این کار ابتدا گزینه ی سوم (note ) را انتخاب کنید

 

و آنرا روی B یعنی همان سی ببرید .

 

خوب حالا به گزینه آخر بروید و انرا  45 - کنید . این کار که شما انجام دادید

 

یعنی اینکه فاصله بین نت سی و دو ربع پرده شده است و حتی شما

 

میتوانید این فاصله را کمتر هم بکنید. حالا شما میتوانید برای همه ی نتها یا

 

هر کدوم که دوست دارین این کار را انجام بدید . حالا وقتی که می خواین

 

اونو ذخیره کنید باید گزینه ی اولی را به حالت اول خودش در بیارین که در    

 

این صورت خود اون صدا همانجور که شما درست کردین در سر جای قبلی

 

خود ذخیره می شود.

 

راستی دوستان برای مخلوط کردن چند صدا با هم شما باید دکمه ی exit را

 

تا جایی که دیگر پنجره ای نباشد که بسته شود بزنید سپس سه گزینه از

 

چهار گزینه ی سمت راست مخصوص این کار است که سه گزینه ی اولی

 

مخصوص صدایی است که شما با آن می نوازید و گزینه ی آخر صدایی    

 

است که زیر صدای آکورد قرار می گیرد .

 

خوب برای عوض کردن این صداها شما میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید

 

و به لیست صداهای اصلی ارگ بروید(توجه داشته باشید که صداهای     

 

perform را نمی توانید با هم مخلوط کنید چون انها هر کدوم خود به خود چند

 

صدایی هستند) خب حالا یکی از صداها مثلا" piano را انتخاب کنید و دوباره

 

دکمه ی exit را بزنید حالا گزینه ی دومی را انتخاب کنید و به همان صورت

 

که صدای piano را انتخاب کردید یک صدای دیگر برای این گزینه انتخاب کنید  

 

و به همین صورت گزینه ی سه.

 

حالا برای ذخیره کردن این صدا باید دکمه ی write in disk را بزنید و انرا در

 

perform ذخیره کنیدو هر اسمی که دوست دارید برای آن بگذارید.

 

امیدوارم که تونسته باشم کمکتون کرده باشم

 

نظر نشه فراموش!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

::یک راه سریع برای کرن کردن در pa80 , pa50::

 

 

 

سلام دوستان

 

 

 

به درخواست آقا شهرام یه موضوع به نام help درست کردیم

 

 

 

اینم راهی برای کرن کردن یک نت

 

 

 

بریم سر اصل مطلب

یک راه سریع برای کرن کردن در pa80 , pa50

 

یک راه سریع برای کرن کردن در pa80 , pa50

 

كلید منو را زده وبه قسمت PAD صفحه 22 بروید. شماره یک را انتخاب کرده و كلید چرخان را بچرخانید تا 3تا مانده به آخر به نام T Quarter بعد در صفحه 23 قسمت پد را on كنید كه جابجا نشود.

جهت کرن کردن دکمه شماره یک پد را نگه داشته همزمان نتی را که میخاهید انتخاب کنید. در ضمن چند تا نت را میتوانید انتخاب کنید.

جهت بکار کردن فقط کافیست تا پد شماره یک را یکبار بزنید همه نتهای انتخابی به حالت بکار در میایند.

 

 

نظر یادتون نره.

 

راستی دوستان همیشه به وبلاگ سر بزنید زیرا ممکنه من وبلاگ رو آپ کنم ولی خبرنامه براتون ارسال نشه.

 

نظر یادتون نره.

 

=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

::چگونه ست انتخابی یا گلچین درست کنیم؟::

 

 

 

سلام میکنم خدمت دوستان گلم

 

 

 

اینم روش درست کردن یک ست انتخابی

 

درست کردن یک ست انتخابی یا همان گلچین کردن ریتم ها

 

برای در ست کردن یک SET انتخابی میتوانید وقتی که می خواهید LOAD کنید همه را LOAD نکنید

بلکه ریتمها را از یکجا واقع در پوشه Style با پسوند STY تک به تکLOAD کنید وچون از درام کیت خودش استفاده میکند باید از پوشه PROGRAM همان مجموعه فایل PCG که دو حرف DK یعنی درام کیت در آن بکار رفته است را هم لود کنید.

و از جاهای دیگری که صدا لازم دارید از پوشه PROGRAM همان جا فایلهای با پسوند PCG را به غیر از DK لود کنید و بعد میتوانید در صورت تمایل کل PERFORM ها را نیز LOAD کنید.

 

 

اگه نظر بدید بیشتر مطلب براتون میزارم

 

پس نظر نشه فراموش

 

=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

::چگونه بکآپ هایی را که دانلود کرده ایم را روی فلشکارد بریزیم؟::

 

 

آموزش لود کردن بک آپهای فلش بر روی آن

 

 

  برای انجام این کار شما باید اول بک آپ یک را روی یک فلاپی خالی بریزید سپس فلاپی را درون کیبورد قرار داده و به قسمت DISK در سمت چپ مانیتور بروید.

 

حالا به صفحه ی آخر (PAGE11 ) بروید یعنی(CARD RESTOR) در این قسمت بک آپ یک را از روی فلاپی SELECT کنید و دکمه ی YES را بزنید. با انجام این کار فلاپی شروع به ریختن بر روی فلش میکند .بعد از اتمام چند درصد آن به شما می گوید که بک آپ شماره ی 2 را بریزید . شما باید روی یک فلاپی دیگر یا می توانید همان فلاپی را در بیاورید و فرمت کنید و بک آپ شماره ی 2 را بریزید و دکمه ی YES را بزنید تا کار ادامه پیدا کند .

 

 

همین تا آخر

 

نظر یادتون نره.

 

 

=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

::باز کردن قفل فلشکارد::

 

 

 

سلام میکنم به تمام دوستان گلم

 

 

 

امروز میخوام آموزش باز کردن قفل فلش رو بهتون یاد بدم

 

 

 

 

 

اول یه فلش کارت خالی نیاز داریم

 

فلش کارت خالی رو داخل كیبورد (ارگ) قرار دهید

 

دکمه Disk رو که طرف چپ ارگه بزنیدو به صفحه ۹ برید

 

 

 

 گزینه card protect را on کنید.

 

 

 

به صفحه ۵ بروید و گزینه ی card رو بزنید یه پیام میده

 

در همان حالت فلش کارت خالی رو در بیاریدو فلش کارت

 

قفل رو قرار بدید وبعد دکمه ENTER و بعد f4 را بزنید

 

چند لحظه صبر کنیدبعد گزینه card protect رو off کنید

 

 

 

 وفلش کارت رو در بیارید

 

حالا قفل فلاشتون باز شده

 

 

 

نظر یادتون نره

 

=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

::آموزش گلچین کردن فلش کارد::

 

 

 

سلام دوستان

 

 

 

به درخواست  دوستان  امروز میخوام آموزش گلچین کردن فلش رو بهتون یاد بدم

 

 

 

من خودم این آموزش رو تست نکردم

 

 

 

دوستان تست کنن و تو نظرات بگن:

 

 

 

آموزش گلچین کردن فلش کارد

 

 

 

 

 

 

 

خوب برای این کار ابتدا یک فلاپی خالی در داخل کیبورد قرار دهید سپس به

 

قسمت program در سمت چپ کیبورد بروید و در این حالت دکمه ی record

 

را بزنید .

 

خب در صفحه ای که روبه روی شما قرار می گیرد گزینه ی export kmp را

 

انتخاب کنید . حالا صداهای مورد نظر که می خواهید آنرا گلچین کنید روی

 

همان فلاپی خالی export کنید .بعد از اتمام کار که تمام صداهای مورد نظر

 

را export کردید دکمه ی record را بزنید و در این صفحه گزینه ی آخر یعنی

 

abort را انتخاب کنید تا از این قسمت خارج شوید. حالا شما می توانید فلش

 

کارد را فرمت کنید یا روی همان صداهای قبلی جایگزین کنید .

 

برای برگرداندن صداهای مورد نظر روی فلش شما باید به همان قسمت

 

record بروید و این بار بجای انتخاب export kmp گزینه ی import kmp را

 

انتخاب کنید . در این قسمت شما باید صداهایی را که قبلا" export کرده

 

بودید در این قسمت import کنید. بعد از اتمام کار یعنی import کردن صداها

 

به شما می گوید که ذخیره نشده است و باید دکمه ی exit را بزنید بعد از

 

اینکه تمام صداها را بر روی فلش import کردید دوباره دکمه ی record را

 

بزنید و از این قسمت خارج شوید.(abort)

 

خب حالا بدون اینکه از قسمت programخارج شوید دکمه ی menoرا که دز

 

سمت راست record است بزنید در این صفحه گزینه ی samples را انتخاب

 

کنید و در صفحه ی باز شده گزینه ی 2 را به حالت card در بیاورید و در

 

گزینه ی 3 صدای مورد نظر را که بر روی فلش ریخته بودید انتخاب کنید.حالا

 

گزینه ی اول را یعنی selected از حالت osc1 به osc2 تغییر دهید و همان

 

کارهایی را که برای باند چپ انجام دادید(همان osc1) برای این باند هم انجام

 

دهید یعنی گزینه ی 2 را از حالت ROM به حالت card در بیاورید و در گزینه

 

3 همان صدایی را که import کرده بودید انتخاب کنید . حالا دکمه ی

 

write in diskرا زده و آنرا save کنید .

 

 

 

 

تمام صداهایی که می خواهید گلچین کنید را باید به اینگونه بر روی فلش

 

بریزید .

 

و اما برای گلچین کردن ریتم ها.ابتدا باید ریتم های فلاش را روی فلاپی

 

ذخیره کنید.برای این کار نخست یک فلاپی درون دستگاه قرار دهید بعد

 

دکمه Disk را بزنید سپس گزینه Save انتخاب کنید بعد F1 را بزنید

 

سپس گزینه save را انتخاب کنید.در مرحله بعد شما بعد از فرمت

 

کردن فلاش باید ریتمی که مد نظر داشتید را از روی فلاپی بر روی

 

یوزرهای دستگاه بریزید و بعد از انجام عملیات لازم و وارد کردن سمپل

 

های اون ریتم که پیش از این ریخته اید روی فلاش و اعمال تغییرات باید

 

ریتم را روی فلاش بریزید.برای این منظور دکمه Disk را بزنید به

 

قسمت Save بروید بعد با استفاده از گزینه Open روی ریتم مربوطه

 

بروید سپس گزینه Save را بزنید سپس 2 بار F1 را بزنید سپس روی

 

گزینه AUTOLOAD.SET بروید بعد گزینه Save را بزنید بعد لیست ریتم

 

های فلاش میان که میتوانید هر جا از فلاش خواستید ریتم را Save

 

کنید..........

 

 

 

 

نظر یادتون نره

 

 

 

توجه:وبلاگ بر اساس نظرات شما آپدیت میشه.

 

 

پس نظر یادتون نره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

استفاده از سمپلهای آماده (فرمتهای KMP و KSF )

 

 

 

KORG Sample File : KSF در واقع سمپل تک عضوی است. و بالطبع حجم کمتری دارد.

KORG Key Map File : KMP که در واقع یک فایل اصلی است که از چند فایل Ksf زیر مجموعه ساخته شده . بسته به تعداد فایلهایش و فرکانس و Mono و Sterio بودن آن حجم بیشتری پیدا میکند.

اما فرمتی دیگر با نام KSC که از چند KMP تشکیل شده و انحصارا مربوط به مدلهای TRITON میشود, وجود دارد. برای ساخت این سمپلها احتیاج به نرم افزار مخصوصی داریم با نام Awave Studio که در آخر برایتام خواهم گذاشت و کلیاتش را هم توضیح خواهم داد.

ببینید فلش کارت Pa80 فضای مخصوصی برای فایل سمپل دارد که تمام اون 8MB نیست

مقداری کمتر است حالا فرض بر این میگذاریم که شما یک فایل سمپل دارید که حجم آن 3MB است در اینصورت یعنی فایلهایی که حجمشان بیشتر از ظرفیت یک دیسکت است باید الزاما هارد برای Pa80 گذاشته باشید و فایلها را پس ازتقسیم کردن آنها در چند دیسکت روی هارد ریخته و آنرا دوباره به شکل اولیه خود در بیاورید و از هارد آنرا لود(IMPORT KMP) کنید.

اما اگر حجمش کمتر بود و توی یک فلاپی براحتی جای گرفت. این کار را انجام داده وفلاپی حاوی سمپلمان را در کیبورد گذاشته و دکمه PROGRAM واقع در چپ کیبورد زده سپس دکمه

RECORD را میزنیم . تا صفحه Sampling MENU پیش رویمان قرارگیرد. در این قسمت گزینه مورد نظر ما Import KMP میباشد یعنی دکمه UPPER 2 چسبیده به صفحه نمایش. با زدن آن و دادن آدرس فلاپی(اگر با فلاپی کار میکنیم) وانتخاب (SELECT )کردن آن و زدن دکمه ENTER/YES مرحله لود شروع میشود بعد از اتمام کارش از ما میخواهد که دکمه EXIT را بزنیم.

در این قسمت عمل لود کلا تمام شده و ما باید با زدن دکمه RECORD و انتخاب Abort از پایین صفحه و YES از این قسمت خارج شویم.در این مرحله سمپل فقط روی فلش کارت آمده اما قابل استفاده نیست هنوز.

در این زمان که دیگر چراغ قرمز RECORD روشن نیست و ما هنوز در PROGRAM هستیم دکمه Menu را بزنید تا صفحه ای با عنوان: Prog Edit MENU بازگردد. و شما از 7 گزینه موجود در این صفحه گزینه Samples را انتخاب کنید. وقتی این صفحه مقابلتان قرار گرفت شمال گزینه های زیادی میباشد شما با 3 گزینه اول (از بالا) کار دارید

گزینه اول: Selected که روبروی آن نوشته Osc1 (منظورش باند چپه یعنی داریم صدای باند چپ رو تعریف میکنیم. میایم روی گزینه دوم یعنی MS Hi Bank/Num که دو حالت ROM و CARD دارد آنرا به حالت Card تغییر می دهیم و میرویم سراغ گزینه سوم که با تغییر گزینه دوم که به حالت Card انجام دادیم این گزینه (سوم) صداهای موجود روی فلش کارت را نمایش میدهد صدای مورد نظرمان را که لود کرده بودیم با چرخاندن دکمه چرخنده پیدا کرده و دوباره میرویم سراغ گزینه اول Selected که روبروی آن نوشته Osc1 آنرا به Osc2 تغییر داده یعنی تعریف صدا برای باند راست و تمام مراحلی را که برای باند چپ انجام دادیم برای این هم انجام میدهیم اکنون روی کلاویه ها صدای مورد نظر ما قابل شنیدن است اما کار تمام نشده. در این صفحه گزینه های مفید دیگری هم وجود دارند مثل تعیین اکتاو و ترانسپوز و کوک صدا (به درد سمپلهایی میخورد که ممکن است ساز اصلی همچین کوکش استاندارد نبوده. بقیه مسائل که خود بحث مفصلی است.

دکمه منو را بزنید تا به صفحه اصلی باز گردید اگر تمایل داشتید میتوانید گزینه Filter رو روی سمپلتان امتحان نمایید واردش شوید و قسمت Frequency A رو که روی 7 گذاشته شده ودر واقع میزان شفافیت صداست رو میتوانید بیشتر کنید تا جاییکه در صدای سمپلتان هوا نیفتد( صدای هییسسسس) یادتان باشد که اگر تغییری ایجاد کردید رویOsc1 روی Osc2 هم همانکار را انجام دهید اگر از صدای ساخته شده راضی بودید بازدن دکمه WRITE و انتخاب مقصد وزدن دکمه ENTER/Yes آن آنرا ذخیره کنید.اگر هم راضی نبودید و خواستید تا دوباره به همان صدای خام سمپلتان قبل از انجام تغییرات برگردید

از حالت PROGRAM خارج شده و دوباره وارد شوید و مراحل فوق را تا جایکه خوب شده بود دنبال کنید سپس ذخیره نمایید این نوع ذخیره هم روی کارت ذخیره میکند هم روی User صدای کیبورد اما روی کیبورد با لود کردن یک فایل از میان می رود اگر جایی ذخیره نکرده باشید روی کارت پابرجاست و حجم ناچیزی را اشغال میکند.

توجه : صداهای اصلی دستگاه رو هم میشود دوباره از همین طریق باز سازی کرد در واقع ما دو جور صدا سازی داریم یکی از طریق PROGRAM مثل بالا و دیگر در خارج از PROGRAM از منو گزینه Track Edit . اما دیگر اونهارو روی فلش ذخیره نکنید! فقط USER ها و فایل نهایی فرمت PCS خواهد داشت.

در ضمن برای لود کردن سمپل هایی که با پسوند waw هستند هم همین مراحل رو طی میکنیم ! یه کم دقت کنید میبینید که خیلی راحت میشه این کار رو کرد !

 

=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

نحوه بکاپ گیری از فلش قفل شده

 

 

چنانچه شما یک فلش کارت قفل دارید و نمی توانید از روی آن بکاپ بگیرید به روش زیر عمل نمایید:

 

 

فلش قفل شده را در محل خود گذاشته ولی کاملا جا نیاندازید دکمه  Disk را زده وبه صفحه ۱۰ بروید سپس همزمان با داخل کردن فلش کارت مرتبا F2 رابزنید تا پیغام  Are you sure ظاهر شود دراین حالت دکمهYes را بفشارید تا بکاپ گیری شروع شود....

 

=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


امیر حسین شاهرخی بازدید : 60 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

معرفی ارگ (کیبورد)

korg pa800

 

 

 



این کیبورد تقریبا شبیه به pa 1x میباشد با این تفاوت که سبک تر از این کیبورد هست و یک


صدای پیانو جدید در این کیبورد هست .حافظه داخلی این کیبورد ۶۴ است ( دو برابر pa 1x )


دستگاه ‍PA800


كیبورد ٦١ كلید حرفه ای جهت اجرای زنده و هچنین كار استودیویی مجهز به آمپلی فایر و اسپیكر.

 پردازنده جدید تولید صدای TG01 با قابلیت تولید همزمان ١٢٠ نت و همچنین ٣ كنترل صدا برای

 هر ترك .

كابرد ها :


برای نوازندگان موسیقی، كه برای اجرای زنده خواهان قابلیت های استاندارد با استفاده از دستگاهی

 با قیمت مناسب میباشند. پروژه های استودیویی، نو آموزان و افراد نیمه حرفه ای ، كاربرد های

 خانگی

مشخصات عمومی

:
قابلیت اجرای ١٢٠ نت همزمان ، قابلیت اعمال ٣ اكولایزر بر روی هر ترك صدا ،نحوه كاربری

جدید شامل حالت عملردهای ساده و پیشرفته، شامل ١٢٤ نوع افكت قابل اجرا بر روی ترك های

 دستگاه Rems ، قابلیت تنظیم و انتخاب ریتم ها به شكل دلخواه ، دارای Ending ٣ ،Fill ٣ ،

 Intro ٣

مشخصات صداها و ریتم ها :


صدای پیانو جدید به همراه افكت های شنیداری و صداهای اضافی واقعی پیانو


صداهای طبیعی جدید شامل گیتار، باس،سازهای بادی برنجی ،زهی ها ، سازهای كوبه ای

، سازهای تكنواز،تكنیك های مختلف نواختن صدا های انسانی ، ارگ ، پیانو الكتریك ، ریتم های

 جدید و به روز - قابلیت گسترش صدا – دارای حافظه ٦٤ مگابایتی در خود دستگاه جهت استفاده

برای Sample



پردازشگر صدا :


افكت های مخصوص صدای خواننده طراحی شده توسط TC Helicon


٣ كلید مجزا جهت استفاده برای قست پردازشگر صدا به علاوه ولوم های كشویی قابل برنامه ریزی


افكت های صدای خواننده ـCompressor –EQ – Delay – Reverb


١٢٨ حافظه جهت ذخیره سازی تنظیمات صدای خواننده


هارمونایزر – قابلیت اضافه كردن تا٣ صدای هارمونیك به صدای اصلی



مشخصات سخت افزاری:


كلید های دارایLED برای گروه های Style/Sound


دارای صفحه نمایش لمسی رنگی با قابلیت تفكیك تا ٢٥٦ رنگ


دارای ٢ عدد ولوم كشویی با قابلیت برنامه ریزی جهت استفاده های لید راهنما


قابلیت تنظیم تمامی قسمت های دستگاه ، بصورت سلیقه شخصی استفاده كننده



مشخصات دیگر:


بانك اطلاعاتی موسیقی همراه با قابلیت برنامه ریزی كاربر


PAD های قابل برنامه ریزی



روش های ذخیره سازی اطلاعات:


حافظه داخلی ٢٥٦ مگابایتی مشابه یك هارد دیسك


عدم نیاز به فلاپی دیسك


٢ پورت USB جهت استفاده حافظه های فلش ، هارد دیسك و ...


١ پورت USB جهت ارتباط با PC



لوازم قابل نصب اختیاری :

 


رابط كاربری تصویری ، كیت نصب هارد دیسك

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

korg pa 1x


یک از بهترین کیبورد های دنیا است که برای آهنگسازی مناسب است . که به دو صورت
اسپیکر دار و بدون اسپیکر است . حافظه داخلی آن ۳۲ است .
دارای EXB-MP3 است . دارای قابلیت ارتقای کیت سخت افزاری میباشد صدا و ریتم
میباشد (Expansion Board-Rom) .
در کل یک کیبورد بینظیر میباشد و بعد از pa2x بهترین کیبورد شرکت KORG است.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

korg pa 80

کیبوردی است که به دلیل آسانی کار با آن بسیار پر طرفدار است .
از خصوصیات این کیبورد باید گفت که قابلیت ریختن صداهای سمپل را دارد که مامیتوانیم
صدا ها و ریتم ها و ... سمپل خود را در فلش کارت این کیبورد ریخته و در آن اجرا نماییم
در مجالس هم بسیار کاربرد دارد .در کل کیبورد خیلی خوبی است .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

korg pa 50
کیبوردی با صداهای زیبا و ریتم خوب می باشد و دارای جای دیسکت می باشد -
کیت های ریتم سازی خوبی دارد - یه ارگ بسیار خوب و با کلاس-
برای مجالس هم از آن استفاده میشود - به pa 80 نیز تبدیل میشود - در کل بعد از
pa 80 بهترین کیبورد برای مجالس است .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

کیبوردهای یاماها هم در ایران از طرفداران بالایی برخوردارند.به معرفی اونها می پردازیم


yamaha psr 3000
کیبورد تقریبا جدیدی از یاماها که نسبت به مدل های قبلی از نظر ریتم سازی بهتر می باشد
در ساخت هر ریتم می توان از 3 کیت استفاده کرد که این ویژگی این کیبورد باعث متمایز
شدنش از بقیه کیبورد ها شده است - جهت ریختن ریتم درون آن یک فلش کارت مخصوص دارد
در کل کیبورد خوبی است.

yamaha psr 2000
دارای کیت های عربی وهندی و شرقی است . ورودی میکروفون دارد و وکال دارد-
در کل یک کیبورد کامل و مناسب جهت استفاده ی شخصی و در منزل می باشد -
بعضا در مجالس هم استفاده می شود

yahama a-1000

اورینتال هزار یا همان A1000یکی از دستگاههایی است که به علت داشتن سازها و صداهای ایرانی و خلیجی و عربی در ایران طرفداران زیادی پیدا کرد دارای 16 مگا بایت حافظه WAVE ROM که دقیقا دوبرابر حافظه PSR1000 میباشد و 8 مگابایت آن مربوط به صداهای اورینتال شرقی یعنی ایرانی و عربی و ... میباشد همچنین صفحه نمایشگر آن شبیه PSR9000 است در واقع PSRA1000 همان PSR1000 است ولی با امکانات اورینتال . این دستگاه در ابتدا با قیمت حدود 600000 تومان به فروش میرسید

مشخصات:

نوع منبع صدا :AWM Dynamic Stereo Sampling

نمایشگر : صفحه LCD گرافیکی زمینه روشن دارای کیفیت 320 X 240 نقطه و آبی رنگ
دارای قابلیت تنظیم روشنایی صفحه میباشد

کلاویه ها : 61 کلید دارای حساسیت ضربه TOUCH و محدوده نتها از C1 تا C6

ویژگیهای صدا : پلی فونی حداکثر 32 نت
دارای 16 مگا بایت WAVE ROM که 8 مگا بایت آن برای صداهای اورینتال است
دارای 276 صدای عادی و 480 صدای xg و 20 درام کیت
دارای 229 صدای عادی و 43 صدای اورینتال
دارای 3 صدای sweet و یک صدای cool
14 درام کیت عادی و 6 درام کیت اورینتال ایرانی عربی خلیجی
صدا ساز یا sound creator و شامل پیجهایی برای ذخیره صداهای ساخته شده
صداها در قالب vce ذخیره میشوند
تنظیمات ویژه صدا مثلPAN-BRIGHTNESS-ATTACK TIME

افکتهای صدا :reverb و chorus و dsp از هرکدام یکی
23 نوع افکت reverb به همراه 3 پیج برای یوزر
15 نوع افکت chorus به همراه 3 پیج برای یوزر
93 نوع افکتdsp به همراه 3 پیج برای یوزر

ریتم خودکار :190 ریتم تعداد کلی
123 ریتم اورینتال ترکی عربی ایرانی یونانی خلیجی
4 پیج ریتم برای یوزر
7 روش آکورد گذاری شامل Fingered On Bass , Full Keyboard
single Finger , Fingered , Multi Finger , Al Fingered ,Al Full Keyboard
قابلیت ساخت ریتم و ادیت ریتم
ریتمها در فرمت sty ذخیره میشوند

پخش موزیک : پخش فایلهای SMF (Format 0, 1), ESEQ
سانگ های دمو
قابلیت نمایش متنی شعر آهنگ lyrics
روشهای ضبط Quick Recording, Multi Recording, Step Recording, Song Editing
ضبط به صورت 16 کانالی

مولتی پد : 4 دکمه پد و 54 بانک پد

ذخیره فایل : فلاپی درایو 2HD , 2DD
240 کیلو بایت حافظه فلش داخلی
قابلیت ذخیره فایلهای Song (SMF), Style (SFF), Registration, Voice, etc. درحافظه فلش
قابلیت انتخاب آیکون برای هر فایل

سرعت میزان : سرعت در محدوده 5 الی 500
دارای TAB TEMPO
ضرب شماری مترونوم به صورت زنگ

تیونینگ نت : قابلیت Oriental Scale Tuning
دکمه های SCALE TUNING روی پنل دستگاه
6 پیج برای ذخیره SCALE TUNING یوزر

Registration : 8 دکمه حافظه صداهای میکس شده
قابلیت Regist Sequence و FREEZ

دیگر ویژگیها : دمو هایی در مورد کار با دستگاه و ریتم و صدا
سه زبان انگلیسی و آلمانی و فرانسوی
کمک رسانی یا HELP
کلید دستیابی سریع Direct Access
ولوم Master
دارای Pitch Bend
محو تدریجی صدا Fadein-out
جابجایی نتها یاtranspose برای صفحه کلید یا سانگ یا کلی
تیونینگ اصلی Master Tuning
حساسیت ضربه یا Touch
سیستم MUSIC FINDER

درگاهها :DC IN, PHONES, MIDI(OUT, IN), TO HOST, HOST SELECT SW, FOOT PEDAL 1, FOOT PEDAL 2 ,
AUX OUT(LEVEL FIXED)(L/R), OUTPUT(L/L+R)

توانایی پدال:VOLUME, SUSTAIN, SOSTENUTO, SOFT, GLIDE, PORTAMENTO, PITCHBEND,
MODULATION, DSP VARIATION, SONG START/STOP, STYLE START/STOP

آمپلیفایر صدا: وات2 x 12

سایز بلندگو :2 x (12 cm + 5 cm)

مصرف انرژی: 31 وات

تامین برق : آداپتور Yamaha AC adaptor PA-300

اندازه : طول 973 میلیمتر عرض 399 میلیمتر و قطر 161 میلیمتر

وزن : 0/10 کیلوگرم

لوازم اختیاری شامل : پایه کیبوردL-6/L-7و هدفونHPE-150و پدالهای FC4-FC5-FC7 و

نام درامهای اورینتال : Arabic Kit, Khaligi Kit, Iranian Kit, Arabic Mix Kit, Khaligi Mix Kit, Iranian Mix Kit

نام صداهای اورینتال :Oud, Oud Tremolo, Nay 1, Nay 2, Nay Takasim, Kawala, Kanoun, Kanoun Oct., Santuri, Surnay Bouzouki, Bouzouk, Baglamas, Baglama, Kamanche, Santoor, Saz, Tar, Rababa, Awtar 1, Awtar 2, Sorna 1, Sorna 2, Gerba, Gerba Chorus, Dosaleh, Mijwez, Mizmar, Mizmar Oct., Al Badou, Argoul, Solo 1, Solo 2, Solo 3, Solo 4, Solo 5, Accordion, Watariyat 1, Watariyat 2, Watariyat 3, Pizzicato, Brass 1, Brass 2, Brass 3

تعداد ریتمها بصورت 36 Arabic, 34 Khaligi, 25 Iranian, 16 Turkish, 12 Greek styles است.

yamaha psr 740
کیبوردی است که ریتم های ایرانی مناسبی برایش ساخته شده - کیبورد خوبی است برای
کسانی که می خواهند یادگیری کیبورد را آغاز کنند - اما ساخت ریتم بر رویش،به علت
مراحل زیاد و کوانتایز ضعیف؛ سخت است - به همین دلیل است که ریتم جدید برای این
کیبورد ساخته نمی شود - در کل کیبورد مناسبی است برای کسانی که بخواهند نوازندگی
با کیبورد را بیاموزند

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gem wk2
کیبوردی است مشترک بین ایران و ایتالیا با صداسازهای موسیقی ایرانی و تعدادی از ریتمهای
ایرانی و از مزایای این دستگاه کوک ایرانی آن است که میتوان نت های ربع پرده را نواخت و
دارای دو پردازشگر افکت داخلی است

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

خصوصیات یاماها 2000

این كیبرد كه یكی از پر ترفتار ترین كیبرد های شركت yamaha است در اكثر مجالس از آن
استفاده میشود البته در بعضی از موارد در طبقه دوم قرار میگیرد.این ارگ از پركاشن های
ایرانی (تغریبا )و هندی پشتیبانی میكند.psr-2000 از نظر كاركرد و طرز استفاده و كار با
آن فرقی با psr-1000 نمیكند البته psr-2000 یكسری كلید هایی دارد كه psr-1000 فاقد
این مذیت ها میباشد.مثل vocal و كلید های تنظیم آن و ارگان فلوت و .... البته به نظر من
psr-2000 از نظر پخش ریتم در الئیت نسبت به psr-1000 قراردارد.یكی دیگر از مزیت
های خوب این ارگ تنظیم حالات صدا میباشد(voice mode) یا (EQ) كه
ROCK.POP.JAZZ.CLASSIC,USER1.USER2.USER3 میباشد كه قابل تنظیم
در این حالات میباشد.USER همانطور كه از معنیش معلوم است به معنی كاریر است كه
شما میتوانید خودتان با تغییر TONE های صدا حالی را كه دوست دارید انتخاب و SAVE
كنیدكه این كار را میتوانید در ۳ بانك انجام بدهید یعنی شما میتوانید ۳ هالت پخش صدا را
برای خودتان SAVE كنید..یكی دیگر از مزیت های این ارگ و ارگ های هم ردیف آن این
است كه قابلیت OPEN كردن FOLDER را نیز داردویا قابلیت درست كردن
NEWFOLDER را نیز دارا میباشد و همچنین شما میتوانید برای هركدام از ریتم های
خود یا VOIVE های خود یا MULTIPAD های خود یك ICON در نظر بگیرید و برای
هركدام از ان از یك ICON استفاده كنید .
در این ارگ ها شما میتوانید نام خود یا USR را به ارگ بدهید.این USR در ابتدا روشن
كردن دستگاه زیر آرم YAMAHA پدیدار میشود..
در اكثر مواقع وقتی شما دستگاه را روشن میكنید و آن را تنظیم میكنید ؟به علت آنكه
PSR-2000 در پیچیدگی رودیت ندارد وخودش یك كامپیوتر مجزا است ممكن است دچار
اخلال یا مشگل شویدمثل به قول خدمون قاتی كردن یا HANG كردن .البته در اكثر مواقه
با یكبار ON و OFF كردن دستگاه مشكل برطرف میشود.ولی ممكن است كه مشكل برطرف
نشود و یا در هنگام فروش ارگ میخواهید آن را RESET كنید .برای این كار باید اول كیبرد
را OFF كرده سپس (CORD (Dm را گرفته و همزمان كیبرد را on كنیدبا این كار
كل كیبرد شما RESET میشود.

كیبورد PSR 2000 هم اكنون یكی از كیبوردهای بسیار معتبر در جهان و به خصوص در ایران
است-شركت یاماها با ساخت این دستگاه در واقع یك كیبورد بسیار حرفه ای را به نوازندگان
تقدیم كرده است -این دستگاه با قابلیت های قدرتمند خود توانسته با سایر كیبوردها رقابت
كندPSR 2000 دارای قابلیت های متنوع و بسیار كارآمد است از جمله این قابلیت ها می توان
به نمایش نت ها و شعر اشاره كرد . با این قابلیت ها نوازنده می تواند نت قطعه مورد نظر خود و
یا شعر و آكورد های مورد نیاز خود را در صفحه كیبورد ببیند PSR 2000دارای یك صفحه
نمایش LCD به سایز 240*320 می باشد . توسط این صفحه نمایش بزرگ نوازنده به خوبی
می تواند به تنظیمات كیبورد تسلط داشته باشد - همچنین این LCD دارای كنترل
CONTRAST نیز می باشد بخش MIXING CONSOLE كیبورد واقعا بی نظیر است -
توسط این بخش می توان تنظیمات بسیار پیچیده ای را در اختیار داشت كه به خوبی می تواند
نوازنده را در هر زمینه از جمله SCALE TUNING یاری نماید در واقع با وجود چنین
قابلیتی نوازنده می تواند رویای خود را به واقعیت تبدیل كند PSR 2000 دارای قابلیتی به
نام MUSIC FINDER می باشد كه این امكان را به نوازنده می دهد تا ساز ، ریتم ، و
كلیه تنظیمات مربوط به هر آهنگ را تحت نام همان آهنگ ذخیره كند تا در موقع اجرای آن
وقتی صرف عوض كردن ریتم و ساز و… نشود- این قابلیت برای نوازندگان اركستر بسیار
پر كاربرد است زیرا آنها می توانند در اجرای زنده در مدتی كمتر از 2 ثانیه آهنگ خود را
عوض كنند.از جمله قابلیت های توانای دیگر PSR 2000 می توان
به VOCAL HARMONY اشاره كرد كه واقعا می توان گفت بی نظیر و بی همتا است
- می توان با این امكان توسط یك میكروفون كه به كیبورد وصل شده است تنظیمات چشمگیری
از جمله ایجاد كُر ، بالا یا پایین بردن تون صدا ، كارائوكه كردن و … بر روی صدا ایجاد كرد
- می توان گفت همین VOCAL HARMONYدستگاه PSR 2000 است كه آن را متمایز
از كیبوردهای دیگر كرده است .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

خب یه بک آپ توپ هم واستون میزارم

اگه سوال یا درخواستی داشتید تو قسمت نظرات بگید تا سه سوته واستون بزارم

اینم از بک آپ TM3

Disk1 Disk2 Disk3 Disk4 Disk5

Disk6 Disk7 Disk8 Disk9 Disk10

Disk11

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

تاریخچه KORG و انواع مدلهای آن
تاریخچه ارنجرهای KORG



سرآغاز


آقایTsutomu Katoh،موسس شركت KORG


شركت كرگ به عنوان یكی از خلاقترین تولیدكننده های لوازم الكترونیكی موسیقی و تجهیزات مشابه در دنیا می باشد كه برای اولین بار در ژاپن شكل گرفت. این كمپانی شامل شبكه ای از نمایندگی ها و توزیع كننده ها در سراسر دنیا می باشد.
شركت كرگ بر اساس این ایده كه "هر چیزی می تواند به شكل بهتری به اتمام برسد" شكل گرفت.
در اوابل دهه 60 ، آقای Tsutomu Katoh صاحب یك كاباره شبانه بود. Tadoshi osanaiكهیك نوازنده آكوردئونقابل توجه بود، به طور منظم در این كاباره به اجرای برنامه می پرداخت. آقای Katoh به او گفت چه خوب می شد كه یك ماشین ریتم برای نگه داشتن ریتم داشتی.osanai كه یك فارغالتحصیل رشته مهندسی از دانشگاه توكیو بود، مطمئن بود كه می تواند چنین دستگاهی بسازد و توانست Katoh را متقاعد كند تا از لحاظ مالی او را حمایت كند.
در سال 1962 katoh یك كارگاه كوچك را در اطراف راه آهن keio اجاره كرد. كمپانی تازه شكل گرفته (لابراتوار الكترونیكی keio) لقب گرفت. ماشین چرخان الكتریكی پخش ریتم كه اولین محصول آنان بود به نام donamatic DA_20 در سال 1963 معرفی شد. با اینكه این محصول در مقایسه با استانداردهای امروزی قدیمی به نظر می رسد ، ولی در زمان خودش یك تحول محسوب می شد.
كمپانی همچنین به عنوان اولین سازنده سینتی سایزرها به نام (prototype I) كه در ژاپن توسعه یافتند شناخته می شود. در سال 1969 كمپانی كه نامش به keio laboratories ltd تغییر یافته بود، دومین كیبورد خود را كه در واقع یك ارگ الكتریكی بود با نام korgue معرفی كرد. این نام برگرفته از Keio وorganاست. اولین محصولی كه از نام KORG به عنوان نام خودش استفاده می كرد (minikorg 700) نام داشت كه در سال 1973 معرفی شد. و در نهایت نام شركت در سال 1986 به korg Inc. تغییر كرد.

در زیر تاریخچه ای از تمام كیبوردهای ارنجر ساخته شده توسط شركتKORG آمده است.


1983


SAS_20
اولین كیبورد ارنجر شركت كرگ بود. سیستمی كه شامل كامپیوتری درونش بود و با آنالیز كردن ملودی های نواخته شده روی كیبورد، همراهی كننده ای متناسب با آن تولید می كرد. این اولین سیستمی بود كه همراهی كننده را به صورت خودكار به كیبورد اضافه می كرد.


1993(سری I)
كرگ اولین ارنجر حرفه ای خود را در سال 1993 به نام I3 كه جزء اولین محصولات عظیم شركت كرگ محسوب می شد روانه بازار كرد. قبل از آن تمامی كیبوردها برای استفاده در منازل طراحی شده بود. ولی i3 این طرز تفكر را تغییر داد. تولید كننده صدای آن یك موتور AI2 بود كه برگرفته از سینتی سایزرهای معروف شركت كرگ بود كه آن را به یكی از كیبوردهای حرفه ای تبدیل كرد.
برای یكبار دیگر یك محصول از شركت كرگ به خاطر كیفیت صدای كارخانه ای اش موفق شده بود. آن همچنین شامل یك میدی سكوئنس چند تراكه و استایلو... بود كه به نوازنده این امكان را میداد كه از آن به عنوان یك دستگاه آهنگسازی و یا BAND_IN_BOX استفاده كند. تشخیص آكوردها به وسیله یك LCD بزرگ و كنترلر های آنالوگ اجزای همراهی كننده بسیار بهتر شده بود. همچنین ساختن سانگها به یك سكوئنسر جدید بسیار راحت شده بود.


1994
كمپانی محصولی با نام i2 را با 76 كلاویه و یك صدای جدید پیانو معرفی كرد.




1995
در این سال یك مدل بهبود یافته i3 معرفی شد:korg i1 كه شامل 88 كلاویه سنگین به همراه سمپل هایی از پیانو و اسپیكر درونی بود سایر امكاناتش همانند i3 بود مگر اینكه شامل استایل های جدیدی بود.



در طول همین سال دیگر سریهای I نیز معرفی شدند:
I4s(كه s به معنی اسپیكر می باشد)این كیبورد چیزی شبیه i3 به همراه اسپیكر بود، اما با شكل و شمایلی كوچكتر.




I5s یك مدل نزول یافته ای از i4s بود با بدنه ای پلاستیكی و تواناییهایی كمتر. فقط تعدادی صدا و ریتم جدید اضافه شده بود.



1996
در طول سال 1996 شركت كرگ هیچ ارنجر و یا محصول مشابهی را معرفی نكرد. با این وجود شركت جدید korg italy R&D در داخل ایتالیا بنا شد تا روی كیبوردها تمركز كند و بازارهای اروپایی را به دست گیرد. این لابراتوار در قسمت شرقی_مركزیكشور ایتالیا نزدیك ancona به نام osimo ایجاد شد. یك ناحیه ای با عقبه ای قوی در زمینه ساخت لوازم موسیقی سنتی.


1997
مدل ix300 بدون اسپیكر به همراه صداهای جدید و بیش از 100 استایل.



1998
Is40 كه شامل صداهای جدید ( كه در این میان یك صدای فوقالعاده سمپل شده پیانو)و به همراه استایل های جدید(128) و چندین توانایی جدید. یكی از این توانایی های جدید keyboard set بود كه امكان فراخوانی فوری تنظیمات دستگاه را به نوازنده می داد.



Is50 ورژن ارزانتری از is40 بود كه فقط شامل تواناییهای كمتری نسبت به برادر بزرگترش is40 بود.



در همین سال دستگاه i30 معرفی شد كه ادعا می شد اولین كیبورد با lcd لمسی استاین مدل فاقد اسپیكر بود، 64 پولیفونی و شامل صداهای بیشتری نسبت به is40 بود.


1999
Is35 یك ورژن جدیدی از is40 با تواناییهای یكسان به علاوه vocal harmony بود.

Is50B نیز شبیه is50 بود با بدنه آبی تیره.



2000(تنظیم كننده های حرفه ی pa)
در سال 2000 رنج جدیدی از ارنجرهای شركت كرگ معرفی شدند. Pa 80 اولین مدل با صداهای حیرت آور بود كه آن را از ،triton گرفته بود در دسامبر 2000 معرفی شد. همچنین شامل استایل های بسیار سطح بالایی بود كه توسط بهترین موزیسین ها در جهان ساخته شده بود.



2002
Pa 60 معرفی شد. به غیر از سمپل و وكال هارمونی سایر خصوصیاتش همانند pa80 بود.


2003
در این سال ورژن جدیدی از ارنجرهای حرفهای كرگ معرفی شد، بهترین محصول كرگ ، pa1x pro و شامل پیشرفته ترین تكنولوژی در دسترس در جهان بود. مدلی فاقد اسپیكر و برای كارهای استودیویی بودو شامل تكنولوژی TC_Electronic بود.


2004
بعد از معرفی PA1XPRO، مدلPA1X معرفی شد كه مدلی شامل اسپیكر و در مقیاس كوچكتری بود.


بعد از معرفی pa 1x pro كرگ ارزانترین محصول خود را در زمینه ارنجرها به نام pa 50 معرفی كرد. برخلاف قیمت پایینش شامل اكثر تواناییهای pa60 بود.



2006
یك مدل موفق تر از pa80 به همراه اسپیكر معرفی شد. Pa 800 . آن یك پیشرفت و قدم رو به جلویی در تكنولوژی بود. تولید كننده صدای جدید كرگ و تركیب صدای EDS كه برای اولین بار در korg m3 معرفی شده بود. پولیفونی دو برابر، شامل افكت های گیتار( بر اساس تكنولوژی REMs) اكولایزر، و افكتهای صدایی TC_Helicon

2007
بهبود بخشیدن محصول تقریبا عالی pa1x pro/Elite یك پروژه سخت بود كه كرگ با معرفی pa 2x pro آن را به اتمام رساند. شامل طراحی خلاقانه و جدیدی بود و از تكنولوژی صدایی همانند pa800 استفاده می كرد كه چند ماه قبل روانه بازار شده بود. شامل mp3 player/record بود كه در pa800 به صورت optional وجود داشت و این در واقع یك شوك بود. در واقع فرق عملی ای بین فایل های smf و mp3 وجود نداشت. Pa2x موزیسین ها را به آرزوهایشان می رساند. 76 كلاویه، Lcd لمسی
قوایی خیالی ، ورودی و خروجی عالی و ساعت درونی.



2008
این سال مدلی متوسط بعد از موفقیت pa50 معرفی شد. Pa500 كه از لحاظ طراحی بهبود یافته بود. مدلی با تكنولوژی یكسانی كه در pa2x و pa800 استفاده شده بودو با یك قیمت حیرت آور.
این مدل در ورژن های مختلفی با توجه به اقوام و قومیت های مختلف ساخته شده تا پاسوخگوی انواع مختلف سلایق باشد



امروز نیز آقای katoh بعد از سالهل كه از ورودش به دنیای موزیك می گذرد همچنان در تلاش است تا محصولات korg را بهبود بخشد تا به خلاقیت تمام موسیقیدانان كمكی كرده باشد
.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مشخصات KORG PA500 PERSIAN






پس از سالها کوشش و تلاش متخصصین ایرانی در زمینه طراحی و ساخت کیبوردی با قابلیت تولید صدای واقعی سازها و ریتمهای ایرانی با همکاری کمپانی معتبر کورگ جدیدترین کیبورد ارنجر این شرکت به بازار عرضه شد این کیبورد قابلیت اجرای کلیه دستگاههای موسیقی ایرانی را داشته و برای اولین بار امکان کوک سریع ساز را برای کاربر با کمک بخش ساب اسکیل امکان پذیر ساخته است.
مشخصات فنی:
بیشترین همزمانی: 80 صدای همزمان.
تنظیم میزان ضربه پذیری کلیدها: سبک / معمولی / سنگین.
موتور صدا:سیستم جدید تی جی او ال جهت تولید صدا.
صداهای منطقه ای:صداهای مربوط به سازهای مختلف ایرانی در مناطق مختلف ایران.
حافظه پی سی ام
64 مگابایت معادل 128 مگابایت 16 بیت خطی متشکل از 78 مگابایت از
پی ای 1 ایکس با ار ایکس و 50 مگابایت از پیانو سی520 به علاوه صداهای سازهای ایرانی متشکل از کوبه ای زهی وبادی.
حافظه فلش داخلی:
16 مگابایتی برای اطلاعات ریتم قابل برنامه ریزی.
برنامه ها:
بیش از 700 برنامه صدا در حافظه رام به علاوه تا 128 برنامه قابل تغییر توسط کاربر به عنوان نمونه مشتمل بر صداهای تار و سه تار.
برنامه های درام
48 برنامه در حافظه اصلی و 64 برنامه قابل تغییر توسط کاربر.
حافظه پرفورمنس
با قابلیت 160 مکان.
سایر مشخصات:
قسمت یوزر اسکل با قابلیت دسترسی مستقیم کلیدی.4عدد حافظه جهت ذخیره و بازیابی اطلاعات مربوط به اسکیل اوسیلاتور ویژه ساخت صدای سازهای خاص مانند سه تار.
قابلیت وجود تکنیک های مختلف اجرایی در نواختن سازهای مختلف متناسب با خود ساز.
خصوصیات فنی ساز:
این دستگاه شامل مشخصات منحصر به فرد زیر میباشد:
ارنجر مناسب جهت استفاده در ایران و آذزبایجان و ارمنستان.
ایرانیSample RXدارای
مجزا با دسترسی مستقیم Scale قسمت
4حافظه مجزا برای ذخیره و بازیابی اطلاعات.
صداهای سازهای ایرانی(کوبه ای و زهی و بادی)در برخی از سازها از چند نوع ساز نمونه صدایی گرفته شده است.
به عنوانه نمونه می توان به وجود چند نوع صدای تمبک سنتور تار کلارینت و... اشاره کرد.
قابلیت وجود تکنیک های مختلف اجرایی برای نواختن سازهای مختلف و متناسب با خود ساز.
لیست سازهای ایرانی:
تار, سه تار,سنتور,نی,باقلاما,تار آذری,باقلاما الکتریک,قانون,عود,گارمان,تو تک,کلارینت,دوزله,شمشال,بالا بان,نرمه نای,نی انبان,سورنا و یک سری صداهای سینتی سایزری.
سازهای کوبه ای:
تمبک, دف,دایره,ناقاره,گوشا ناقاره,ضرب باکویی,ضرب کردی,ضرب جنوبی,تمپو,دمام,سنج دمام,دهل,تومبا,دایره زنگی و یک سری سازهای درامکیت شامل پدال,ساید درام,تامبورینو....

و در اخر بگم که کیبورد خوبیه و لی نسبت به قیمتش!!!


امیر حسین شاهرخی بازدید : 47 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

یه خبر جدید 

شرکت کورگ امروز در نمایشگاه لوازم موسیقی NAMM 2011 مدل جدید کیبورد خود از سری Pa رو وارد بازار کرد. مشخصات این کیبورد رو میتونید در سایت اصلی کورگ ببینید.

 

 

KORG Pa3X
Professional Arranger Workstation

Better than ever.
The Korg Pa Series has a new flagship: the Pa3X, the most realistic, powerful, and easy-to-use arranger workstation ever produced. For years, Korg’s Pa Series has been the most respected, envied, and successful line of interactive arranger workstations on the planet. Once again, Korg has raised the standard of excellence by offering new, richer, and more realistic sounds; creating amazing new features, and offering a fresh – yet elegant – design. Meet the Pa3X. Listen and Believe.

Pa3X Highlights

Enhanced RX (Real eXperience) sound engine offers improved realism and new vivid sound, including pianos borrowed from the acclaimed Korg SV-1 Stage Vintage Piano, plus Ambience Drums


Massive internal ROM – plus up to 256 MB of user PCM data (equivalent to 512 MB*) –provides an extraordinarily powerful wave memory, delivering the best sound quality possible


Three assignable switches, a four-way joystick, and our unique ribbon strip ensure total control for the many available levels of sound articulation (DNC)


Choose either 61 keys or 76 semi–weighted keys; both with velocity and aftertouch


Elegantly designed and reliable aluminum cabinet


TouchView™ TFT display; 76-key model features a motorized tilting display


Professional graphic interface with new Search facility for quickly locating musical resources


PaAS High-fidelity, optional amplification/speaker bar with Korg’s own Easy Connect system (no support, cables, or additional power supply needed)


Self-refreshing PCM Data memory backup – supported by our own Intelligent Re-Charge system – ensures fast startup


Improved Style and Performance selection, Over 400 factory Styles; each with 4 variations and 4 Fill Ins + Break, plus 15 user banks for unlimited storage of your favorite customized or user created Styles and settings


Enhanced Guitar Mode 2 for even more realistic guitar parts


Chord Sequencer function records any chord progression on-the-fly


Up to 8 Stereo Effects at once, including flexible Master and Insert routing for Styles and songs. New Vintage Effects from the acclaimed SV-1 Stage Vintage Piano
New TC-Helicon ® Vocal Processor (VoiceLive2 derived) with dedicated professional effects


Adaptive Mic Setting provides a virtual sound engineer to automatically set the best EQ/Compressor/Gate settings for your voice


Professional Final Mastering tools from “Waves Audio” plugins “MaxxAudio ™ ” suite.


New Double MP3/MIDI files player and recorder with Advanced Vocal Remover.


Enhanced compatibility with Lyrics in graphical format (+G) for MIDI files and MP3 files.


New Audio Chord Detection function that automatically extracts chords to send to the Vocal Processor from MP3 files.


Enhanced sound compatibility for GM songs.


Multi-language extended character set. Lyrics can be showed in their original languages (except the Oriental and the Arabic Languages**).


*when calculated as 16-bit linear data ** check for the available languages

Pa3X
Korg is responsible for the most successful and respected arranger keyboards ever. Used by tens of thousands of music professionals in every country around the world, Korg arrangers have thrilled audiences and delighted players everywhere with the magic combination of unbeatable sound quality and professional features. Korg’s RX (Real eXperience) Technology blends this great Korg history with powerful new technology and ideas from musicians around the world to deliver a new standard in professional arrangers. The result is a musical jewel that packages technological magic into a luxurious design: the Korg Pa3X

امیر حسین شاهرخی بازدید : 56 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

با سلام

 من امیر حسین شاهرخی 25 سالمه بسیار مهربون شوخ طبع هستم یه خورده هم مغرور. ودانشجوی رشته کامپیوتر  هستم و در زمینه موسیقی فعالیت میكنم وخواننده و
نوازنده ومدرس سازهای پیانو و کیبورد و گیتار به سبک پاپ وکلاسیک هستم
وفعالیتهایی همچون :ساخت انواع موزیک تیتراژ-تبلیغات تلویزیونی وکلیپ وهمچنین تدریس خوانندگی-کیبورد-گیتار-پرکاشن-وریتم سازی دارم

خوشحال میشم بتونم كمكی به شما علاقه مندان به موسیقی بكنم

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوستان از کدام کیبورد استفاده میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 156
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 106
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 122
  • بازدید ماه : 290
  • بازدید سال : 1,884
  • بازدید کلی : 70,280